آرامش خاطر از پسِ ماسه های نرم زیباترین سواحل جهان


ساحل را بسیاری نماد آرامش و رهایی از دغدغه های زندگی دانسته اند. قدم زدن روی شن های سفید و نرم ساحل ولو برای ثانیه ای کوتاه، آرامش را به رگ های ما تزریق خواهد کرد. از همین روست که در دنیای گردشگران، سواحل جایگاه خود را داشته و در فصل هایی از سال، سیل خروشان مسافران به سمت سواحل خوش آب و رنگ دنیا روان می شود. اما اینکه کدام سواحل زمین، بیشتر از همه می توانند این آرامش را به مهمانان خود هدیه کنند، سئوالیست که قاصدک 24 در این مطلب به آن پاسخ خواهد گفت.

جزایر مالدیو


مالدیو با سواحل زیبا و دیدنی خود یکی از زیباترین مکان های دنیا به شمار می رود. از آنجایی که آب و هوای این کشور در تمام طول سال مساعد است، خرید تور مالدیو و سفر به آن در هر فصلی از سال مناسب است. دریای آبی عمیق، ماسه های سفید نرم، صخره های مرجانی فیروزه ای و درختان نخل از مهم ترین جاذبه های سواحل مالدیو به شمار می روند. زیباترین جزایر مالدیو از طریق صخره های مرجانی، 1190 جزیره مرجانی را به یکدیگر وصل می کنند.

آرامش خاطر از پس ماسه های نرم زیباترین سواحل جهان
این نکته را باید بدانید که جزیره های مالدیو بیش از 1100 گونه ماهی، 21 گونه مختلف کوسه و نهنگ و نیز 145 گونه خرچنگ را در خود جای داده اند. در این جزیره ها بومی ها نکاتی را پیرامون ماهیگیری در اختیار توریست ها قرار می دهند، ازین رو گردشگران می توانند روش های مختلف ماهیگیری و کشف گونه های جدید را امتحان کنند. جالب اینکه مالدیو تنها مقصد توریستی جهان است که در آن کلوب ها و رستوران هایی در زیر آب وجود دارند که در آنها از نزدیک می توان به تماشای موجودات دریایی پرداخت. در مجموع ویژگی های سواحل مالدیو را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

• آب های زلال و بیش از 3000 صخره مرجانی
• ورزش های آبی و سونا
• هر جزیره از جزیره های مالدیو تجربه سفر متفاوتی را برای شما فراهم می کند
• امکان غواصی و تجربیات فوق العاده شنا در آب های زلال


جزایر سیشل


سیشل کشوری که در نزدیکی ماداگاسکار در جنوب شرق آسیا قرار گرفته، 110 جزیره را به یکدیگر متصل کرده است. هر جزیره نیز سواحل دیدنی ای را در دل خود جای داده است. درست مانند هر جزیره دیگری ماسه های سفید و آب های آبی زلال جاذبه های اصلی سواحل سیشل هستند. به علاوه سواحل سیشل یکی از مناسب ترین سواحل برای عکاسی در جهان هستند. اگر بپرسید که سواحل سیشل چه ویژگی هایی دارند، می توان در پاسخ گفت:

• سواحل سیشل زیستگاه گونه های متنوعی از پرندگان و مکانی ایده آل برای تماشای دلفین هاست.
• سواحل سیشل صخره های مرجانی باشکوه و دیدنی را در خود جای داده است.
• سواحل سیشل در تمام طول سال آب و هوای استوایی دارد.
• سواحل سیشل برای موج سواری، شنا، غواصی و پیاده روی بهترین گزینه هستند.
• سواحل سیشل به مکانی برای دریانوردی و ماهیگیری در سطح بین المللی تبدیل شده اند.

آرامش خاطر از پس ماسه های نرم زیباترین سواحل جهان

بورا بورا در تاهیتی


بورا بورا که به عنوان جزیره ای رومانتیک شناخته شده است، در پولینزی فرانسه و در منطقه اقیانوس آرام قرار گرفته است. بخش هایی وسیع متشکل از صخره های مرجانی و آب های آبی زمردین، اصلی ترین جاذبه های سواحل بورا بورا به شمار می روند. ضمن اینکه این سواحل مکان های فوق العاده ای هم برای عکاسی هستند. در این جزایر:

• اسکوتر و قایق رانی در زیر و روی آب برای توریست ها موجود است.
• سافاری های آبی همراه با تدابیر امنیتی خاص به توریست ها پیشنهاد می شود.
• جت اسکی، تور با قایق های با کف شیشه ای و سافاری با قایق از امکانات دیگر است.
• ماهیگیری در تالاب ها و قایقرانی هم از جاذبه های محبوب سواحل بورا بوراست.

