بهترین مناطق آنتالیا برای مسافرت و زندگی کدام است؟

همانطور که احتمالا می‌دانید در بین تمامی شهرهای ترکیه، استانبول و آنتالیا توریستی‌ترین شهرها در بین گردشگران ایرانی و همچنین کشورهای دیگر است. این سفرها می‌تواند برای سرمایه‌گذاری یا با هدف گشت‌وگذار و تفریح در ترکیه باشد. در این مطلب از قاصدک24 قصد داریم تا برخی از مهم‌ترین مناطق آنتالیا را به شما معرفی کنیم.

آنتالیا کجاست

 

آنتالیا کجاست ؟


آنتالیا یکی از محبوب‌ترین شهرهای غربی ترکیه برای گردشگران است که در بین رشته کوه‌های توروس و دریای مدیترانه واقع شده است. امکانات رفاهی و دانشگاهی در آنتالیا روز به روز در حال پیشرفت است و همین امر موجب شده است افراد زیادی با زبان و فرهنگ‌های متفاوت برای زندگی به این شهر مهاجرت کنند. محله‌های مختلفی در آنتالیا وجود دارند که برخی از آنها برای تفریح و گشت و گذار مناسب هستند و برخی محله‌ها برای زندگی و سرمایه‌گذاری در آنتالیا مناسب‌تر هستند.


بیشتر بخوانید: جدیدترین راهنمای سفر به آنتالیا، از هزینه‌ها تا جاذبه‌ها


بهترین مناطق و محله های آنتالیا برای مسافرت و اقامت


آنتالیا به دلیل خط ساحلی زیبا و بلند و مجاورت با دریای مدیترانه یکی از محبوب‌ترین شهرهای پر گردشگر در ترکیه است. ویژگی منحصربه‌فردی که در سواحل آنتالیا وجود دارد این است که اجازه ساخت و ساز هتل در کنار سواحل وجود ندارد تا زیبایی و طبیعت سواحل حفظ شود.5 مورد از معروف‌ترین و پرگردشگرترین شهرهای آنتالیا که میزبان گردشگران زیادی در طول سال است عبارتند از:

  1. منطقه لارا آنتالیا
  2. منطقه کنیالتی آنتالیا
  3. منطقه بلک آنتالیا
  4. منطقه کمر آنتالیا
  5. منطقه سیده آنتالیا


بهترین مناطق آنتالیا کدام است

1. منطقه لارا در آنتالیا


منطقه لارا  با دارا بودن طولانی‌ترین خط ساحل شنی در آنتالیا، همچنین یکی از بهترین محله‌های آنتالیا از لحاظ موقعیت جغرافیایی است. منطقه لارا که برخی آنرا با نام مراد پاشا نیز می‌شناسند؛ از بهترین شهرهای آنتالیا برای زندگی نیز محسوب می‌شود. لارا فاصله کمی از مرکز شهر و فرودگاه آنتالیا داشته که همین ویژگی باعث شده است بسیاری از گردشگران، این منطقه را برای رزرو هتل و اقامت انتخاب کنند.

 

بیشتر بخوانید: هزینه سفر به آنتالیا، قیمت بلیط، هتل و غذا


برخی از جاذبه‌های گردشگری و امکانات منطقه لارا عبارتند از:

  • سواحل و پلاژهای متعدد
  • ورزش‌های آبی مختلف
  • هتل‌های متعدد
  • کافه رستوران‌های ساحلی

 

منطقه لارا درآنتالیا کجاست؟


جشنواره سازه‌‌های شنی در لارا


جالب است بدانید که یکی از مهم‌ترین ایونت‌ها و جشنواره‌هایی که هرسال در منطقه لارا برگزار می‌شود؛ جشنواره سازه‌های شنی آنتالیا در فصل تابستان است. این جشنواره در محلی روباز برگزار می‌شود و شما می‌توانید با تهیه بلیط در این جشنواره شرکت کنید.


