زمستان آنتالیا کجا بریم؟ بهترین جاهای دیدنی آنتالیا در زمستان

آنتالیا یکی از مقاصد جذاب و پرطرفدار بین مردم کشورهای مختلف است. با سفر به این شهر و با دیدن سواحل بی‌نظیر، هتل‌های لوکس، مکان‌های تاریخی، رستوران‌های شیک و ... می‌توانید یک سفر رویایی را تجربه کنید. آنتالیا در مقایسه با شهر استانبول ارزان‌تر بوده و بیشتر جاهای دیدنی آن رایگان است. آنتالیا یکی از بهترین جزایر ترکیه است و سالانه گردشگران زیادی برای انجام تفریحات و گذراندن تعطیلات به این جزیره سفر می‌کنند. اگر آنتالیا را برای سفر زمستانه خود انتخاب کردید با وبلاگ قاصدک 24 همراه باشید تا شما را با جاهای دیدنی آنتالیا در زمستان آشنا کنیم.


جاهای دیدنی آنتالیا در زمستان


بهترین جاهای دیدنی آنتالیا در زمستان کجاست؟


آنتالیا به دلیل داشتن آب و هوای مدیترانه‌ای بهترین مکان برای سفر در فصل زمستان است بنابراین برای شناخت
جاهای دیدنی آنتالیا همراه ما باشید. جاهای دیدنی آنتالیا در زمستان عبارتند از:

اینفوگرافی جاهای دیدنی آنتالیا در زمستان

پارک ملی کوپرولو آنتالیا


پارک ملی کوپرولو دارای مناظر طبیعی زیبا و چشم
نوازی است و گردشگرانی که در فصل زمستان به آنتالیا سفر می‌کنند حتما از این پارک ملی دیدن کنند زیرا این مکان شامل کوهستان‌های زیبا، کانیون‌ها و رودخانه‌های بسیاری است. شما می‌توانید در هوای خوب و سالم این پارک به پیاده‌روی بپردازید و از تماشای طبیعت زیبا و بکر آن لذت ببرید.

پارک ملی کوپرولو آنتالیا

پارک ملی آبشار کورشونلو آنتالیا


این پارک با درختان کاج زیبا مکانی مناسب برای طبیعت‌گردی در فصل زمستان است البته ناگفته نماند این پارک در فصل تابستان نیز بسیار سرسبز می‌شود. تنوع حیات‌وحش و همینطور گیاهان نایاب باعث شده مسافران زیادی از این مکان دیدن کنند. یکی از جاهای دیدنی این پارک آبشاری است که از صخره‌ها به سمت پایین فرود می‌آید که این پارک را بسیار تماشایی کرده است. این پارک جنگلی به وسعت
۳۳هکتار دارد و در فصل سرما گردشگران زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

اماکن تاریخی آنتالیا


آنتالیا جاذبه‌های دیدنی و تاریخی بسیاری دارد از این رو گردشگران زیادی هر ساله به این شهر سفر می‌کنند تا بتوانند از اماکن دیدنی و تاریخی آنتالیا دیدن کنند. علاوه بر طبیعت زیبا و بکر در این شهر مکان‌های تاریخی بسیاری دیده می‌شود که فصل زمستان بهترین وقت بازدید از آن‌ها است. اماکن تاریخی و مهم آنتالیا عبارتند از:

  • دروازه هادریان
  • مسجد تکلی محمد پاشا
  • مناره شکسته
  • برج ساعت
  • برج هیدیرلیک
  • تونک تپه
  • غار کارائین

اماکن تاریخی آنتالیا

مساجد و مراکز مذهبی آنتالیا


علاوه بر اماکن تاریخی، آنتالیا مساجد تاریخی بسیاری نیز دارد که این مکان‌ها جزو مراکز مذهبی شهر آنتالیا محسوب می‌شوند و توجه توریست‌های زیادی را به خود جذب کرده است
. مسجد یوسف‌ پاشا و مسجد کاراوان‌سرای دو مسجد مهم این شهر هستند و این اماکن گزینه خوبی برای بازدید در فصل زمستان هستند.

موزه و خانه آتاتورک آنتالیا


مهمترین و معروف‌ترین موزه آنتالیا خانه آتاتورک است که این خانه متعلق به مصطفی کمال پاشا ملقب به آتاتورک بوده است. این شخص بنیانگذار جمهوری ترکیه بوده و مردم ترکیه ارزش و احترام بسیاری برای او قائل هستند
. در فصل زمستان به دلیل سرما هوای بیرون موزه‌ها یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید هستند.

