راهنمای کامل سفر به جزیره هرمز

جزیره هرمز یکی از جزایر اسرارآمیز و توریستی جنوب کشور است که در استان هرمزگان قرار دارد. اگر با ورود به این جزیره ارتفاعات و کوهستان‌های رنگارنگ آن نظرتان را جلب نکرد؛ حتما محو سواحل رویایی و نقره‌ای آن خواهید شد که در کمتر منطقه‌ای از کشور وجود دارد. در جزیره هرمز می‌توانید از غذاهای جنوبی لذت ببرید؛ از دیدنی‌های بسیار متنوع آن بازدید کنید و شبی خاطره‌انگیز را در  اقامتگاه‌های محلی خوش آب و هوای آن سپری کنید. البته این موارد امکان‌پذیر نخواهند بود مگر با آشنایی با بهترین زمان سفر به جزیره هرمز، نحوه رسیدن به آن، اطلاع از بهترین جاهای دیدنی، هزینه سفر و... که در این مطلب قصد داریم به تمامی آن‌ها بپردازیم. با قاصدک 24 همراه شوید.

سفر به هرمز


معرفی و راهنمای سفر به جزیره هرمز


جزیره هرمز یکی از شهرهای زیبای ایران است که در هشت کیلومتری بندرعباس و 42 کیلومتری خلیج فارس قرار دارد. جزیره هرمز یکی از جزایر زیبای جنوب ایران است که در بین مردم به بهشت زمین‌شناس‌ها معروف بوده و دارای کوه، ساحل، ارتفاعات صخره‌ای، دشت و ... است. وجود ارتفاعات مختلف در این جزیره این مکان را به یکی از مناظر بکر و دیدنی تبدیل کرده است. چشم اندازهای زیبا و طبیعت بی‌نظیر این منطقه را به یکی از مناطق محبوب گردشگری تبدیل کرده است.

این جزیره‌ی زیبا به واسطه‌ی نزدیک بودن به تنگه هرمز مناظر شگفت‌انگیز و سواحل جذابی را ارائه می‌دهد که برای یک سفر به یادماندنی در جنوب کشور بهترین گزینه است. البته بسیاری از گردشگران این جزیره را برای سفرهای نوروزی خود انتخاب می‌کنند تا در کنار بازدید از بندرعباس و قشم، از دیدنی های هرمز نیز بازدید کنند.


شیوه رسیدن به هرمز بسیار مهم است؛ چرا که مسیر مستقیمی برای دسترسی به این جزیره وجود ندارد و برای سفر به آن باید یکی از شهرهای قشم یا بندرعباس را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نمایید
. وسایل مورد نیاز برای سفر به جزیره هرمز که باید حتما همراه خود داشته باشید عبارتند از:

  • عینک آفتابی
  • کرم ضد آفتاب
  • کلاه کپ یا کلاه آفتابگیر
  • کفش کتونی مناسب برای پیاده روی یا کوه نوردی (چون خاک جزیره قرمز و رنگی هست با پیاده روی تو طبیعت کفشتون رنگی میشه
  • دوربین خوب برای عکاسی
  • شارژر همراه
  • لباس مناسب سفر به هرمز ( از لباس‌های خنک و نخی استفاده کنید)


آب‌ و هوای جزیره هرمز


جزیره هرمز در جنوب ایران و در همسایگی بندرعباس و جزیره قشم قرار دارد و مانند سایر نقاط شهرهای جنوب کشور تابستان‌های گرم و طولانی دارد و اغلب اثری از زمستان در این مناطق دیده نمی‌شود. در این شهر در فصل تابستان شما شاهد دمای بیش از 46 درجه سانتی‌گراد هستید و رطوبت هوا در این فصل به بیشترین حد ممکن می‌رسد. جزیره هرمز در فصل پاییز و زمستان آب و هوای معتدلی دارد که بهترین فصل این جزیره محسوب می‌شود زیرا دیگر خبری از گرما طاقت‌فرسا نیست.

