شهرهای نزدیک تهران برای سفر در زمستان

مشغله زندگی به مردم مخصوصا پایتخت‌نشینان امکان سفر چند روزه را نمی‌دهد و نداشتن زمان گاهی اوقات مانع از تفریح و مسافرت آن‌ها می‌شود ولی باید بدانید این باور بسیار غلط است و شما می‌توانید آخر هفته سفر یک روزه بسیار خوشی را در اطراف تهران کنار خانواده و دوستان خود تجربه کنید. برای شناخت و اطلاع از شهرهای نزدیک تهران برای مسافرت در زمستان همراه وبلاگ قاصدک 24 باشید.

 
شهرهای نزدیک تهران برای مسافرت در زمستان

 

شهرهای نزدیک تهران برای مسافرت در زمستان کجاست؟

 

 

پایتخت‌نشینان که برای سفرهای طولانی زمانی ندارند و می‌خواهند یک روزه زمستانی عالی را سپری کنند، سفر به اطراف تهران می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای آن‌ها باشد. استان تهران و اطراف آن پر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است که با طی کردن مسیر کوتاهی می‌توانید حال و هوایتان را عوض کنید. برای سفر به اطراف تهران و آشنایی با جاهای دیدنی تهران در زمستان همراه ما باشید.

 
شهرهای نزدیک تهران برای مسافرت در زمستان کجاست؟

 

بهترین شهرهای نزدیک تهران برای مسافرت در زمستان

 

 

بهترین شهرها برای سفر یک روزه اطراف تهران در زمستان به شرح زیر است.

 

لواسان

 

شهر لواسان یکی از شهرهای کوچک استان تهران است که در شمال شرقی و در فاصله 14 کیلومتری این شهر قرار دارد. مساحت لواسان حدود 70 کیلومتر مربع است و در رشته کوه‌های البرز قرار دارد. این شهر کوچک جاذبه‌های گردشگری نظیر کوه، چشمه‌ها و رودخانه‌های خروشانی نظیر جاجرود دارد و برای سفر یک روزه اطراف تهران در زمستان بسیار مناسب است. هر چند شهر لواسان هر چهار فصل سال بسیار دیدنی است به طوری که تابستان و بهاری دل انگیز، پاییزی چشم نواز و زمستانی برفی دارد. اگر به برف بازی علاقه دارید و دوست دارید از مناظر برفی لذت ببرید به شما پیشنهاد می‌کنیم در فصل زمستان و با خرید بلیط هواپیما از قاصدک 24 به تهران سفر کرده و سری یه این شهر بزنید.

 

آدرس لواسان: ایران، استان تهران، ۱۴ کیلومتری تهران، شهرستان شمیرانات (نمایش روی نقشه)

 
لواسان

پیست اسکی آبعلی

 

پیست اسکی آبعلی یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین پیست‌های اسکی کشور است که در روستای آبعلی تهران واقع شده است و یکی از مکان‌های بی‌نظیر برای سفر یک روزه در زمستان است. این پیست فقط در یک بازه زمانی یعنی در فصل زمستان قابل استفاده است و دارای پنج پیست اسکی است که دو پیست آن دولتی و سه پیست دیگر آن به صورت خصوصی فعالیت می‌کنند. پیست اسکی آبعلی ارتفاع حدود 2400 متر دارد و هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن این پیست اسکی به تهران سفر می‌کنند.

