محصولات کشور مصر چیست؟

مصر سرزمین فراعنه و آیین‌هایی است که زمانی در سراسر قلمرو این پادشاهی حرف اول را می‌زدند؛ آیین‌هایی بس عجیب و خوفناک! برای مسافرانی که قدم به مصر امروزی می‌گذارند، این ابهت و ترس هنوز هم احساس می‌شود. آن‌ها که می‌خواهند چیزی از این سرزمین باستانی و شکوه گذشته‌اش، به ارمغان ببرند، می‌توانند چرخی در بازارهای قدیمی قاهره بزنند تا سوغات مورد نظر خود را انتخاب کنند. قاصدک 24 در انتخاب سوغات های مصری به شما کمک می کند.


مینی هرم از معروف ترین سوغات مصر


از آنجایی که مینی‌هرم‌ها نماد تعیین کننده‌ای برای کشور مصر به شمار می‌روند، یکی از محبوب‌ترین سوغاتی مصر هستند که مسافران در سفر خود خریداری می‌کنند. هرم سبز جیزا یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های جهان و تنها شگفتی به جا مانده از دوران باستان به شمار می‌رود. از آنجایی که دو هرم کوچک تر یعنی هرم خَفره و هرم منکوره نیز جاذبه‌های تاریخی به حساب می‌آیند، بازدیدکنندگان معمولا مجموعه مینیاتوری را به عنوان سوغاتی می‌خرند. در کنار این مینی هرم‌ها، دیگر مجسمه‌های کوچک از مصر باستان مانند Sphinx نیز در میان گردشگران محبوب هستند.

مینی هرم



طومار پاپیروس


یکی دیگر از اشیای متعلق به مصر باستان که به شدت در میان گردشگران پر فروش است، طومار پاپیروس است. پاپیروس کاغذ مورد استفاده در دوران مصر باستان بود که از مغز گیاه پاپیروس تهیه می‌شد. البته طومار پاپیروسی که امروزه به فروش می‌رسد، تنها یک کپی از نمونه اصل می‌باشد. با این حال حتی این نمونه‌های غیر اصلی نیز بسیار جالب بوده و مشابه نمونه واقعی به نظر می‌رسند. طومارهای پاپیروس شکل‌ها و اندازه‌های مختلف داشته و تصاویر متفاوتی از نبرد فراعنه تا الفبای هیروگلیف روی آن‌ها نقش بسته است.


نماد سوسک در مصر باستان


مصریان باستان از طلسم‌هایی به شکل سوسک‌های کوچکی به نام اسکاراب استفاده می‌کردند. در آن زمان، این سوسک‌های کوچک نشان از نوعی اهمیت مذهبی در مذهب مصریان باستان داشتند؛ اما امروزه این سوسک‌ها یکی از مورد علاقه‌ترین سوغات مصر در میان مسافران به شمار می‌روند. می‌توانید این سوسک های مصری کوچک را در همه اندازه‌ها، رنگ‌ها و مواد پیدا کنید. سوسک‌هایی که حتی برخی از آن‌ها حتی به الفبای هیروگلیف مزین شده‌اند. جالب‌تر اینکه حتی دستبندها و گردنبندهایی نیز از این سوسک‌ها ساخته شده و بسیاری از مسافران آن‌ها را به گردن یا دست دارند.


کارتوچه از بهترین سوغاتی مصر


کارتوچه یکی دیگر از بهترین سوغاتی های مصر باستان است. کارتوچه یک شی تزئینی به شکل بیضی با یک خط افقی در انتهای خود است که یک متن روی آن حک شده است. شما می‌توانید این کارتوچه‌ها را روی بسیاری از معابد باستانی مصر مشاهده کنید. امروزه این کارتوچه‌ها در جنس‌های مختلفی از سنگ تا مرمر به عنوان سوغاتی برای توریست‌ها به فروش می‌رسند. با این حال از آنجایی که صنعت نقره سازی در مصر بسیار گسترده است، مسافران معمولا می‌توانند این اشیا را در شکل گردنبندهای نقره خریداری کنند. اما تنها دلیل محبوب بودن این گردنبدها در میان گردشگران، نام بزرگ صنعت نقره مصر نیست، بلکه آن‌ها می‌توانند نام خود را هم به خط هیروگلیف روی آن‌ها حک کنند.