آب‌ و هوای جزیره هرمز


بهترین زمان سفر به جزیره هرمز


بهترین زمان سفر به جزیره هرمز از نظر آب و هوا ایام خنک سال است. در پاییز، زمستان و اواخر فصل بهار هنوز شرایط آب‌وهوایی جزیره به گرما و رطوبت زیاد نرسیده و فرصت مناسبی برای گردش و لذت‌بردن از یک سفر به یادماندنی است. در عوض اگر قصد تجربه‌ی سفر ارزان به جزیره هرمز را دارید؛ فصل تابستان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. در این فصل به علت تردد کمِ مسافران، هزینه‌ها کاهش یافته و فرصت برای سفری ارزان مهیاست. البته با به راهنمای سفر به هرمز سفر در تابستان برای افراد گرمایی اصلا توصیه نمی‌شود.

بهترین فصل سفر به جزیره هرمز


آداب و رسوم مردم جزیره هرمز


بیشتر مردم جزیره هرمز مسلمان و پیرو مذهب شیعه هستند مردم در این جزیره به زبان فارسی صحبت می‌کنند و گویش آن‌ها تلفیقی از گویش بندری و مینابی است. شما در سخن مردمان این شهر واژگانی از زبان‌های هندی، عربی، انگلیسی، هلندی و پرتغالی را مشاهده می‌کنید.

اغلب مردم این شهر به ماهیگیری مشغول هستند و علت آن قرارگیری این جزیره در میان آب‌های خلیج فارس است. در سال‌های گذشته به دلیل حضور گردشگران بسیار در این منطقه شغل‌های دیگری نظیر صنایع دستی رونق گرفته است. از آداب و رسوم کهن این منطقه زیبا و تاریخی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مراسم قبله دعا: این مراسم دعا در ایام خشکسالی برای بارش باران انجام می‌شود.
  • عید نوروز: در گذشته به این عید بیشتر توجه می‌شد اما به دلیل قرار گرفتن این جزیره در نزدیکی خلیج فارس تاثیر فرهنگ کشورهای عربی در این منطقه باعث شده برگزاری عید نوروز کمرنگ‌تر شود.
  • چهارشنبه سوری: با توجه به این که مردم این منطقه نوروز را جشن می‌گیرند ولی اثری از برگزاری مراسم چهارشنبه سوری قبل از عید در این منطقه نیست.
  • روز دمور: در شهر رودان این جزیره قبل از عید نوروز مردم برای خوردن ناهار با خانواده به باغ‌ها و نخلستان‌های اطراف می‌روند و تابی به دو درخت خرما می‌بندند که به آن دمور گفته می‌شود. 
  • روز نوروز مرده‌ها: در روستای سیاه مغان مردم یک هفته قبل از شروع سال سفره‌ای در خانه خود با کمک دوستان و اقوام برپا می‌کنند که به آن نوروز مردها گفته می‌شود. این سفره برای یادبود اموات است و در سفره خیراتی برای اموات گذاشته می‌شود.
  • جشن‌های مذهبی: جشن‌های مذهبی مانند میلاد ائمه، تولد پیامبر و … در این جزیره به باشکوهی برگزار می‌شود.

آداب و رسوم مردم جزیره هرمز


معروف ترین جاهای دیدنی جزیره هرمز


جاهای دیدنی هرمز بسیار متنوع و جالب توجه بوده که در این بخش قصد داریم به بهترین و معروف‌ترین آن‌ها اشاره کنیم. لذا توصیه می‌کنیم در سفر به هرمز حتما از این اماکن دیدنی پرطرفدار غافل نشوید و با گشت‌وگذار در آن‌ها لحظات دلچسبی و به یادماندنی‌ای را برای خود و همسرانتان رقم بزنید
. جاهای دیدنی جزیره هرمز عبارتند از:

ساحل نقره ای جزیره هرمز


اگر قصد دارید تجربه‌ای کاملا منحصر به فرد و تکرار نشدنی در سواحل ایران داشته باشید؛ حتما به ساحل نقره ای هرمز بروید. این ساحل از  جذاب‌ترین و پرجلوه‌ترین سواحل جنوب کشور بوده که خاک آن اکلیلی است. این خاک‌های اکلیلی و نقره‌ای باقیمانده‌ مواد مذاب هستند که طی سالیان زیادی پودر شده و منظره‌ای رویایی را به وجود آورده‌اند. توصیه می‌کنیم برای تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر در شب به ساحل نقره ای هرمز بروید تا با ساحل و دریایی بسیار درخشان رو‌به‌رو شوید
.