خانه آتاتورک آنتالیا

آسپندوس آنتالیا


آسپندوس در
۴۰ کیلومتری آنتالیا واقع شده است و این مکان یکی از اماکن تاریخی آنتالیا است که شامل آمفی تئاتر رومی نیزاست. این مکان به گفته بسیاری از گردشگران یکی از آثار باستانی سالم و زیبای ترکیه است. به گردشگرانی که در زمستان به این مکان سفر می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم حتما از آمفی تئاتر آن نیز بازدید کنند. در گذشته این مکان مهم‌ترین مرکز تجاری شهر آنتالیا بوده است.


آسپندوس آنتالیا


بیشتر بخوانید: جدیدترین راهنمای سفر به آنتالیا | از هزینه‌ها تا جاذبه‌ها


 

رستوران‌ ها و کافی شاپ ‌های آنتالیا


آنتالیا شهری زیبا و محبوبی است و رستوران و کافی شاپ‌های معروف و باکیفیت بسیاری دارد
.غذاهای ترکی بین مردم همه جهان از شهرت زیادی برخوردار است. یکی از جاهای دیدنی و لذت‌بخش این شهر در زمستان شکم‌گردی و رفتن به رستوران‌های معروف است.

رستوران‌ های آنتالیا

البته در این شهر مغازه‌ها و رستوران‌های خیابانی بسیاری وجود دارد که غذاهای بسیار خوشمزه و با کیفیتی دارند. شما می‌توانید با نوشیدن چای و دمنوشی گرم در فصل سرما در کافی شاپ‌های این شهر خاطره‌ای خوش برای خود رقم بزنید.


تماشای طبیعت زیبا و دل انگیز آنتالیا


یکی از بهترین مکان‌های گردشگری و دیدنی آنتالیا در فصل زمستان طبیعت آن است
. کشور ترکیه پر از جاذبه‌های طبیعی و یکی از بهترین کشورها برای سفر در زمستان است که بسیاری از آن در این شهر واقع شده‌اند. گردشگران و طبیعت دوست‌ها می‌توانند به جای گذراندن اوقات خود در کافه و رستوران‌ها به جاذبه‌های طبیعی این شهر سری بزنند و از تماشای این طبیعت آرامش‌بخش لذت ببرند. جاذبه‌های طبیعی معروف آنتالیا شامل موارد زیر است:

  1. غاردیم
  2. آبشار ماناوگات
  3. دره کوپرولو
  4. غار آلتین بشیک
  5. پارک ملی ترمسوس
  6. دریاچه زیرزمینی آنتالیا و کیمرا در سیرالی

طبیعت زیبا آنتالیا

قلعه رومیان آنتالیا


قلعه رومیان برجی پهن و استوانه‌ای شکل است که ارتفاعی حدود 14 متر دارد. قدمت این قلعه به دوران 2 میلادی باز می‌گردد و امروزه یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر آنتالیا است
. قلعه رومیان در نزدیکی پارک کارالی‌اوغلو قرار گرفته است. از این قلعه در گذشته به عنوان برج مراقبتی برای بندرهای پر رفت‌و‌آمد آنتالیا استفاده می‌شده و امروزه این مکان در فصل زمستان محل مناسب برای تماشای غروب آفتاب و بندر قدیمی است.

مراکز خرید آنتالیا


در کشور ترکیه و همه شهرهای آن به خصوص شهر آنتالیا پاساژها و مراکز خرید بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید اجناس بسیار با کیفیتی را از این مراکز خریداری کنید. گردشگرانی که در فصل زمستان و سرما به آنتالیا سفر می‌کنند در حین سفر می‌توانند سری به مراکز خرید این شهر بزنند و در محیطی گرم به خرید بپردازند
.

مراکز خرید آنتالیا

وقت گذراندن و گشت‌و‌گذار در مراکز خرید آنتالیا درشب‌های سرد زمستان یکی از پیشنهادات خوب و تفریحات مناسب برای گردشگرانی است که در این فصل به آنتالیا سفر می‌کنند. در تمام پاساژهای این شهر رستوران‌های خوبی وجود دارد ک در منوی آن‌ها انواع غذاهای محلی و فست فودی موجود است و افراد می‌توانند برای سرو غذا سری به آن‌ها بزنند.