 

امکانات پیست اسکی آبعلی

 

  • تله سیژ
  • تله‌اسکی
  • تله کابین
  • مدرسه اسکی
  • باشگاه‌های تنیس
  • کایت سواری
  • سوارکاری
  • پارکینگ و رستوران

 

آدرس پیست اسکی آبعلی: ایران، استان تهران، شهرستان دماوند،۶۰ کیلومتری تهران، جاده هراز (نمایش روی نقشه)

 
پیست اسکی آبعلی

دشت لار

 

دشت لار یکی از شهرهای نزدیک به تهران برای سفر زمستانه است که در فصل زمستان زیبایی آن مثال زدنی است. این دشت در بین استان تهران و مازندران قرار دارد و به دلیل فاصله کمی که با استان تهران دارد می‌تواند برای یک سفر یک روزه بهترین مقصد باشد. دشت لار به دشت شقایق نیز معروف است و در فصل بهار نیز زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد. هوای این منطقه بسیار خنک و مطبوع است و با سفر به این شهر می‌توانید یک روز از آلودگی تهران دور باشید و در هوای آزاد و مطبوع تنفس کنید و از منظره باشکوه کوه دماوند نیز لذت ببرید.

 


دشت لار یکی از مناطق حفاظت شده است که دارای تنوع گیاهی و جانوری زیادی است.


 

استان مازندران، شهرستان آمل، بخش لاریجان (نمایش روی نقشه)

 
دشت لار

طالقان

 

سفر به طالقان در فصل زمستان می‌تواند حال و هوای شما را عوض کند و دیدن طبیعت بکر و دست‌نخورده این مکان همراه با آب و هوای مطبوع و خنک آن می‌تواند جان تازه‌ای به شما بدهد. در هنگام سفر به این شهر کوهستانی در زمستان حتما مراقب جاده برفی آن باشید و تجهیزات کامل همراه خود داشته باشید. طالقان دارای جاذبه‌های زیادی نظیر سدهای زیبا، باغ‌های سرسبز، روستاهای بکر و تماشایی، طبیعت نام، کوه‌های پرصلابت و ... است. سد طالقان بر روی رودخانه شاهرود احداث شده است که یکی از جاذبه‌های اصلی طالقان است و گردشگران زیادی برای تماشای سد و دریاچه پشت سد به این مکان سفر می‌کنند.

 

جاهای دیدنی طالقان

 

  • دریاچه و سد طالقان
  • آبشار و روستای اورازان
  • آبشار کرکبود
  • آبشار سوهان (چره)
  • آبشار شله بن
  • روستای میر
  • ارژنگ قلعه
  • آستان مقدس امامزاده قاضی میرسعید
  • روستای دیزان
  • و...

 


بیشتر بخوانید: بهترین مقاصد برای سفر یک روزه



آدرس طالقان، استان البرز، شهرستان طالقان (
نمایش روی نقشه)

 
طالقان

کویر ابوزیدآباد

 

کویر ابوزیدآباد قسمتی از بیابان بزرگ بند ریگ است که در شمال شرقی کاشان قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی ایران در فصل زمستان است. شما در این کویر زیبا همچون کویرهای ایران می‌توانید شاهد چشم اندازهای وسیع و بی‌نظیری باشید. این کویر به تهران نزدیک است و یکی از شهرهای نزدیک تهران برای مسافرت در زمستان است. برای رفتن به کویر حتما از ماشین مناسب استفاده کنید زیرا احتمال آسیب دیدن ماشین شما در جاده‌های خاکی آن وجود دارد. سفر در تابستان به دلیل آفتاب سوزان امکان‌پذیر نیست و بهترین زمان سفر به کویر فصل زمستان است.

 

جاهای دیدنی کویر ابوزیدآباد

 

  1. دریاچه نمک چال عروس
  2. قلعه کرشاهی
  3. کوه یخاب
  4. آب‌انبار صفوی
  5. شهر تاریخی نوش‌آباد
  6. و ...

 

آدرس کویر ابوزیدآباد: استان اصفهان، ۳۰ کیلومتری شرق کاشان، کویر ابوزید آباد (نمایش روی نقشه)

 
کویر ابوزیدآباد

ابیانه و کاشان

 

شهر کاشان که در نزدیکی تهران قرار دارد یکی از مقاصد عالی برای سفر یک روزه است. هر چند این شهر جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد و برای آنکه کامل از آن دیدن کنید باید چند روزی را مهمان آن باشید. دیدن از روستای سرخ ابیانه در سفر یک روزه زمستانی می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

روستای ابیانه معماری منحصر به فردی دارد که آن را به یکی از جاذبه‌های محبوب شهر کاشان تبدیل کرده است. مطرح‌ترین جاذبه دیدنی شهر کاشان باغ فین است که در تمام فصول سال گردشگران بسیاری را میزبان است. برای تجربه یک سفر زمستانی به شما پیشنهاد می‌کنیم به شهر کاشان سفر کنید و از دیدن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن لذت ببرید.

