کویر یزد و یزدگردی

قاصدک 24

یزد کجاست؟


یزد یکی از شهرهای مرکزی ایران است که به جهت بافت سنتی و خاصش و آداب و رسوم ویژه مردمش در کشور معروف است. این شهر در سال های اخیر مورد توجه کویرنوردان نیز قرار گرفته است به گونه ای که برخی از مسافران، برنامه سفر به یزد را تنها برای بازدید از منطقه کویری معروف این شهر یعنی کویر فهرج می چینند. اما واقعیت امر این است که یزد به جز این کویر جاذبه های گردشگری دیگری نیز دارد که موجب می شود خرید تور یزدگردی برای مسافران، نه تنها خالی از لطف نباشد بلکه خاطره ای خوش از سفر را نیز برای آنها به یادگار بگذارد. شهر بادگیرها در همسایگی اصفهان، کرمان و فارس قرار دارد و دسترسی به آن از طریق اغلب استان های کشور ساده است.

کی بریم؟


شهرهای مرکزی ایران، اغلب آب و هوایی گرم و خشک و اقلیمی کویری دارند. از این رو بهترین زمان برای سفر به آنها ماه های خنکتر سال است. این جغرافیای ویژه موجب می شود تا از اوایل آبان تا اواخر بهمن زمان مناسبی برای خرید تور یزد باشد.

چی ببریم؟


در سفر به یزد شما بسته به نوع توری که خریداری کرده اید و گشت های آن از آثار باستانی و طبیعی بسیاری دیدن خواهید کرد. از این رو شاید بهتر است مجهزتر از همیشه سفر کنید و حداقل یک چمدان کوچک را برای خود دست و پا کنید. فراموش نکنید که لوازم شخصی، لباس های راحتی و کفش مناسب پیاده روی را در چمدانتان قرار دهید و برای ثبت خاطرات این سفر یک دوربین عکاسی به همراه داشته باشید.

چی ببینیم؟


اگر با یک گروه کار بلد و حرفه ای همچون قاصدک 24 سفر می کنید به هیچ عنوان لازم نیست تا نگران گشت ها باشید. شما در تور کویر یزد و یزدگردی قاصدک 24 به بازدید از آتشکده یزد که محل نگهداری از آتش مقدس زرتشتیان است می روید. باغ دولت آباد هم یکی از قدیمی ترین باغ های یزد است که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این باغ حدود 70 هزار مترمربع مساحت دارد و ساختمان ها، آبنماها و حوض های ساخته شده در آن از نظر معماری و طراحی منحصر بفردند. میدان امیرچخماق دیگر گشت این تور است که مجموعه آن شامل بازار، تکیه، مسجد و دو آب انبار می شود. در قسمت جنوبی میدان امیرچخماق، موزه آب قرار گرفته است که دیگر گشت این سفر است و قدمتی چند هزار ساله دارد.

کمپ کویری فهرج در نزدیکی یکی از روستاهای قدیمی یزد قرار دارد. این کمپ که به بادیه یا شباهنگ هم معروف است خاطره ای زیبا را از کویرگردی در یزد برایتان به یادگار می گذارد. بازدید از مسجد جامع یزد هم که جزو آثار تاریخی دوره ساسانیان بوده و از جمله شاهکارهای معماری ایران است نیز در این سفر برنامه ریزی شده است. زندان اسکندر و محله فهادان نیز در بافت سنتی یزد قرار دارند. در نهایت نیز دخمه زرتشتیان شما را به بازدید از آیین تاریخی گذشتگان دعوت می کند.