آرامش خاطر از پس ماسه های نرم زیباترین سواحل جهان

لانیکای Lanikai در هاوایی


لانیکای یک ساحل کوچک نیم مایلی است که بهترین سواحل جهان را در خود جای داده و در کایولا هاوایی واقع شده است. لانیکای یکی از ایده آل ترین مکان های هاوایی برای عکاسی است، چرا که نمای دیدنی از غروب آفتاب، درختان نخل و آب های آبی آرام گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده و آخرهفته های شلوغی را برای این جزیره رقم می زند.

• لانیکای به واسطه داشتن ماسه های سفید نرم و فرصت غواصی های هیجان انگیز در زیر آب مشهور است.
• آب های آبی زمردین و جزایر مرجانی بیشمار از ویژگی های آن است.
• مناطق ایده آل برای شنا در آب های عمیق، آرام، زلال و زمردین در لانیکای به وفور به چشم می خورد.
• قایق سواری و تماشای مناطر دیدنی و صخره های کوه های کایولا فرصتیست که در این جزیره برای شما پیش می آید.

آرامش خاطر از پس ماسه های نرم زیباترین سواحل جهان

جزیره فریزر Fraser در استرالیا


جزیره فریزر که در بریسبان استرالیا واقع شده، با 161 مایل طول، بزرگ ترین جزیره شنی جهان است. فریزر همچنین یکی از مکان های ثبت شده به عنوان میراث جهانی است که سواحل زیبایی را در خود جای داده است. تماشای نهنگ ها و درختان هزارساله از مهم ترین جاذبه های این زیبایی زمین شناختی استرالیا به شمار می رود. جزیره فریزر مکانیست ایده آل برای:

• غواصی زیر آب و غذاهای دریایی خوشمزه
• تپه های شنی و تماشای بقایای کشتی ماهِنو Maheno
• تماشای لذت بخش لاک پشت های دریایی، کوسه ها و دیگر حیوانات دریایی
• سیر در باغ ها و موزه های اطراف
• ورزش های آبی و جنگل های بارانی

آرامش خاطر از پس ماسه های نرم زیباترین سواحل جهان

جزیره سنت بارت در دریای کارائیب


سنت بارت یکی از جزایر بیشماریست که در محدوده دریای کارائیب قرار گرفته است و 14 ساحل زیبا را در خود جای داده است. ماسه های شنی نرم در نواحی وسیع در تمام سواحل کارائیب فرش شده اند. شنا کردن در آب های آبی شفاف و آرام و نیز حمام آب گرفتن فعالیت های مرسومی هستند که در سواحل سنت بارت یافت می شوند. علاوه بر اینها، سنت بارت یک دریاچه نمک را هم در دل خود جای داده که دیدن آن را نباید فراموش کرد. ویژگی های این جزیره کارائیب را می توان اینگونه برشمرد:

• آب و هوای عالی و مناسب برای غواصی
• غذاهای تازه کارائیبی، قایق های تفریحی و جت اسکی ها
• تورهایی به زیر آب، حمام های آب گرم و دیگر امکانات رفاهی
• شنا در آب های خنک و آرام به اضافه ورزش های آبی دیگر

آرامش خاطر از پس ماسه های نرم زیباترین سواحل جهان

جزیره لانگ کاوی در مالزی


لانگ کاوی در دریای آندامان در ایالت کدای مالزی قرار گرفته و به واسطه درختان نارگیل پربار، ماسه های شنی و آب های آبی شفاف خود شناخته شده است. نمای پارنورامیک از دریای آندامان نیز به یکی از جاذبه های اصلی این جزیره تبدیل شده است.

لانگ کاوی توسط یونسکو به عنوان یک ژئوپارک شناخته شده است
تماشای درختان سبز با شکوه، غواصی و قایق سواری در این جزیره فعالیت تفریحی مرسوم هستند.
بیش از 200 گونه پرنده مختلف را می توان در این جزیره دید.

آرامش خاطر از پس ماسه های نرم زیباترین سواحل جهان

جزیره Kauna’oa در هاوایی


ساحل کائونا ساحلی با ماسه های سفید و زیبا در کنار مجموعه سواحل کوهالا در هاوایی است. این ساحل هلال شکل هاوایی درست مانند سواحل دیگر به واسطه شن های سفید خود، درختان نخل و آب های آبی شفاف شناخته شده است و یکی از ایده آل ترین مقاصد برای ورزش های آبی به شمار می رود.

