با بهترین فصل سفر به آنکارا، پایتخت مدرن ترکیه آشنا شوید!

اگرچه به نظر می‌رسد که استانبول محبوب‌ترین شهر ترکیه از نظر گردشگران است؛ اما  آنکارا نیز از لحاظ تجاری، اقتصادی و فرهنگی یکی از مهم‌ترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شود. آنکارا به عنوان پایتخت کشور ترکیه، شهری مدرن است که 5 میلیون نفر جمعیت دارد. ریشه نام آنکارا از آنگورا گرفته شده است. آنگورا نام نوعی نخ نرم و لطیف است که از خرگوش آنگورا گرفته می‌شود. به همین دلیل حیواناتی مانند بز و خرگوش و گربه به نمادهایی از شهر آنکارا تبدیل شده‌اند. اگر قصد سفر به آنکارا دارید؛ با ما در این مطلب از قاصدک24 همراه باشید تا بهترین زمان سفر به آنکارا را از زوایای مختلف بررسی کنیم.
 بهترین زمان سفر به آنکارا کدام است؟

 

بهترین فصل سفر به آنکارا کدام است؟


با برنامه‌‌ریزی‌هایی که قبل از سفر به مقصد مورد نظر انجام می‌دهید؛ می‌توانید کیفیت سفر خود را بالاتر ببرید. اطلاعات کافی درباره شرایط آب وهوایی کشور مورد نظر در فصلی که قصد سفر دارید؛ از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه کنید. بهترین فصل سفر به آنکارا می‌تواند به لحاظ مختلفی بررسی شود. مثلا بهترین فصل سفر به آنکارا از لحاظ آب وهوا، برای خرید یا برای شرکت در فستیوال‌ها و جشنواره‌هایی که در آن  برگزار می‌شود؛ متفاوت است. در ادامه به بررسی همه این موارد می‌پردازیم.


بیشتر بخوانید: آنکارا یا استانبول؟ کدوم بهتره برای سفر


 

آب و هوای آنکارا در فصول مختلف


اگر قصد سفر به آنکارا دارید؛ بهتر است بدانید که این شهر دارای آب وهوای قاره‌ای است؛ یعنی زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرمی دارد. با ما همراه باشید تا در ادامه آب وهوای شهر آنکارا در فصل‌های مختلف را باهم بررسی کنیم.
  

آب و هوای آنکارا در بهار


آب و هوای آنکارا در فصل بهار نسبتا مطلوب و دلپذیر است و ترکیب رطوبت با دمای هوا، آب‌وهوای معتدل و نسبتا خنکی را ایجاد می‌کند. همچنین میزان بارش‌ها هم نسبتا کمتر می‌شود و میانگین ماهی 2 یا 3 بار در ماه است. میانگین دما در فصل بهار در آنکارا، 18 درجه سانتی‌گراد بوده و دومین فصل شلوغ آنکارا از لحاظ گردشگری محسوب می‌شود.


 میانگین بارش‌ها در فصل بهار در آنکارا   2 تا 3 بار در ماه
 میانگین دمای آنکارا در بهار  18 درجه سانتی گراد

 آب و هوای آنکارا در بهار چگونه است؟

آب  و هوای آنکارا در تابستان


تابستان‌های آنکارا بسیار گرم و سوزان است و میانگین دمای آنکارا در فصل تابستان 25 درجه سانتی گراد است. تابستان شلوغ‌ترین فصل آنکارا و ماه‌های خرداد و شهریور که از آب‌وهوای مطلوبی نیز برخوردار هستند؛ شلوغ‌ترین ماه‌های آنکارا در سال محسوب می‌شوند. همچنین میزان بارش‌ها در فصل تابستان معمولا صفر تا سه بار در ماه است. تجهیزاتی که در سفر به آنکارا در فصل تابستان باید همراه خود داشته باشید عبارتند از:

  • لباس خنک
  • کرم ضد آفتاب
  • عینک آفتابی
  • کلاه آفتاب‌گیر

 
 میانگین بارش‌ها در فصل تابستان در آنکارا  0 تا 3 بار در ماه
میانگین دمای آنکارا در تابستان  25 درجه سانتی گراد




بیشتر بخوانید: جذاب‌ترین سواحل کوش‌آداسی ترکیه + عکس و امکانات 



آب و هوای آنکارا در پاییز، خلوت ترین فصل آنکارا


در فصل پاییز هم آنکارا از آب‌وهوای خوب و مطلوبی برخوردار است؛ به خصوص تا اواسط مهر ماه که هوا تقریبا معتدل بوده و بهترین فصل سفر به آنکارا به لحاظ آب و هوایی محسوب می‌شود. دمای آنکارا در فصل پاییز بین 14 تا 22 درجه سانتی گراد متغیر است و جمعیت گردشگران نیز در این فصل به حداقل خود می‌رسد. به نظر می‌رسد خلوت‌ترین زمان سفر به آنکارا را می‌توان همین فصل دانست.


