جاهای دیدنی شگفت انگیز و چشم‌نواز جزیره هنگام

هنگام یک جزیره تفریحی است که از سه بخش هنگام جدید، هنگام قدیمی و روستای غیل تشکیل شده است. جزیره هنگام طبیعتی خوش نقش و نگار دارد و جاهای دیدنی و بکر این جزیره گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند.

برای رزرو بلیط هواپیما کلیک کنید



لیست جاذبه های گردشگری هنگام



جاهای دیدنی جزیره هنگام کجاست؟


جزیره هنگام یک جزیره دست نخورده است که دیدنی‌های جذاب بسیاری دارد که از شگفتی‌های آفرینش هستند. بهترین زمان بازدید از جاذبه‌های گردشگری جزیره هنگام پاییز و بهار است که هوا معتدل و خنک‌ می‌شود. در این مقاله بعضی از جاهای دیدنی و شگفت‌انگیز جزیره هنگام را معرفی کرده‌ایم.

 

  • ساحل درخشان هنگام
  • ساحل کله خماسی جزیره هنگام
  • ساحلی از جنس نقره در جزیره هنگام
  • ساحل خانیزی جزیره هنگام
  • نخلستان جزیره هنگام
  • آکواریوم طبیعی جزیره هنگام
  • پارک کروکودیل (نوپک) جزیره هنگام
  • سنگ مادر و دختر جزیره هنگام
  • کشتی پرتغالی‌ها جزیره هنگام
  • خاک قرمز خوراکی جزیره هنگام
  • حیات‌وحش جزیره هنگام

 

برای خرید بلیط هواپیما قشم کلیک کنید

 

ساحل درخشان هنگام


یکی از مکان های دیدنی جزیره هنگام، ساحل درخشان آن است. اگر شب یا نیمه شب به ساحل می روید با دیدن نورهای آبی کوچک فکر نکنید که دچار توهم هستید یا ستاره‌هایی از آسمان سقوط کرده‌اند. این نورها یا بهتره بگوئیم جادوی واقعی! کار پلانکتون‌های ریز است که با تحرک از خود نور پخش می‌کنند.
در چند سال گذشته، پلانکتون‌ها تقریباً هر شب ساحل جزیره را روشن کرده‌اند، اما با گذشت زمان این پدیده به دلیل افزایش ترافیک انسان و تغییرات اکوسیستم کاهش یافته است.

 


بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به قشم | 5 دلیلی که باید به قشم سفر کنید




ساحل کله خماسی جزیره هنگام


ساحل کله خماسی معروف به ساحل اروپایی در جنوب ایران است. یکی از تفریحات گردشگران در ساحل کله خماسی جزیره هنگام، پرش از صخره‌های این ساحل به داخل آب است. این حرکت نشاط آور مستلزم آن است که ابتدا یک شناگر حرفه‌ای باشید و بتوانید در هر شرایطی به آب بروید.

مکان های گردشگری جزیره هنگام

ساحلی از جنس نقره در جزیره هنگام


سواحل نقره‌ای در جزایر مختلفی در جنوب ایران وجود دارد، اما سواحل نقره‌ای هرمز و هنگام از معروف‌ترین آنها هستند. شن‌های این سواحل نقره‌ای و سیاه است، بنابراین وقتی وارد ساحل می‌شوید فکر می‌کنید ساحل از جنس نقره است.

منظره این ساحل بی نظیر است، صدای امواج جذابیت این ساحل را کامل‌تر می‌کند. ساحل نقره‌ای به دلیل رنگ متفاوتی که دارد یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی جزیره هنگام در میان گردشگران است.


جاذبه های دیدنی جزیره هنگام

ساحل خانیزی جزیره هنگام


اگر در سفر به جزیره هنگام به دنبال ساحلی بکر هستید به ساحل خانیزی بروید. البته یادتان باشد که شما در این ساحل مهمان هستید و موجودات کوچک و بزرگی در این منطقه زندگی می‌کنند، پس مواظب موجودات این ساحل باشید.

 


بیشتر بخوانید: سواحل قشم؛ سفری افسانه‌ای به زیباترین سواحل + عکس و آدرس


 

نخلستان جزیره هنگام


نخلستان‌های جزیره زیبای هنگام برای عکاسی شما در طول سفر به جزیره ساخته شده‌اند. البته کاربردهای این نخلستان تنها به عکاسی محدود نمی‌شود و بسیاری از ساکنان منطقه از فروش میوه این درختان امرار معاش می‌کنند.

اگر در فصل خرما به نخلستان‌ها بروید، از مهارت مردان و پسرانی که برای چیدن خرما بالا می‌روند شگفت زده خواهید شد.

نخلستان‌ها برای پیاده روی نیز مناسب هستند. بعضی جاها می‌توانید کفش‌هایتان را درآورید و پابرهنه در نخلستان جزیره قدم بزنید. از نسیمی که در صورتتان می‌وزد لذت ببرید و در طبیعت زیر سایه درختان خرما استراحت کنید!

