جاهای دیدنی آنکارا؛ با بزرگ‌ترین آکواریوم اروپا آشنا شوید!

آنکارا به عنوان پایتخت کشور ترکیه، دومین شهر بزرگ ترکیه نیز به شمار می‌رود. این شهر علاوه بر اینکه مرکز سیاسی ترکیه محسوب می‌شود؛ یک شهر دانشگاهی بزرگ در ترکیه شناخته می‌شود. شهر آنکارا که در لبه‌ی شرقی فلات مرتفع آناتولی قرار گرفته است؛ شاه راه ارتباطی و قطب حمل‌و‌نقل ترکیه است. در این مقاله از قاصدک24 همراه ما باشید تا به معرفی مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آنکارا بپردازیم.

جاهای دیدنی آنکارا

مهم‌ترین دیدنی‌های آنکارا کدام است؟

 

شهر آنکارا دارای بناهای تاریخی و دیدنی‌های توریستی بسیار زیادی است که در تور آنکارا نیز می‌توانید از آنها دیدن کنید. پایتخت هر کشور می‌تواند زیباترین شهر آن کشور باشد. به خصوص اگر شامل زیباترین مناطق توریستی جهان نیز باشد. برخی از مهم‌ترین جاهای دیدنی آنکارا که در این مطلب معرفی می‌کنیم عبارتند از:

  1. مسجد کجاتپه
  2. مقبره آتاتورک
  3. برج آتاکوله
  4. دریاچه موگان گولباشی
  5. منطقه تاریخی اولوس
  6. آکواریوم آکوا وگا آنکارا
  7. موزه فرهنگ در آنکارا
  8. محله تاریخی هامامونو
  9. تئاتر رومی آنکارا
  10. قلعه آنکارا
  11. مسجد بایرام
  12. عبادتگاه آگوستوس
  13. موزه نقاشی در آنکارا
  14. موزه جنگ استقلال

 


بیشتر بخوانید: آنکارا یا استانبول؟ کدام بهتره برای سفر، زندگی و تحصیل؟


 

مسجد کجاتپه

 
مسجد کجاتپه که بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین مسجد آنکارا محسوب می‌شود؛ در سال 1987 در آنکارا ساخته شده است. در ساخت و معماری این مسجد از سبک عثمانی نئو کلاسیک استفاده شده است که جذابیت و زیبایی آن را دو چندان می‌کند. ظرفیت این مسجد به قدری بزرگ است که 20000 نفر را در خود جای می‌دهد. علاوه بر این‌ها مناره‌های زبیای آن از هر گوشه شهر به خوبی دیده شده و نظرها را جلب می‌کند.
 
مسجد کجاتپه آنکارا

مقبره آتاتورک

 

مقبره آتاتورک، بنیان‌گذار جمهوری ترکیه که در منطقه آنتیپ شهر آنکارا قرار دارد؛ یکی از زیباترین معماری‌های مدرن حال حاضر ترکیه محسوب می‌شود. در حیاط این منطقه یک مقبره، یک موزه و یک نمایشگاه وجود دارد که مجسمه مومی آتاتورک را در خود جای داده است که نوشته‌ها، نامه‌ها و اشیایی متعلق به آتاتورک در آن وجود دارد. همچنین نمایشگاهی از عکس‌های مهم آتاتورک در لحظات مهم زندگی‌اش در دوران تاسیس جمهوری ترکیه ثبت شده است که همگی در این موزه نگهداری می‌شوند.
 

برج آتاکوله

 

برج آتاکوله بلندترین آسمان خراش آنکارا است که در منطقه چانکایا واقع شده است. درون این برج مرکزخرید بزرگی نیز جای گرفته است که بسیاری از اجناس برند را می‌ توان درآن پیدا کرد. از امکانات برج آتاکوله می‌توان به سینما، رستوران گردان و آسانسور شیشه ای اشاره کرد.


برج آتاکوله آنکارا

دریاچه موگان گولباشی

 

دریاچه موگان یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی آنکارا است که در 20 کیلومتری آنکارا و در جنوب شهر گل‌باشی واقع شده است. از جاذبه‌های اطراف این دریاچه می‌توان به رستوران‌ها، مکان‌های کمپینگ و ماهی‌گیری نیز اشاره کرد.

