بهترین مکان های تفریحی قطر را بشناسید!

از جذابیت‌ها و زیبایی‌های شبه جزیره قطر در کنار سواحل آرام و چشم‌نواز، می‌توان به بیابان‌ها و صحراهای جذاب آن اشاره کرد. علاوه بر تجربه شب‌های دنج و پر از آرامش در صحرای قطر، می‌توانید به تفریحات فراوانی روی شن‌های گرم و خروشان نیز بپردازید. کمپ‌های شبانه در اردوگاه‌های بادیه نشینان، تجربه یک وعده شام رویایی در دل کویر، شتر سواری در بیابان و تور ماجراجویی آفرود، از دیگر تفریحات سرگرم کننده و هیجان انگیز در دل کویر می‌باشند. اگر قصد سفر به قطر و بازدید از جاهای دیدنی قطر را دارید با ما باشید تا در این مطلب از قاصدک  24 به معرفی برخی از دیدنی‌ها و تفریحات کشور قطر بپردازیم.


تفریحات قطر
 

تجربه سافاری در صحرا

 
کشور قطر دیدنی‌ها و تفریحات بسیار زیادی دارد و سافاری صحرا یکی از آن‌هاست. این کشور با سرزمین بیابانی نفیس، بزرگترین ناحیه بیابانی منطقه خلیج فارس را دارا است. سافاری صحرای دوحه به شما تورهای مختلفی را ارائه می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد تا دریای داخلی قطر را ببینید و کشف کنید. برای مسافرانی که قصد گشت وگذار در قطر را دارند سافاری صحرا، یکی از بهترین تفریحات قطر برای ماجراجویی در دل بیابان و تجربه هیجانات کویر است. تورهای سافاری در قطر با ویژگی‌ها و گزینه‌های متنوع بسته به نوع فعالیت آن‌ها از قیمت‌های متنوعی برخوردار هستند. مثلا یکی از تجربه‌هایی که در بین گردشگرانی که به قطر سفر می‌کنند بسیار محبوب است سافاری بیابانی تمام روز در قطر است که ازقبل طلوع آفتاب آغاز و در اواخر عصر به پایان می‌رسد. تفریحات بسیاری نیز هستند که در طول سافاری تمام روز در قطر می‌توانید از آنها لذت ببرید که در ادامه مطلب به آن‌ها می‌پردازیم.



سافاری قطر
 

مسابقه شتر سواری


یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌ها در حین تور سافاری یک روزه، تماشای مسابقات شترسواری در «پیست مسابقه الشحانیه» است. بسیاری از اپراتورهای تورهای محلی و بین المللی وجود دارند که بسته‌هایی مانند مسابقه شترسواری و غیره را ارائه می‌دهند. بنابراین می‌توانید در حین تور سافاری خود از تماشای مسابقات محلی و بین‌المللی شترسواری نیز لذت ببرید. شترسواری یکی از سنتی ترین ورزش‌های قطر است که از سال 1970 در قطر به عنوان یک ورزش ملی شناخته می‌شود. البته این موضوع را هم باید در نظر داشته باشید که باتوجه به آب و هوای گرم و خشک کشور قطر، اگر قصد دارید از تفریحات بیابانی و سافاری و کمپ‌های شبانه در اردوگاه بادیه‌نشینان لذت ببرید؛ در انتخاب فصلی که به قطر سفر می‌ کنید دقت کنید. بهترین فصل برای سفر به کشور قطر ازاواسط ماه نوامبر تا اواسط مارس است که میانگین دمای هوا 25 تا 30 درجه است، این در حالی است که در باقی فصول سال دمای هوا تا 50 درجه سانتی گراد نیز می‌رسد. همچنین می‌توانید در راهنمای سفر به قطر بهترین زمان سفر به قطر و هزینه‌های سفر مطالعه کنید.


مسابقه شترسواری

موتورسواری در صحرا


یکی از تفریحات قطر که می‌توانید آدرنالین خون خود را با آن بالا برده و سفری پرازهیجان را تجربه کنید موتور‌سواری درحین تورسافاری است. برای کسانی‌که عاشق موتور‌سواری هستند، پشنهاد می‌شود این سواری هیجان‌انگیز در تور سافاری را از دست نداده و ازآن نهایت لذت را ببرند. دلیل اصلی محبوبیت موتورسواری در قطر پستی و بلندی‌های کویر و وجود تپه‌های شنی با ارتفاع کم و زیاد است که مهارت شما را در هنگام عبوراز تپه‌ها به چالش می‌کشد.



