معرفی بهترین کافه های استانبول

از آن جایی که کافه‌های استانبول بخشی از فرهنگ مردم ترکیه را تشکیل می‌دهند؛ همیشه انتخاب‌های زیادی برای محل نوشیدن یک قهوه خوش‌طعم در استانبول خواهید داشت. در افسانه‌ها آمده است که اولین کافی‌شاپ جهان، توسط دو یمنی در استانبول و در زمان سلیمان بزرگ در دوره‌ای که به عصر طلایی امپراتوری عثمانی معروف شد؛ افتتاح شدند. کافه‌های اولیه در استانبول مراکز فعالیت‌های اجتماعی در امپراتوری بودند و معمولا برای بررسی موضوعاتی حول محور علایق اجتماعی و حرفه‌ای مشتریان بود. کافه‌های قصه‌گوها، کافه‌های پیشه‌وران و بعدها کافه‌های روشنفکران نیز از این قبیل کافه‌ها بود. بنابراین اگر مشتاق هستید که فرهنگ 500 ساله کافه‌ها را در سرزمینی که کافه‌های اولیه در آن متولد شده اند را تجربه کنید؛ با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب از قاصدک24 به معرفی برخی از بهترین کافه‌های استانبول که در آن ازبهترین قهوه‌های ترکی گرفته تا  خوش‌مزه‌ترین غذاهای سنتی ترکی نیز سرو می‌شوند؛ بپردازیم.

بهترین کافه‌های استانبول


بهترین کافه های استانبول


یکی از مهم‌ترین سوال‌هایی که برای گردشگران تور استانبول وجود دارد؛ شناخت بهترین کافه‌های استانبول قبل از سفر به استانبول محسوب می‌شود. در این مطلب لیستی از معروف‌ترین کافه‌های استانبول را برای شما آماده کرده‌ایم تا تجربه کافه‌گردی بهتری را در سفر به استانبول تجربه کنید. برخی از بهترین کافی‌شاپ‌های استانبول عبارت‌اند از:

  • کافه نفتالین کی Cafe Naftalin K
  • گالاتا گونگ کافه Galata Konak Cafe
  • کافه دریپ کافیست Drip Coffeeist
  • کافه پترا روستینگ Petra Roasting
  • کافه پیر لوتی Pierre Loti Cafe
  • چورلولوعلی پاشا کافه Core Lulu Ali pasha
  • فور لتر ورد کافه Four Letter Word
  • کافه رستوران سنتی علمدار  Alemdar Restaurant & Cafe


کفه نفتالین کی

کافه نفتالین کی Cafe Naftalin K


کافه نفتالین کی که به کافه گربه نیز معروف است؛ در منطقه فاتح ترکیه که محل بسیاری از کافه رستوران‌های عالی در استانبول شناخته می‌شود؛ واقع شده است. علاوه بر گربه‌هایی که کافه را غرق در زیبایی می‌کنند، دکوراسیون این کافه بسیار آنتیک و نوستالژیک است. هزاران ابزار و وسایل قدیمی مانند ساعت‌های عتیقه و وسایلی از این قبیل را در این کافه مشاهده خواهید کرد. فضای دنج و آرام این کافه، برای فرار از هیاهو و شلوغی استانبول انتخاب بسیار خوبی است. از آن‌جایی که پیدا کردن غذای گیاهی در استانبول کمی دشوار است؛ ارائه بشقاب گیاهی منحصربه‌فرد و خوش‌طعم در کافه نفالین استانبول، یک آپشن بسیار خوب محسوب می‌شود. این کافه همه روزه تا ساعت 11 شب باز است.