کارتوچه



جلابیه مصری


جلابیه یک لباس فرهنگی و سنتی در مصر است که از یک پارچه شل شبیه یک پیراهن برای مردان و زنان طراحی شده است. اگرچه تعداد کسانی که امروزه این لباس را در پایتخت به تن می‌کنند، زیاد نیست؛ در نواحی روستایی و مناطق خارج از پایتخت بسیاری این لباس را به تن دارند. طرح ها و سبک‌های این لباس در استان‌های مختلف متفاوت است و برخی رنگارنگ و بعضی دیگر نیز به رنگ سیاه با قلابدوزی‌های رنگین هستند. این را هم باید بدانید که جلابیه برای مردان مصری معمولا یک لباس اصلی به شمار می‌رود و از آنجایی که نماد فرهنگ مصر هستند، مغازه‌های بسیاری را خواهید یافت که این لباس‌ها را بفروشند.

جلابیه مصری



لباس مخصوص رقص شکم


رقص شکم که ریشه آن مصری است، نوعی رقص عربی است که از حرکات معین و موسیقی خاصی تشکیل شده است. رقص شکم همواره بخشی از فیلم‌های سیاه و سفید مصری بوده و در طول سال‌ها نیز تحول پیدا کرده است. لباس مخصوص این رقص نیز در سبک ها و رنگ‌های متفاوتی بوده و با قلابدوزی‌های پر زرق و برق مزین شده است. از آنجایی که بازدیدکنندگان معمولا مسحور رقصندگان و لباس‌های آن‌ها می‌شوند، این لباس را به عنوان سوغات مصر خریداری می‌کنند.


جعبه هایی با شکل های هندسی


این جعبه‌ها که به عنوان جعبه لوازم آرایشی نیز شناخته می‌شوند، محبوبیت زیادی در مصر داشته و در جاهای بسیاری به فروش می‌رسند. این جعبه‌ها در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف بوده و با الگوهای هندسی اسلامی تزئین شده‌اند. بسیاری از مناظر تاریخی مصر از این الگوهای هندسی را و وجود آن‌ها در معماری چندین بنای تاریخی در مصر مشهود است. اگرچه الگوهای هندسی اسلامی به دوره اسلامی مصر باز می‌گردد، وجود این الگوها حتی به دوره مصر باستان هم بر می‌گردد.

جعبه هایی با شکل های هندسی



دمپایی های چرمی از سوغات معروف مصر


دمپایی های چرمی دست ساز مصر در رنگ‌های روشن قفسه بسیاری از غرفه‌های بازار این کشور را به خود اختصاص داده‌اند. بسیاری از توریست‌ها یک دل نه صد دل عاشق این دمپایی‌های چرمی و رنگ های آن‌ها می شوند. اگرچه این دمپایی‌ها جالب هستند، در واقع سوغاتی نیستند. آن چیزی که این دمپایی‌ها را به سوغاتی‌های محبوب بدل کرده، نماد فرعون است. این دمپایی‌ها نه تنها هدایای خوبی به شمار می‌روند، بلکه نمادی از روزهای مصر باستان نیز هستند.


بطری های شنی- شیشه ای


استفاده از شن به عنوان یک ابزار هنری را می توان در سراسر دنیا دید. مصر هم مانند هر جای دیگر مرکز بطری‌های شیشه ای و سفالی بوده و این بطری‌ها یکی از قدیمی‌ترین صنایع دستی مصر به شمار می‌روند. شیشه با ماسه سفید خالصی پر می‌شود که از بیابان‌های مصر تهیه شده است. اگرچه بسیاری از فروشندگان دوره گرد این بطری‌ها را می‌فروشند، در شهرهایی مانند داهاب، آسوان و لوکسور بیشتر محبوب هستند.

بطری های شنی مصر



کلاه های سنتی


مصر در قلمرو فرهنگ مصری بزرگ، میزبان فرهنگ‌های متنوعی بوده است. بنابراین پوشش‌های متنوعی نیز در سراسر مصر یافت می‌شوند. یکی از این پوشش‌ها کلاه است که برخی از آن‌ها هنوز نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از این کلاه‌ها که بسیاری از گردشگران به عنوان سوغاتی مصر می‌خرند، کلاه نوبیایی است. کلاهی که در نوبیا در نزدیکی شهر آسوان یافت شده و توسط مردان نوبیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بازارهای قاهره مانند بازار خان الخلیل نیز می توان این کلاه ها را دید.
در نهایت برای خرید تور مسافرتی مصر می‌توانید با پشتیبانی تیم قاصدک 24 تماس بگیرید و با لیست متنوعی از تورهای جذاب و گردشگری آشنا شوید.