بازارها و مراکز خرید آنتالیا

 

مراکز خرید آنتالیا

مراکز خرید کمر آنتالیا، ترا سیتی، مرکز خرید ام میگروس، آنتالیا توربان مارینا، آگورا آنتالیا

بازارهای آنتالیا

بازار کومالیک، بازار کاله‌ ایچی، پلیمیرا

 

کلیسای سنت نیکولاس آنتالیا


کلیسای سنت نیکولاس که موزه‌ای مذهبی در شهر آنتالیا محسوب می‌شود یکی از مهمترین آثار باستانی این شهر است و از مکان‌های دیدنی در فصل زمستان بشمار می‌آید. این بنا در سال 1380 با طراحی زیبا، سقف‌هایی بلند و معماری هنرمندانه ساخته شده است.


جاهای تفریحی آنتالیا در زمستان کجاست؟


تفریحات زمستانی آنتالیا بسیار زیاد هستند به طوری که شما رویایی‌ترین سفر خود را تجربه می‌کنید. جاهای تفریحی آنتالیا در زمستان عبارتند از:

شهربازی دنیای برف آنتالیا


پارک دنیای برف در آنتالیا تفریحی هیجان‌انگیز و لذت‌بخش در فصل زمستان است
. این پارک یکی از بزرگترین پارک‌های برفی در جهان محسوب می‌شود. سطح زمین این شهربازی بسیار لغزنده است بنابراین گردشگرانی که برای بازدید از این مکان می‌روند باید مراقب خود باشند تا روی زمین سر نخورند. این دنیای یخی یکی از بهترین تفریحات زمستانی آنتالیا است.

شهربازی دنیای برف آنتالیا

امکانات تفریحی شهربازی دنیای برف


  • آکواریوم
  • مجسمه‌های برفی
  • سرسره‌های شیبدار
  • خانه عروسکی

پیست اسکی ساکلیکنت آنتالیا


پیست اسکی ساکلیکنت یکی از پیست‌های محلی محسوب می‌شود و در زمستان توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. برای اینکه از این تفریح هیجان‌انگیز در زمستان لذت ببرید باید حتما امکانات و تجهیزات خاصی را به همراه خود داشته باشید. بهترین زمان برای بازدید از این مکان هیجان‌انگیز اوایل ماه نوامبر و تا پایان ماه می است. هر ساله علاقه‌مندان به ورزش اسکی  و همینطور گردشگران زیادی در زمستان برای انجام ورزش‌های زمستانی به این مکان می‌روند
.

پیست اسکی ساکلیکنت آنتالیا

اگر به ورزش‌های زمستانی علاقه ندارید می‌توانید برای دیدن طبیعت بکر و دست‌نخورده به این مکان سفر کنید. پیست اسکی ساکلیکنت در رشته کوه توروس در غرب هیمالیا قرار گرفته است و 1850 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. دمای هوا در این پیست به 5 درجه سانتی گراد می‌رسد. یکی از ویژگی‌های این پیست اقامتگاه‌های کوهستانی متعددی است که اطراف آن قرار دارد.


دریاچه چیلدیر آنتالیا


دریاچه چیلدیر در آنتالیا در فصل زمستان به دریاچه یخ‌زده معروف است و محل مناسبی برای سورتمه سواری و تفریحات هیجان‌انگیز و لذت‌بخش زمستانه است. بیشتر گردشگرانی که در فصل زمستان به این شهر سفر می‌کنند رفتن به دریاچه و بازدید از آن را در برنامه خود دارند زیرا تفریح در این مکان یکی از تفریحات به یاد ماندنی است
.

دریاچه چیلدیر آنتالیا

بهترین و محبوب‌ترین تفریح در این دریاچه به سورتمه سواری تعلق دارد و همچنین برف رو یکی دیگر از وسایل نقلیه این دریاچه در زمستان است. در فصل زمستان به خصوص ایام تعطیل این مکان بسیار شلوغ است و میزبان گردشگران زیادی است. دمای هوای این دریاچه در فصل زمستان به 26 درجه زیر صفر می‌رسد و با یخ زدن آب دریاچه این مکان بسیار دیدنی می‌شود و شما می‌توانید روی این دریاچه اسکی‌سواری نیز انجام دهید.



بیشتر بخوانید: ارزان ترین و بهترین زمان سفر به آنتالیا ترکیه




بالن سواری در کاپادوکیا آنتالیا


بالن سواری در کاپادوکیا از تفریحات زمستان شهر آنتالیا است که بسیار مورد علاقه گردشگران قرار گرفته و طرفداران زیادی دارد. در اطراف کاپادوکیا  کوه‌های بسیار زیبا و برفی دیده می
شود که هنگام بالن سواری می‌توانید با بالن از روی این کوه‌ها عبور کنید و از تماشای طبیعت زیبا لذت ببرید. کوه‌های منطقه کاپادوکیا شکل عجیبی دارند و علت آن فوران آتشفشان‌ کوه‌های آرسیس و ملندیز در این نواحی است.