ساحل نقره ای جزیره هرمز

معدن خاک سرخ هرمز


یکی از بهترین جاهای دیدنی جزیره هرمز، معدن خاک سرخ آن است که  کیفیت آن در دنیا شهرت جهانی دارد. لذا دور از انتظار نیست که این جزیره را با عنوان ساحل سرخ هرمز نیز بشناسند. نکته جالب توجه دیگر، خوراکی بودن این خاک‌های خوش‌رنگ است که محلی
ها با آن ادویه و سس‌های خوشمزه‌ای درست می‌کنند. نام دو تا از بهترین غذاهای آن‌ها نان تمشی و خوراک سوراغ است که طعم و رنگ بی‌نظیری دارند. ناگفته نماند علت رنگ سرخ ساحل هرمز به علت وجود مواد معدنی مختلف است که اکسید آهن بخش عمده‌ی آن را تشکیل می‌دهد.

خاک سرخ هرمز

دره رنگین کمان هرمز


همانطور که گفتیم هرمز، جزیره‌ی شگفتی‌هاست و بار دیگر دره رنگین کمان آن مهر تاییدی بر این توصیف خواهد زد. تصور کنید وارد دنیایی از کوه‌های رنگی شوید که فراز و نشیب آن‌ها تصویر بسیار زیبایی در طبیعت ایجاد کرده‌اند. این کوه‌ها نتیجه سال‌ها ترکیب شدن مواد معدنی و سنگ‌های فلزی مانند هماتیت، مگنتیت، پیریت، اولیژیست و... است که سبب به وجود آمدن طبقات رسوبی رنگین کمانی شده‌اند. لذا توصیه می‌کنیم در سفر به هرمز حتما از دره رنگین کمانی آن دیدن کنید و عکس‌های زیادی برای خود بگیرید
.

دره مجسمه های هرمز


دره مجسمه های هرمز را می‌توان مکانی عجیب و اسرارآمیز با سرگذشتی پرماجرا دانست که قدمتی بسیار طولانی دارند. این جزیره بهشت زمین شناسان و یکی از مهمترین منابع کشور است که 50 هزار سال پیش سر از آب درآورده‌اند. دره مجسمه‌های هرمز از محبوب‌ترین جاهای دیدنی این جزیره شناخته می‌شود که تقریبا تمامی مسافران از آن بازدید می‌کنند. پس اگر به هرمز سفر کردید حتما به دره مجسمه ها بروید و از نزدیک با مناطقی آشنا شوید که در گذشته برای اهالی آن بهترین پایگاه جنگی و صعب العبورترین مسیرها بوده‌اند.

دره مجسمه های هرمز


هزینه سفر به جزیره هرمز


عوامل مختلفی می‌توانند بر هزینه سفر به جزیره هرمز تاثیر بگذارند که در زیر به تمامی آن‌ها اشاره می‌کنیم
:

  1. فصل سفر: همانطور که گفتیم اگر در ایام پرطرفدار مانند اواخر زمستان و عید نوروز به هرمز سفر کنید هزینه‌ها نسبت به فصل تابستان بیشتر خواهد بود.
  2. وسیله نقلیه: یکی از مهمترین عوامل موثر بر هزینه سفر به جزیره هرمز، شیوه‌ی رسیدن شما به مقصد است. اگر بلیط هواپیما را انتخاب کرده‌اید مخارج سفر شما نسبت به سفرهای زمینی بیشتر می‌شود. به عنوان مثال بلیط هواپیما تهران بندرعباس حداقل 2 میلیون تومان و حداکثر 2 میلیون و 700 هزار تومان است. البته شما با بلیط هواپیما قشم نیز می‌توانید به هرمز سفر کنید که هزینه آن برای تهران قشم تفاوت زیادی با تهران بندرعباس ندارد. در مقابل اگر تمایل به سفر با قطار از تهران به بندرعباس دارید؛ حداکثر 400 هزار تومان و برای اتوبوس حداکثر 300 هزار تومان خواهد بود. در ادامه با سفر به جزیره هرمز با هواپیما، قطار، اتوبوس و حتی ماشین شخصی آشنا می‌شویم.
  3. محل اقامت: معمولا هرچه هتل‌ها لوکس‌تر و با ستارهای بیشتر باشند؛ قیمت بالاتری دارند. در مقابل اقامتگاه های بومگردی از هزینه کمتری برخوردار هستند. به عنوان مثال اقامتگاه های بوم گردی جزیره هرمز از 100 هزار تومان شروع می‌شوند و تا یک میلیون تومان نیز می‌رسند.
  4. هزینه خورد و خوراک و رستوران های هرمز
  5. خرید سوغاتی های هرمز


