بهترین مقاصد برای سفر یک روزه

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در روزهایی از سال، در روزمرگی گرفتار شده باشید اما زمان مناسبی را برای سفر کردن و تجدید قوا پیدا نکنید. بدیهی است در ایامی که از کار و زندگی خسته هستید، انرژی و روحیه کافی برای ادامه مسیر را نداشته باشید و بخواهید هر طور که شده روال زندگی خود را تغییر دهید. اینجا است که می‌توانید سفرهای یک روزه و کم هزینه را تجربه کنید و 24 ساعت تمام را به خود اختصاص دهید. برای این کار تنها کافی است یکی از روزهای آخر هفته، کار را تعطیل کنید یا تعطیلات رسمی را به فرصت تبدیل کرده و برای سفری یک روزه برنامه بریزید. پس برای یک سفر کوتاه ولی به یادماندنی قاصدک 24 را در ادامه همراهی نمایید.


انتخاب مقصد برای سفرهای یک روزه


در اولین گام، مقصد سفر خود را انتخاب کنید. فراموش نکنید که تنها 24 ساعت زمان در اختیار دارید؛ بنابراین بهتر است دور مقاصد دوردست را خط بکشید. به جای آن می‌توانید یک منطقه خوش آب و هوا، طبیعتی بکر یا روستایی دیدنی را که تا به امروز به آن‌ها سفر نکرده‌اید، برگزینید. ویژگی دیگری که باید علاوه بر مسافت به آن توجه کنید، زمان سفر است. به طور مثال کوهستانی بکر و ناشناخته، ابداً مقصد مناسبی برای تجربه اولین سفر در فصل زمستان نیست. چرا که اگر بدون راهنما به این مناطق سفر کنید، قطعاً مسافرتی کم خطر را پیش رو نخواهید داشت. بدین ترتیب در انتخاب مقصد وسواس به خرج داده و به تمامی ابعاد سفر خود بیاندیشید. همچنین به مقاصدی فکر کنید که به راحتی با خرید بلیط اتوبوس، قطار یا حتی ماشین شخصی می‌توانید به آن‌ها دست یابید.


سفر یک روزه در اطراف تهران


اگر در یکی از شهرهای تهران، کرج یا قزوین ساکن هستید، می‌توانید با هزینه‌ای اندک، یکی از روستاهای اطراف تهران را برای سفر یک روزه انتخاب کنید یا از تور مسافرتی یک روزه قاصدک 24 کمک بگیرید. با این کار نه مسافت زیادی را پیش رو خواهید داشت و نه زمان طولانی را در طی مسیر از دست می‌دهید. بنابراین روستاهای هرانده، خور، کردان، وردیج و واریش را در نظر داشته باشید و بار و بنه خود را برای تجربه یک سفر متفاوت ببندید.

روستای هرانده



الموت و دریاچه اوان


روستای الموت، دریاچه اوان و ارتفاعات باراجین که در استان قزوین قرار دارند، دیگر مناطقی هستند که برای سفرهای یک روزه به مرکز نشینان پیشنهاد می‌شوند. این مناطق، هم جاذبه‌های تاریخی را در برمی‌گیرند و هم طبیعتی منحصر به فرد را در مقابل دیدگان گردشگران به نمایش در ‌می‌آورند.


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین رستوران های قزوین




الموت

دریاچه حوض سلطان


دریاچه حوض سلطان یک دریاچه فصلی در 40 کیلومتری شمال قم است که به هنگام بارش باران پرآب می‌شود. این دریاچه پوشش گیاهی و جانوری متنوعی دارد و به جهت اینکه در حاشیه بزگراه تهران – قم واقع شده است، دسترسی به آن نیز ساده است. از این رو یکی دیگر از بهترین مقاصد برای سفرهای یک روزه در ایران شناخته می‌شود. شما می‌توانید در اطراف این دریاچه چادر بزنید و یک عصر لذت‌بخش را تجربه کنید. برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با طرز باز و بسته کردن چادرهای سفر هم مطلب «نحوه جمع کردن چادر مسافرتی» از قاصدک 24 کمک زیادی به شما خواهد کرد.

دریاچه حوض سلطان


گنبد سلطانیه


در ادامه مطلب می‌خواهیم به یکی از شاهکارهای معماری کشور یعنی گنبد سلطانیه اشاره کنیم. این بنا که به دستور سلطان محمد خدابنده ساخته شده، از بهترین پیشنهادها برای سفر یک روزه است. البته گنبد سلطانیه تنها بنای دیدنی زنجان نیست و سفر یک روزه به این شهر با وجود اماکنی نظیر خانه‌های وزیری، خدیوی و عمارت دارایی چندان هم خالی از لطف نخواهد بود.

گنبد سلطانیه


قلعه رودخان، بهترین پیشنهاد برای سفر یک روزه


قلعه رودخان در فومن نیز دیگر مقصدی است که برای سفر به آن، نیازی به خرید بلیط هواپیما و طی مسافتی طولانی ندارید. بنابراین به راحتی می‌توانید با تورهای طبیعت گردی همراه شوید و سفری یک روزه را تجربه کنید. با مسافرت به فومن و این قلعه تاریخی که در فهرست جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده، تنها 935 پله با یک چشم‌انداز منحصر به فرد فاصله دارید. بنابراین تنبلی را کنار بگذارید و حتی برا یک‌بار که شده از این جاذبه تاریخی دیدن کنید.

قلعه رودخان


روستای اورامان در لیست بهترین مقاصد سفر یک روزه


اگر در مناطق غربی ایران و در نزدیکی کردستان و مریوان ساکن هستید، به هیچ عنوان از سفر به روستای اورامان غافل نشوید. این روستا در 75 کیلومتری جنوب شرق مریوان قرار دارد و دامان خود را درست، در میان دامنه رشته کوه‌های زاگرس گستره است. جالب است بدانید بسیاری از گردشگران معتقدند روستای اورامان یکی از بهترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان و طبیعت گردی شناخته می‌شود.

روستای اورامان



کویر مرنجاب


برای علاقمندان به کویرگردی، کویر مرنجاب و جاده ابریشم نام‌های آشنایی هستند. مرنجاب که در 62 کیلومتری کاشان قرار دارد محل مناسبی برای تجدید قوا و دوری از زندگی شهری است. از این رو تورهای یک روزه و چند روزه متعددی به مقصد این کویر برگزار می‌شوند که همراهی با آن‌ها تجربه خوبی را برای گردشگران رقم می‌زند.

کویر مرنجاب


برای آشنایی با سایر مقاصد گردشگری و خرید اینترنتی انواع بلیط سفر مانند بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس می‌توانید با مراجعه به وبسایت قاصدک24 از خدمات مسافرتی متنوعی برخوردار شوید. همچنین می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز بلیط بخرید، سفر خود را بیمه کنید و حتی هتل مورد نظر خود را در سراسر ایران رزرو نمایید.