 میانگین بارش‌ها در فصل پاییز در آنکارا  بیش از 3 بار در ماه
 میانگین دمای آنکارا در پاییز
 15 درجه سانتی گراد


آب و هوای آنکارا در پاییز چگونه است؟

 

آب وهوای آنکارا در زمستان


آنکارا در زمستان از آب‌وهوای سردی برخورداراست و میانگین دمای هوا به 3 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. اما از طرفی هم ارزان‌ترین فصل سال برای سفر به آنکارا محسوب می‌شود. اگر تحمل سرما را دارید می‌توانید در این فصل به آنکارا سفر کنید؛ زیرا قیمت هتل‌ها و هزینه‌های سفر به آنکارا در فصل زمستان به حداقل خود می‌رسد.

 


 میانگین بارش‌ها در فصل زمستان در آنکارا  بیش از 3 بار در ماه
 میانگین دمای آنکارا در پاییز  3 درجه سانتی گراد

آب و هوای آنکارا در زمستان

بهترین فصل سفر به آنکارا بر اساس آب ‌و هوا


با جمع‌بندی کلی از آب‌وهوای فصول مختلف در آنکارا، می‌توان نتیجه گرفت که بهترین فصل سفر به آنکارا فصل‌های بهار و پاییز هستند. زیرا میانگین دما در این فصول از 20 درجه سانتی‌گراد بیشتر نمی‌شود و شما به راحتی می‌توانید به گشت وگذار و تفریح در شهر بپردازید.



بیشتر بخوانید: به کدام شهر ترکیه سفر کنم؟ چند شهر توریستی ترکیه



میزان بارش‌ها نیز در این فصول بسیار کم بوده و از آب‌وهوای معتدلی برخوردار است. در کنار آب‌وهوای خوبی که دارند؛
این فصل‌ها ازهزینه‌های پایین‌تری نسبت به تابستان نیز برخوردارند. در تابستان که فصل پر گردشگری محسوب می‌شود؛ علاوه بر هوای گرم و سوزان هزینه‌های هتل و اقامت نیز بسیار بیشتر از سایر فصل‌ها است.

بهترین فصل برای سفر به آنکارا

بهترین فصل سفر به آنکارا برای خرید


بسیاری از مسافران هم با هدف خرید به سفر می‌روند و خرید در سفر از اولویت خاصی برایشان برخوردار است. در آنکارا علاوه براینکه بسیاری از برندهای بین‌المللی و لوکس را به راحتی می‌توان یافت؛ حراج‌های ویژه‌ای هم در سراسر سال برگزار می‌شوند که 3 مورد از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند:

1. حراج‌های فصلی آنکارا

 
حراج‌های فصلی در آنکارا را در پایان هر فصل از سال، همزمان با کل ترکیه می‌توان مشاهده کرد.
 

2. حراج‌های نزدیک کریسمس و سال نو میلادی


 از اواسط آذر ماه تا اوایل دی ماه، با نزدیکی به کریسمس حراج‌های زیادی در سراسر ترکیه برگزار می‌شوند که می‌توانید خرید مقرون به صرفه‌ای را انجام دهید. اما به دلیل نزدیکی به کریسمس قیمت اقامت و هتل نیز بالاتر می‌رود که این مورد را هم باید در نظر گرفت.

3. جشنواره‌های خرید تابستانی


در فصل تابستان نیز یک جشنواره خرید تابستانی با تخفیفات هیجان‌انگیز، همراه با جشنواره‌های خاص دیگر در آنکارا و در ماه ژوئن برگزار می‌شود که گردشگران زیادی را برای سفر به آنکارا تشویق می‌کند.

بهترین فصل سفر به آنکارا برای خرید

بهترین فصل آنکارا برای شرکت در جشنواره ها و فستیوال ها


در شهر آنکارا هر ساله فستیوال‌ها و جشنواره‌های زیادی برگزار می‌شوند و گردشگران زیادی برای شرکت در این فستیوال‌ها به آنکارا سفر می‌کنند. در ادامه  برخی از مهم‌ترین جشنواره‌هایی که هر ساله در آنکارا برگزار می‌شوند را برای معرفی به شما آورده‌ایم.


بیشتر بخوانید: 14 مورد از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آنکارا + عکس


جشنواره ها و فستیوال های آنکارا درفصل بهار


  • فستیوال بین المللی فیلم آنکارا

 فستیوال بین‌المللی فیلم آنکارا یکی از رویدادهای اصلی این شهر است که سالانه به مدت 10 روز و در ماه آوریل برگزار می‌شود. هدف اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم آنکارا، حمایت از هنرمندان نوظهور با نمایش آثار هنری آن‌ها و رونق حضور جامعه بین‌المللی و افزایش بازدیدکنندگان در سینمای ترکیه است. اگر شما هم از عاشقان فیلم هستید؛ به هیچ وجه حضور در جشنواره فیلم آنکارا را از دست ندهید.


