معرفی بازارهای‌ سنتی و مراکز خرید چابهار

احتمالا شما هم می‌دانید که شهر بندری و خوش آب و هوای چابهار به دلیل سواحل زیبای مکران و جاذبه‌های گردشگری متعدد و همچنین مراکز خرید فراوانی که در منطقه آزاد «کنارک» چابهار وجود دارد؛ مقصد بسیاری از گردشگران برای گشت‌وگذار و خرید محسوب می‌شود.

همه ساله گردشگران زیادی برای خرید سالانه و یا خرید فصلی خود، از طریق فرودگاه چابهار، خود را به منطقه آزاد چابهار می‌رسانند و اجناس مورد نیاز خود را با قیمت مناسب و ارزان‌، از مراکز خرید چابهار تهیه می‌کنند. ممکن است سوال کنید که بهترین و ارزان‌ترین مراکز خرید چابهار کدام هستند؟ در این مقاله از قاصدک 24 قصد داریم به معرفی  بهترین مراکز خرید و بازارهای چابهار بپردازیم؛ با ما همراه باشید.
 
منطقه آزاد کنارک چابهار

بازارهای سنتی چابهار


مجتمع و بازارهای خرید چابهار، اغلب در محدوده منطقه آزاد چابهار قرار دارند؛ ولی به هیچ عنوان قابل مقایسه با بازارها و مراکز خرید موجود در منطقه آزاد کیش و قشم نیستند. زیرا این مناطق از کیفیت کالاهای به مراتب بهتری برخوردار هستند. یک بازار قدیمی و تعدادی پاساژ هم در بافت شهر قرار دارند که شباهت زیادی به بازارهای سنتی شهرهای مختلف دارند و در آن لباس‌های سنتی و سوزن‌دوزی شده و صنایع‌دستی متعدد چابهار یافت می‌شود. در ادامه به معرفی برخی از بازارهای سنتی و مراکز خرید چابهار می‌پردازیم.

دکه بازار چابهار

 مهمترین بازار سنتی چابهار (دکه بازار)


دکه بازار چابهار، معروف‌ترین و مهم‌ترین بازار سنتی چابهار است که در آن سوغاتی‌های متعدد و صنایع‌دستی چابهار به ‌وفور توجه شما را جلب می‌کند. در این بازار، محصولات متنوعی از خوراکی‌های محلی و ترشی‌جات و ادویه‌های متنوع تا پارچه‌های سنتی و لباس‌های سوزن‌دوزی شده و صنایع‌دستی چابهار به‌راحتی یافت می‌شود. غرفه‌هایی نیز وجود دارند که در آنها زنان بلوچی نقش و نگارهایی زیبا با حنا بر روی دستان بانوان طراحی می‌کنند. بازار سنتی چابهار یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید سوغاتی و  آشنایی با صنایع‌دستی چابهار به شمار می‌آید.

بازار مادربزرگ‌ها چابهار


بازار سنتی بلوکان یا بازار مادربزرگ‌ها

بازار سنتی بلوکان یا همان بازار پیرزن‌ها، از قدیمی‌ترین بازارهای چابهار محسوب می‌شود که بر خلاف مجتمع‌ها و مراکز خرید بزرگ، مادربزرگ‌ها آن را اداره می‌کنند. در این بازار از شیر مرغ تا جان آدمیزاد و در واقع  هر آنچه از صنایع‌دستی و خوراکی‌های محلی چابهار را که می‌شناسید؛ می‌توان پیدا کرد. در گوشه و کنار این بازار محلی پیرزن‌هایی نشسته‌اند که هر کدام دسترنج و تولیدات خود را برای ارائه به گردشگران به بازار آورده و از این نظر یک منبع درآمدی برای افراد محلی محسوب می‌شود. مثلا در نقطه‌ای از بازار پیرزنی را می‌بینید که لباس‌های سوزن‌دوزی شده‌ای را که کار دست خودش بوده؛ برای فروش به بازار آورده است.