بیشتر بخوانید: وسوسه‌انگیز‌ترین غذاهای سنتی قطر



موتورسواری در صحرا

تجربه پاراگلایدر برفراز صحرا


وقتی از تجربه هیجان در کویر وصحرا صحبت می‌کنیم؛ تجربه پاراگلایدر بر فراز صحرا یکی از همین فعالیت‌ها است که به شدت آدرنالین خون شما را بالا می‌برد. هیجان تماشای صحرا و اقیانوس از بالا و پرواز بر روی تپه‌های شنی طلایی تجربه بی نظیری است که در کویر می‌توانید برای خود رقم بزنید. برای کسانی‌که مبتدی هستند و یا هیچ تجربه‌ای از این فعالیت ندارند پاراگلایدر توسط خلبانان ماهر آموزش داده می‌شود و می‌توانند بدون نگرانی در مورد ایمنی خود از این فعالیت لذت ببرند.

 
پاراگلایدر

بهترین تفریحات آبی قطر


قطر که توسط دریا احاطه شده است به یک مقصد محبوب برای ورزش‌های آبی و ساحلی تبدیل شده است. کایت موج‌سواری به‌طور فزاینده‌ای برای بازدیدکنندگان غربی محبوب است، درحالی‌که مردم محلی اغلب می‌توانند با جت‌اسکی از ساحل به ساحل رانندگی کنند. قایقرانی، کروز، غواصی و ورزش‌های ساحلی مانند والیبال و کریکت نیز بسیار رایج هستند. این‌ها بخشی از ویژگی‌های قطر و زیبایی‌های آن هستند که هر شخصی را وادار به سفر می‌کنند.



کایت‌سواری 


کایت سواری در ساحل الوکره


یکی از هیجان انگیزترین تفریحات آبی قطر که می‌توانید تجربه کنید، کایت‌سواری در ساحل الوکره است. همچنین اگر مبتدی هستید یا آشنایی چندانی با این ورزش آبی ندارید می‌توانید کایت‌سواری را در مکانی با نسیم گرم مداوم و درآب‌ گرم که یکی از بهترین کارهایی است که در دوحه می‌توان انجام داد تجربه کنید. زیرا ساحل الوکره مکانی ایده آل برای یادگیری و تمرین این ورزش است. همچنین اگر بافرزندان خود به این ساحل زیبا سفر کرده اید، کودکان نیز می‌توانند از تفریحات زمین بازی و جستجوی خرچنگ در ساحل لذت ببرند.
 

 قایق‌سواری در دوحه

قایق‌سواری در دوحه


می‌توانید برای یک گشت‌وگذار متفاوت در دوحه، سوار یک قایق سنتی قطری شوید و برای دیدن مناظر زیبا و باورنکردنی که فقط از طریق قایق‌هایی مانند «جزیره الصفیه‌» که از خلیج زیبای عربی حرکت کرده استفاده کنید و از دیدن مناظر زیبا لذت ببرید. گردشگران می‌توانند با یک تور دوساعته در روز که آن‌ها را به بندر پورتو عربستان می‌برد از چندین تجربه مختلف مانند فرصت‌های شنا وغیره استفاده کنند. سایر تجربه‌های تور شامل: تماشای مناظرغروب آفتاب در قایق همراه با  شام و موسیقی و نوشیدنی و سرگرمی است. یکی از جاذبه‌های اصلی این تجربه قایق مورد استفاده است. زیرا قایق‌ها بسیار سنتی بوده و در طول تاریخ توسط ماهیگیران استفاده شده است و در ساخت آن‌ها از چوب‌های محلی و سنت‌های قایق‌سازی استفاده شده است. خدمات قایق‌سواری شامل ارائه کمک‌های‌اولیه، جلیقه‌نجات و سایر خدمات مهم ایمنی می‌باشد.
 

تفریحات دوحه قطر

لیست تفریحات دوحه قطر


شهر دوحه که در ساحل خلیج فارس در شرق کشور، در شمال الوکره و جنوب الخور واقع شده است؛ پایتخت قطر و پرجمعیت‌ترین شهر آن نیز می‌باشد؛ 80 درصد از کل جمعیت قطر را در خود و شهرهای اطراف خود جای داده است. شهر دوحه با جاذبه‌های تفریحی و دیدنی‌های بسیار، همه ساله مقصد بسیاری از گردشگران سراسر جهان می‌باشد. همچنین دوحه دارای مرکز خریدهای لوکس و بازارهای سنتی زیادی می‌باشد که برای خرید  سوغات قطر می‌توانید از آن‌ها دیدن نمایید. چند مورد از تفریحاتی که می‌توانید در دوحه داشته باشید را در ادامه مطلب باهم بررسی می‌کنیم.



