آشنایی با فاصله تهران تا کرمانشاه

کرمانشاه یکی از شهرهای کرد نشین ایران در استان کردستان و نهمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود. شهر کردستان دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است که در اکثر روزهای سال دارای هوایی نسبتا سرد و خنک است. جاذبه‌های تاریخی و فرهنگ غنی، آثار باستانی، طبیعت بکر و کوهستانی، صنایع دستی، خوراکی‌های محلی و شیرینی‌های معروف و همچنین موسیقی‌های کردی و فرهنگ شادی که مردمان مهمان نواز این شهر دارند؛ همه دلایلی است که باعث شده است؛ همه ساله گردشگران زیادی از سراسر ایران و تهران به این شهر توریستی سفر کنند و تعطیلات خود را به گشت و گذار در این شهر بپردازند.

محدوده این کلانشهر تاریخی از شمال به کوه فرخشاد، از شمال باختری به طاق بستان و از جنوب به سفید کوه ختم می‌شود. دارا بودن مرز زمینی مشترک کرمانشاه با کشور همسایه عراق نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل همواره مسافرانی که قصد سفر زمینی به کشور عراق از مرز خسروی را داشته اند؛ مقصدشان شهر کرمانشاه بوده است. در ادامه این مطلب از قاصدک24 قصد داریم فاصله تهران تا کرمانشاه و راه‌های مختلف سفر به کرمانشاه را بررسی کنیم.


فاصله تهران تا کرمانشاه


فاصله تهران تا کرمانشاه

برای سفر به استان کرمانشاه از تهران سه مسیر مختلف پیش رو دارید که از لحاظ مسافت کمی باهم متفاوتند. مسیر اول از جاده ساوه می‌گذرد؛ مسیر دوم از جاده تهران قم عبور می‌کند که با گذشتن از شهرهای اراک و ملایر وارد جاده کرمانشاه نهاوند می‌شوید. در نهایت در مسیر سوم ابتدا باید به سمت اتوبان ساوه حرکت کنید؛ سپس مسیر خود را به سمت جیحون‌آباد تغییر دهید؛ وارد اتوبان کرمانشاه شده و همین مسیر را تا رسیدن به مقصد ادامه می‌دهید. در ادامه فاصله و مسافت هر کدام از مسیرهای تهران به کرمانشاه را بررسی خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: پاساژگردی در مراکز خرید شیک و مدرن کرمانشاه




فاصله تهران تا کرمانشاه با ماشین شخصی

فاصله تهران تا کرمانشاه با ماشین شخصی

مسافت تهران تا کرمانشاه با ماشین شخصی از سه مسیر مختلف متفاوت است. برای سفر از نزدیک‌ترین راه زمینی تهران تا کرمانشاه که از جاده ساوه عبور می‌کند مسیری به مسافت 501 کیلومتر را باید طی کنید. مسافت مسیر دوم که از شهرهای اراک و ملایر گذر کرده و وارد اتوبان کرمانشاه می‌شود؛ تقریبا 573 کیلومتر است. آخرین مسیر که می‌بایست از اتوبان ساوه حرکت کرده و از شهرهای جوکار و قهاوند و... عبور کنید تا به اتوبان کرمانشاه برسید؛ 538 کیلومتر است که باتوجه به مسافت تعیین شده؛ نزدیک‌ترین مسیر تهران به کرمانشاه همان مسیر اول است.


برای خرید بلیط قطار ملایر کلیک کنید
 

فاصله تهران تا کرمانشاه با اتوبوس


فاصله تهران تا کرمانشاه با اتوبوس

از میان وسایل نقلیه گوناگون، اتوبوس همواره یکی از راحت‌ترین و پرطرفدارترین وسیله برای سفر محسوب می‌شود. روزانه اتوبوس‌های مختلفی از ترمینال‌های غرب، جنوب و بیهقی در چندین زمان مختلف از تهران به کرمانشاه در رفت و آمد هستند که در این میان ترمینال‌های غرب و جنوب بیشترین سفر به این شهر را دارند. زمان و مسافت سفر تهران تا کرمانشاه از طریق اتوبوس نیز همانند خودروی شخصی است. برای تهیه آنلاین بلیط اتوبوس تهران به کرمانشاه می‌توانید از خدمات آنلاین قاصدک 24 نیز استفاده نمایید و در کمترین زمان بلیط مورد نظر را خریداری کنید.

