کامل ترین راهنمای سفر به استانبول

استانبول را می‌توان قلب تپنده‌ی ترکیه و یکی از بهترین شهرهای آن برای مسافرت دانست. شما می‌توانید ساعت‌ها در حیاط مسجد کبود قدم بزنید و غرق در معماری تاریخی آن با کاشی کاری های آبی‌رنگ شوید. همچنین می‌توانید در سواحل استانبول به تماشای غروب آفتاب بنشینید یا از تفریحات هیجان‌انگیز آن لذت ببرید.

تنگه بسفر

 

بهترین زمان سفر به استانبول چه فصلی است؟


به طور کلی می‌توان گفت استانبول مقصدی برای تمام فصول سال است اما اگر برای تفریح و گردش به ترکیه می‌روید، فصل بهار و پاییز را انتخاب کنید. چرا که استانبول در بهار آب‌وهوای مطلوبی داشته و مناظر خیره‌کننده‌ای را به نمایش خواهد گذاشت.

 


بهترین فصل سفر به استانبول بهار و پاییز است.



همچنین می‌توانید در فستیوال‌ها و جشنواره‌های زیادی شرکت کنید که لذت سفر را برایتان دوچندان می‌کند. البته فراموش نکنید در بهار و تورهای پاییزی به علت افزایش تقاضا برای سفر به استانبول، هزینه‌ها بالا خواهد رفت، پس اگر قصد دارید سفر ارزانی داشته باشید زمستان را انتخاب کنید
.

سفر به استانبول

 

هزینه سفر به استانبول چقدر است؟


هزینه سفر به استانبول شامل موارد زیر می‌شود که هزینه‌ی هرکدام از این بخش‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه‌ی مطلب به آن‌ها خواهیم پرداخت و در هر کدام به روش‌های سفر ارزان به استانبول اشاره خواهیم کرد.

کاخ دولماباغچه در استانبول
ناگفته نماند اگر با تور به استانبول سفر می‌کنید، دیگر نیازی به بررسی جداگانه‌ی رسیدن به مقصد و اقامت نداشته و سایر موارد را باید مطالعه کنید.

  1. هزینه رسیدن به مقصد
  2. هزینه اقامت در استانبول
  3. هزینه خورد و خوراک
  4. هزینه رفت و آمد
  5. هزینه خرید کالا و سوغاتی
  6. هزینه جاهای دیدنی و تفریحات استانبول


بیشتر بخوانید: 7 مورد از تفریحات شبانه در استانبول که حتما باید بشناسید!


 

راهنمای سفر به استانبول با تور


همانطور که گفتیم استانبول از شهرهای دیدنی ترکیه و یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفرهای خارجی ایرانی‌ها شناخته می‌شود. این شهر زیبا، شگفتی‌های بیشماری از جمله کاخ توپکاپی، مسجد ایا صوفیه، تنگه بسفر و... را در خود جای داده که گشت و گذار در آن‌ها خالی از لطف نیست.

 


ترکیه یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری و سفرهای خارجی برای ایرانی ها است.



با این حال بازدید از تمامی این آثار در زمانی کوتاه، نیازمند برنامه‌ریزی و زمان بندی مناسب است. به همین جهت بسیاری از مسافرانی که برای اولین بار به این شهر سفر می کنند تهیه تور استانبول را نسبت به سایر روش‌های سفر ارجح می دانند
.

تور هوایی استانبول

 

تور هوایی استانبول


نظر شما چیست؟ سفر به استانبول با تور بهتر است یا بدون تور؟ در واقع باید بگوییم هرکدام از این روش‌ها مزایا و معایب متفاوتی دارند و نمی‌توان به طور یقین گفت کدام یک بهتر است.

به عنوان مثال در سفر با تور مسافرتی دیگر نیازی به بررسی جداگانه محل اقامت، نوع ایرلاین، برآورد هزینه‌ها و... ندارید و می‌توانید تمامی این پکیج را از قاصدک24  خریداری نمایید. تنها کافی است تا میان تور هوایی استانبول یا تور زمینی آن یکی را انتخاب کرده و باتوجه به سقف هزینه‌های خود، اقدام به رزرو کنید.