گالاتا گونگ کافه


گالاتا گونگ کافه Galata Konak Cafe


گالاتا گونگ یکی از معروف‌ترین و بهترین کافه‌ها در استانبول است که با شیرینی‌های خوش‌مزه و قهوه‌های خوش‌طعم، بین گردشگران در استانبول به محبوبیت رسیده است. گالاتا گونگ کافه که در قسمت تاریخی استانبول قرار دارد؛ با منظره زیبایی که از شهر به شما نشان می‌دهد؛ این امکان را به شما می‌دهد؛ تا  قهوه خود را در محیطی چشم‌نواز و آرام میل کنید. این کافه که در فاصله 5 دقیقه‌ای از برج گالاتا واقع شده است؛ محل خوبی برای نوشیدن یک فنجان قهوه داغ، بعد از بازدید از برج گالاتا محسوب می‌شود.

کافه دریپ کافیست

 

کافه دریپ کافیست Drip Coffeeist


این کافه که یکی از بهترین کافه‌های استانبول است؛ با این‌که اولین بار کار خود را در قسمت آسیایی استانبول شروع کرد؛ اما با محبوبیت زیادی که در بین گردشگران پیدا کرد تصمیم گرفت شعبه‌های دیگر خود را در بخش‌های اروپایی استانبول نیز افتتاح کند. یکی از پرطرفدارترین گزینه‌های منوی این کافه که پیشنهاد می‌کنم حتما امتحان کنید؛ «کافی قهوه دمی سرد» است که با یخ سرو می‌شود و طرفداران زیادی را دارد. کافه دریپ کافیست یک تراس روباز نیز دارد که فضایی بسیار دلنشین و دوست‌داشتنی را برای نوشیدن یک فنجان قهوه معطر در محیطی آرام برای شما فراهم کرده است.

کافه پترا روستینگ

کافه پترا روستینگ Petra Roasting


کافه پترا روستینگ که در بخش اروپایی استانبول و در محله بشیکتاش واقع شده است؛ یکی از معروف‌ترین کافه‌های استانبول محسوب می‌شود. در دکوراسیون این کافه، ماشین‌های زیبا، وسایل قدیمی و عتیقه‌جات زیادی دیده می‌شود. از نظر گردشگرانی که به استانبول سفر می‌کنند؛ عطر و طعم قهوه‌هایی که در کافه پترا سرو می‌شوند؛ بسیار بی‌نظیر و به‌یادماندنی است. همچنین می‌توانید پس از گشت‌وگذار در میدان تکسیم استانبول، که یکی از مناطق معروف و توریستی شهر نیز استانبول به‌شمار می‌رود؛ خود را به یک قهوه خوش‌طعم در کافه پترا مهمان کنید. علاوه بر قهوه‌های خوش‌طعم، انواع فست‌فودها و غذاهای بی‌نظیری نیز در این کافه سرو می‌شوند که طرفداران زیادی دارند.

کافه پیر لوتی


کافه پیر لوتی Pierre Loti Cafe


کافه پیر لوتی که به نام رمان‌نویس معروف فرانسوی و عاشق استانبول نام‌گذاری شده است؛ یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید در سفر به استانبول برای نوشیدن یک فنجان قهوه داغ با تماشای منظره بی‌نظیر این شهر، از آن دیدن کنید. این کافه که در بالای تپه پیر لوتی قرار دارد؛ یک محیط سنتی را ارائه می‌دهد که در آن می‌توانید با یک فنجان چای یا قهوه به همراه کیک‌های خوش‌طعم، از خود پذیرایی کنید و از تماشای چشم‌انداز زیبای شهر از این زاویه لذت ببرید. برای رسیدن به این کافه در بالای تپه می‌توانید از منطقه ایوب، سوار بر تله‌کابین شده و ضمن لذت بردن از مناظر اطراف در کمتر از 3 دقیقه به پیرلوتی برسید. ساعت کاری این کافه از 8 صبح تا نیمه شب است و محل خوبی برای صرف صبحانه در ارتفاع و بالای تپه است.