 
فاصله تهران تا کرمانشاه باقطار
 

فاصله تهران تا کرمانشاه با قطار

قطار به عنوان یک وسیله نقلیه راحت و امن یکی از پرطرفدارترین گزینه‌های سفر به خصوص برای مسیرهای طولانی است. مسیر ریلی تهران کرمانشاه با عبور از ایستگاه‌های ریلی سمنگان، همدان، ملایر، نهاوند، کنگاور و صحنه با وجود طولانی‌تر بودن مسیر، که فاصله زمانی حدودا 11 ساعت را داراست، سفر امن و آسوده‌ای را برای شما به ارمغان می آورد. مسیر ریلی غرب کشور با وجود رشته کوه‌های زاگرس و دره‌های پر پیچ و خم و رودخانه‌های بین راهی، یکی از زیباترین مناظر دیدنی را رقم می‌زند. برای سفر به کرمانشاه از طریق قطار، شما می‌توانید با مراجعه به آژانس‌های مسافرتی و یا با ورود به سایت قاصدک24، اقدام به تهیه بلیط قطار تهران به کرمانشاه نمایید.



بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی کرمانشاه؛ مکان‌های دیدنی که حتما باید ببینید!



فاصله تهران تا کرمانشاه با هواپیما


فاصله تهران تا کرمانشاه با هواپیما

راه دیگری که شما را سریع‌تر از روش‌های اول به مقصد می‌رساند، سفربه کرمانشاه از طریق هواپیما است. مسافت هوایی تهران تا کرمانشاه حدودا 430 کیلومتر بوده و فاصله زمانی تهران تا کرمانشاه از طریق هواپیما یک ساعت است. اگر قصد سفر هوایی از تهران به کرمانشاه را دارید؛ می‌توانید برای خرید بلیط  به صورت آنلاین از سامانه‌ اینترنتی فروش بلیط قاصدک24، بلیط هواپیما تهران به کرمانشاه را به راحتی خریداری نمایید.



نزدیکترین فاصله زمینی تهران تا کرمانشاه

نزدیکترین مسیر زمینی از تهران تا کرمانشاه

فاصله زمانی تهران به کرمانشاه با سواری از سه مسیر مختلف متفاوت است که مسافران با توجه به مقاصد گردشگری مورد نظر خود و شهرهایی که از آن‌ها عبور خواهند کرد؛ می‌توانند یکی از این مسیرها را برای سفر خود انتخاب کنند. البته اگر مبنا را نزدیک‌ترین راه زمینی از تهران تا کرمانشاه در نظر بگیریم؛ بطور قطع مسیر اول از مسیرهای دوم و سوم مسافت کمتری را تا رسیدن به مقصد طی می‌کند و نزدیک‌ترین راه زمینی تهران کرمانشاه است.


اگر شما قصد دارید از مسیرهای دوم و سوم سفر کنید باید حدودا دو ساعت زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد، نسبت به مسیر اول در نظر بگیرید. البته مسیر دوم که از شهرای اراک و ملایر نیز عبور می‌کند؛ با وجود طولانی‌تر بودن، خطرات جاده‌ای کمتری داشته و از مسیر امن‌تری برخوردار است. به همین دلیل بسیاری از مسافران این مسیر را برای سفر به کرمانشاه انتخاب می‌کنند.



بیشتر بخوانید: غذاهای محلی کرمانشاه؛ تجربه‌ای به یادماندنی از شکم گردی در غرب ایران



سخن آخر


برای سفر به شهر کرمانشاه، راه های متعددی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند که با توجه به شرایط موجود می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. مثلا مزیت سفر به کرمانشاه از طریق اتوموبیل شخصی، دیدن مناظر زیبای رشته کوه های زاگرس و طبیعت زیبای مسیر است؛ بااین حال شما باید مسافت 570 کیلومتری را رانندگی کنید. در عوض اگر با تهیه بلیط اتوبوس یا رزرو بلیط قطار به این شهر سفر کنید؛ می‌توانید در مسیر استراحت کرده و تا رسیدن به مقصد بخوابید. در نهایت اگر سفر تفریحی در پیش ندارید و برای رسیدن به مقصد عجله دارید؛ می‌توانید با هواپیما سفر کنید تا بسیار زودتر به قصد برسید. اگر قصد سفر به کرمانشاه دارید؛ برای تهیه بلیط هواپیما، اتوبوس و قطار می‌توانید از خدمات قاصدک 24 استفاده کنید.
 

سوالات متداول در مورد فاصله تهران تا کرمانشاه

فاصله زمینی تهران تا کرمانشاه بستگی به مسیر انتخابی بین 500 تا 600 کیلومتر است. مسافت هوایی تهران تا کرمانشاه نیز 423 کیلومتر است.
سفر با ماشین شخصی هزینه کمتری دارد، ولی میانگین 7 ساعت باید رانندگی کنید. در عوض سفر با هواپیما یک و نیم ساعت طول می‌کشد ولی هزینه بیشتری نسبت به قطار و خودروی شخصی دارد. سفر با قطار نیز از امنیت بالایی برخوردار است ولی 11 ساعت زمان طول می‌کشد تا به مقصد برسید.