 

سفر به استانبول بدون تور


حال بیایید به سراغ گردشگرانی برویم که معتقدند سفر با تور، هیجان لازم را برای آن‌ها فراهم نمی کند و ترجیح می‌دهند خود به تنهایی یا به همراه خانواده از زیبایی
محله های استانبول دیدن کنند و این اولین گام در سفر بدون تور به استانبول است.

در این روش شما نیازمند آگاهی از شیوه‌های سفر به استانبول هستید که به دو روش زمینی و هوایی انجام می‌پذیرد. سپس باید محل اقامت خود را بررسی کرده و به سراغ برآورد هزینه‌ سفر به استانبول بروید. البته ما برایتان این کار را راحت کرده‌ایم و تمامی اطلاعات لازم در این سفر را همراه با میانگین مخارج در این مطلب آورده‌ایم.

 


بیشتر بخوانید: همه چیز درباره استانبول ترکیه


 

سفر به استانبول با هواپیما


سفر هوایی به استانبول را می‌توان آسان‌ترین و سریع‌ترین روش برای رسیدن به ترکیه دانست. در این شیوه تنها باید زمان دقیق سفرتان را تعیین کرده و بلیط هواپیما استانبول را خریداری کنید. بلیط هواپیما را می توانید بسته به مدت زمان سفر خود به صورت یک طرفه یا دو طرفه رزرو کنید.

 

سفر زمینی به استانبول با اتوبوس یا قطار؟


اگر سفر زمینی به استانبول را انتخاب کرده‌اید؛ می‌توانید خود را با بلیط اتوبوس استانبول به این شهر توریستی برسانید. در حال حاضر سفر به استانبول با اتوبوس از دو شهر تهران و تبریز صورت گرفته و از طریق مرز بازرگان وارد ترکیه خواهید شد. در تهران می‌بایست به پایانه آزادی و بیهقی بروید و اگر در تبریز سکونت دارید به ترمینال مرکزی این شهر مراجعه کنید.

پس از راهنمای سفر به استانبول با اتوبوس نوبت به معرفی روش دیگری می‌رسد که با قطار انجام می‌پذیرد. با اینکه همواره سفر با قطار از رفاه بیشتری نسبت به اتوبوس برخوردار است؛ مسافران این روش را انتخاب نمی‌کنند. علت آن نیز نبودن مسیر ریلی مستقیم به ترکیه شناخته می‌شود.

در واقع سفر به استانبول با قطار میسر نبوده و شما برای این امر می‌بایست از تهران با قطار به وان ترکیه بروید، سپس خود را با وسایل نقلیه موجود به استانبول برسانید. در نهایت توصیه می‌کنیم اگر به دنبال سفر ارزان به استانبول هستید؛  اتوبوس را انتخاب کنید و از قطار برای رسیدن به سایر شهرهای ترکیه مانند وان و آنکارا استفاده کنید.

 

سفر به استانبول با ماشین شخصی


یکی دیگر از شیوه‌های سفر به استانبول، استفاده از ماشین شخصی است. در این روش دیگر نیاز به خرید بلیط نبوده و می‌توانید خود را به یکی از مرزهای ایران و ترکیه برسانید. در زیر این مرزها را همراه با مدت زمان سفر به استانبول با خودروی شخصی مشاهده می‌کنید. همچنین به خاطر داشته باشید متداول‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر استفاده از مرز بازرگان خواهد بود
.

 


کوتاه ترین و متداول ترین مرز برای رسیدن به استانبول مرز بازرگان است.




  1. مرز بازرگان در تبریز، مدت زمان سفر زمینی از تبریز به استانبول: 18 ساعت (بدون احتساب زمان در مرز برای امور خروج از کشور که معمولا 4 الی 5 ساعت به طول می‌انجامد.)
  2. مرز رازی در خوی، مدت زمان سفر: پس از 2 ساعت به وان ترکیه خواهید رسید و مسیری 1600 کیلومتری تا استانبول را در پیش خواهید داشت.
  3. مرز سرو در ارومیه، پس از حدودا 300 کیلومتر به وان ترکیه خواهید رسید و مسیری 1600 کیلومتری تا استانبول را در پیش خواهید داشت.