فاصله منطقه لارا تا مرکز آنتالیا 16 کیلومتر
فاصله منطقه لارا تا فرودگاه آنتالیا 12 کیلومتر


بیشتر بخوانید: معرفی رستوران‌های آنتالیا با منوی غذاهای لذیذ


2. منطقه کنیالتی آنتالیا


منطقه کنیالتی در آنتالیا
با ساحل زیبا یکی از بهترین مناطق آنتالیا برای رزرو هتل و همچنین گشت و گذار در سواحل آنتالیا است. مهم ترین ویژگی این منطقه، مسافت نزدیک آن به سواحل اطراف و فرودگاه آنتالیا است. فاصله کنیالتی تا ساحل آن حدود 300 متر است که برای گردشگران بسیار خوشایند بوده و تنها با کمی قدم زدن می‌توانند خود را به ساحل برسانند. این منطقه از لحاظ موقعیت جغرافیایی تقریبا با لارا برابر است؛ اما تفاوتی که با هم دارند؛ در نوساز بودن منطقه کنیالتی است. همچنین وجود کوه‌های قهوه‌ای از یک طرف و دریای آبی از طرف دیگر، این منطقه را متمایزتر از سایر مناطق آنتالیا کرده است.

 منطقه کنیالتی در آنتالیا کجاست؟


جشنواره موسیقی محلی آنتالیا در کنیالتی


یکی از رویدادهای ویژه‌ای که هر سال در محله کنیالتی برگزار می‌شود؛ جشنواره موسیقی محلی آنتالیا است. اگر در مسافرت‌های خود علاقه‌ای به آشنایی با فرهنگ مردم محلی داشته و همچنین از شنیدن موسیقی‌ لذت می‌برید؛ می‌توانید هتل خود را در این محله انتخاب کنید تا در این مراسم شرکت کنید.



بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مراکز خرید آنتالیا + عکس و آدرس


دیدنی های نزدیک به منطقه کنیالتی آنتالیا


در نزدیکی منطقه ساحلی کنیالتی علاوه بر سواحل زیبا، جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید از آنها هم دیدن کنید. برخی از جاهای دیدنی در کنیالتی عبارتند از:

  • دلفین لند آنتالیا
  • آکواریوم بزرگ آنتالیا
  • استادیوم بزرگ آنتالیا

 

فاصله منطقه کنیالتی تا بندر آنتالیا  3 کیلومتر
فاصله منطقه کنیالتی تا فرودگاه آنتالیا 20کیلومتر



3. منطقه بلک در آنتالیا


بلک یکی از زیباترین و بهترین مناطق آنتالیا است که با هتل‌های لوکس و مجلل در آنتالیا معروف است.
این منطقه زیبا محلی مناسب برای اقامت و خوشگذرانی زوج‌های جوان است. منطقه بلک علاوه بر سواحل خیره‌کننده و زیبا، طبیعت سرسبزی را نیز در دل خود جای داده و تبدیل به یکی از نقاط پرطرفدار برای گردشگران شده است. علاوه بر این ها زمین‌های گلف بسیار مناسبی نیز در این منطقه قرار دارند. جالب است بدانید که حتی بهترین زمین‌های گلف کشور ترکیه نیز در منطقه بلک واقع شده است.

منطقه بلک در آنتالیا کجاست؟


تفریحات شهر بلک آنتالیا

در منطقه بلک تا چشم کار می‌کند می‌توانید جاذبه‌های گردشگری و مناطق توریستی  را ببینید و تفریحات متنوعی را که برای گردشگران در نظر گرفته شده است را تجربه کنید.
از بهترین سرگرمی‌ها و تفریحات منطقه بلک می‌توان به موارد زیراشاره کرد:


  • زمین‌های گلف: این زمین‌ها در دو سطح آماتور و حرفه‌ای برای علاقمندان در نظر گرفته شده است و مربیان زیادی آماده آموزش به افراد علاقمند هستند.

