سواحل آنتالیا کجاست؟

آنتالیا یکی از زیباترین شهرهای دنیا است که ساحل بسیار زیبا با آب و هوای مدیترانه ای دارد و هزاران گردشگر هر ساله تعطیلات خود را در این شهر ساحلی می‌گذرانند. شهر آنتالیا شهری قدیمی است که در سواحل آن آثار تاریخی به چشم می‌خورد ولی جمعیت آن نسبتا جوان و شاداب هستند که آرامش را به ارمغان می آوردند.

 
سواحل آنتالیا

بهترین سواحل آنتالیا برای تفریح


اغلب مسافران به خاطر دیدن مناظر و سواحل آزاد آنتالیا به این شهر سفر می‌کنند، هزینه سفر به آنتالیا بسیار کم و مقرون به صرفه است به همین دلیل گردشگران زیادی دارد.

 
اینفوگرافی بهترین سواحل آنتالیا

ساحل لارا آنتالیا


در قسمت شرقی
شهر آنتالیا ساحل لارا قرار دارد که از پرطرفدارترین سواحل آنتالیا ترکیه است و 450 هکتار مساحت آن است و 6 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. ماسه های ساحل لارا سفید است که مانند برف زمین را پوشانده است. امکانات رفاهی زیادی در ساحل لارا وجود دارد که از جمله آنها کلاب های ساحلی از تفریحات شبانه آنتالیا است که طرفداران زیادی دارند.

امکانات رفاهی و تفریحی ساحل لارا


  • باشگاه های ساحلی
  • چندین کافه و رستوران‌
  • زمین والیبال و فوتبال ساحلی
  • ورزش های آبی
  • زمین اسکیت
  • شنا و ریلکس کردن در آفتاب
  • بازارچه صنایع دستی
  • هتل هایی با امکانات رفاهی عالی


با وجود این امکانات اگر سوال کنید بهترین سواحل آنتالیا کجاست؟ بی شک خواهم گفت ساحل لارا یکی از بهترین سواحل آنتالیا است این ساحل یک ساحل با پرچم آبی است پرچم آبی یعنی با یک منطقه با کیفیت و پاکیزه طرف هستید، در سمت شرق این ساحل یک آبشار وجود دارد که منظره بسیار زیبایی دارد.

 


نمایشگاه مجسمه های شنی هر ساله در ساحل لارا برگزار می شود.



نمایشگاه مجسمه های شنی هر سال در ساحل لارا برگزار می شود شما هم اگر به شن بازی و مجسمه سازی با شن علاقه دارید می توانید در این نمایشگاه شرکت کنید
.


آدرس: ترکیه،
6 کیلومتری شهر آنتالیا

 

ساحل کنیا آلتی آنتالیا


ساحل کنیا آلتی بین صخره های کوه بیدگلرالی قرار گرفته و از پر آوازه ترین ساحل های آنتالیا است که با چشم انداز زیبایی که دارد، مکان مناسبی برای عکاسی است. ساحل کنیالتی یک ساحل عمومی است که فضای آن زیاد است و کافه ها و رستوران های بسیاری در این ساحل فعالیت دارند. پارک آبی آکوالند یکی از
پارک های آبی آنتالیا در ساحل کنیالتی قرار گرفته که پر از بازی‌های آبی و یک استخر دلفین است. در این ساحل ماکت مینیاتوری کشور ترکیه قرار گرفته که 25 برابر کوچکتر از اندازه واقعی خودشان ساخته شده اند. گردشگران در پارک جنگلی این ساحل و همچنین رستوران‌های روباز ساحل کنیا آلتی می توانند اوقات خوشی را سپری کنند.

ساحل کنیالتی انتالیا

امکانات پارک آبی ساحل کنیا آلتی


  • کلاب های آبی
  • غواصی
  • جت اسکی
  • پاراسل
  • اسباب بازی های مختلف
  • سالن اسپا
  • ماساژ
  • سایه بان
  • تخت آفتاب
  • دوش و رختکن

یکی از پر طرفدارترین سواحل آنتالیا در تابستان است ‌که در این فصل خیلی پر ازدحام و شلوغ می شود، همچنین مکان خوبی برای آفتاب گرفتن است. اگر به نوشیدنی و بستنی علاقه دارید حتما سری به دکه ها و چرخ بستنی های کنار ساحل کنیا آلتی بزنید.