 

اقامت در استانبول و هزینه آن


پس از انتخاب شیوه‌ی سفر، اقامت در استانبول و رزرو هتل مهمترین اقدام شناخته می‌شود. بنابراین اگر قصد دارید در بهرتین هتل های استانبول بمانید حتما به اماکن زیر مراجعه کنید.

  • هتل My Assos Hotel با هزینه میانگین 1 میلیون تومان برای هر شب
  • هتل P Galata Boutique Hotel با هزینه میانگین 2 میلیون تومان برای هر شب
  • هتل Sirkeci Mansion با هزینه میانگین 3 میلیون تومان برای هر شب
  • هتل Hotel Sultania - Boutique Class با هزینه میانگین 4 میلیون تومان برای هر شب
  • هتل گالاتا استانبول با هزینه میانگین 6 میلیون تومان برای هر شب
  • هتل گرند جواهر و کانونشن سنتر با هزینه میانگین 11 میلیون تومان برای هر شب
  • هتل شانگری لا بسفروس با هزینه میانگین 23 میلیون تومان برای هر شب


در مقابل اگر به دنبال اقامت ارزان در استانبول هستید توصیه می‌کنیم از پانسیون‌های موجود در میدان تکسیم استفاده کرده یا خانه و سوئیتی دربست اجاره کنید.

این اقامتگاه‌ها با آنکه هزینه‌ی کمتری نسبت به هتل دارند؛ ممکن است از امنیت کافی برخوردار نباشند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای سفر ارزان به استانبول و همچنین برخورداری از امکانات رفاهی معقول از هتل‌های زیر استفاده کنید. هزینه این هتل‌ها زیر 1 میلیون تومان می‌باشند.

  • هتل هاستل نوستالژی
  • هتل  Golden Flower Hotel
  • هتل  Avcilar Emre Hotel
  • هتل استار
  • هتل  Juliet Rooms Kitchen

 


بیشتر بخوانید: معرفی مهم ترین جزیره های استانبول


 

جاهای دیدنی استانبول و راهنمای سفر 3 روزه!


اکنون نوبت به جذاب‌ترین بخش سفر یعنی آشنایی با
جاهای دیدنی استانبول می‌رسد. در این بخش نه تنها قصد داریم شما را با جاذبه‌های گردشگری این شهر بی‌نظیر آشنا کنیم؛ بلکه راهنمای سفر 3 روزه به استانبول را نیز آماده کرده‌ایم که تجربه‌ی بسیار لذت‌بخشی را برایتان به همراه خواهد داشت.

جاهای دیدنی سفر به استانبول

 

روز اول و بازدید از معروف ترین جاهای دیدنی!


برای کوچکترین چیزها حتی کارهای روزانه خود هم برنامه‌ریزی کنید. مثلاً برای صرف صبحانه به یکی از کافه‌های محلی بروید و قهوه ترک و باقلوا بخورید. بعد نزدیکترین اماکن تفریحی به محل اقامت خود را انتخاب کرده و چند ساعتی را به بازدید از آن‌ها اختصاص دهید.

برنامه سفر 3 روزه به استانبول

 

مسجد سلطان احمد استانبول


مسجد سلطان احمد یا همان مسجد کبود، یکی از اماکنی است که نباید به هیچ عنوان تماشای آن را پشت گوش بیندازید. این مسجد در زمان سلطنت سلطان احمد اول و در
منطقه سلطان احمد استانبول ساخته شده و گردشگران می‌توانند همه روزه به صورت تمام وقت به جز ساعات برپایی نماز از آن بازدید کنند. ورود به این مسجد برایتان رایگان است.

 

کاخ توپکاپی استانبول


کاخ توپکاپی در نزدیکی مسجد آبی قرار داشته و با
6 دقیقه پیاده روی به ورودی آن خواهید رسید، این امر کمک می‌کند تا زمانی را در ترافیک از دست نداده و از برنامه روزانه خود به نحو احسن استفاده نمایید.

 


کاخ توپکاپی از بزرگترین و قدیمی ترین قصرهای جهان در استانبول است.



