حقایق جالب درباره دانمارک

کشور کوچک دانمارک با 5 میلیون جمعیت در گوشه‌ای از اسکاندیناویِ سرد در زیر پرچم اجداد خود؛ وایکینگ‌ها زیست می‌کند. اگر می‌خواهید بیشتر در مورد این کشور بدانید و با حقایق جالب دانمارک آشنا شوید، قاصدک24 خواندن این مطلب را به شما توصیه می‌کند.

حقایق جالب درباره دانمارک

حقایق جالب کشور دانمارک


  • نام دانمارک به احتمال بسیار زیاد به معنای سرزمین دان‌ها می‌باشد. نخستین اشاره به نام پادشاهی دانمارک نیز به سال 900 پس از میلاد و ترجمه کتاب مشهور جغرافیا توسط آلفرد کبیر؛ شاه انگلستان؛ بر می‌گردد. سرزمین دان‌ها در حقیقت شبه جزیره‌ای متشکل از 100 جزیره است که برخی از آنها قابل سکونت نیستند.
  • در دانمارک هر ثانیه یا باران می‌بارد یا برف! دانمارک به طور متوسط 171 روز با متوسط بیشتر از 0.1 میلی متر بارش در سال دارد. در سال 2009 نیز این کشور 184 روز با بارندگی داشته است. علاوه بر بارندگی، باد نیز پدیده‌ای مرسوم در دانمارک به شمار می‌آید. متوسط سرعت باد نیز 13 مایل در ساعت است. در طول طوفان آلن در اکتبر 2013 متوسط سرعت باد در این کشور حتی به 88 مایل در ساعت نیز رسید.
  • پادشاهی دانمارک قدیمی‌ترین پادشاهی مستمر در جهان است که برای بیش از 1000 سال تداوم داشته است.


درباره دانمارک

  • آنچه که در خیابان‌های دانمارک بیشتر از ماشین به چشم می‌خورد، دوچرخه است؛ 4.2 میلیون دوچرخه در مقابل 1.8 میلیون ماشین. مردم کپنهاگ روزانه بیش از 1.13 کیلومتر با دوچرخه رکاب می‌زنند.



دانمارک، شادترین کشور جهان!


یکی دیگر از حقایق جالب درباره دانمارک این است که این کشور در سال 2016 در لیست شادترین کشورهای جهان رتبه اول را به خود اختصاص داد. در سال های بعدی نیز با یک پله سقوط در جایگاه دوم و سوم کشورهای شاد جهان قرار گرفت. اما این تنها دستاورد دانمارکی‌ها نیست. این کشور در سال 2016 عنوان کشوری با کمترین میزان فساد را نیز به خود اختصاص داد. اینکه چرا دانمارک در سال 2018 در جایگاه سوم قرار گرفت را هم می‌توانید در «خوشروترین مردم جهان در کدام کشورها زندگی می کنند؟» بخوانید.

مردم دانمارک

حقایقی جالب درباره دانمارک


  • نوبل یکی از آن چیزهایی‌ست که دانمارکی‌ها به آن علاقه خاصی دارند. این کشور شاد تا سال 2013، 14 جایزه نوبل دریافت کرده است که 4 تای آن در ادبیات و 5 تای آن نیز در پزشکی و روانشناسی بوده است. این حجم از جایزه بدون شک در مقایسه با جمعیت اندک این کشور، بالاترین میزان جایزه به ازای هر نفر در جهان می‌باشد.
  • اهالی اسکاندیناوی به ویژه دانمارکی‌ها، بیشترین مصرف کنندگان قهوه در جهان می‌باشند. برای مثال دانمارکی‌ها به طور متوسط 4 فنجان قهوه در روز می‌نوشند و به همین دلیل پس از سوئدی‌ها و فنلاندی‌ها در جایگاه سوم قرار می‌گیرند.
  • دانمارکی‌ها شناگران ماهری هستند. تمام مردم دانمارک شنا کردن بلد هستند و دورس آموزش شنا به عنوان بخشی از برنامه درسی اجباری در تمام مدارس دولتی گنجانده شده است.
  • اگر استرالیا را قاره در نظر بگیریم، گرینلند را می‌توانیم بزرگ ترین جزیره جهان بدانیم. این جزیره مساحتی نزدیک به 2 میلیون کیلومتر مربع دارد و 80 درصد آن نیز توسط یک صفحه عظیم یخ به قطر 3 کیلومتر پوشیده شده است. از سال 1953 این سرزمین به عنوان بخشی از قلمرو پادشاهی دانمارک شناخته می‌شود.
  • یکی از نام‌های مشهور در صنعت شیرینی و شکلات دنیا، بُن بُن از دانمارک بر آمده است؛ نامی که در میان کودکان دانمارکی هم بسیار محبوب بوده و محصولات خود را به نام های gull droppings،burping duck و rich swine به بازار عرضه می‌کند.