هزینه سفر به جزیره هرمز

سوغات جزیره هرمز


جزیره هرمز یکی از مناطق زیبا و توریستی کشور است که دارای سوغات و صنایع دستی بسیاری است. از
سوغات جزیره هرمز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نان خمیر
  • نان بالاتاوه
  • نان کروسی
  • ادویه‌های خوش‌عطر
  • میگو و ماهی
  • لباس محلی
  • برقع یا نقاب
  • شیشه‌های رنگی
  • زیورآلات دریایی


سوغات جزیره هرمز

هتل و اقامتگاه های جزیره هرمز


برای اقامت در جزیره هرمز می‌توانید از دو هتل سه ستاره آن استفاده کنید یا اقامتگاه‌های بومگردی آن را انتخاب کنید. البته شما می‌توانید پس از بازدید از جاهای دیدنی هرمز شب را در چادرهای مسافرتی سپری کنید یا اگر تمایلی به این کار ندارید، قبل از حرکت آخرین قایق به اسکله مراجعه کرده و به بندرعباس برگردید. چرا که هرمز هیچ هتل لوکس و 5 ستاره‌ای برای اقامت نداشته و در عوض اقامتگاه‌های متنوعی دارد که در ادامه به بهترین آن‌ها اشاره می‌کنیم
.

اقامتگاه های جزیره هرمز

هتل ساحل سرخ جزیره هرمز


هتل سوئیت ساحل سرخ جزیره هرمز یکی از آن دو هتل سه ستاره‌ای است که در بخش قبل به آن اشاره کردیم. این هتل در خیابان ورزش واقع شده و موقعیت جغرافیایی خوبی نسبت به دیدنی‌های این جزیره دارد.
مزایا و امکانات رزرو هتل ساحل سرخ شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نزدیکی به جاهای دیدنی هرمز مانند قلعه پرتغالی ها و ساحل لاک پشت ها
  • قیمت ارزان و مقرون به صرفه
  • دارای اتاق‌های 2 تا 4 تخته
  • رستوران و کافی‌شاپ فضای باز
  • روم سرویس هتل و لباسشویی

هتل ساحل سرخ جزیره هرمز

آدرس، تلفن و پیج اینستاگرام هتل ساحل سرخ

 

آدرس روی نقشه

(نمایش روی نقشه)

تلفن

09121575713

پیج اینستاگرام

@sahelsorkhhotel

 

اقامتگاه ساحلی سرای آرین


اگر قصد دارید اقامت لذت‌بخشی در هرمز داشته باشید و هزینه‌ی نچندان ارزانی را متقبل شوید؛ هرگز از اقامتگاه سرای آرین غافل نشوید. این مکان در نزدیکی ساحل قرار داشته و با کلبه‌های سنتی خود لحظات فراموش‌نشدنی‌ای را برایتان رقم می‌زند. ناگفته نماند اقامتگاه ساحلی سرای آرین یکی از محبوب ترین و بهترین اقامتگاه های بومگردی جزیره هرمز بوده که در ادامه با امکانات آشنا می‌شویم
:

  • تفکیک کلبه‌ها براساس ظرفیت
  • مجهز به خدمات رفاهی مطلوب مانند یخچال، تلویزیون، تخت، تشک و...
  • راهنمای تور
  • سیستم سرمایشی گرمایشی مناسب
  • اقامت رایگان برای کودکان زیر 4 سال و 4 تا 12 سال به صورت نیم بها
  • نظافت قابل توجه

اقامتگاه ساحلی سرای آرین

آدرس، تلفن و پیج اینستاگرام اقامتگاه ساحلی سرای آرین

 