کاخ توپکاپی یکی از قدیمی ترین و بزرگترین قصرهای دنیا است و نماهای زیبای بیشماری را برای عکاسی به علاقمندان هدیه می‌کند. این کاخ همچنین چشم انداز منحصر به فردی به خلیج بسفر دارد و
3 ساعت زمان برای بازدید از آن کافی به نظر می‌رسد.

آدرس و ساعت بازدید کاخ توپکاپی استانبول

 

ساعت بازدید

همه روزه از ساعت 9 صبح  الی4:45

آدرس

ترکیه، استانبول، منطقه سلطان احمد

 

بازار بزرگ استانبول


بازار بزرگ استانبول از بزرگترین مراکز خرید استانبول است که در زمان سلطان محمد دوم ساخته شد و در ابتدا به بازار پارچه فروشان جواهر شهرت داشت.

بعدها اجناس دیگری نیز در زیر طاق های قوسی شکل این بازار به فروش رسید که گردشگران آن‌ها را به عنوان سوغات استانبول یا یادگاری در چمدان های خود جای دادند. فراموش نکنید این بازار در روزهای یکشنبه، ظهر تعطیلات رسمی مربوط به اعیاد و اولین روز از این تعطیلات بسته است.

 

خیابان استقلال استانبول


خیابان سه کیلومتری استقلال یکی از مشهورترین خیابان های ترکیه است که در بخش اروپایی استانبول واقع شده است. کافه‌ها، رستوران‌ها، بوتیک‌ها و مراکز خرید استقلال در
24 ساعت شبانه روز باز و مملو از جمعیت است پس از آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

 

روز دوم و چشیدن طعم غذاهای ترکی!


روز دوم بعد از تماشای دولما باغچه یکی از قصرهای تاریخی ترکیه است که در سال
1856 به دستور سلطان عبدالمجید یکم ساخته شد. به رستوران قدیمی کافه سلطان مهمت بروید و خود را به صرف غذا در یک رستوران خانوادگی دعوت کنید. جالب است بدانید کافه سلطان مهمت از جمله معدود رستوران هایی است که از سال 1320 در استانبول فعال است و غذاها در آن به سبک قدیم و با دستورهای مخفی طبخ می‌شود.

پس از ناهار کمی استراحت کرده و سپس به گالاتا بروید و از منطقه مستعمره نشین رومی استانبول بازدید کنید. برج گالاتا برجی است که در سال 1348 میلادی ساخته شده و تا پل گالاتا 18 دقیقه فاصله دارد؛ بدین ترتیب برای بازدید از هر دوی آن‌ها به 2 ساعت و نیم زمان نیاز دارید. این پل دارای دو طبقه است که شمال و جنوب بخش اروپایی استانبول را به هم متصل می‌کند. به همین جهت از طبقه اول این پل برای عبور ماشین‌ها و از طبقه زیرین آن برای عبور افراد پیاده استفاده می‌شود.

سپس به کلیسای چورا بروید و از این بنا که قدمت آن به دوران بیزانس می‌رسد، بازدید کنید. جالب است بدانید این کلیسا امروزه به موزه تغییر کاربری داده و از بهترین موزه های استانبول است. پس از 12 دقیقه پیاده روی از کلیسا می‌توانید به مسجد مهری ماه سلطان بروید، برای بازدید از این مسجد همه روزه به غیر از ساعات برپایی نماز به تپه ششم بروید و 45 دقیقه از زمان خود را به تماشای این مسجد تاریخی اختصاص دهید.

 


بیشتر بخوانید: معروف ترین خیابان های معروف استانبول کدام اند؟


 

روز سوم و خرید سوغاتی!


در روز سوم از راهنمای
3 روزه به استانبول پیشنهاد می‌کنیم به ایا صوفیه رفته و از دیدن معماری بی‌نظیر این بنا که به دوران بیزانس تعلق دارد؛ لذت ببرید. جالب است بدانید ایا صوفیه در ابتدا به عنوان یک کلیسا بنا شد و کاربری آن در دوران عثمانی تغییر یافت اما هنوز هم با صلابت تمام در قلب استانبول می‌درخشد و گردشگران بسیاری را به سوی خود فرا می‌خواند.

