بهترین شهرهای ایران برای سفر در زمستان

هر چند که تمامی مقاصد داخلی ایران دارای جذابیت‌های منحصر به فرد خود هستند، نمی‌توان منکر این موضوع شد که برای درک زیبایی برخی از شهرها، فقط باید در فصل سرما به آن‌ها سفر کرد. البته مسافرت در زمستان مزایای دیگری نیز دارد و تنها به زیبایی‌های طبیعی خلاصه نمی‌شود. به طور مثال قیمت بلیط هواپیما به مقصد اغلب شهرهای داخلی در فصل زمستان ارزان‌تر است. این فصل همچنین به شما امکان می‌دهد تا در مقاصدی که قابلیت لازم را دارند، از ورزش‌های زمستانی بهره بگیرید و نوعی متفاوت از تفریحات را تجربه کنید. بنابراین اگر می‌خواهید یک کوهنوردی هیجان‌انگیز در برف را تجربه کنید؛ در کنار مناظر زیبای برفی عکس‌های یادگاری بگیرید و تجربه اسکی در دامنه سفیدپوش کوه‌ها را داشته باشید، هرگز از سفر در این سه ماه سال غافل نشوید! پس با قاصدک24 همراه شوید تا با بهترین شهرهای ایران برای سفر در زمستان آشنا شویم.

در زمستان کجا سفر کنیم

زمستان کجا بریم؟ آذربایجان!


آذربایجان غربی و شرقی در ایران از جمله اولین مقاصدی هستند که حتماً باید در فصل زمستان از آن‌ها دیدن کنید. چشمه‌های آب گرم بیشماری که در این دو استان وجود دارند، به علاوه پیست‌های اسکی حرفه‌ای نظیر پیست اسکی پیام در مرند، مهم‌ترین جاذبه‌های این مقاصد برای فصل سرما هستند. با این وجود بازدید از سایر اماکن گردشگری این دو استان همچون کلیسای طاووس در ماکو که توسط حواریون ساخته شده است نیز در فصل زمستان خالی از لطف نخواهد بود. پس آذربایجان را فراموش نکنید!

زمستان کجا بریم؟

بوشهر


برای تماشای موج‌های نیلگون خلیج همیشه فارس، اماکن تاریخی و عمارت‌های باشکوه تنها کافی است سری به بوشهر بزنید. برای رسیدن به بوشهر می‌توانید با توجه به مبدا خود، انواع بلیط سفر از جمله بلیط اتوبوس را خریداری نمایید. فراموش نکنید که به هنگام سفر به این منطقه حتماً سری هم به بندر سیراف بزنید و از یکی از مهم‌ترین بنادر تجاری جاده ابریشم دیدن کنید.


بیشتر بخوانید: صنایع دستی شگفت‌انگیز و جذاب بوشهر



 

کردستان، از زیباترین شهرهای ایران برای سفر در زمستان


دریاچه زریوار در مریوان، یکی از جاذبه‌هایی است که همه ساله در روزهای برفی گردشگران بسیاری را به سوی خود فرا می‌خواهد. سطح این دریاچه در زمستان یخ می‌بندد که این موضوع برای مسافرانی که کمتر با چنین صحنه‌هایی در طبیعت مواجه شده‌اند، هیجان انگیز است. البته این یخ اغلب به قدری نازک است که کمتر پیش می‌آید که تحمل وزن گردشگران را داشته باشد یا محل مناسبی برای اسکی روی یخ محسوب گردد. با این حال طبیعت منحصر به فرد آن در فصل زمستان و زیبایی که شاید بهتر است از دور به تماشای آن بنشینید می‌تواند انتخاب مناسبی برای سفر باشد.

کردستان در زمستان

کیش، بهترین شهر ایران برای مسافرت در زمستان


کیش از جمله جزایر زیبای ایران است که هر چند در تمام فصول سال از مهمانان خود استقبال می‌کند اما رفتن به آن در فصل زمستان تجربه‌ای متفاوت را برایتان رقم خواهد زد. بنابراین به طور کلی می‌توان گفت که اگر این فصل را برای سفر به کیش انتخاب کرده‌اید، می‌توانید اطمینان داشته باشید که سفر کم هزینه‌ای را پیش رو خواهید داشت. چرا که در زمستان از بلیط سفر گرفته تا اتاق هتل را می‌توانید با قیمت کمتری رزرو نمایید و بودجه خود را بیشتر برای خرید در فروشگاه‌ها، جاهای دیدنی کیش یا تفریحات آبی و ساحلی این جزیره هزینه کنید.