شنا در آب های آرام این ساحل
تور قفس کوسه و تماشای نهنگ ها
چتربازی بر فراز آب و اکوتور در جزیره
غواصی و زمین والیبال از امکانات جزیره کائونا هستند.

آرامش خاطر از پس ماسه های نرم زیباترین سواحل جهان


جزیزه نانتوکِت در ماساچوست


نانتوکت یک جزیره زیبا به طول 30 مایل در ماساچوست آمریکاست. سواحل زیبای چندی در سراسر کناره شمالی، شرقی و جنوبی این جزیره گسترده شده اند، اما سِرف ساید و چیلدِرن محبوب ترین سواحل این جزیره به شمار می روند. موج های نسبتا آرام و نواحی وسیع پوشیده از شن های نرم سفید از اصلی ترین جاذبه های این سواحل به شمار می روند. نانتوکت برای فعالیت های زیر بهترین گزینه است:

• حمام آفتاب و ساخت قلعه های شنی
• تماشای نمای بی نظیر از غروب آفتاب
• بادبادک بازی و والیبال
• موج سواری و قایق سواری

آرامش خاطر از پس ماسه های نرم زیباترین سواحل جهان

ساحل همپتون در نیویورک


ساحل همپتون در جزایر طولانی نیویورک قرار گرفته است و نمایی بی نظیر از اقیانوس آتلانتیک را به بیننده عرضه می کند. تعطیلات تابستانی بهترین زمان برای گشت و گذار در همپتون است؛ به خصوص که این ساحل یکی از محبوب ترین سواحل برای برگزاری جشن ها نیز به شمار می رود.

بیش از 80 کنسرت آزاد در سراسر تابستان در همپتون برگزار می شود.
جشن های آتشبازی در رخدادهای خاص مانند سال نو و حتی به صورت هفتگی برگزار می شود.
اسب سواری و بازدید از مرکز علمی از دیگر فعالیت هاییست که می توانید در ساحل همپتون انجام دهید.

آرامش خاطر از پس ماسه های نرم زیباترین سواحل جهان

ساحل دریم لَند در بالی


دریم لند که زمانی خلیج کوچک کشف نشده ای در شبه جزیره بوکیت بود، برای نخستین بار در دهه 70 میلادی کشف شده و از آن زمان تا کنون به لطف پدیده شکست امواج به مقصدی ایده آل برای توریست ها تبدیل شده است. هر چند که دریم لند محبوبیت خود را مرهون 40 سال گذشته است و هتل های جدیدی در آن سر بر آورده اند، جاذبه هایی چون مغازه های کوچک و کافه های ساحلی هنوز علاقه مندان خود را دارند؛ کافه هایی که سیل گردشگران به هوس نوشیدن اسموتی ها و نکتارهای خنک روانه آنها می شوند.

آرامش خاطر از پس ماسه های نرم زیباترین سواحل جهان

خلیج کوچک هورس شو horseshoe در برمودا


هورس شو اگرچه یکی از محبوب ترین سواحل جزیره برموداست، رازی در پس خود پنهان دارد: خلیج ساحلی کوچک پورت رویال که آب های کم عمق آن برای شنای بچه ها مناسب بوده و شکل گیری ناگهانی صخره ها به طرز شگفت انگیزی ماسه های نرم صورتی آن را شکل می دهند. در بخشی از این ساحل همچنین می توان پیاده یا سواره به سمت یک خلیج ساحلی کوچک و شخصی راهی شد که در بخشی از پارک ساحلی جنوبی در ساتهمپتون پاریش قرار گرفته است.

آرامش خاطر از پس ماسه های نرم زیباترین سواحل جهان

در پایان یادآور می‌شویم که قابلیت رزرو هتل کیش و سایر مناطق ایران به صورت آنلاین هم اکنون در سایت قاصدک 24 مهیاست. همچنین مسافران می‌توانند جهت خرید بلیط اتوبوس، قطار و بلیط ارزان هواپیما به سایت این آژانس مسافرتی مراجعه کنند. ناگفته نماند امکان مشاهده‌ی قیمت بلیط هواپیما و سایر بلیط های دلخواه همچنین امکان خرید انواع تورهای گردشگری اعم از تور مالزی، تور سنگاپور، تور بالی، تور دوبی، تور تایلند و ... در قاصدک24 وجود دارد. شما همچنین می‌توانید از بیمه مسافرتی قاصدک24 استفاده نمایید و سفرهای خارجی یا داخلی خود را بیمه کنید.

منبع: themysteriousworld.com


Cntraveler.com