سوغات کیش

جزیره رویایی کیش علاوه بر جاهای دیدنی فوق‌العاده و مراکز خرید بیشمار خود، سوغات جذابی نیز دارد که توجه مسافران زیادی را به خود جلب می‌کند. این محصولات که به سوغات کیش معروف هستند در نوع‌های مختلفِ خوردنی، پوشیدنی، زینتی و... با قیمت‌های متفاوت عرضه می‌شوند. ما نیز در این مطلب قصد داریم بهترین سوغاتی های کیش را معرفی کنیم تا پس از رسیدن به این جزیره‌ی بی‌نظیر به دنبال پاسخ « سوغاتی از کیش چی بخرم؟» نباشید. حتی در ادامه‌ی این مطلب نحوه‌ی آشنایی با مراکز خرید این جزیره را خواهیم گفت تا بتوانید آسان‌ترین خریدها را در سفر خود تجربه کنید و از اطلاعات مفیدی بهره‌مند شوید.

All-kinds-of-Kish-souvenirs

ارزان ترین سوغات کیش، خرما!

برخی از افراد گمان می‌کنند سوغاتی می‌بایست گران و بسیار خاص باشد. درصورتی که خرید بومی‌ترین محصولات مقصد سفر، یکی از بهترین انتخاب‌ها شناخته می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم از خرید خرما در کیش که طرفداران زیادی دارد؛ غافل نشوید. این محصول که از محبوب ترین سوغات کیش نیز شناخته می‌شود، دارای انواع خشک و معمولی بوده و فراورده‌های گوناگونی دارد. به عنوان مثال می‌توانید چیپس خرما، شیره خرما یا حتی بسته‌های بسیار جذاب خرمای معمولی را برای سوغاتی خریداری کنید. همچنین خوب است بدانید قیمت خرما نسبت به سایر سوغاتی های جزیره کیش ارزان تر بوده و رایج‌تر است. علت آن نیز به موقعیت جغرافیایی این جزیره و آب‌وهوای گرم آن برمی‌گردد. شما علاوه‌بر خرید این محصول می‌توانید در زیر نخل‌های مرتفع آن استراحت کنید و عکس‌های یادگاری جذابی بگیرید.

palm-tree

The-cheapest-souvenirs-of-Kish

 خوشمزه ترین سوغاتی کیش با طعم شکلات!

اگر عاشق شکلات های برند، خارجی و کمیاب هستید، می‌توانید انواع مختلف آن را در مراکز خرید کیش پیدا کنید. همچنین می‌توانید قهوه‌های باکیفیتی به همراه فراورده‌های آن تهیه کنید و سوغاتی بسیار خوشمزه‌ای به شهر خود ببرید. شاید برای افراد بومی این جزیره، شکلات و قهوه جزو اصلی ترین سوغات کیش معرفی نشوند و آن‌ها تنها به خرما، صنایع دستی و ماهی بسنده کنند. اما بهتر است بدانید به علت مراکز خرید لوکس کیش که محصولات بسیاری را از کشورهای مختلف وارد می‌کنند، این جزیره خوراکی‌های بسیار خوشمزه‌ای دارد. بدین ترتیب می‌توانید شکلات، قهوه و حتی شیرینی مخصوص کیش را نیز در لیست سوغاتی های کیش خود قرار دهید. 


بیشتر بخوانید: لیست بهترین رستوران های کیش از نظر مسافران




Delicious-souvenirs-of-Kish-Island


Buy-coffee-from-Kish

ماهی و میگو، بهترین سوغاتی های کیش

محال ممکن است به کیش سفر کنید و به بازار ماهی فروش ها نروید! بی‌تردید خرید ماهی و چشیدن طعم بی‌نظیر غذاهای دریایی کیش یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش سفر شما خواهد شد. این ماهی های تازه انواع مختلفی نیز دارند که می‌توانیم به ماهی شیر، ماهی نیزه، ماهی سرخو، ماهی هامور، ماهی ساردین و... اشاره کنیم. شما همچنین می‌توانید علاوه بر خرید ماهی که از بهترین سوغات کیش نیز شناخته می‌شود، میگو نیز خریداری کنید. چرا که در این جزیره میگوهای زیادی با انواع مختلف (10 گونه) یافت می‌شوند و طرفداران خاص خودشان را دارند. به عنوان مثال شاه میگو یکی از کمیاب ترین موجودات دریایی در بازارهای ایران بوده و در تمامی شهرها یافت نمی‌شوند.

