چه وسایلی را می‌توانیم از هتل برداریم؟

هر سفری هر چقدر هم طولانی باشد، یک روز به پایان می‌رسد؛ اما این به این معنی نیست که نمی‌توانید چیزی از آن سفر با خود ببرید تا خاطره آن را برایتان زنده کند. برای خیلی از ما این به معنای خرید یک اثر هنری یا حتی سوغات آن شهر است. اما برای بعضی‌ها برداشتن چیزی نه چندان قیمتی از هتل هم همانقدر خاطره‌انگیز است. بنابراین بد نیست بدانید که مجاز به برداشتن چه وسایلی از هتل هستید تا برچسب دزد هم به شما زده نشود. پس با قاصدک 24 همراه شوید تا با وسایل مجاز و غیرمجازی که اجازه برداشتن آن‌ها را در هتل ندارید، آشنا شویم.

چه وسایلی را نباید از هتل برداریم



وسایلی که می توانید از هتل بردارید


هتل ها پر هستند از چیزهایی که شما می‌توانید به عنوان یادگاری بردارید؛ از ظرف‌های کوچک شامپو گرفته تا دمپایی‌ها و لباس‌های راحتی. یک مدیر هتل در بریتانیا می‌گوید: «مسافران هر چیزی را که دستشان می‌رسد، برمی‌دارند. لباس‌های حمام، آویزهای لباس، روتختی‌ها، روتشکی‌ها، حوله‌ها، بالش‌ها و تقریبا هر چیز قشنگی که در اتاق است.» ولی در حقیقت شما مجاز به برداشتن وسایل زیر از هتل هستید:

  • لوازم آرایشی و بهداشتی مانند: صابون، شامپو، خمیر دندان، لوسیون، کلاه حمام، شانه، ناخن‌گیر و مواردی از این قبیل
  • دمپایی‌های پارچه‌ای یا حوله‌ای
  • کیسه‌های پلاستیکی
  • مواد خوراکی و نوشیدنی مانند: قند، چای کیسه‌ای، پودر قهوه، دمنوش، شکلات و بیسکوییت خوشامد گویی
  • مداد، خودکار و دفترچه یادداشت با لوگوی هتل
  • جعبه خیاطی کوچک برای دوخت و دوز

 

وسایلی که نمی توانید از هتل بردارید


همانطور که گفتیم  اگر شما لوازم بهداشتی موجود در اتاقتان را بردارید، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. اما برداشتن چیزهایی مثل حوله‌ها یا لباس‌های راحتی، نه تنها ایده خوبی به نظر نمی‌رسد، بلکه می‌تواند جرم تلقی شود. در زیر با چیزهایی که نمی‌توانید از هتل بردارید آشنا می‌شویم:

  • لوازم آشپزخانه مانند: لیوان، ماگ، قاشق، چنگال، چاقو
  • اسباب اتاق مانند: پرده، تلفن، لامپ، تلویزیون و کنترل، چوب لباسی و آیینه
  • وسایل برقی مانند: سشوار و اتوی مو، چای ساز، قهوه ساز 
  • وسایل دکوری و تزئینی مانند: گل و گلدان، تابلو
  • لوازم خواب مانند: حوله هتل، ملحفه، تخت، پتو، و بالشت
  • سایر موارد مانند: باطری، کوسن‌های مبل، پادری و  فرش

 

برای نمونه می‌توان به زنی اشاره کرد که به خاطر برداشتن تنها دو حوله از یک هتل در نیجریه به سه ماه زندان محکوم شد. اگر حتی زندان هم در انتظارتان نباشد، ممنوعیت از رفتن به هتل‌های مورد علاقه، کمترین مجازات خواهد بود. جالب است بدانید که خیلی از هتل های مهم لیستی از افرادی دارند که مجاز به اقامت در آنها نیستند. مسافرانی که حداقل بیش از یک بار یک ماگ قهوه را از اتاق هتل خود برداشته‌اند و هتل دیگر علاقه‌ای به پذیرش آن‌ها ندارد. به علاوه هتل‌های زنجیره‌ای این لیست را در اختیار یکدیگر هم قرار می‌دهند. تصور کنید به سفر رفته‌اید و قادر به رزرو هتل نیستید؛ زیرا هیچ هتلی شما را نمی‌پذیرد فقط به این دلیل که در سفر قبلی خود چند حوله برداشته‌اید و اسمتان در لیست سیاه قرار گرفته است.

اگرچه ممکن است احقانه به نظر برسد که افراد فقط به خاطر برداشتن چند تکه به ظاهر بی ارزش از اقامت در هتل منع شوند؛ اما این دزدی‌های کوچک می‌توانند بزرگ‌تر شوند و خسارت بیشتری به هتل‌ها وارد کنند. برای نمونه مسافری در یک هتل در آمریکا قصد داشته یک آینه بزرگ را از اتاق خارج کند. این احتمال وجود دارد که او دفعات پیش چیزهای کوچک‌تری را از اتاق خارج کرده باشد. به علاوه در اثر همین دزدی‌های کوچک، هتل‌ها هر ماه چندین دلار متضرر می‌شوند؛ این یعنی میلیون‌ها دلار در سال!

اگر فکر می‌کنید چیزی در آن اتاق چشمتان را گرفته، قاصدک24 به شما توصیه می‌کند که از پذیرش هتل سوال کنید که آیا اجازه دارید که آن وسیله را بردارید یا خیر؟ در برخی هتل‌ها شما می توانید با پرداخت پول، صاحب هر کدام از این چیزها شوید.