 

منطقه تاریخی اولوس

 

منطقه تاریخی اولوس در آنکارا شامل بناهای تاریخی اطراف بلوار آتاتورک می‌شود که مربوط به اوایل دوره جمهوری ترکیه است. معماری این بناها که به هزاران سال قبل برمی‌گردد؛ به شدت شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در این دوره سنبل‌های نئو کلاسیک در بیرون ساختمان‌ها، جایگزین سنبل‌های عربی دوره عثمانی شدند. برخی از نمونه‌هایی آثاری که مربوط به آن دوران می‌شوند عبارتند از:
 
  • ساختمان موزه هنر و مجسمه
  • موزه مردم شناسی
  • ساختمان‌های تاریخی بانک در بلوار آتاتورک
  • معبد آگوستوس و روم آنکارا
  • حمام رومی آنکارا

 



بیشتر بخوانید: به کدام شهر ترکیه سفر کنیم؟ چند شهر مهم ترکیه




آکواریوم آکوا وگا آنکارا

 

آکواریوم آکوا وگا آنکارا بزرگ‌ترین آکواریوم اروپا است که شما انواع گونه‌های آبزیان متعلق به سراسر جهان را در آن خواهید دید. تونلی که در طراحی این آکواریوم به کار گرفته شده است؛ باعث می‌شود شما حس کنید درون آب و در میان ماهی‌ها غوطه ور هستید! در این آکواریوم مجهز و زیبا می‌توانید آبزیان زیر را به راحتی مشاهده کنید:

  •  انواع ماهی‌ها
  • کوسه‌ها
  • جانوران دریایی
  • لاکپشت‌ها
  • اسب‌های دریایی
  • خارتنان و گیاهان دریایی
  • ستاره دریایی
  • هشت پا


آکواریوم آنکارا کجاست


قسمت‌های مختلف آکواریوم آکوا
24 عدد آکواریوم مختلف
سرزمین آدرنالین ( خطرناک‌ترین موجودات جهان را در خود جای داده است )
جنگل کوچک
فضای مخصوص پیاده‌روی
باغ‌وحش دیدنی
استخر مختص ماهی کپور گلگون
بخش خرچنگ نعل اسبی
غار نمک و موزه صدف


امکانات آکواریوم آنکارا


  • سالن‌های تئاتر مختلف
  • سینماها
  • کافه تریاهای مختلف
  • فروشگاه‌های مختلف صنایع‌دستی و سوغاتی





بیشتر بخوانید: بهترین فصل سفر به آنکارا؛ آب وهوا، فستیوال‌ها و خرید در آنکارا


 

موزه فرهنگ در آنکارا

 

این موزه که در مقابل خانه اپرا و در کنار بلوار طلعت‌پاشا واقع شده است؛ در بردارنده مجموعه‌ای گران‌بها و نفیس از صنایع ‌دستی مربوط به فرهنگ عامه و آثار باقی‌مانده از مساجد دوران سلجوقیان و عثمانی‌ها است.
 

محله تاریخی هامامونو

 

محلی تاریخی هامامونو از دیگر جاذبه‌های گردشگری در آنکارا است که مربوط به دوران عثمانیان است. در این محله، خانه‌های چوبی زیبایی وجود دارد که معماری عثمانی را به خوبی به رخ می‌کشد. اکثر خانه‌های قدیمی که در این محله قرار دارند؛ در حال حاضر تبدیل به کافه و رستوران‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی زیبایی شده‌اند که پذیرای گردشگران و محلی‌ها در این منطقه هستند.

محله تاریخی هامامونو آنکارا


از معروف‌ترین خانه‌هایی که در این محله قرار دارد می‌توان به خانه مهمت آکیف ارسوی، شاعر معروف ترکیه اشاره کرد که سرود ملی ترکیه را نیز سروده است. هم اکنون خانه وی تبدیل به موزه شده است و مجسمه او نیز در میدان مرکزی منطقه قرار گرفته است.
 

تئاتر رومی آنکارا

 

تئاتر رومی یکی از قدیمی‌ترین آثار ترکیه است که مربوط به دوران قرن دوم بعد از میلاد است. این بنای تاریخی که در سال 1982 کشف شد؛ مورد حفاری‌های فراوان قرارگرفت که در نتیجه آن، چندین مجسمه رومی کشف شد که اکنون در موزه تمدن آناتولی در معرض دید بازدید کنندگان قرار دارد. اما حفاری‌ها در قسمت تماشاچیان همچنان ادامه دارد.
 