چولولو علی پاشا کافه


چورلولوعلی پاشا کافه Core Lulu Ali pasha


چورلولو علی پاشا کافه
که اسم آن برگرفته از علی پاشا، وزیراعظم ترکیه است؛ قطعا در لیست بهترین کافه‌های استانبول قرار دارد. این کافه با بیش از 300 سال قدمت، از قدیمی‌ترین کافه‌های استانبول نیز محسوب می‌شود. کافه علی پاشا جزو کافه‌هایی است که به دور از شلوغی و هیاهوی شهر بوده و از آرامش خاصی برخوردار است. در قصه‌ها اینطور گفته می‌شود که دوستی‌هایی که در این کافه شکل می‌گیرند؛ بسیار پایداربوده وعمر طولانی دارند. پس اگر با فرد جدیدی آشنا شده‌اید؛ می‌توانید باهمدیگر به این کافه بروید و از قهوه‌های خوش‌طعم و بی‌نظیر آن نوش‌جان نمایید. ساعت کاری این کافه نیز از 7 صبح تا 2 نیمه شب است.

   Four Letter Word فور لتر ورد کافه


شعبه اصلی این کافه که در یکی از جزیره‌های استانبول به نام بورگاز آدا  قرار دارد؛ مکانی بسیار رویایی و چشم‌نواز است که می‌توانید مدت‌ها در آن به تفریح  و استراحت بپردازید. فور لتر ورد شعبه‌های دیگری در استانبول با نام‌های  Manuel Deli،Norm Coffee  و  Commons Cafeنیز دارد؛ تا اگر کسی نتوانست به این جزیره سفر کند و طعم قهوه‌های بی‌نظیر آن‌را بچشد؛ با مراجعه به این شعبه‌ها، طعم قهوه‌های لذیذ فور لتر ورد را امتحان کند. پیشنهاد می‌کنم در صورت سفر به استانبول، حتما به یکی از شعبه‌های این کافه در استانبول سر بزنید.

کافه رستوران علمدار

  کافه رستوران علمدارAlemdar Restaurant & Cafe


کافه رستوران علمدار که در منطقه فاتح قرار دارد،  یکی از بهترین کافه رستوران‌های استانبول است که می‌توانید بهترین غذاهای سنتی ترکی را در فضایی کاملا ترکی تجربه کنید. ویژگی اصلی این رستوران، سبک چیدمان صندلی‌ها و دکوراسیون ترکی اطراف آن است که شما را به دوران تاریخی ترکیه پرت می‌کند. همچنین بهترین غذاهای گیاهی ترکی را نیز می‌توانید در این رستوران پیدا کنید. اصلی‌ترین گرینه‌ای که باید از منوی این رستوران امتحان کنید؛ کباب گیاهی است که در یک گلدان گلی مهر و موم شده روی شعله‌های آتش سرو می‌شود. سپس با ترفندی بی‌نظیر گلدانی را که جلوی شماست می‌شکنند؛ تا کباب را بیرون بیاورید. همچنین می‌توانید ماهی‌تابه سبزیجات، موساکا سبزی( به سبک ترکی) و نان شکم پر ترکی را نیز امتحان کنید.

سخن پایانی


همانطور که هر شهر و کشوری با سنت‌ها و آداب و رسوم مخصوص خود در بین مردم زبان‌زد است؛ یکی از دلایل محبوبیت استانبول نیز شیرینی‌ها، غذاها، نوشیدنی‌ها و فرهنگ غذایی منحصر به‌ فرد آن است. شهر استانبول در کنار کباب‌های ترکی و شیرینی‌های خوشمزه، به قهوه‌های ترک و اصیل نیز شهرت دارد. اگرچه امروزه می‌توانید قهوه‌های غربی را نیز به آسانی در ترکیه تست کنید؛ ولی در این مطلب از قاصدک 24 سعی کردیم برخی از معروف‌ترین کافه های استانبول را معرفی کنیم؛ تا در صورت سفر به استانبول، خودتان را به یک فنجان قهوه خوش‌طعم ترکی در فضایی دلنشین مهمان کنید. اگر قصد سفر به استانبول را دارید؛ می‌توانید از خدمات خرید آنلاین بلیط هواپیما استانبول در قاصدک24 نیز استفاده کنید.