تور لحظه آخری چیست؟

برای تجربه یک سفر خاص و لذت‌بخش و هیجانی می‌توانید از تورهای لحظه آخری استفاده کنید. تور لحظه آخری تفاوتی با تورهای عادی ندارد ولی تجربه آن برای هر کسی می‌تواند لذت‌بخش باشد. اگر می‌خواهید سفرهای یک دفعه‌ای و کم هزینه‌ای را تجربه کنید انتخاب تور لحظه آخری می‌تواند بهترین انتخاب باشد. برای اطلاعات درباره تور لحظه آخری چیست؟ همراه وبلاگ قاصدک 24 باشید.

 
تور لحظه آخری چیست؟

 

آشنایی با تور لحظه آخری

 

 

توری که در کمترین فاصله زمانی تا تاریخ شروع تور قرار گرفته شده است را تور لحظه آخری می‌نامند. تقریبا یک تا دو روز قبل اجرای تور بهترین مدت زمان ثبت نام تور لحظه آخری محسوب می‌شود. در سفر با تور استانبول، سریلانکا، بلاروس، گرجستان و مالزی که رفتن به آن‌ها به ویزا نیازی ندارد آژانسهای مسافرتی حدود ۴۸ساعت قبل اجرا و برگزاری تور اقدام به فروش ظرفیت باقی مانده از تور می‌کنند. در برخی از روزهای سال قیمت بسیاری از تورهای لحظه آخری حدود ۶۰درصد کاهش می‌یابد و مسافران می‌توانند با تهیه تورهای لحظه آخری مانند  تور ارمنستان هزینه کمتری پرداخت کنند.


تور لحظه آخری 

تنها راه خرید تورهای لحظه آخری مراجعه به آژانس‌های مسافرتی یا خرید توسط سایتهای اینترنتی است زیرا در هیچ روزنامه و مجلّه‌ای امکان چاپ اطلاعات وجود ندارد. البته خرید اینترنتی تورهای مسافرتی به دلیل صرفه‌جویی در وقت و انرژی راه حل بهتری نیز هست. از جمله مهمترین اشتباهات مسافران در خرید بلیط لحظه آخری می‌توان به این نکته اشاره کرد که افراد تصور می‌کنند این تورها به دلیل قیمت پایین دارای کیفیت و امکانات کمتری هستند، اما ناگفته نماند که تورهای مسافرتی عادی  تفاوتی با تور لحظه آخری ندارد. اصطلاح تور لحظه آخری که در میان گردشگران بسیار شنیده می‌شود هم برای سفرهای داخلی و هم برای سفرهای خارجی کاربرد دارد. اگر علاقه‌مند به تورهای لحظه آخری هستید می‌توانید 

مهمترین کاربرد تور لحظه آخری جلوگیری از خسارت مالی آژانس یا شرکت برگزار کننده تور است. این شیوه سفر محبوبیت زیادی میان مسافران پیدا کرده است. تمامی آژانس‌های مسافرتی در سفرهای هوایی و زمینی صندلی‌های هواپیما، اتوبوس، قطار، واحدهای اقامتی و رستوران را کلی اجاره می‌کنند از این رو با کامل نشدن ظرفیت برای جلوگیری از ضرر و زیان باقی بلیط‌ها را به قیمت کمتر می‌فروشند. 


بیشتر بخوانید: تور گروهی چیست؟


آشنایی با تور لحظه آخری چیست

 

 

مزایای  تور لحظه آخر چیست؟

 

 

شاخص‎‌ترین ویژگی و امتیاز این تور قیمت مناسب و پایین آن نسبت به تور عادی است. برای ثبت نام این مدل از تورهای مسافرتی باید سرعت زیادی به خرج بدهید و وسایل خود را آماده کنید.


معایب  تور لحظه آخر چیست؟

 

 

مهمترین معایب این تورها عبارت اند از:

 

  •  اول از همه اینکه مسافران به دلیل کمبود وقت در لحظه آخر شاید به برنامه‌ریزی مناسبی برای سفر خود نرسند.
  •  دومین مورد از معایب تور لحظه آخری اینکه شرایط کنسلی در آن وجود ندارد و به هر علتی کنسلی با
  •  جریمه مواجه خواهد شد، البته این مقدار جریمه وابسته به شرکت مسافرتی است و گاهی دیده می‌شد این شرکت‌ها تمامی پول مسافر را پس می‌دهند.
  •  نکته بعدی در مورد تورهای لحظه آخری این است که رزرو صندلی‌های هواپیما، مدل اتاق و هتل هیچکدام به سلیقه مسافر صورت نمی‌گیرد.
  •  تور لحظه آخری با داشتن شرایط خاص برای هر دو گروه مسافر و شرکت مسافرتی سودمند است.
  • در هنگام ثبت نام تورهای لحظه آخری باید قراردادهای سفر را به خوبی مطالعه کنید و به مفاد آن توجه نمایید.

 
معایب  تور لحظه آخر چیست؟

 

 

نکات لازم هنگام خرید تور لحظه آخری چیست؟

 

 

از جمله مواردی که باید در ثبت نام تورهای لحظه آخری به آن توجه نمود عبارت است از:

 

  •  تور شامل چه خدماتی می‌شود.
  •  شرایط کنسلی در تور چگونه است.
  • هزینه پرداخت شده برای تور شامل هزینه بازدید از مکانهای تفریحی می‌شود یا خیر.
  • دراین تورهای لحظه آخری خدماتی همچون گشت‌های شهری وجود دارد یا خیر.

 


نکات لازم هنگام خرید تور لحظه آخری چیست؟

چند نکته مهمی که قبل از ثبت نام در تورهای لحظه آخری باید توجه داشت:

  1.  تورها را باید از شرکت‌ها و سایت‌های معتبر و قابل اطمینان خریداری کرد.
  2.  باید به این نکته توجه نمود که گاهی ممکن است آژانس‌های مسافرتی توری تحت عنوان لحظه آخری اعلام کنند اما خدمات و کیفیت بسیار ضعیفی داشته باشد.
  3.  مسافران قبل از خرید و ثبت نام در تور باید شرایط کامل تور را از جمله زمان و تاریخ پرواز، مکان اقامت و ترانسفر خود را بررسی کنند.
  4.  با توجه به اینکه در این نوع از تورها امکان انتخاب پرواز، هتل و … وجود ندارد به مسافران پیشنهاد می‌شود قبل ثبت نام همه گزینه‌ها را چک کنند.

جمع بندی

در این مطلب هر آنچه که از تور لحظه آخری لازم بود برای شما بیان کردیم تا با دید بازتری از این تورها خریداری کنید. این تورها بیشتر مخصوص کسانی است که هزینه کمتر و سفر هیجان‌انگیز را می‌خواهند تجربه کنند. اگر قصد سفر دارید می‌توانید با خرید تور مسافرتی از قاصدک 24 سفر لذت‌بخشی را تجربه کنید.

 

 

سوالات متداول درباره تور لحظه آخری

 

 

تور لحظه اخری با تور عادی با هم تفاوت دارند؟ خیر

تور لحظه آخری به چه منظوری فروخته می‎شود؟ برای جلوگیری از خسارات آژانس‌های هواپیمایی

مهمترین مزایای تور لحظه آخری چیست؟ هزینه کم آن‌ها

راه خرید تورهای لحظه آخری کجاست؟ آژانس‌های مسافرتی

با تور لحظه آخری به کدام کشورها می‎توان سفر کرد؟ ترکیه، سریلانکا، بلاروس، گرجستان و مالزی