دانمارک کجاست


  • دانمارکی‌ها در مسئله ازدواج سخت گیری زیادی به خرج نمی‌دهند! آمار طلاق در این کشور یکی از بالاترین آمارهای اروپاست. 20 درصد دانمارکی‌ها نیز بدون ازدواج رسمی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.
  • یکی دیگر از دانستنی های دانمارک در مورد پرچم آن‌هاست. پرچم ملی دانمارک قدیمی‌ترین پرچم مورد استفاده در جهان توسط یک کشور است که از سال 1219 میلادی به رسمیت شناخته شده است. بر اساس افسانه‌های تاریخی، این پرچم در میانه نبرد قرن سیزدهم هجری از آسمان افتاده و شاه دانمارک نیز آن را قبل از برخورد به زمین گرفته است. گویی این پرچم بعدها سپاهیان دانمارک را برای پیروزی بسیج می‌کرده است.

    پرچم دانمارک


    • در حدود دو سوم دانمارکی‌ها در انتهای نام خانوادگی خود سِن دارند. امروزه در لیست محبوب‌ترین نام‌های خانوادگی دانمارکی، کمتر از 21 اسم را می‌توان یافت که به سن ختم نشده باشند. این در حالی‌ست که تا چند نسل قبل پسوند سن تنها به خانواده‌های ثروتمند و نخبگان دانمارک تعلق داشت. با این حال در سال 1856 دانمارک قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن تمام شهروندان باید با دو نام تعیین هویت شوند که یکی از آن‌ها نام خانوادگی بود که باید به سن ختم می‌شد.
    • شاید مشهورترین دانشمند دانمارکی را بتوان دانشمند هسته‌ای نیلز بوهر دانست که در سال 1922 به واسطه کار روی ذرات اتم برنده جایزه نوبل شد. بوهر در سافل 1942 به آمریکا رفت و روی پروژه بمب اتمی مشغول به کار شد. پسر بوهر به نام آگه نیز در سال 1975 موفق به کسب جایزه نوبل در زمینه فیزیک شد.
    • مشهورترین نویسنده دانمارکی هانس کریستین اندرسن است که نویسنده داستان‌های تخلی به شمار می‌آید. اندرسن در سال 1805 میلادی در یک خانواده فقیر در شهر اودنس در جزیره فونن به دنیا آمد. وی در سن سی سالگی یکی از دست‌نوشته‌های خود با عنوان داستان‌هایی برای کودکان را منتشر کرد. اندرس در مجموع 24 کتاب داستان نوشت که یکی از آن‌ها تنها سه سال قبل از مرگش در سال 1875 بود.

        هانس کریستین اندرسن


        در مورد اندرسن نقل شده است که وی همیشه همراه خود در سفر ابزارهای عجیبی حمل می‌کرده است. از جمله آن‌ها نیز یک طناب بود که قرار بوده برای فرار از یک پنجره به هنگام آتش سوزی مورد استفاده قرار بگیرد. اندرسن هرگز ازدواج نکرد و مزار او نیز در گورستان کپنهاگ واقع شده است.

        حال که با حقایق جالب در مورد دانمارک آشنا شدیم، برای خرید بلیط هواپیما، بلیط اتوبوس و بلیط قطار می‌توانید از قاصدک 24 استفاده کنید. برای دریافت خدمات ویزا  کشورهای خارجی نیز قاصدک 24 در تمامی مراحل همراه شما خواهد بود.