  • زمین‌های فوتبال: شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی خوب در بلک، باعث شده است تا این شهر بتواند به چندین زمین فوتبال حرفه‌ای و بسیار عالی مجهز شود.

  • زمین‌های تنیس: در بلک 200 زمین مجهز تنیس آماده خدمت‌رسانی به ورزشکاران آماتور و حرفه‌ای است. علاوه بر این‌ها یک مدرسه بین‌المللی آموزش تنیس نیز وجود دارد.


بیشتر بخوانید: با بهترین و زیباترین سواحل آنتالیا ترکیه آشناشوید!


تفریحات آبی منطقه بلک که در سفر به آنتالیا می‌توانید تجربه کنید عبارتند از:

  • قایق سواری
  • جت اسکی
  • گلایدر
  • غواصی
  • رافتینگ
  • پاراسل




4. منطقه کمر آنتالیا


کمر یکی از محبوب‌ترین و دنج‌ترین محله‌های غربی آنتالیا است که می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین مناطق آنتالیا برای خوش‌گذرانی و همچنین آفتاب گرفتن در سواحل زیبای مدیترانه معرفی کرد. اگر دوست دارید در محیطی ساحلی، آرام و بدون هیاهوی شهری استراحت کنید؛ منطقه کمر در آنتالیا بهترین گزینه برای شما است.

منطقه کمر در آنتالیا کجاست؟

جاذبه‌های گردشگری منطقه کمر

  • سواحل شنی زیبا: کمر چندین ساحل شنی دارد و مسافران زیادی را می‌توان در آن مشاهده کرد که از کشورهای اروپایی برای تفریح و استراحت به آنتالیا سفر کرده‌اند. 

  • پوشش گیاهی و طبیعت زیبا: در کنار سواحل زیبای مدیترانه، در کمر پوشش گیاهی و طبیعت زیبایی نیز وجود دارد که زیبایی این منطقه را چندین برابر کرده است.

  • فروشگاه‌ها و بازارهای محلی: چندین فروشگاه و بازار محلی نیز در این منطقه وجود دارد؛ ولی برای کسانی که به دنبال برندهای لوکس و لاکچری هستند؛ مناسب نیست.



بیشتر بخوانید: بهترین پارک‌های آبی آنتالیا + عکس و آدرس


فاصله منطقه کمر تا مرکز آنتالیا 40کیلومتر
فاصله منطقه کمر تا فرودگاه آنتالیا 59کیلومتر


    5. منطقه سیده آنتالیا


    از دیگر مناطق آنتالیا که بیشتر با جاذبه‌های تاریخی جامانده و آثار باستانی‌اش شناخته می‌شود؛ منطقه سیده آنتالیا است. سیده در عین مدرن بودن و دارابودن سواحل زیبا، به لحاظ ویرانه‌های باستانی و مناطق تاریخی که در آن جای گرفته است؛ کمی از مناطق دیگر آنتالیا متفاوت‌تر است. وجود سواحل ماسه‌ای و همچنین کافه و رستوران‌هایی با چشم‌انداز دریا، باعث محبوبیت بیشتر این منطقه در نزد گردشگران شده است. علاوه بر این‌ها دارای طبیعتی بکر و زیبا است.

    منطقه سیده آنتالیا کجاست؟

    سیده به عنوان یک شهر توریستی جاذبه‌های گردشگری متنوعی دارد. از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری سیده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • معبد آپولو و آتنا: معبد آپولو و آتنا یکی از بزرگ‌ترین آثار باستانی در سیده است که قدمت آن به قرن دوم میلادی بازمی‌گردد. این معبد زیبا و مرموز، عصرها با روشن شدن چراغ‌ها و چشم‌اندازی عالی به دریای مدیترانه، فضای دل‌انگیزی را به وجود می‌آورد.