باقلوا استانبولی
سپس برای گشت و گذار و تماشای غوغای مرغان دریایی به تنگه بسفر بروید و از کشتی سواری در آن غافل نشوید. برای ناهار نیز به منظقه کاراکوی رفته و در منوی منحصر به فرد آن غذاهای سنتی و مدرن را جستجو کنید. تستی به هر دو نوع غذا بزنید و از کیفیت غذاهای سرو شده نهایت لذت را ببرید.

بعد از ظهر سری به آکواریوم سی لایف استانبول بزنید و زیر تونلی از کوسه‌ها و ماهی‌های رنگارنگ قدم بزنید، شب را نیز در مرکز خرید فروم استانبول سپری کنید و سوغاتی‌ها و یادگاری‌های جذابی را تهیه کنید. این مرکز خرید یکی از بزرگترین مراکز خرید استانبول بوده که در آن هر نوع جنسی را با بالاترین کیفیت پیدا می‌کنید.


امکانات مرکز خرید فروم


  • فود کورت
  • ژوراسیک لند
  • لگولند
  • فان لب


در نهایت زودتر از شب‌های قبل به هتل بازگردید و خود را برای پرواز برگشت آماده کنید. فراموش نکنید که بهترین برنامه برای سفر خود را می‌بایست با توجه به موقعیت هتلتان بچینید. با این حال اگر در نزدیکی خلیج بسفر هتل رزرو کنید؛ به خوبی به تمام این برنامه‌ها خواهید رسید
.

 

در استانبول کجا خرید کنیم؟


در استانبول مراکز خرید گوناگونی وجود دارد که هرکدام برای خرید کالاهای متفاوتی بهتر است. به عنوان مثال اگر قصد خرید کالاهای باکیفیت دارید، از مراکز خرید وادی و فروم استانبول دیدن کنید.

 


جشنواره ها و حراجی های بزرگ در مرکز خرید اولیویوم برگزار می شود.



همچنین اگر به دنبال سفر ارزان به استانبول هستید، توصیه می‌کنیم کالاها و سوغاتی‌های خود را از مراکز خرید مال آف و اوت لت استارسیتی خریداری کنید، البته جشنواره‌ها و حراجی‌های استانبول را نیز فراموش نکنید که هر ساله در مرکز خرید اولیویوم استانبول برگزار می‌شوند.

مرکز خرید فروم استانبول

 

رستوران های استانبول و غذاهای ترکی


یکی از لذت‌بخش‌ترین و فراموش‌نشدنی‌ترین بخش‌های سفر به استانبول، چشیدن غذاهای ترکی است. این غذاهای خوشرنگ و خوشمزه که آوازه‌ای جهانی دارند، در جای‌جای استانبول یافت می‌شوند. چه بهترین رستوران های استانبول را انتخاب کنید و چه برای صرف غذا به فست‌فودی‌های خیابانی بروید؛ لحظات خاطره‌انگیزی را تجربه خواهید کرد.

حال اگر نظر ما را بخواهید، توصیه می‌کنیم به خیابان استقلال بروید و غذاهای خیابانی صدف، بلال، ساندویج ماهی بالیک اکمک، سیب زمینی تنوری کومپیر و نان سیمیت را امتحان کنید. سپس برای چشیدن بهترین و باکیفیت‌ترین غذاهای ترکی سری به رستوران نصرت بزنید. برای خوردن شیرینی‌ها و باقلواهای ترکی نیز از کافه هان کاراکوی و شیرینی‌فروشی ارول دیدن کنید.

 


بیشتر بخوانید: همه چیز درباره اجاره ماشین در استانبول


 

حمل و نقل عمومی در استانبول


برای رفت و آمد در استانبول دو راه دارید، در راه اول می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند تاکسی، اتوبوس و تراموا استفاده کنید که در سرتاسر شهر وجود دارند. در مقابل اگر قصد دارید آزادانه در شهر گردش کنید، اجاره خودرو در استانبول را انتخاب کنید.

هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خودشان را دارند. به عنوان مثال اگر راه اول را انتخاب کردید توصیه می‌کنیم یک استانبول کارت از دستگاه‌های مربوطه که در شهر وجود دارند بخرید. از آنجایی که کار با این دستگاه‌ها آسان است، لازم نیست در خصوص خرید و شارژ کارت‌ها نگران باشید.