در گوشه‌ای دیگر، غذاهای پخته شده محلی، ماهی‌های نمک سود شده، ادویه‌ها و ترشی‌های رنگارنگ و... را می‌توانید بببیند. حتی با کمی قدم زدن در این بازار به زنان خیاطی می‌رسید که در حال دوختن لباس‌های محلی و انداختن نقش و نقوش رنگارنگ بر روی آن‌ها هستند. با گشت‌و‌گذار در این بازار می‌توانید با حال و هوای قدیمی شهر آشنا شوید و با خریدن سوغاتی از محصولات سنتی، به اقتصاد مردم محلی نیز کمک کنید.



بیشتر بخوانید: کوه‌های مریخی چابهار؛ هر آنچه پیش از رفتن باید بدانید!


بازار زرگرها در چابهار


بازار زرگرها

بازار زرگرها در چابهار که بالاتر از پارک بهار واقع شده است؛ بورس انواع  سرویس‌های  طلا وجواهرات محسوب می‌شود. خانم‌هایی که علاقه زیادی به طلای هندی نیز دارند؛ می‌توانند از بازار زرگرها که بورس طلاهای هندی نیز به شمار می‌رود؛ ست طلای مورد نظر خود را تهیه و خریداری نمایند.

بازار ماهی‌فروشان چابهار

 
بازار ماهی‌فروشان چابهار

بازار سنتی ماهی‌فروشان که در انتهای بلوار دریای چابهار قرار دارد؛ شامل دو سوله بزرگ می‌شود که در فاصله 100 متری از یکدیگر قرار دارند. ماهی‌های این بازار، ارزان‌قیمت و بسیار تازه هستند و از تنوع گونه‌های متنوعی نیز برخوردارند. اگر قصد خرید ماهی تازه دارید؛ می‌توانید حوالی صبح اول وقت به بازار ماهی فروشان رفته و ماهی تازه و صید روز را تهیه کنید. برخی از مردم شهرهای اطراف چابهار به صورت هفتگی اقدام به خرید بلیط اتوبوس چابهار کرده و برای خرید ماهی و میگو، خود را به بازار ماهی‌فروشان می‌رسانند تا محصول صید روز را خریداری نمایند.

مراکز خرید تجاری چابهار

در کنار بازارهای سنتی چابهار که برای خریدن سوغاتی و محصولات سنتی و صنایع‌دستی و گشت وگذار در بافت قدیمی شهر و همچنین آشنایی با فرهنگ و هنردیرینه مردمان بلوچ  گزینه بسیار خوبی است، مراکز خرید مدرن‌تری نیز در منطقه آزاد چابهار وجود دارند که در سفر به چابهار حتما باید از آن‌ها دیدن نمایید. در ادامه به معرفی برخی ازبهترین مراکز خرید در چابهار می‌پردازیم.

مرکز خرید صدف چابهار

مرکز خرید صدف

«مرکز خرید صدف» یکی از محبوب‌ترین و بهترین مراکز خرید مدرن در منطقه آزاد چابهار است که گردشگران به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید چابهار نیز از آن یاد می‌کنند. مسافران زیادی برای خرید سوغاتی و اقلام مورد نیاز خود، از این مرکز خرید دیدن می‌کنند. در این مجتمع تجاری، انواع لوازم خانگی، لوازم آرایشی، بهداشتی، لباس و پوشاک، کیف و کفش و... را می‌توانید باقیمتی مناسب تهیه کنید. قیمت پایین اجناس و برخورداری از کیفیت نسبتا خوب، دو ویژگی منحصر به فردی است که باعث محبوبیت این مجتمع تجاری در بین گردشگران شده است.

مرکز خرید ابریشم چابهار


مرکز خرید ابریشم

از دیگر مراکز خرید ارزان چابهار که تنوع اجناس بالایی داشته و برندهای معتبر ایرانی و خارجی نیز در آن پیدا می‌شود؛ مرکز خرید ابریشم را می‌توان نام برد. این مرکز خرید که بیش از 250 فروشگاه را در خود جای داده است؛ محل مناسبی برای افرادی محسوب می‌شود که به خرید کردن از برندهای معروف علاقه دارند. زیرا بسیاری از فروشگاه های این مرکز خرید، محصولات برندی از قبیل لوازم آرایشی و بهداشتی، لباس و پوشاک، کیف و کفش، پارچه، زیورآلات، نقره و همچنین وسایل صوتی و تصویری را ارائه می‌دهند. از امکانات موجود در این مرکز خرید می‌توان به کافی‌شاپ و هایپرمارکت در داخل مجتمع تجاری هستند؛ اشاره کرد.