آدرس روی نقشه

(نمایش روی نقشه)

تلفن

09391102350

پیج اینستاگرام

@saraye_aryan

 

اقامتگاه چندل هرمز


برای اقامتی مقرون به صرفه و باکیفیت در جزیره هرمز، اقامتگاه چندل را پیشنهاد می‌دهیم. این اقامتگاه که در بخش شمالی جزیره واقع شده بسیار نزدیک به دیدنی های هرمز است. همچنین از تمیزی و امکانات مطلوبی برخوردار است که می‌توانیم به اتاق‌های 3 تخته، 7 تخته، آشپزخانه، سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب و... اشاره کنیم. البته باید توجه کنید واحدها فاقد سرویس بهداشتی هستند و شما می‌بایست به سرویس‌های مشترک در هتل مراجعه کنید.

اقامتگاه چندل هرمز آدرس روی نقشه: (نمایش روی نقشه)

هتل هرموز


یکی دیگر از هتل های 3 ستاره جزیره هرموز، هتلی با همین نام است که در نزدیکی بندر چند منظوره قرار دارد. موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد این هتل سبب می‌شود تا به جاهای دیدنی و مهم هرمز دسترسی داشته باشید و سختی‌ای از بابت رفت و آمد احساس نکنید. شهرت و امکانات هتل هرموز همواره توجه گردشگران را جلب کرده و آن را تبدیل به یکی از بهترین هتل های این جزیره می‌کند. در زیر به برخی از خدمات متنوع آن می‌پردازیم
.

  • رستوان ایرانی با منوی صبحانه
  • تلویزیون و میز و صندلی
  • اینترنت رایگان در لابی
  • نظافت و پاکیزگی مطلوب
  • رمپ
  • اتاق‌های 2 تخته و...
  • ویوی مناسب


هتل هرموز آدرس روی نقشه: (
نمایش روی نقشه)


رستوران های جزیره هرمز


یکی از دغدغه مسافران و گردشگران در زمان ورود به جزیره هرمز این است که کجا می‌توانند طعم غذاهای سنتی این منطقه را بچشند. بهترین رستوران های جزیره هرمز عبارتند از:

  • غذاخوری خاله فاطمه و خالو شهریار
  • کافه گِلَک
  • آشپزخانه خنجی زاده
  • کافه رونگ
  • غذاخوری سنتی خاله سکینه
  • مزرعه و کافه ارگانیک سلیدون
  • رستوران هتل ساحل سرخ
  • رستوران محلی بادیل
  • رستوران مش معصومه
  • رستوران ردبیچ

رستوران های جزیره هرمز


غذاهای سنتی جزیره هرمز


مردم منطقه هرمز از غذاهای محلی خود استفاده می‌کنند و غذاهای سنتی این جزیره بسیار متفاوت با شهرهای دیگر است و شما در این منطقه دسر و ترشی‌های خاصی را می‌توانید بچشید. معروف
ترین غذاهای این جزیره عبارتند از:

  1. دوپیازه میگو
  2. گبولی گوشت
  3. سوراغ
  4. نان چم چمو
  5. مالوکی

مراکز خرید جزیره هرمز


بی‌شک خرید در بازارها و مراکز خرید جنوب کشور هیجان‌انگیزتر از سایر نقاط ایران است. بافت بومی و سنتی و صنایع دستی زیبا و بی‌نظیر را فقط می‌توان در جنوب کشور مشاهده کرد. در این جزیره خبری از مراکز خرید لوکس نیست و شما می‌توانید با سر زدن به بازارهای کوچک و سنتی این منطقه از صنایع دستی و سوغات آن خرید کنید.

مراکز خرید جزیره هرمز


راه های سفر به جزیره هرمز


راه های رفتن به جزیره هرمز از طریق دو شیوه زمینی و هوایی امکان‌پذیر است. البته شما می‌توانید تور جزیره هرمز را نیز از قاصدک 24 خریداری کرده و جداگانه به دنبال بلیط سفر و رزرو هتل نباشید. اما اگر سفر بدون تور به جزیره هرمز را ترجیح می‌دهید در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا با تک تک این روش‌ها را آشنا شویم.