 


در سفر به استانبول می توانید استانبول کارت را تهیه کرده و رفت و آمد آسانی در شهر داشته باشید.



حال ممکن است بپرسید
استانبول کارت چیست؟ استانبول کارت برای رفت و آمد آسان در سفر به استانبول استفاده می‌شود و هزینه‌های حمل‌ونقل را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. این کارت مشابه کارت‌های اعتباری معمولی بوده و به راحتی در کیف پول شما جای می‌گیرد.

عکس استانبول کارت

 

سایر نکات مهم در راهنمای سفر به استانبول


لیستی از اماکن دیدنی و مراکز خرید استانبول که می خواهید از آن‌ها بازدید کنید، تهیه نمایید. برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید و مقدار زمان لازم جهت گشت و گذار در هر مکان را تعیین کنید. در این میان بد نیست بدانید که ایرانی هایی که با
تور ترکیه سفر می‌کنند معمولاً اماکنی چون تنگه بسفر، مسجد آبی، کاخ توپکاپی، میدان تکسیم، مسجد سلیمانه، ایا صوفیه و مواردی از این دست را در لیست بازدیدهای خود قرار می دهند.

کمی ترکی استانبولی یاد بگیرید! چرا که اغلب مردم ترکیه به انگلیسی تسلط ندارند و به زبان ترکی استانبولی با گردشگران ارتباط برقرار می‌کنند. بنابراین اگر بدون تور لیدر به استانبول سفر کرده‌اید، بد نیست کمی ترکی استانبولی یاد بگیرید. در غیر این صورت ممکن است برای تهیه مایحتاج روزانه خود و یا رفت و آمد در شهر با مشکل مواجه شوید. البته اگر هیچ چیز از ترکی نمی دانید هم جای نگرانی نیست؛ چرا که اپلیکیشن‌هایی در این خصوص وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید صحبت‌های خود را ترجمه کنید.

اگر سفر به استانبول را برای بیشتر از یک هفته برنامه‌ریزی می‌کنید، بهتر است برای ارتباط آسان‌تر یک سیم‌کارت اعتباری تهیه کنید. برای این کار می‌توانید یکی از 3 اپراتور ترک تلکام،  ودافون و ترکسل را انتخاب کنید، برای ثبت سیمکارت نیز به همراه داشتن پاسپورت الزامی می‌باشد.

 

سوالات متداول درباره راهنمای سفر به استانبول


آیا برای تور استانبول به ویزا نیاز است؟ بله؛ برای سفر به ترکیه ویزا نیاز است. می‌توانید ویزای کوتاه مدت و
90 روزه‌ی ترکیه را دریافت کنید (1 بار اجازه‌ی ورود) یا ویزاهای چند ورودی با مجوزهای متفاوت.

آیا می‌توانیم به استانبول دلار ببریم؟ بله ولی به خاطر داشته باشید پس از رسیدن به مقصد بهتر است به‌اندازه‌ی نیاز خود آن‌ها را در صرافی‌ها تبدیل به لیر کنید.

در سفر به استانبول خرید دلار بهتر است یا لیر؟ برای سفر به استانبول معمولاً خرید دلار توصیه می‌شود. چرا که با این کار در هر زمان می‌توانید ارز خود را به لیر ترکیه تبدیل کنید و از نوسان‌های قیمت لیر در امان بمانید.

بهترین جاهای دیدنی استانبول کدامند؟ تنگه بسفر، مسجد آبی، کاخ توپکاپی، میدان تکسیم، مسجد سلیمانه و ایا صوفیه

استانبول کارت چیست؟ استانبول کارت برای رفت و آمد آسان در سفر به استانبول استفاده می‌شود و هزینه‌های حمل‌ونقل را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. این کارت مشابه کارت‌های اعتباری معمولی بوده و به راحتی در کیف پول شما جای می‌گیرد.

 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم بعضی از راه های سفر به استانبول و همچنین جاهای دیدنی این شهر را معرفی کنیم. اگر قصد سفر به این شهر ترکیه را دارید حتما قبل از سفر این مقاله را مطالعه کنید. اگر برای سفر به استانبول و دیگر شهرهای ترکیه بلیط قطار ترکیه نیاز دارید سری به سایت قاصدک 24 بزنید.