آدرس و ساعت فعالیت پارک آبی آکوالند

 

ساعت فعالیت

از ساعت 9 صبح الی 17 عصر

آدرس

ترکیه، 3 کيلومتری غرب شهر آنتالیا، ساحل کنیاآلتی، پارک آبی آکوالند

 

ساحل کمر آنتالیا


ساحل کمر
40 کیلومتر با آنتالیا فاصله دارد این ساحل محبوبیت خاصی بین گردشگران دارد. آب دریا در این قسمت شوری کمتری نسبت به بقیه جاها دارد، به همین دلیل توریست ها و گردشگران اینجا را برای شنا کردن انتخاب می کنند. آب ساحل کمر بسیار شفاف و دارای پرچم آبی است و تمیزترین ساحل آنتالیا شناخته شده است.

امکانات رفاهی و تفریحی ساحل کمر


  1. رستوران‌ و چندین کافه
  2. مراکز خرید
  3. قایقرانی
  4. ورزش های آبی
  5. استراحتگاه ساحلی
  6. شنا و آفتاب گرفتن


ساحل توریستی کمر یکی از جاذبه های تاریخی آنتالیا نیز است که مکان های تاریخی زیادی از جمله ویرانه های یونانی، رومی و باستانی است که بازدیدکنندگان زیادی دارد.


آدرس: ترکیه،
40 کيلومتری آنتالیا

 


بیشتر بخوانید: تفریحات آنتالیا؛ تفریحاتی که نمی توانید از آن ها غافل شوید!


 

ساحل بلک آنتالیا


ساحل بلک در غرب آنتالیا با مساحت
36 کیلومتر قرار گرفته و تا کوه های تاروس ادامه دارد. در این منطقه درختان کاج و گونه های مختلف گیاهان بومی ترکیه به چشم می‌خورد، همچنین بیشتر از 100 نوع پرنده در ساحل بلک وجود دارد. آبشار کورسوناف از دیدنی های پرطرفدار این ساحل است.

 


آبشار کورسوناف از پرطرفدارترین دیدنی های ساحل بلک در آنتالیا است.




امکانات رفاهی و تفریحی ساحل بلک


  • زمین فوتبال
  • زمین گلف
  • زمین تنیس
  • آموزش گلف
  • رستوران و کافه
  • هتل های 4 و 5 ستاره


همچنین سالن هایی برای گردهمایی و جشن و عروسی در ساحل بلک وجود دارد و در رستوران های آن انواع غذاهای ترکی طبخ می شود که می توانید غذای مورد علاقه خود را آنجا سفارش دهید، اگر اهل ولخرجی هستید حتما به این ساحل مجلل سری بزنید
.


آدرس: ترکیه، آنتالیا، منطقه بلک

 

سواحل دیدنی آنتالیا


در آنتالیا سواحل زیبای زیادی وجود دارد که علاوه بر تفریحات ساحلی، دیدنی های زیادی دارند. بعضی از این سواحل در فصل تابستان مملو از جمعیتی می شوند که برای بازدید از دیدنی های جذاب این سواحل به آنتالیا سفر کرده اند. در ادامه به چند مورد از سواحل بکر و دیدنی آنتالیا اشاره خواهیم کرد.

 

ساحل چیرالی آنتالیا


قدیمی ترین سواحل آنتالیا ساحل چیرالی است که تعدادی آثار تاریخی نیز در این ساحل به چشم می‌خورد. این ساحل آب شفافی دارد و سرتاسر پوشیده از ماسه های سفید است، همچنین در ساحل چیرالی اتاقک های ساحلی وجود دارد که گردشگران برای استراحت از آن‌ها استفاده می کنند.

امکانات ساحل چیرالی


  1. پارک های آبی
  2. قایق سواری
  3. هتل
  4. رستوران و کافه
  5. استراحتگاه های سنتی و خانوادگی
  6. خانه های درختی


ساحل چیرالی یک ساحل جدا از هم است و در اطراف آن مزارع زیبا و درخت های نارنج و لیمو وجود دارد. این ساحل کوچک از نظر امکانات رفاهی هیچ فرقی با دیگر سواحل تفریحی آنتالیا ندارد.

آدرس: ترکیه، آنتالیا، منطقه کمر

 

ساحل فازلیس آنتالیا


از سواحل جذاب آنتالیا می توان ساحل فازلیس را نام برد که آثاری تاریخی از خرابه های فازلیس که برای دوران یونان و روم است در آنجا به چشم می‌خورد. این ساحل به سه خلیج کوچکتر تقسیم شده است که سه ساحل آرام در آن وجود دارد و مکان مناسبی برای شنا کردن است چون آب آن بسیار زلال است.