سفر به جزیره هرمز با هواپیما، قطار و اتوبوس


همانطور که گفتیم دو راه زمینی و هوایی برای مسافرت به هرمز وجود دارد. سفر زمینی اتوبوس و سفر به هرمز با قطار انجام می‌پذیرد و تنها شما را تا بندرعباس می‌رساند. برای ورود به جزیره هرمز می‌بایست به بنادر بندرعباس مانند اسکله حقانی رفته و سوار کشتی شوید. برای سفر به هرمز با هواپیما نیز می‌بایست یکی از دو
بلیط هواپیما قشم و بلیط هواپیما بندرعباس را انتخاب کنید و خود را از طریق هوایی به این مناطق برسانید. البته توجه داشته باشید جزیره هرمز فرودگاه ندارد و شما در نهایت مجبور به استفاده از کشتی برای رسیدن به مقصد خواهید بود. در زیر به اطلاعات لازم در این سفرها اشاره می‌کنیم:

  • فاصله تهران بندرعباس با قطار: مسافت این مسیر 1300 کیلومتر بوده و به مدت حداکثر 15 ساعت به طول می‌انجامد.
  • مسافت تهران تا بندرعباس با اتوبوس: اگر مسیر قم، کاشان، یزد و سیرجان را انتخاب کنید حداکثر 14 ساعت در راه خواهید بود.
  • فاصله تهران بندرعباس با هواپیما: مدت زمان تهران تا بندرعباس در سفر هوایی 1 ساعت و 50 دقیقه طول می‌کشد.

سفر به جزیره هرمز با هواپیما

سفر به جزیره هرمز با ماشین شخصی


اگر سفر به هرمز با ماشین شخصی را انتخاب کرده‌اید؛ باید بدانید سفر پرماجرایی در انتظار شماست! در این سفر نه تنها از مسیر جاده‌ای لذت خواهید برد بلکه می‌توانید از شهرهای بین راهی نیز دیدن کنید و سپس خود را به استان هرمزگان برسانید. سپس باید مسافت هرمزگان تا بندرعباس را که تقریبا 25 کیلومتر است طی کنید و پس از حداکثر 30 دقیقه به بندرعباس برسید. بهترین مسیر سفر به هرمز با ماشین شخصی از هرمزگان به شکل روبه‌رو است: استان هرمزگان، روستای کنارو، دهستان تازیان پایین، بلوار شهدا، بندرعباس


سفر به جزیره هرمز با خودرو شخصی

پس از رسیدن به بندرعباس به یکی  از بنادر آن مانند بندر شهید حقانی رفته و از لندینگ کرافت‌ها برای حمل خودروی خود به جزیره استفاده کنید. لندیگراف‌ها نیز یدک‌کش‌های آبی یا شناورهای خودروبر هستند که با گرفتن هزینه‌ی نچندان زیاد خودروهای مسافران را وارد جزیره می‌کنند.

سفر به جزیره هرمز از قشم


همانطور که می‌دانید قشم یکی جزایر زیبا و توریستی ایران است که در خلیج فارس قرار دارد. به همین خاطر شما می‌توانید برای سفر به جزیره هرمز از بلیط هواپیما قشم استفاده کنید. برای سفر به قشم از بندرعباس، می‌توانید به یکی از دو بندر حقانی و پل بروید و پس از طی مسیر کوتاهی در دریا، به قشم رسیده و خود را به اسکله ذاکری برسانید. اگر می‌خواهید بلافاصله پس از رسیدن و
سفر به قشم راهی هرمز شوید، باید بدانید که انتخاب بندر پل می‌تواند مسیر شما را به اسکله ذاکری دور کند. بنابراین بهتر است برای رفتن به جزیره هرمز از قشم، اسکله حقانی بندرعباس را انتخاب کنید در اسکله ذاکری از قایق پیاده شوید.

اگر به دنبال ساده‌ترین شیوه‌ی سفر به هرمز از قشم هستید؛ توصیه می‌کنیم خود را با یک پرواز به فرودگاه قشم برسانید و از آنجا با طی 54 کیلومتر مسافت به اسکله ذاکری بروید. در اسکله ذاکری نیز قایق‌های تندروی هرمز را سوار شده و خود را به جزیره سرخ برسانید. به خاطر داشته باشید در اسکله ذاکری برخلاف اسکله حقانی تنها یک یا دو نوبت در روز حرکت به سمت هرمز وجود دارد. پس اگر قشم را برای رسیدن به هرمز انتخاب کرده‌اید باید پیش از ساعت 7 صبح در اسکله ذاکری حضور پیدا کنید.

