آشنایی با جاهای دیدنی آنتالیا

شهر آنتالیا واقع در کشور ترکیه با ساحل زیبای فیروزه ای رنگ مقصد گردشگران بسیار زیادی از سراسر دنیاست. آنتالیا در حاشیه ساحل مدیترانه هر آنچه از جاذبه های طبیعی، تاریخی و آبشارهای زیبا که می‌تواند در یک مکان گردشگری وجود داشته باشد در خود جای داده است. به همین علت به یک شهر توریستی و گردشگری محبوب به خصوص بین ایرانیان تبدیل شده است. اگر شما هم قصد سفر به یک شهر ساحلی همراه با تنوع بالا در مکان‌های دیدنی را دارید، آنتالیا یک شهر بسیار شگفت انگیز است که به علت تنوع نقاط گردشگری ممکن است در ابتدا برای شما گیج کننده باشد. ما در این مقاله سعی داریم به معرفی بهترین جاهای دیدنی آنتالیا پرداخته تا شما با شناخت کامل نقاط دیدنی آنتالیا تصمیم به بازدید از آنها نمایید. اگر قصد تهیه آنلاین بلیط برای سفر به نقاط مختلف داخلی و خارجی را دارید میتوانید به راحتی از قاصدک 24 تهیه نمایید.

جاهای دیدنی آنتالیا در تابستان 


همه ساله در فصل تابستان به علت تعطیلات و آب و هوای مناسب آنتالیا میزبان گردشگران زیادی از تمام ایران و کشورهای جهان است. در این بین سواحل زیبای آنتالیا، آبشارهای دودن، رودخانه ماناوگات آنتالیا، جیپ سواری در کوه های توروس با دوستان و بازدید از غار‌‌ کارائین آنتالیا، مقصد مناسبی برای گشت و گذار در فصل تابستان می باشند.

سواحل آنتالیا

در درجه اول همانطور که احتمالا شماهم می دانید یکی از پرطرفدارترین جاذبه های تفریحی و گردشگری آنتالیا، سواحل آنتالیا است که یکی از تفریحات آنتالیا برای گردشگران سراسر دنیاست که ترکیه را مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اند. گردشگران بین المللی از سراسر دنیا به شهر ساحلی آنتالیا سرازیر می شوند تا در حاشیه ای از شن های گرم و قله های ناهموار کوه‌های توروس از سپری‌کردن اوقات خود لذت ببرند. در کنار این سواحل زیبا و چشم نواز، هتل‌های بسیار زیادی با امکانات متنوع برای گردشگران ساخته شده است که با توجه به امکانات متنوع، قیمت‌های متنوعی رانیز دارا است. از امکانات آنها میتوان به چشم انداز دریای زیبا، رستوران های درجه یک، سرگرمی های متنوع برای گردشگران، استخر و... اشاره کرد. برای اطلاع از هزینه های بلیط و هتل برای سفر به آنتالیا میتوانید مطلب هزینه سفر به آنتالیا  را مطالعه کنید.

آبشارهای دودن در آنتالیا


آبشارهای دودن

آبشار زیبای دودن که در 12 کیلومتری شمال شرقی آنتالیا قرار دارد بسیار زیبا و  چشم نواز می‌باشد. آبشار دودن یکی از جاذبه های تفریحی آنتالیا است که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کند. این مکان برای گردشگرانی که دوست دارند از فضای شهری دور شده و به آرامش بیرون از شهر پناه ببرند توصیه می‌شود. در اطراف این فضای دل انگیز رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری برای گردشگران وجود دارد. همچنین گردشگران می توانند غذای خود را در دامن طبیعت صرف کرده و از هوای مطبوع و دل انگیز و از منظره زیبا لذت ببرند.