    • غارهای دو دنسیک: این غار که در فاصله 18 کیلومتری از سیده قرار دارد؛ یکی از عمیق‌ترین غارهای ترکیه است که تا عمق 330 متری از سطح زمین کشیده شده است. یکی از رودخانه‌های زیرزمینی نیز به صورت چشمه از آن عبور می‌کند.

    • آمفی تئاتر سیده: آمفی تئاتر سیده بزرگ‌ترین آمفی تئاتر تمدن پامفیلیا است که در منطقه سیده ساخته شده است. این آمفی تئاتر که در گذشته مکانی برای تماشای گلادیاتورهای یونانی بوده است؛ گنجایش 15 هزار نفر را داشته است.

    آمفی تئاتر سیده آنتالیا کجاست
    • موزه باستان شناسی سیده: این موزه باستان شناسی که آثار ارزشمندی را در خود جای داده است؛ متعلق به دوران امپراتوری روم است. در این موزه می‌توانید آثاری از جنس سنگ مرمر را مشاهده کنید که در طول زمان، زیبایی خود را حفظ کرده است.

    • ساحل شرقی سیده: مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهر سیده، سواحل زیبای شرقی آن است. در این سواحل کافه و رستوران‌های زیادی وجود دارند که غذاهای سنتی ترکی را سرو می‌کنند. بسیاری از گردشگران اروپایی نیز در تابستان به سیده سفر می‌کنند تا از آفتاب گرفتن در سواحل آن لذت ببرند.

    • پارک کوپرولو کانیون: این پارک با مساحت 336 کیلومتر مربع در یک دره عمیقی قرار گرفته است و جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبایی را در خود جای داده است. درختان صنوبر قدیمی، رودخانه زلال و زیبا، جنگل بزرگ و دشت‌های وسیع و سرسبز از زیبایی‌های این پارک شناخته می‌شود. همچنین گونه‌های متنوع جانوری نیز در این پارک قرار گرفته است و هم اکنون یکی از مناطق حفاظت شده این شهرمحسوب می‌شود. علاوه بر این‌ها امکانات تفریحی زیادی از جمله قایق‌سواری و رافتینگ نیز برای گردشگران این منطقه در نظر گرفته شده است.

     پارک کوپرولو کانیون سیده آنتالیا



    فاصله منطقه سیده تا مرکز آنتالیا 78 کیلومتر
    فاصله منطقه سیده تا فرودگاه آنتالیا 54 کیلومتر



      

    سخن پایانی

    شهر آنتالیا با سواحل زیبای مدیترانه و جاذبه‌های طبیعی فراوان هم اکنون یکی از بهترین شهرهای تفریحی ترکیه برای سفر شناخته می‌شود. در این مقاله سعی کردیم برخی از مهم‌ترین و معروف‌ترین محله‌ها و مناطق آنتالیا را به شما معرفی کنیم. اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید؛ می‌توانید از خدمات آنلاین رزرو بلیط هواپیما آنتالیا از قاصدک 24 استفاده نمایید و از پشتیبانی 24 ساعته آن بهره‌مند شوید.

    سوالات متداول در مورد مهم‌ترین مناطق آنتالیا

    مناطق لارا، کنیالتی، بلک، کمر و سیده از زیباترین مناطق آنتالیا برای گردشگری هستند.
    منطقه کنیالتی نزدیک‌ترین منطقه به سواحل مدیترانه است و حدود 300 متر فاصله دارد.
    هزینه و مخارج زندگی به خصوص مواد غذایی بسیار پایین است، همچنین از لحاظ پزشکی و تحصیلی نیز مناسب است.
    منطقه لارا، بلک و کنیالتی جزو بهترین‌ها برای زندگی هستند. زیرا از امکانات و شرایط بهتری برخوردار بوده و همچنین خانه‌های لوکس با قیمت‌های مناسبی در این مناطق قرار دارد.