 


بیشتر بخوانید: مهمترین جاهای دیدنی قشم کجاست؟


 

سفر به جزیره هرمز از بندرعباس


اگر قصد دارید از بندرعباس به هرمز بروید متنوع ترین راه را برای سفر به این جزیره زیبا انتخاب کرده‌اید. شما به سادگی می‌توانید برای سفر به بندرعباس بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس دلخواه خود را خریداری نمایید و سپس از اسکله حقانی به هرمز بروید. بدیهی است که اگر شما ساکن یکی از شهرهای جنوبی باشید خرید
بلیط اتوبوس به مقصد بندرعباس برای شما مقرون‌به‌صرفه‌تر است. اما اگر قرار است از شهرهای دورتر به بندرعباس سفر کنید، می‌توانید بلیط قطار یا هواپیمای دلخواه خود را خریداری نمایید و پس از رسیدن به بندرعباس به اسکله حقانی بروید.

 


فاصله بندرعباس تا هرمز 8 کیلومتر است.




فاصله فرودگاه بین المللی بندرعباس تا پایانه مسافری دریایی شهید حقانی حدودا 13 کیلومتر است و فاصله ایستگاه راه آهن بندرعباس تا این اسکله تنها برابر با 6.5 کیلومتر است. اگر مقصد سفر شما هرمز است با خرید بلیط قطار بندرعباس مسافت کمتری را تا این جزیره در پیش دارید اما می‌بایست زمان بیشتری را باید سپری کنید. در حالی که مدت زمان پرواز تهران بندرعباس تنها یک ساعت و نیم است. می‌توانید با توجه به اولویت‌های سفر خود و بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته‌اید یکی از انواع بلیط سفر را برای رسیدن به بندرعباس انتخاب کنید و پس از سپری کردن یک ساعت زمان در قایق‌های تندرو از اسکله حقانی به جزیره هرمز برسید.

سفر به هرمز از بندرعباس


ناگفته نماند از مزایای سفر به جزیره هرمز از بندرعباس می‌توانیم به قایق‌های تندرو در اسکله حقانی اشاره کنیم که روزی چند نوبت به این جزیره زیبا رفت و آمد می‌کنند؛ از این رو می‌توانید برنامه خود را راحت‌تر تنظیم کرده و در زمان دلخواه به این جزیره سفر کنید.

جمع بندی


در این مطلب سعی کردیم شما را با جزیره هرمز به طور کامل آشنا کنیم و لیستی از بهترین رستوران‌ها، محل اقامت، غذاها، مراکز خرید و ... را برای شما بیان کنیم تا در مواقع سفر به جزیره هرمز دچار مشکل نشوید.
در نهایت برای یک سفر لذت‌بخشی به هرمز و خرید انواع بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس می‌توانید از قاصدک24 کمک بگیرید و تمامی خدمات مورد نیاز خود را حتی رزرو هتل به صورت آنلاین دریافت کنید.


سوالات متداول درباره سفر به جزیره هرمز


هزینه بردن ماشین به جزیره هرمز چقدر است؟
برای رفتن به جزیره هرمز نمی‌توانید ماشین شخصی خود را همراه خود ببرید.

چگونه از بندرعباس به جزیره هرمز برویم؟ اگر از بندرعباس عازم جزیره هرمز هستید باید خود را به اسکله شهید حقانی برسانید.

چگونه به جزیره هرمز برویم؟ از قشم و بندرعباس می‌توانید خود را به قشم برسانید.

بهترین زمان سفر به هرمز چه موقع است؟ بهترین فصل سفر به جزیره هرمز فصل‌های سرد سال مانند پاییز و زمستان

برای رفتن به جزیره هرمز از کدام اسکله برویم؟ مسیر رفتن به جزیره هرمز متفاوت است اگر با اسکله به این جزیره سفر می‌کنید باید از اسکله شهید ذاکری و یا شهید حقاقی اقدام به سفر کنید.