شهر تاریخی پرگه در نزدیکی آنتالیا

کاوش در شهر تاریخی پرگه در نزدیکی آنتالیا

شهر باستانی پرگه در 18 کیلومتری آنتالیا یکی از  محبوب‌ترین و تاریخی‌ترین شهرها در نزدیکی شهر آنتالیا می‌باشد. پرگه در حالیکه 3000سال پیش پایتخت پامفیلیا بود و یکی از قدیمی ترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شود؛ یکی از ثروتمندترین شهرهای باستانی و از بهترین مناطق دیدنی آنتالیا نیز به شمار می‌آید. در این شهر باستانی بقایای حمام‌ها، چهار فواره، خیابان‌های ستون‌دار، دو کلیسا، کاخ‌ها، یک تئاتر، یک استادیوم و یک معبد اختصاص داده شده به الهه آتنا دیده می‌شود. همچنین این شهر زادگاه چندین دانشمند و فیلسوف است که معروف ترین آنها آپولونیوس ریاضیدان و ستاره شناس معروف دوران باستان است.


رودخانه ماناوگات آنتالیا

رودخانه ماناوگات آنتالیا

رودخانه ماناوگات آنتالیا یکی از مهم ترین رودخانه‌های منطقه مدیترانه است. این رودخانه باصفا از وسط شهر عبور می کند و به سمت دریای مدیترانه سرازیر می شود. در این بین قایق هایی از وسط شهر عبور می‌کنند و حدود 3 یا 4 ساعت را طی می‌کنند تا به مقصد برسند. در طی مسیر آبشار زیبای ماناوگات را می‌توان مشاهده نمود که زیبایی این طبیعت را چند برابر کرده است. آبهایی که از ارتفاع 5 متری از صخره ها به پایین می‌ریزند و منظره زیبایی را رقم می‌زنند؛ هوای مطبوع و گونه های مختلف گیاهی و جانوری مخصوص این منطقه جلوه های بصری بسیار زیبایی را خلق کرده است.


جیپ سواری در کوه های توروس

گشت و گذار با جیپ در کوه های توروس

یک گشت و گذار یک روزه به کوه‌های توروس در آنتالیا می‌تواند یک تغییر خوشایند از تفریحات ساحلی و حمام آفتاب به گشت و گذار با جیپ در دل کوهستان را به شما ارائه دهد. هتل شما می‌تواند به شما کمک کند تا یکی از این جیپ هارا پیدا کنید. سپس با  گروهی از افراد، یا با دوستانتان با جیپ به سمت کوهستان حرکت کنید. جیپ سافاری به آرامی از میان جاده های باریک و درختان کاج و روستاهایی که در بین کوه ها پنهان شده اند عبور می‌کند. سافاری شمارا به ارتفاع 900 متری از سطح دریا می‌برد و روز مفرحی را برای شما رقم می زند!

غار کارائین آنتالیا

غار کارائین آنتالیا

این غار دیدنی و شگفت انگیز واقع در کوه کاتران در 27 کیلومتری از مرکز شهر آنتالیا قرار دارد که در تمام فصول سال از زیبایی خاص خود برخوردار است. غار کاراین در ترکیه از اهمیت تاریخی بالایی برخوردار است و قدیمی‌ترین آثار زندگی انسان که در غار کاراین آنتالیا مشاهده شده است به 200000 سال پیش یعنی به اوایل دوران پارینه سنگی برمی‌گردد. بسیاری از استخوان‌های انسان، متعلق به هومو نئاندرتالنسیس و هومو ساپینس، در غار کارائین یافت شده است. علاوه بر این، تعداد زیادی استخوان حیوانات از جمله قطعات اسکلت خرس غار، فیل، کرگدن و اسب آبی نیز شناسایی شده است. اگر به بازدید از غارهای عجیب و جذاب علاقمند هستید می‌توانید سری هم جاهای دیدنی کوش آداسی بزنید. در این شهر غار معروف زئوس قرار دارد و جالب توجه بسیاری از توریست‌ها می‌باشد.

آکواریوم آنتالیا


جاهای دیدنی آنتالیا در زمستان


اگر در فصل سرد زمستان قصد سفر به آنتالیا و بازدید از مناطق دیدنی آنتالیا در زمستان را دارید، پیشنهاد می‌کنم از آکواریوم سربسته آن حتما دیدن نمایید. علاوه بر آن می‌توانید از موزه باستان‌شناسی آنتالیا نیز دیدن کنید. در ادامه مطلب به معرفی  این دو مکان از جاهای دینی آنتالیا پرداخته‌ایم. تور آنتالیا بهترین تجربه سفر برای کسانی است که برای بار اول به این شهر سفر می‌کنند.