بازار تیس چابهار


بازار تیس مرکز اجناس چینی

«مجتمع تجاری تیس» یکی از ارزان‌ترین مراکز خرید چابهار و از جاذبه‌های گردشگری چابهار به شمار می‌رود که در آن می‌توانید کالاهای مختلفی را از برندهای متفاوت، تهیه کنید. در طبقه اول این مجتمع تجاری، فروشنده‌های ایرانی و در طبقه دوم آن تاجرهای چینی فعالیت می‌کنند که همین امر، مرکز خرید تیس چابهار را به مرکز عرضه محصولات چینی مشهور کرده است. همچنین  می‌توانید پس از مدتی گشت و گذار در این مرکز خرید به کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌هایی که در محوطه بیرونی این مجتمع تجاری وجود دارند سری بزنید و از غذاهای لذیذ محلی نوش‌جان نمایید و از امکانات موجود در محوطه بیرونی استفاده نمایید.

بازار فردوس چابهار


بازار فردوس چابهار

بازار فردوس چابهار که در منطقه آزاد «کنارک» چابهار قراردارد؛ جزو بزرگ‌ترین مراکز خرید چابهار محسوب می‌شود که صدها فروشگاه مختلف در حال عرضه محصولات  خود در این مجتمع تجاری بزرگ هستند. از جمله  محصولات این فروشگاه‌ها می‌توان به لوازم آشپزخانه، ظروف کریستال، شکلات و تنقلات خارجی و پوشاک اشاره کرد. با کمی گشت‌و‌گذار در این مرکز خرید می‌توانید هر آن چیزی که برای خرید مدنظر دارید را پیدا کنید. این به این معنی است که محصولات این مرکز تجاری بزرگ، محدود به  بورس یک کالای خاص نیست.

مرکز خرید صالحیار چابهار


مرکز خرید صالحیار

مجتمع تجاری صالحیار جزو شیک‌ترین مراکز خرید چابهار است که در بلوار شهید ریگی چابهار واقع شده است. در هر طبقه از این مرکز خرید که یک مجتمع تجاری چند طبقه محسوب می‌شود؛ شاهد حضور اصناف مختلفی در کنار یکدیگر هستید. در این مرکز خرید می‌توانید انواع خوراکی‌های خارجی، چای و قهوه، لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع پوشاک زنانه و مردانه، کیف و کفش، کالای خواب، لوازم منزل و... را تهیه نمایید. این مرکز خرید مکان مناسبی برای خرید سوغات چابهار نیز محسوب می‌شود.

بازار سنتی چابهار

 سخن پایانی


اگر علاقمند هستید تا روزمرگی مردم محلی را بهتر درک کنید و با فرهنگ مردم بلوچ نیز بیشتر آشنا شوید؛ پیشنهاد می‌کنیم تا حتما سری به  مهم‌ترین بازار سنتی چابهار «دکه بازار» بزنید. همچنین برای خرید سوغاتی‌ها و خوراکی‌های محلی چابهار نیز، بازارهای سنتی محل مناسب‌تری هستند. اما اگر قصد دارید خرید فصلی پوشاک انجام دهید و یا خرید وسایل و لوازم‌خانگی مدنظرتان هست؛ مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید چابهار گزینه‌های بهتری هستند و از تنوع بیشتری در عرضه اجناس و برندهای متفاوت برخوردارند. البته که مراکز خرید دیگری نیز در چابهار وجود دارند که در این مطلب از قاصدک24 سعی کردیم بهترین مراکز خرید چابهار را به شما معرفی کنیم.  برای سفر به چابهار می‌توانید به راحتی بلیط هواپیما چابهار را به صورت آنلاین تهیه نمایید و یا از خدمات  تهیه آنلاین بلیط قطار  و  بلیط اتوبوس  در قاصدک24 استفاده کنید.