معروف ترین سوغاتی جزیره کیش

در پاسخ به پرسش بسیاری از افراد که می‌گویند « معروف ترین سوغاتی کیش چیه؟» باید بگوییم خرید حنا در کیش یکی از مشهورترین آن‌هاست. این سوغاتی را علاوه‌بر محصولات کیش، از سوغاتی های جنوب کشور نیز می‌توان دانست و ریشه‌ی جشن‌های حنا بندان نیز به همین مناطق برمی‌گردد.  لذا توصیه می‌کنیم علاوه‌بر خرید این سوغاتی ارزشمند که خاصیت درمانی نیز دارد، کشیدن نقش‌ونگارهای زیبای آن را بر دست نیز امتحان کنید. همچنین برخی از مسافران تور کیش، ادویه های جنوبی بسیار خوشبو و خوشرنگی را که در دیگر شهرهای ایران یافت نمی‌شود؛ به عنوان سوغات کیش خریداری می‌کنند. در کنار این موارد، خرید عسل های طبیعی کیش نیز پیشنهاد می‌شود که کیفیت مطلوب و قابل توجهی دارند.

Kish-Island-Souvenirs

the-best-souvenir-of-Kish

ماندگارترین سوغاتی از محصولات کیش!

بازدید از صنایع دستی در کیش یکی از به یادماندنی ترین بخش‌های سفر شما خواهد شد. چرا که این جزیره دارای صنایع دستی بسیار ارزشمند و زیبایی می‌باشد که می‌توانید آن‌ها را به عنوان سوغات کیش خریداری کرده و به شهر خود ببرید. از این صنایع می‌توانیم به گلیم های سوزنی جذاب، کوزه های گلی و سفالی، سبدهای حصیری، و پارچه های گلابتون دوزی شده، پولک و... اشاره کنیم. این سوغات کیش برای افرادی که به هنر، اشیا زینتی و کارهای دست علاقه‌‌مند هستند یادگاری باارزشی خواهد بود. شما همچنین می‌توانید صدف یا گوش ماهی های تزیئنی و مصنوعی زیبایی را که در اقصی نقاط این جزیره به فروش می‌رسند؛ خریداری کنید. البته به باور اکثر افراد بومی کیش، صدف جزو سوغات اصلی کیش نیست ولی جزو هدایا و یادگاری‌های محبوب مسافران نام برده می‌شود.

Kish-products


Kish-handicrafts

پوشاک کیش با برندترین لباس ها!

 کمتر افرادی نمی‌دانند که کیش یکی از بهترین مقاصد خرید عمده یا حتی شخصی پوشاک است. چرا که کالاهای زیادی را به صورت وارداتی در مراکز خرید خود به فروش می‌رساند و تنوع بسیار زیادی را شامل می‌شود. همچنین در ماه های خاصی از سال، مراکز خرید کیش تخفیف های فوق‌العاده‌ای را برگزار می‌کنند و مسافران زیادی را برای سفر به این جزیره وسوسه می‌کنند. به علت همین محبوبیت پیشنهاد می‌کنیم حتما صفحه‌ی «بهترین زمان سفر به کیش» را مطالعه کنید تا بتوانید اطلاعات بسیار کاربردی‌ای را دریافت کنید. نکته‌ی دیگری که در خصوص سوغات کیش خوب است بگوییم، خرید پیراهن های بلند و رنگارنگ بانوان است که جذابیت بسیار زیادی داشته و طرفداران زیادی دارد. لذا می‌تواند گزینه‌ی مناسبی در لیست سوغاتی های جزیره کیش باشد.

Kish-Clothing

Popular-Kish-Souvenirs
اکنون که دانستید «سوغات کیش چیست؟» نوبت به یکی دیگر از مهمترین بخش‌های سفر یعنی خرید بلیط هواپیما کیش می‌رسد. شما می‌توانید تمامی بلیط های سفر خود را به همراه بلیط قطار بندرعباس (برای سفر زمینی به کیش) از قاصدک24 تهیه کنید.