 


ساحل فارلیس به اندازه ای بزرگ است که برای دیدن تمام ساحل باید ماشین کرایه کنید.




ساحل فازلیس به اندازه ای وسیع است که برای گشت و گذار و دیدن همه جای آن باید ماشین کرایه کنید، همچنین این ساحل دارای رستوران و آلاچیق و دکه های غذا نیز است.

آدرس: ترکیه، آنتالیا، منطقه کمر

 

ساحل پاترا آنتالیا


ساحل پاترا از آنتالیا کمی فاصله دارد ولی رفتن به این ساحل زیبا در
تور آنتالیا خالی از لطف نیست. ساحل پاترا 18 کیلومتر طول دارد و ماسه های آن سفید است که ترکیب قشنگی با آبی دریا دارند. شنا کردن در این ساحل بسیار دلچسب است زیرا که ساحلی آرام و به دور از شلوغی است. ساحل پاترا یک منطقه حفاظت شده دارد که مخصوص لاک پشت ها است، از جمله گونه های آن لاک پشت سرخ است که در معرض انقراض قرار دارد. این لاک پشت ها برای تخم گذاری هر سال به ساحل پاترا می آیند، البته در زمان تخم گذاری لاک پشت ها از ساعت 6 عصر ساحل بسته می شود تا لاک پشت ها مکانی آرام برای تخم گذاری داشته باشند.


آدرس: ترکیه، آنتالیا، بین کاش و فتحیه

 


بیشتر بخوانید: ارزان ترین و بهترین زمان سفر به آنتالیا ترکیه


 

ساحل مرمرلی آنتالیا


ساحل مرمرلی ساحل معروفی که در قلب آنتالیا قرار گرفته و آبی زلال و شفاف دارد که سنگ های کف دریا به خوبی دیده مي شود. برای دیدن دروازه هادریانوس می توانید به این ساحل آرام و دنج بروید. ساحل مرمرلی در فصل تابستان برای حمام آفتاب مکانی بسیار خوبی است و در این فصل از سال مملو از تخت هایی می شود که مخصوص حمام آفتاب است. این ساحل در گذشته مخصوص بانوان بوده که با گذشت زمان رفت و آمد همه افراد شهر به این ساحل آزاد شد. ساحل مرمرلی در نزدیکی هتل های شهر قدیمی آنتالیا قرار دارد برای همین خاطر مسافران زیادی به این ساحل می آیند تا از این هتل ها بازدید کنند
.

آدرس: ترکیه، آنتالیا، کنار بندر کالیچی

 
ساحل مرمرلی آنتالیا

ساحل داملاتاش آنتالیا


ساحل داملاتاش در غرب آنتالیا و روبروی غار داملاتاش که بر اثر یک انفجار به وجود آمده قرار گرفته در این ساحل خلیج کوچکی وجود دارد که آبی تمیز و زلال دارد به طوریکه ماهی های درون آن را می‌توانید مشاهده کنید. ساحل داملاتاش امکانات بسیاری دارد که از جمله ویژگی های اصلی این ساحل وجود امکانات رفاهی ویژه برای افراد ویلچری است.

 


از ویژگی های اصلی ساحل داملاتاش وجود امکانات رفاهی ویژه برای افراد ویلچری است.




این ساحل که ساحل کلئوپاترا نیز شناخته می شود، شبیه استخر کوچکی است که مکان مناسبی برای آفتاب گرفتن است و به خاطر آب شفافی که دارد غواصان زیادی در ساحل داملاتاش دیده مي شوند. برای دیدن زیر آب نیازی نیست حتما به وسط دریا بروید در فاصله خیلی کمی از ساحل هم زیر دریا کاملا دیده می‌شود و شما می‌توانید زیبایی‌های زیر آب را به طور واضح ببینید.

آدرس: ترکیه، آنتالیا، آلانیا، منطقه سارای

 
ساحل داملاتاش

ساحل سیده آنتالیا


ساحل سیده در
65 کيلومتری آنتالیا و در نزدیکی شهر سیده قرار دارد که این شهر آثار تاریخی زیادی از جمله حمام رومی ها است. ساحل سیده آرام و ساکت است ولی امکانات پیشرفته ای دارد انواع پارک‌ها و تفریحات آبی باعث شده توریست های زیادی به این ساحل بیایند.

