امکانات اتوبوس های وی آی پی

سفر با اتوبوس به ویژه در مسیرهای طولانی، شاید کمی سخت و طاقت فرسا به نظر برسد اما اگر در خرید بلیط اتوبوس خود دقت به خرج دهید سفر شما راحت‌ و لذت‌بخش‌تر خواهد شد. برای راحتی بیشتر در هنگام خرید بلیط باید به نوع اتوبوس، امکانات رفاهی اتوبوس، ساعت حرکت، قیمت بلیط و ... توجه کنید تا بتوانید بهترین نوع اتوبوس را متناسب با بودجه خود انتخاب کنید. حال ممکن است بپرسید کدام نوع از اتوبوس‌ها امکانات مناسب‌تری دارند؟ اگر شما قصد سفر جاده‌ای با اتوبوس را دارید و خدمات رفاهی مطلوب مورد نظر شما است با وبلاگ قاصدک 24 همراه باشید تا شما را با اتوبوس های وی ای پی آشنا کنیم.

امکانات اتوبوس vip


امکانات اتوبوس های وی ای پی


اتوبوس وی آی پی چیست؟ اتوبوس های وی آی پی نسبت به اتوبوس‌های معمولی از تعداد صندلی کمتری برخوردار هستند. این اتوبوس‌ها معمولاً بین 20 الی 25 صندلی را در خود جای داده‌اند و بسیار راحت و بزرگ هستند. صندلی اتوبوس های وی ای پی تا زاویه 145 درجه خم شده و به راحتی به تخت تبدیل می‌شوند. با این حال بهتر است قبل از خم کردن صندلی خود با مسافر پشتی خود در این خصوص هماهنگ نمایید تا مشکلی برای حریم خصوصی او ایجاد نکنید
. صندلی وی آی پی اتوبوس صندلی‌های تک نفره است زیرا شخص فضا و حریم شخصی بیشتری دارد.

نکته قابل توجه دیگر در این اتوبوس‌ها این است که اغلب صندلی‌ های اتوبوس های وی ای پی دارای مانیتور شخصی هستند. این مانیتورها در طول سفر مسافر را سرگرم می‌کنند و به او امکان می‌دهند تا فیلم مورد علاقه خود را تماشا کند و یا به موسیقی دلخواه خود گوش کند. از دیگر امکانات اتوبوس وی ای پی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:


  1. سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مناسب
  2. تهویه
  3. یخچال
  4. پرده
  5. آفتاب‌گیر برقی
  6. جعبه کمک‌های اولیه و ...


در اتوبوس های وی ای پی دیگر خبری از سر و صدای موتور و تکان‌های شدید اتوبوس نیست. چرا که بدنه این اتوبوس‌ها به خوبی عایق کاری شده تا سر و صدای اضافه‌ای در آن شنیده نشود. سیستم چرخ‌ها و نحوه کار گذاشتن آن‌ها در اتوبوس نیز به گونه‌ای تنظیم شده است تا مسافر حرکتی روان را در جاده حس کند و اگر حتی مسافر صندلی روی چرخ را رزرو کرده باشد از حرکت اتوبوس بر روی دست اندازهای جاده کلافه نشود.


بهترین اتوبوس وی آی پی در ایران


در ایران شرکت‌های حمل و نقل بسیاری وجود دارند که مسافران خود را با اتوبوس های وی آی پی جابه‌جا می‌کنند. خوب است بدانید امروزه این شرکت‌ها خدمات خود را به صورت اینترنتی عرضه می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید بلیط اتوبوس‌های معمولی و وی آی پی را به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان از طریق سایت قاصدک 24 دریافت کنید. در حال حاضر شرکت‌های متعددی همچون ولوو، اسکانیا و مان اتوبوس‌های خود را هم به صورت معمولی و هم به صورت ویژه طراحی کرده و روانه بازار می‌سازند. البته باید بگوییم در میان اتوبوس وی آی پی شرکت مان و اتوبوس
VIP ایران پیما بهترین اتوبوس vip ایران هستند طرفداران بیشتری نیز دارند.

امکانات اتوبوس مارال vip

بدنه اتوبوس مان نسبت به دیگر اتوبوس های وی آی پی کشیده‌تر بوده و تعداد صندلی‌های بیشتری را در خود جای داده است. با این حال باز هم فضایی مناسب و راحت را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. این اتوبوس حتی در بین رانندگان نیز محبوب است؛ چرا که رانندگی با آن بسیار راحت و به نوعی خوش دست است. سیستم تهویه این اتوبوس نیز در نوع خود منحصر به فرد است و چرخ‌های اتوبوس نیز تکان‌های کمتری را به بدنه وارد می‌کنند. در نتیجه بسیاری از رانندگان و مسافران معتقدند اتوبوس های مان بهترین اتوبوس وی ای پی ایران هستند.


اتوبوس های مارال نیز یکی از بهترین اتوبوس vip ایران است. امکانات اتوبوس مارال vip به شرح زیر است:

  • صندلی‌های این اتوبوس صورت کامل تخت شو (180 درجه) و نیمه تخت شو (۹۰ درجه) هستند.
  • داشتن مانیتور شخصی
  • اتوبوس‌های مارال به صورت دو محور و سه محور تولید می‌شوند و امکانات یکسانی دارند. تنها تفاوت آن‌ها در ظرفیت آن است به طوری که اتوبوس دو محور 25 نفر و اتوبوس سه محور 44-40 نفر ظرفیت دارد. اتوبوس‌های دو محور وی ای پی هستند.
  • اتوبوس های مارال از لحاظ سیستم ایمنی بسیار توانمند هستند.