زمان برگزاری فستیوال بین المللی فیلم آنکارا


  • فستیوال بین المللی موسیقی آنکارا

 جشنواره بین‌المللی موسیقی آنکارا، اولین بار در سال 1994 توسط انیستیتوهای فرهنگی آنکارا برگزار شد. فستیوال بین‌المللی موسیقی آنکارا، یکی از اصلی‌ترین جشنواره‌های آنکارا است که هر سال به مدت سه هفته در فصل بهار برگزار می‌شود و بسیاری از افراد با تور آنکارا برای بازدید از این رویداد جذاب به ترکیه سفر می‌کنند.

 
  • فستیوال بین المللی جاز آنکارا

فستیوال بین‌المللی جاز آنکارا که اولین بار در سال 1996 تحت عنوان روزهای جاز متو در آنکارا برگزار شد؛ یکی از مهم‌ترین رویدادهای آنکارا است که سالانه در ماه می و در فصل بهار برگزار می‌شود. این فستیوال یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های ترکیه با بیش از 10 هزار مخاطب بوده و هدف اصلی آن ارتقای موسیقی نوازان ملی جاز است. جالب است بدانید که تمامی درآمد حاصل از فروش بلیط‌های این جشنواره به جامعه موسیقی جاز ترکیه اهدا شده و برای حمایت از انجمن جاز ترکیه از آن استفاده می‌شود.با رزرو بلیط هواپیما خارجی از قاصدک 24 می‌توانید به راحتی از این فستیوال‌های جهانی در آنکارا دیدن کنید.
 زمان برگزاری فستیوال بین المللی جاز آنکارا

  • فستیوال شکلات و قهوه آنکارا

فستیوال شکلات و قهوه آنکارا که یکی از جذاب‌ترین جشنواره‌های شهر آنکارا شناخته می‌شود؛ اولین بار در سال 2017 در آنکارا برگزار شد و با استقبال خوب بازدید کنندگان مواجه گردید. در این جشنواره سمینارها، کارگاه‌ها، مسابقات و کنفرانس‌های زیادی هم در این راستا برگزار می‌شوند و بازدیدکنندگان می‌توانند از این راه شناخت بیشتری پیرامون قهوه و شکلات نیز داشته باشند. از دیگر برنامه‌های جذاب این فستیوال می‌توان به حضور خواننده‌های محبوب و معروف ترک و اجرای موسیقی‌های زنده اشاره کرد.



بیشتر بخوانید: فرودگاه آنکارا؛ با فرودگاه بین‌المللی اسن بوغا بیشتر آشنا شوید
 

جشنواره ها و فستیوال های آنکارا در فصل تابستان

 
  • فستیوال بزرگ آنکارا

جشنواره بویوک آنکارا یکی از فستیوال‌های جذابی است که در آن تمام اعضای خانواده می‌توانند حضور پیداکرده و از برنامه‌های مفرحی که اجرا می‌شود لذت ببرند. این فستیوال که هر ساله در فصل ژوئن تابستان، به مدت یک هفته اجرا می‌شود؛ از طریق انجام فعالیت‌هایی از قبیل اجرای کنسرت‌های خیابانی، تئاتر، سیرک و بسیاری دیگر از رویدادهای دیگر، مخاطبین زیادی را به سمت خود سوق می‌دهد.

زمان برگزاری فستیوال بزرگ آنکارا


سخن پایانی

 
با اینکه در آنکارا خبری از بناهای تاریخی دوران عثمانی و کاخ‌های باشکوه نیست؛ اما به دلیل اهمیت اقتصادی و فرهنگی و برخی جاذبه‌های گردشگری دیگر، محل رفت‌وآمد بسیاری از دانشجویان، گردشگران و تجار محسوب می‌شود. در این مطلب سعی کردیم بهترین فصل سفر به آنکارا از زوایای مختلف را بررسی کنیم تا به شما کمک کنیم تجربه سفر بهتری را برای خود رقم بزنید. اگر قصد سفر به آنکارا دارید؛ می‌توانید از خدمات آنلاین رزرو بلیط هواپیما در قاصدک24 استفاده نمایید و از پشتیبانی 24 ساعته ما بهره‌مند شوید.

سوالات متداول در مورد بهترین فصل سفر به آنکارا

در فصل پاییز آنکارا از آب‌وهوای مطلوبی برخوردار است؛ به خصوص تا اواسط مهر ماه که هوا معتدل بوده و بهترین فصل سفر به آنکارا محسوب می‌شود.
بیشترین فستیوال‌ها و رویدادهای آنکارا در فصل بهار هستند که از میان آن‌ها می‌توان به فستیوال قهوه و شکلات، فستیوال فیلم آنکارا، فستیوال بین‌المللی موسیقی و فستیوال بین‌المللی جاز آنکارا اشاره کرد.
فستیوال بویوک آنکارا، یکی از مهم ترین وشادترین فستیوال‌های خانوادگی آنکارا است که در فصل تابستان برگزار می‌شود.
حراج‌های آنکارا همزمان با کل ترکیه در فصل تابستان برگزار می‌شود. اما از اواخر آذرماه تا اواسط دی ماه نیز تخفیفات سال نو در آنکارا برگزار می‌شود.