امکانات رفاهی و تفریحی ساحل سیده


  • استخر آب گرم
  • پاراگلایدر
  • قایق سواری
  • اسکی
  • کافه های سنتی

ساحل سیده فروشگاه های زیادی دارد که تا پایان شب فعالیت دارند همچنین این ساحل یک منطقه بندری است برای همین قیمت اجناس در آنجا به نسبت جاهای دیگر ارزان تر است.

آدرس: ترکیه، استانبول آنتالیا، شهر ماناوگات

 


بیشتر بخوانید: بهترین مناطق آنتالیا برای مسافرت و زندگی کدام است؟


 

ساحل آلانیا آنتالیا


در قسمت شرقی آنتالیا ساحلی زیبا به نام ساحل آلانیا وجود دارد که برای حمام آفتاب مکانی فوق العاده است. ساحل آلانیا یکی از بهترین سواحل آنتالیا ترکیه شناخته شده که دارای پرچم آبی است و آبی شفاف دارد.

 


ساحل آلانیا شیب کمی دارد و برای شنای کودکان مناسب است.




امکانات رفاهی و تفریحی ساحل آلانیا


  1. رستوران
  2. ورزش‌های آبی
  3. ورزشگاه های زیاد
  4. تخت هایی مناسب حمام آفتاب
  5. ناجیان غریق نجات


یکی از ویژگی های خوب این ساحل شیب ملایم آن است که شنا را برای کودکان راحت و بی خطر کرده است و کودکان می‌توانند در ساحل به راحتی بازی کنند.


آدرس: ترکیه،
115 کيلومتری شرق آنتالیا

 
عکس از ساحل آلانیا

ساحل کاپوتاش آنتالیا


یکی از زیباترین سواحل آنتالیا که در دره های باریک قرار گرفته و اطراف آن را صخره های بلند پوشانده و منظره زیبایی را خلق کرده است ساحل کاپوتاش است. افرادی که عاشق طبیعت هستند به این مکان بکر سفر کنند و منظره های زیبای آن را نظاره کنند که دیدن آن خالی از لطف نیست. ساحل کاپوتاش از بزرگراه
170 پله پایین تر است و برای رسیدن به این ساحل باید این پله ها را طی کنید. ساحل کاپوتاش با اینکه زیاد شناخته شده نیست ولی امکانات زیادی دارد.

ساحل کاپوتاش ترکیه

امکانات ساحل کاپوتاش


  1. قایق های تفریحی
  2. حمام
  3. سرویس بهداشتی
  4. کافه


آدرس: ترکیه، آنتالیا، منطقه کمر، بین ‌‌کاس و کالکان

 

سوالات متداول درباره سواحل آنتالیا


سواحل آنتالیا کدامند؟ ساحل لارا، ساحل کنیالتی، ساحل چیرالی، ساحل فازلیس، ساحل پاترا، ساحل کمر، ساحل بلک، ساحل مرمرلی، ساحل داملاتاش، ساحل سیده، ساحل آلانیا، ساحل کاپوتاش آنتالیا

مشهورترین سواحل آنتالیا ترکیه کجاست؟ از میان سواحل آنتالیا؛ ساحل کنیالتی، ساحل بلک، ساحل لارا، ساحل کمر طرفداران زیادی دارند.

بهترین زمان سفر به سواحل آنتالیا چه فصلی است؟  فصل تابستان بهترین زمان سفر به سواحل آنتالیا است.

نشان پرچم آبی در سواحل آنتالیا به چه معنی است؟ پرچم آبی یعنی این که با یک مکان با کیفیت و پاکیزه طرف هستید.

کدام سواحل آنتالیا پرچم آبی دارند؟ ساحل کمر، ساحل بلک، ساحل داملاتاش، ساحل لارا، ساحل کنیالتی

 

جمع بندی

سواحل آنتالیا از بهترین و توریست پذیرترین سواحل جهان هستند که هر ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان برای سیاحت و تفریح خود را به این کشور می رسانند. اگر قصد سفر به شهر زیبای آنتالیا را دارید به شما پیشنهاد می کنیم راهنمای سفر به آنتالیا را مطالعه کنید. ما سعی کردیم درباره سواحل آنتالیا اطلاعاتی را به شما بدهیم تا با سلیقه خود بتوانید بهترین خاطره را از سفر به آنتالیا داشته باشید. همچنین می توانید بلیط هواپیما را با بهترین قیمت از قاصدک 24 تهیه کنید و از طریق فرودگاه آنتالیا یک سفر دوست داشتنی و خاطره انگیز به این شهر را تجربه نمایید.