 


بیشتر بخوانید: بهترین و امن ترین صندلی اتوبوس کجاست؟


 

راهنمای خرید بلیط اتوبوس VIP


با توجه به امکانات اتوبوس
vip خرید بلیط این نوع اتوبوس منطقی به نظر می‌رسد. برای خرید بلیط اتوبوس وی ای پی بهتر است خودتان به صورت آنلاین بلیط تهیه کنید. زیرا از این طریق هم از وی ای پی بودن اتوبوس مطمئن می‌شوید و هم به راحتی بلیط خود را تهیه می‌کنید. نحوه خرید اینترنتی بلیط اتوبوس به این صورت است که ابتدا باید وارد سایت قاصدک 24 شوید و با انتخاب کردن مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود بلیط خود را انتخاب کنید.

اتوبوس وی آی پی چیست

برای خرید بلیط وی ای پی کافی است از قسمت راست صفحه شرکت‌های ارائه دهنده بلیط اتوبوس وی ای پی را انتخاب کنید و با انتخاب بلیط وی ای پی خود و با پرداخت هزینه به صورت آنلاین بلیط خود را تهیه کنید. امروزه شرکت ایران پیما یکی از شرکت‌های محبوب برای دریافت بلیط است و مزایای سفر با اتوبوس VIP ایران پیما به همگان ثابت شده است.



شرکت های ارائه دهنده بلیط اتوبوس VIP


  • سیر و سفر
  • همسفر
  • رویال سفر
  • ایران پیما


قیمت بلیط اتوبوس
vip اگر چه از اتوبوس‌های معمولی گران‌تر است اما با توجه به امکانات و آرامشی که مسافر دارد بسیار مقرون به صرفه است. امروزه با توجه به اینکه قیمت بلیط هواپیما افزایش پیدا کرده است بیشتر مردم به مسافرت با اتوبوس و قطار روی آورده‌اند. به طور کلی قیمت بلیط اتوبوس وی ای پی به زمان سفر، شرکت اتوبوسرانی و طول سفر بستگی دارد.


انواع اتوبوس vip


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین شرکت های اتوبوسرانی کشور


 

تفاوت اصلی اتوبوس های وی آی پی و معمولی


ما در ایران دو نوع اتوبوس مسافربری داریم، اتوبوس معمولی و اتوبوس وی آی پی. این اتوبوس‌‌ها از نظر امکانات درست همانند هواپیماهای معمولی و لوکس هستند. با این تفاوت که شما برای سوار شدن به یک هواپیمای لوکس می‌بایست مبلغ قابل توجه‌تری را نسبت به یک هواپیماهای معمولی پرداخت کنید. در حالی که در اتوبوس‌ها این قیمت‌ها در بازه نرخی کمتری تغییر می‌کنند و آنچنان به جیب مسافر فشار وارد نمی‌کنند.

فرق اتوبوس vip با معمولی

در نتیجه مسافر می‌تواند با پرداخت اندک هزینه‌ای بیشتر یک بلیط اتوبوس وی آی پی را خریداری کرده و سفری سرشار از آرامش را تجربه نماید. فرق اتوبوس vip با معمولی در ظرفیت اتوبوس مسافربری، نوع صندلی و امکانات آن است. تفاوت اتوبوس کلاسیک با vip به صورت زیر است:


نوع اتوبوس

ظرفیت

مزایا و امکانات

معایب

اتوبوس وی ای پی

25 نفر

مانیتور اختصاصی، اینترنت WIFI، شارژ تلفن همراه در اتوبوس، پذیرایی در اتوبوس، صندلی‌تاشو،  صندلی های تک نفره، فضای کافی برای استراحت

ندارد

اتوبوس معمولی

40-32 نفر

دو نمایشگر در ابتدا و وسط اتوبوس، سیستم گرمایشی و سرمایشی، قیمت پایین

صدای موتور، صندلی حالت تاشو نیستند، نداشتن فضای کافی برای استراحت

 

جمع بندی


در این متن شما را با ویژگی های اتوبوس
vip و خدمات اتوبوس vip آشنا کردیم. پیشنهاد ما به شما این است اگر مسافت زیادی را می‌خواهید سفر کنید انتخاب اتوبوس وی ای پی می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد تا خستگی راه را کمتر احساس کنید و سفر راحتی را تجربه کنید. برای خرید بلیط اتوبوس کافی است به سایت قاصدک 24 مراجعه کنید و با توجه به بودجه خود بهترین بلیط را خریداری کنید.


سوالات متداول درباره اتوبوس وی ای پی


اتوبوس وی ای پی چند صندلی دارد؟
20 الی 25 صندلی

اتوبوس vip دستشویی دارد؟ اتوبوس های اسکانیا علاوه بر امکانات فراوانی که دارد کابین بهداشتی و دستشویی نیز دارد.


کدام اتوبوس vip بهتر است؟ اتوبوس مان


انواع اتوبوس vip در ایران کدامند؟ اتوبوس مان، اتوبوس ولوو، اتوبوس اسکانیا


مشخصات اتوبوس vip چیست؟ مانیتور اختصاصی برای هر مسافر، اینترنت WIFI، شارژ تلفن همراه در اتوبوس، پذیرایی در اتوبوس، صندلی‌تاشو،  صندلی های تک نفره، فضای کافی برای استراحت و ...