بیشتر بخوانید: چگونه با قطار به ترکیه سفر کنیم؟


 

قلعه آنکارا

 

قلعه آنکارا که از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری آنکارا شناخته می‌شود؛ بیش از 1000 سال قدمت دارد. این قلعه که در محله تاریخی اولوس واقع شده است؛ چشم‌انداز خوبی را از کل شهر برای شما رقم می‌زند. قلعه آنکارا از چند ساختمان تاریخی  تشکیل شده است و ورودی اصلی قلعه در نزدیکی برج ساعت است. در این ساختمان‌های تاریخی می‌توانید فروشگاه‌های صنایع‌دستی، کافه، رستوران و گالری‌هایی را که ایجاد شده است تماشا کنید.

قلعه آنکارا

مسجد بایرام


مسجد حاجی بایرام ترکیه که در نزدیکی عبادتگاه آگوستوس قرار گرفته است؛ توسط فردی سرشناس و معروف در ترکیه ساخته شده است که بنیان‌گذار فرقه بایرامی شناخته شده است. این مسجد که در سال 1427 توسط معماری چیره‌دست به نام سینان ساخته شده است؛ در قرن‌های 17 و 18 نیز دست خوش تغییراتی جزئی بوده است.

مسجد حاجی بایرام آنکارا
معماری داخلی این مسجد که با کاشی‌کاری‌ها، سقف چوبی و آجرهای سبز رنگ تزیین شده است؛ از زیباترین معماری‌ها به شمار می‌رود. مقبره یاد بود حاجی بایرام نیز بعدها در کنار مسجد ساخته شد.
 

بیشتر بخوانید: فرودگاه آنکارا؛ با فرودگاه بین‌المللی اسن بوغا بیشتر آشنا شوید


عبادتگاه آگوستوس

 

این بنای قدیمی که در قرن یکم میلادی ساخته شده است؛ در کنار مسجد حاجی بایرام قرار دارد. از جذاب‌ترین نکته‌هایی که توجه بازدیدکنندگان را در این بنای تاریخی به خود جلب می‌کند؛ سنگ نوشته‌های سالمی است که درباره شرح حال زندگی و جنگ‌های آگوستوس، اولین امپراتور روم، توسط خودش برروی دیوارهای این معبد حکاکی شده و به جای مانده است.

عبادتگاه آگوستوس آنکارا

موزه نقاشی در آنکارا

 
موزه نقاشی و مجسمه‌سازی مجموعه‌ای غنی از هنر ترک متعلق به اواخر قرن نوزدهم تا به امروز را در خود جای داده است که در نزدیکی موزه مردم شناسی آنکارا قرار دارد. این موزه از دو بخش تشکیل شده است که یک بخش آن دائمی، بخش دیگر آن شامل گالری‌هایی است که به طور موقت در آن‌ها نمایشگاه‌هایی برگزار می‌شود.

موزه نقاشی آنکارا

موزه جنگ استقلال

 

این موزه که به عنوان یکی از تاثیرگذارترین جاذبه‌های گردشگری آنکارا شناخته می‌شود؛ در میدان قدیمی اولوس واقع شده است. جالب است بدانید که اولین نشست بزرگ ملی ترکیه در این مکان برگزار شده است و تمام اتفاقات جنگ استقلال ترکیه در سال‌های 1921 تا 1922 به صورت عکس و مجسمه به نمایش گذاشته شده است. همچنین مجسمه مومیایی رئیس جمهورهای گذشته ترکیه نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده است.
 

سخن پایانی


در این مطلب سعی کردیم برخی از مهم‌ترین جاهای تاریخی و دیدنی آنکارا را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم قصد سفر به ترکیه و آنکارا را دارید؛ با دقت این مطلب را بخوانید تا با بهترین جاذبه‌های گردشگری آنکارا آشنا شوید. اگر قصد دارید به صورت زمینی یا هوایی به ترکیه سفر کنید؛ می‌توانید با خرید آنلاین بلیط هواپیما و بلیط قطار از خدمات قاصدک24 استفاده کرده و از پشتیبانی 24 ساعته بهره‌مند شوید.