سندبوردینگ روی شن

تجربه سندبوردینگ روی شن


استفاده از تخته سندبورد بر روی شن‌های‌ کویر یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها و تفریحات در قطر است که مسافران را از سراسر نقاط جهان جذب می‌کند. این ورزش تقریبا شبیه به اسکیت بورد یا موج‌سواری روی آب است. یک تخته سند برد را بسیار نازک‌تر و کوچک‌تر از یک اسکیت‌برد معمولی می‌توان در نظر گرفت. از آن جایی‌ که صحرای این کشور پر از شن و ماسه‌های نرم می‌باشد، افراد مبتدی هم به‌راحتی می‌توانند با راهنمایی مربی این تجربه جذاب را امتحان کنند. اگرچه مکان‌های بسیاری برای تجربه سندبوردینگ در قطر وجود دارد ولی بهترین مکان، منطقه «خورالعدید» قطر می‌باشد. زمین‌های بیابانی اطراف این منطقه به محلی آرام برای تجربه بسیاری از ورزش‌های شنی تبدیل شده است که سندبوردینگ در صدر آن می‌باشد.


 پیست کارتینگ


تجربه کارتینگ در پیست اتوموبیل‌رانی


 Lusail Circuitیک پیست اتوموبیل رانی است که برای مسابقات جایزه بزرگ در سال 2004 در باشگاه ورزشی ساخته شد. این پیست اتوموبیل‌رانی با مساحت 5380 کیلومتر مربع که خود رکورد تکمیل وافتتاحیه در کمتر از یک سال را شکسته است، شاهد مسابقات و رکوردزنی‌های زیادی از زمان افتتاح تا به حال بوده است. امروزه فعالیت‌های مختلفی مانند: مسابقات قهرمانی بین المللی و رویدادهای مهم کشوری در این پیست اتوموبیل‌رانی برگزار می‌شود. کارتینگ در اطراف پیست برای افراد 18 سال و بالاتر در دسترس می‌باشد تا شانس خود را برای تجربه یک رانندگی هیجان‌انگیز در مسیری به روش سرگرم‌کننده و رقابتی به وجود آورند.
 

بالون‌سواری در دوحه



بالون سواری بر فراز آسمان دوحه


بالون‌سواری برفراز آسمان دوحه که می‌تواند یک تجربه متفاوت و بسیار هیجان‌انگیز در سفر به قطر باشد، یکی از بهترین تفریحات قطر محسوب می‌شود. با بالن‌سواری می‌توانید طلوع خورشید را در آسمان عربستان مشاهده کنید و در اولین ساعات روز هوای تازه صبح را لمس کنید و شاهد مناظر باور نکردنی از صحرا و دریا و خلیج فارس و شهرهای اطراف  باشید. بسته‌های مختلفی با شرایط متفاوت برای تجربه این فعالیت هیجان‌انگیز وجود دارد که نیاز هر گردشگری را برآورده می‌کند. معمولا زمان آن 45 دقیقه می‌باشد که شما می‌توانید کاملا تنها و یا با دوستانتان و یا دونفری این تجربه جذاب را داشته باشید.


  دوحهDoha Quest شهربازی

تجربه هیجان انگیز در شهربازی Doha Quest


اگر شما قصد سفر به قطر با کودکان را دارید و یا مایلید تجربه‌های هیجان‌انگیز را در یک شهربازی مجهز که دارای امکانات زیاد و پارک‌های تفریحی مختلفی می‌باشد را امتحان کنید، شهربازی Doha Quest گزینه بسیار خوبی می‌باشد. این شهربازی پیشرفته که بیش از 30 وسیله بازی مختلف و جاذبه‌های فراوان دارد و در مرکز شهر دوحه در مشایرب قرار دارد ، یک پارک سرپوشیده است که 32000 متر مربع وسعت دارد و از بسیاری لحاظ منحصر به فرد می‌باشد. این شهربازی در سه بخش اصلی با موضوعات مختلف الهام گرفته شده از تاریخ عربی، فناوری مدرن، تخیل و سرگرمی‌های جذاب تقسیم بندی شده است که هرکدام از آن‌ها تفریحات و سواری‌های جذاب و متنوع را به کودکان و بزرگسالان ارائه می‌دهد.