 


بیشتر بخوانید: معرفی مراکز خرید قشم از بهترین تا ارزان‌ترین + آدرس


 

آکواریوم طبیعی جزیره قشم


برای بازدید ار آکواریوم جزیره هنگام باید به قایق سوار شوید و در ساحل مرجانی جزیره هنگام در بخشی از آب‌های خلیج فارس آب بسیار شفاف است  که شما می‌توانید به راحتی از ماهی‌های این آکواریوم دیدن کنید.


از جمله آبزیانی که در این آکواریوم زندگی می‌کنند:

  1. مرجان های زیبا
  2. خرچنگ ها
  3. ستاره دریایی
  4. ماهی های رنگارنگ
  5. لاک‌پشت ها

 
عکس جاهای دیدنی جزیره هنگام

پارک کروکودیل (نوپک) جزیره هنگام


پارک نوپک که به پارک کروکودیل نیز معروف است مکانی برای افرادی است که به جای دشمنی با کروکودیل‌ها دوست هستند و به جای شکار آن‌ها را بزرگ می‌کنند.

تماشای این موجودات حتی از دور وحشتناک است. در حالی که نگران فرار تمساح از محوطه خود هستید، ممکن است شخصی به آنها نزدیک شود تا به آنها غذا بدهد و سالم برگردد.

 


بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین تفریحات آبی قشم


 

سنگ مادر و دختر جزیره هنگام


سنگ مادر و دختر دو جاذبه هنر و افسانه  جزیره هنگام را با هم دارد. مردم محلی جزیره هنگام برای هر مجسمه داستان‌های جذابی ابداع کرده‌اند. شنیدن این داستان‌ها تجربه‌ای ضروری برای سفر به جزیره هنگام است.

صخره مادر دختر شبیه چهره انسان است و افسانه‌ای پشت آن نهفته است. مردم می‌گویند یک بار مادری و دخترش در جزیره گرفتار شده بودند و از خدا خواستند که آنها را نجات دهد. خداوند برای نجاتشان آن‌ها را سنگ می‌کند تا از هر گزندی در امان باشند.

 

برای خرید هواپیمایی قشم ایر کلیک کنید

کشتی پرتغالی‌ها جزیره هنگام


یکی دیگر از مراکز دیدنی جزیره هنگام قشم، کشتی پرتغالی‌ها است. کشتی پرتغالی‌ها که در جزیره هنگام به گل نشسته است، بازمانده دوران هجوم پرتغالی ها است. وقتی به این کشتی نگاه می‌کنید، اولین چیزی که به ذهنتان خطور می‌کند این است که هیچ چیز برای همیشه ماندگار نیست و حتی کشتی بزرگ پرتغالی به چند تکه آهن زنگ زده تبدیل شده است.

 


بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به قشم؛ از لحاظ آب و هوا


 

خاک قرمز خوراکی


در جزیره هنگام هم مانند جزیره هرمز کوه‌ها و خاک سرخ وجود دارد که برای درست کردن سنگ‌های تزیینی کاربرد دارد. در جنوب ایران نوعی غذای خوراکی با خاک سرخ طبخ می‌شود که این غذا به سوراغ مشهور است. علاوه بر این نوعی سس قرمز که از این خاک درست می‌شود، که با تخم‌مرغ در پخت نان محلی استفاده می‌کنند.


مکان های دیدنی جزیره هنگام

حیات وحش جزیره هنگام


یکی از دیدنی‌های جذاب هنگام حیات وحش این جزیره است که بعضی از گونه‌های کمیاب جانوری در آن زندگی می‌کنند.

از جمله حیوانات کمیاب این حیات وحش:

  • خاردم مصری
  • لاک‌پشت پوزه عقابی
  • جبیر

همچنین پرندگان بسیار زیادی در حیات وحش جزیره هنگام وجود دارند که از جمله این پرندگان:

  1. گیلانشاه بزرگ
  2. پرستو دریایی
  3. اگرت خاکستری
  4. تلیله نوک پهن
  5. صدف خور
  6. خرچنگ خور


جاهای دیدنی جزیره هنگام کجاست

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی جزیره هنگام

به دلیل تحرک پلانکتون‌های لب ساحل
اگر در زمینه شنا مهارت لازم را دارید در ساحل کله خماسی جزیره هنگام می‌توانید از بالای صخره داخل آب شیرجه بزنید.
بخش جدید، بخش قدیمی هنگام و روستای غیل که مردم بومی هنگام در بخش جدید سکونت دارند.

جمع‌بندی

همه ما به چند روز آرامش به دور از عصر تکنولوژی نیاز داریم! یکی از دلایل محبوبیت این جزیره سبک سنتی آن است. اگر شما هم می‌خواهید چند روز از تکنولوژی فرار کنید با تهیه بلیط از قاصدک 24 خودتان را به جزیره شگفت‌انگیز هنگام برسانید و جاهای دیدنی این جزیره را از نزدیک نظاره کنید.