بالن سواری در کاپادوکیا آنتالیا

حتما قبل ازرفتن به این منطقه آب و هوا را بررسی کنید زیرا شرایط جوی باید مناسب بالن سواری باشد. چندین اقامتگاه و هتل لوکس در کنار این منطقه تفریحی احداث شده است که از امتیازات و ویژگی‌های مثبت این منطقه گردشگری محسوب می‌شود. هتلهای این منطقه بیشتر شبیه به غار هستند و این هتل‌ها یکی از جاذبه‌های دیدنی آنتالیا هستند بنابراین بالن سواری در کاپادوکیا یکی از بهترین تفریحات آنتالیا است.


تله کابین آنتالیا


تله کابین آنتالیا جزو طولانی‌ترین و بلندترین تله کابین‌های جهان است که یکی  از تفریح‌ها و جاذبه‌های گردشگری این شهر در فصل زمستان محسوب می‌شود. این تله کابین به دومین تله کابین اروپا نیز معروف است و سالانه میزبان گردشگران زیادی است
. هنگام سوار شدن به تله کابین در فصل زمستان می‌توانید از ارتفاع به تماشای کوهستان‌های برفی، سواحل زیبا و طبیعت آنتالیا بپردازید.

تله کابین آنتالیا طولی حدود 4 هزار متر دارد و بر فراز کوه‌های تاهتالی حرکت می‌کند. قله این کوه‌ها در فصل زمستان پوشیده شده از برف است و تصویری زیبا از زمستان را به نمایش می‌گذارد.


آکواریوم آنتالیا


آکواریوم آنتالیا در مرکز شهر آنتالیا قرار گرفته و بزرگترین آکواریوم جهان شناخته شده است. طول این آکواریوم حدود 131 متر است و یکی از مکان‌های تفریحی و دیدنی در زمستان است. گردشگران در این مکان می
توانند چند ساعتی از اوقات فراغت خود را بگذرانند و از تماشای این مکان زیبا لذت ببرند.

آکواریوم آنتالیا

کایاک سواری آنتالیا


کایاک سواری تفریح لذت‌بخشی در فصل زمستان است. گردشگران می‌توانند با سوار‌شدن بر قایق‌های زیبا در دریای مدیترانه از آرامش
سواحل آنتالیا و صدای امواج دریا لذت ببرند. همچنین قایقرانی با کایاک در آب‌های آرام دریا مدیترانه و بازدید از محله‌های قدیمی می‌تواند تجربه‌ای خاطره‌انگیز برای گردشگران باشد.

جمع بندی

در این مطلب شما را با جاهای دیدنی آنتالیا در زمستان آشنا کردیم با توجه به آب و هوای معتدلی که این جزیره دارد شما می‌توانید سفر هیجان انگیزی به این مکان داشته باشید. این شهر پرجاذبه با داشتن امکان تاریخی، طبیعت بکر، تفریحات زمستانه و ... مطابق با سلیقه هر فردی است. اگر مشتاق سفر در زمستان به آنتالیا شدید می‎توانید با تهیه بلیط هواپیما تهران به آنتالیا از سایت قاصدک 24 سفر رویایی را تجربه کنید.


سوالات متداول درباره جاهای دیدنی آنتالیا در زمستان


بهترین جاهای دیدنی آنتالیا در زمستان کجاست؟
پارک ملی کوپرولو، پارک ملی آبشار کورشونلو، اماکن تاریخی، مساجد و مراکز مذهبی، موزه و خانه آتاتورک، آسپندوس، رستوران‌‌ها و کافی‌شاپ‌‌ها، تماشای طبیعت، قلعه رومیان، مراکز خرید، کلیسای سنت نیکولاس

جاهای تفریحی آنتالیا در زمستان کجاست؟ شهربازی دنیای برف، پیست اسکی ساکلیکنت، دریاچه چیلدیر، بالن سواری در کاپادوکیا، تله کابین، آکواریوم، کایاک سواری


محبوب‌ترین تفریح زمستانه در آنتالیا کدام است؟ بالن‌سواری


مهمترین مساجد و مراکز مذهبی آنتالیا چه نام دارد؟ مسجد یوسف‌ پاشا و مسجد کاراوان‌سرای


کدام مکان‌های دیدنی و تفریحی آنتالیا در جهان معروف هستند؟ تله‌کابین و آکواریوم آنتالیا