بیشتر بخوانید: شهربازی های قطر؛ تفریحاتی که هرگز از خاطرتان نمی‌رود


تفریحات شبانه قطر



بهترین تفریحات شبانه قطر


قطر که همواره کشوری بسیار مفرح و سرشار از امکانات و مقاصد گردشگری  برای توریست‌ها بوده است، علاوه بر تفریحات‌ بیابانی و تفریحات‌ آبی و پارک‌های موضوعی فراوان وغیره، شب‌های بسیار زیبایی هم دارد. شب‌های قطر را می‌توانید به رستوران‌ها و بارهای مجلل رفته و یا درکمپ اردوگاه بادیه نشینان در آرامش صحرا بگذرانید و از یک شام لذیذ و تماشای ستارگان در دل کویر لذت ببرید.


کافه بام دوحه

 رستوران پشت بام


رستوران و بار پشت‌بام واقع در محوطه معروف «سنت رجیس» دوحه با محیطی شیک و درجه یک در فهرست بهترین مکان‌ها برای لذت‌بردن از زندگی شبانه در قطر قرار گرفته است. که در آن می‌توانید طعم نوشیدنی‌های لوکس را تجربه کنید. همانطور که قصد دارید یک شب متفاوت را در کافه بام قطر بگذرانید می‌توانید بهترین صندلی را انتخاب کرده، نوشیدنی مورد علاقه خود را بنوشید و از دیدن مناظر شهری دوحه از این زاویه لذت ببرید. حتی می‌توانید برای برگزاری مناسبت‌ها و مهمانی‌های خصوصی خود، این مکان را انتخاب کنید.
 

کمپ بادیه‌نشینان صحرا

کمپ بادیه‌نشینان صحرا


از بهترین تفریحات شبانه قطر که گردشگران بسیاری مایلند در سفر به قطر آن را تجربه کنند اقامت یک شبه در کمپ سنتی بادیه نشینان در صحرا است. به عنوان بخشی از برنامه‌های کمپ شبانه در کنار ارائه یک وعده شام لذیذ در باربیکیو می‌توانید ازتماشای اجراهای زنده، سازهای عربی و رقص‌های محلی لذت ببرید و در آرامش و خلوت‌ شب دقایقی را برای تماشای ستارگان در دل کویر با خود خلوت کنید.



جاذبه‌های دوحه
 
جمع بندی

کشور قطر پر از دیدنی‌ها و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری می‌باشد. در کنار این دیدنی‌ها و شگفتی‌های بسیاری که در سرتاسر دوحه از صحرا تا دریا و آسمان خراش‌های خیره‌کننده با مناظر شهری جذاب بوجود آورده اند؛ می‌توانید از تفریحات بسیار زیادی که در این کشور برای صنعت توریسم فراهم شده است؛ استفاده لازم را ببرید. در این مطلب سعی کردیم به معرفی بهترین تفریحات قطر، و انواع تفریحات آبی و تفریحات بیابانی و شبانه قطر بپردازیم. اگر قصد سفر به کشور قطر دارید می‌توانید با استفاده از خدمات تورمسافرتی قاصدک24 با کمترین هزینه به قطر، ترکیه و امارات سفر و دیگر کشورها سفر کنید. همچنین برای خرید آنلاین و رزرو بلیط هواپیما از تمامی ایرلاین‌های معتبر داخلی و خارجی می‌توانید ازخدمات قاصدک 24 استفاده کنید.
 

 

سوالات متداول در مورد تفریحات قطر

ورزش‌های آبی متنوعی از جمله قایق‌سواری، کایاک‌سواری، غواصی ، کایت‌سواری ، جت اسکی و ویک‌بورد، برخی از بهترین تجربه‌های آبی هستند که گردشگران می‌توانند در قطر داشته باشند.
برخی از بهترین مکان‌ها برای ورزش‌های آبی در قطر عبارت‌اند از ساحل کاتارا ، باشگاه دیپلماتیک، مجموعه ورزشی مروارید قطر و ورزش‌های آبی قطر در هتل اینترکانتیننتال دوحه
خور العدید یکی از معدود مکان‌هایی در جهان است که امتداد صحرا به دریا می‌رسد و با اکوسیستم قوی که دارد یک مکان طبیعی منحصر به فرد در یونسکو شناخته می‌شود.
لباس‌هایی مانند تیشرت و شلوارگشاد که از جنس الیاف طبیعی مانند پنبه و کتان باشند تا به جذب عرق در گرما کمک کنند، گزینه خوبی برای رفتن به صحرا می‌باشد.