آکواریوم آنتالیا

آکواریوم دیدنی آنتالیا دومین آکواریوم بزرگ اروپا است که در نزدیکی ساحل کنیالیتی در آنتالیا قرار دارد. این آکواریوم محل بسیار مناسبی برای گردش با خانواده و دوستان می‌باشد. در آکواریوم بزرگ آنتالیا می‌توانید بیش از 5 هزار گونه ماهی و کوسه را ببینید و دنیای شگفت انگیز زیر آب را از نزدیک مشاهده کنید.

بزرگترین آکواریوم تونلی جهان

این آکواریوم جذاب که از مکان های دیدنی آنتالیا به شمار می رود؛ دارای طول  3 متر وعرض 131 متر می‌باشد. همچنین دربین 40 آکواریومی که در سراسر دنیا وجود دارند؛ به عنوان بزرگترین آکواریوم تونلی جهان نیز شناخته می‌شود.

کوسه ها در آکواریوم بزرگ آنتالیا

همچنین تونل مخصوصی برای دیدن کوسه های موجود در این آکواریوم وجود دارد. در بین بیش از 200 نوع کوسه‌ای که در آکواریوم بزرگ آنتالیا وجود دارد؛ یکی از بزرگترین و خطرناک ترین کوسه‌های جهان به نام «کوسه ببر شنی» نیز قابل مشاهده است که می‌توانید از نزدیک بدون اینکه خطری شمارا تهدید کند آن را تماشا کنید. همچنین غواصان ماهری در این مجموعه آکواریوم‌ها وجود دارند که از نزدیک و با دست به کوسه ها تغذیه می‌رسانند! کمی باور نکردنی ولی واقعی است. برای تماشای این بخش هیجان انگیز از مجموعه تفریحی آکواریوم آنتالیا می‌توانید کمی قبل تر از زمان تغذیه کوسه‌ها مطلع شوید و به تماشای آن از نزدیک بپردازید.


موزه ی برفی آکواریوم آنتالیا

موزه ی برفی آکواریوم آنتالیا

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های این آکواریوم موزه‌برفی آن می‌باشد. در این قسمت شما می‌توانید حتی در گرم‌ترین روزهای تابستان هم وارد دمای 5- درجه شوید و به ساختن گوله‌های‌برفی مشغول شوید! بله تفریحات آکواریوم دیدنی آنتالیا همینقدر جذاب و گوناگون است و به دیدن ماهی‌ها ختم نمی‌شود. حتی در تابستان هم شما می‌توانید با گوله‌های برفی‌بازی کنید و آدمک‌های‌برفی را از نزدیک ببینید.

موزه باستان شناسی آنتالیا

موزه باستان شناسی آنتالیا

وقتی می‌گوییم که آنتالیا محدود به سواحل زیبایش نیست بی راه نمیگوییم! موزه باستان شناسی آنتالیا که یکی از مهم‌ترین موزه‌های تاریخی در نوع خود در کل ترکیه می‌باشد، در مرکز شهر آنتالیا قرار دارد. این موزه با شاهکارهای منحصر به فرد خود، در نوع خود یکی از مهم‌ترین موزه‌های ترکیه و جهان است. موزه باستان شناسی آنتالیا که در فضای نمایشگاهی حدود 30000 متر مربع می‌‌باشد، در دو طبقه و 14 سالن نمایشگاهی در فضایی مدرن و جادار به نمایش گذاشته شده است.

موزه باستان شناسی آنتالیا

بخش های مختلف موزه باستان شناسی انتالیا

درموزه آنتالیا مجسمه‌ها و سایر مصنوعات هم در داخل موزه و هم در گالری‌ها و در فضای باز به نمایش گذاشته شده است. نمایشگاه این موزه به ترتیب زمانی و موضوعی سازماندهی شده است. فضای موزه بسیار مدرن و جادار است و اشیایی که در اختیار موزه قرار دارند نشان دهنده فعالیت هزاران ساله بشر در منطقه آنتالیا است. قسمت‌های مختلف موزه باستان شناسی آنتالیا عبارت اند از:

  •  تالار تاریخ طبیعی
  •  تالار پیش از تاریخ
  • سالن سرامیک و اشیا کوچک
  • سالن موزاییک
  • سالن سرها و پرتره‌ها
  • تالارهای امپراتورها و خدایان
  • سالن تئاتر پرگه
  • سالن سارکوفاگ
  • سالن آیکون‌ها
  • تالار سکه
  • تالار آثار قوم نگاری و ترکی – اسلامی
  • بخش کودکان
  • باغ موزه

شب های دیدنی در آنتالیا


شب های دیدنی و باصفا در آنتالیا

علاوه بر زیبایی‌های طبیعی و باستانی و سواحل بکر و دل انگیز آنتالیا که در روز می‌توانید آن‌ها را مشاهده کرده و لذت ببرید، شب‌های آنتالیا بسیار زیباتر و دوست داشتنی‌تر از آنچه که فکر می‌کنید است. نورهای ملایم و زیبا در کوچه‌های عثمانی، سواحل زیبا و دنج به همراه موسیقی‌های گوش نواز خیابانی و شبانه، وجود کافه‌ها و رستوران های مجلل و باصفا در میان کوچه‌ها و خیابان‌ها، زیبایی این شهر و شب‌هایش را چندین برابر کرده است. شب‌های زیبای آنتالیا را به جرات می‌توان از بهترین تفریحات شبانه آنتالیا برشمرد.

بازار ماناوگات آنتالیا

بازار ماناوگات آنتالیا

بازار ماناوگات آنتالیا بزرگترین بازار در استان آنتالیا می‌باشد. فضای داخلی این بازار مجموعه وسیعی تشکیل شده از غرفه ها و مغازه‌های بسیار زیاد است که ممکن است در ابتدا کمی گیج کننده باشد. ولی با گشت‌و‌گذار در آن به احتمال زیاد عاشق فضای سنتی و زیبای آن می‌شوید. در این بازار تفریحی و گردشگری همه ملزومات خرید از لباس گرفته تا ادویه و سوغاتی‌های آنتالیا پیدا می‌شود. از جذابیت‌های بازار آنتالیا می‌توان به چانه‌زنی‌های آن اشاره نمود. ولی حدالامکان سعی کنید با روی خندان و لبخند به لب چانه بزنید.

مرکز خرید تراسیتی آنتالیا
مرکز خرید تراسیتی آنتالیا


ترا سیتی یکی از بزرگترین  مراکز خرید آنتالیا است.این مرکز خرید نمایندگی بسیاری از برندهای بین المللی و شناخته شده در سطح جهان است. مرکز خرید ترا سیتی، از جاذبه های گردشگری آنتالیا در سال2011 با بیش از 150 مغازه در حوزه لباس، جواهرات، اسباب بازی، محصولات و... واقع در خیابان «تکلی اوغلو» افتتاح شده است. این خیابان از شلوغ‌ترین و پر‌ترددترین خیابان‌های آنتالیا نیز می‌باشد. این مرکز خرید شرایط و امکانات بسیار خوبی را برای گردشگران فراهم آورده است و دارای بیش از 30 رستوران و فودکورت می‌باشد که دارای برندهای بین المللی مانند: مک دونالد، پیتزا هات و غذاهای محلی است. از معروفترین برندهایی که در این مرکز خرید وجود دارد می‌توان به باربری، آدیداس، آرمانی ،داگلاس و...اشاره کرد.

جمع بندی

همانطور که می‌دانید شهر آنتالیا در ترکیه همه ساله مقصد گردشگران بسیار زیادی از نقاط مختلف دنیا می‌باشد. همچنین به عنوان یکی از قطب های گردشگری جهان با جاذبه‌های طبیعی و باستانی فراوان است که معمولا گردشگران این شهر زیبا را به واسطه سواحل چشم نوازش می‌شناسند. در این مقاله سعی کردیم علاوه بر سواحل زیبای آنتالیا به معرفی بهترین نقاط دیدنی آنتالیا پرداخته و لیست جاهای دیدنی آنتالیا را معرفی کنیم و توضیحات مختصری راجع به هرکدام بنویسیم. اگر قصد سفر به آنتالیا و بازدید از جاهای دیدنی آنتالیای ترکیه را دارید، این مقاله را بخوانید و با شناخت بیشتری راجع به بهترین فصل سفر به آنتالیا و گشت و گذار در این شهر زیبا بپردازید.