یزد، از بهترین مقاصد گردشگری ایران در زمستان


آب و هوای این شهر کویری در اغلب روزهای سال به قدری گرم و خشک است؛ بنابراین معمولا بهترین زمان سفر به یزد، روزهای خنک سال مانند پاییز و فصل زمستان شناخته می‌شود. بافت سنتی یزد که به تازگی در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده، آنقدر زنده و زیبا است که حتی در میان دانه‌های برف نیز می‌درخشد. اما سفر به یزد در فصل زمستان مزایای دیگری نیز دارد. مثلا فرض کنید در تعطیلات نوروز به یزد سفر کرده‌اید؛ بدیهی است که در این زمان ازدحام جمعیت به شما اجازه نمی‌دهد تا از سفر خود لذت کافی را ببرید اما اگر زمان سفر خود را به فصل زمستان موکول کنید دیگری خبری از آن جمعیت سرسام آور وجود ندارد و می‌توانید با خیال آسوده‌تری بر ایوان خانه‌های خشتی قدم بگذارید.

یزد در زمستان

قشم، بهترین شهر ایران برای مسافرت در زمستان


قشم جزیره‌ای زیبا و دیدنی در استان هرمزگان است. برای رسیدن به قشم می‌توانید راه های مختلفی را امتحان کنید. به طور مثال یک بلیط هواپیما بخرید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به فرودگاه قشم برسید یا اینکه بلیط قطار بندرعباس را رزرو کنید و از آنجا با کشتی به قشم بروید. بدیهی است که در روش دوم زمان طولانی‌تری را تا مقصد پیش رو خواهید داشت اما در عوض می‌توانید از زیبایی‌های مسیر لذت ببرید و سفری ترکیبی ( زمینی – دریایی ) را تجربه کنید. در قشم که به جزیره عجایب هفتگانه نیز شهر است، می‌توانید از جنگل‌‌های حرا، غارهای خوربس، تنگه چاهکوه، دره ستاره‌ها و غار نمکدان دیدن کنید و سری هم به قلعه پرتغالی‌ها بزنید.

قشم در زمستان



اصفهان


اصفهان از جمله دیگر مقاصدی است که برای سفر در هر فصلی از سال مناسب است. با اینکه بسیاری از گردشگران معتقدند سی و سه پل، میدان امام، منار جنبان و دیگر جاذبه‌‎های گردشگری این شهر را تنها باید در فصل زمستان به نظاره نشست. چرا که جاهای دیدنی ایران در فصل زمستان و به هنگام بارش برف رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرند و بیش از هر زمان دیگری گردشگران را به سوی خود فرا می‌خوانند. البته نمی‌توان از این نکته نیز غافل شد که سفر به اصفهان در فصل زمستان اقتصادی‌تر است و هزینه‌های کمتری را برایتان در پی دارد.

اصفهان در زمستان



کرمان


اگر به کویرگردی علاقه دارید و به نوعی در این زمینه خبره هستید، حتماً باید سری به کویر لوت در کرمان بزنید. البته فراموش نکنید که این منطقه در زمستان هر چند که روزهای گرمی دارد اما شب‌های آن بسیار سرد است بنابراین می‌بایست با تجهیزات کامل به آن سفر کنید. البته این نکته را هم بگوییم که سفر به دشت لوت کار هر کسی نیز و اغلب برای کویرگردهای حرفه ای مناسب است. بنابراین اگر خود به شخصه تجربه کافی در این زمینه دارید یا از راهنمایی گروهی با تجربه برخوردارید حتماً کرمان را نیز در لیست مقاصد سفرهای زمستانه خود وارد نمایید.


در نهایت پس از انتخاب مقصد سفر در زمستان، به وبسایت قاصدک24 مراجعه کنید و بلیط سفر خود را از میان کلیه بلیط‌های هواپیما، قطار و اتوبوس موجود خریداری نمایید. همچنین در این سامانه می‌توانید سفر خود را به صورت آنلاین بیمه کرده و در هتل‌های سرتاسر ایران اقامتگاهی مناسب رزرو نمایید. فراموش نکنید برای بهره‌گیری ساده‌تر از این تمامی این خدمات اپلیکیشن قاصدک24 را از کافه بازار یا مایکت دانلود کنید. علاوه بر این، اگر فرصت کافی برای برنامه‌ریزی سفر ندارید، پیشنهاد می‌شود از برنامه‌های تور زمستان در قاصدک 24 استفاده کنید و سفری آرام و بدون دغدغه را بگذرانید.