 

جاهای دیدنی کاشان

 

  • باغ فین
  • حمام فین
  • مسجد جامع کاشان
  • آتشکده نیاسر کاشان
  • مسجد و مدرسه آقا بزرگ کاشان
  • تپه‌ های سیلک کاشان
  • آرامگاه شاعر معاصر سهراب سپهری
  • و ...

 

آدرس ابیانه کاشان: استان اصفهان، شهرستان نطنز، بخش مرکزی، روستای ابیانه (نمایش روی نقشه)

 
ابیانه و کاشان

روستای افجه

 

روستای افجه در نزدیکی شهر تهران قرار دارد و یکی از روستاهای بکر و دیدنی این استان محسوب می‌شود. این روستا جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی دارد که آن را به مکانی دیدنی در زمستان تبدیل کرده است. جنگل و آبشارهای این مکان در چهار فصل سال بسیاری دیدنی است و در هر فصل جلوه زیبایی دارد. کوه‌های برفی و زمستانی روستای افجه بسیار تماشایی است و بهترین مکان برای فرار از آلودگی تهران و تجربه یک سفر یک روزه در فصل زمستان است.

 

آدرس روستای افجه: استان تهران، شهرستان شمیرانات، بخش لواسانات، ۵ کیلومتری لواسان (نمایش روی نقشه)

 
روستای افجه

پیست اسکی بین المللی دیزین

 

اگر به تفریحات زمستانی علاقه‌مند هستید پیست اسکی دیزین می‌تواند بهترین انتخاب در فصل زمستان باشد. این پیست در فاصله 74 کیلومتری از شهر کرج و در ارتفاعات رشته کوه البرز قرار دارد. شما در فصل زمستان می‌توانید سفری به این نقطه از تهران داشته باشید و پس از ررزو هتل و اقامت در پایتخت به تفریخات زمستانی اطراف تهران رفته و  از امکاناتی شامل تله کابین، تله اسکی چکشی، تله سیژ، تله اسکی بشقابی، تیوپ سواری، اسنوبرد و ... استفاده کنید و روز هیجان انگیزی را سپری کنید.

 

آدرس پیست اسکی بین المللی دیزین: استان البرز، کرج، جاده چالوس، جاده دیزین (نمایش روی نقشه)

 


بیشتر بخوانید: کمپینگ های اطراف تهران را بشناسید



پیست اسکی بین المللی دیزین



مجموعه تفریحی توچال

 

اگر دنبال تجربه ورزش‌های زمستانی هستید مجموعه تفریحی توچال یکی از مقاصد عالی و نزدیک به تهران برای تجربه سفر یک روزه اطراف تهران در زمستان است. این مجموعه امکانات تفریحی بسیاری دارد و صعود به قله توچال با ارتفاع ۳۵۹۶، پیاده‌روی در مجموعه توچال و تماشای مناظر طبیعی آن می‌تواند در فصل زمستان بسیار دیدنی باشد.

 

امکانات و تفریحات مجموعه توچال

 

  • تله‌کابین
  • سورتمه
  • سقوط آزاد
  • تله سیژ
  • بانجی جامپینگ
  • پیست اسکی
  • اتاق فرار
  • باشگاه اسکی
  • باشگاه تیراندازی

 

آدرس مجموعه تفریحی توچال: استان تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران (نمایش روی نقشه)

 
مجموعه تفریحی توچال

دشت هویج

 

دشت هویج در روستای افجه تهران قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی اطراف تهران در زمستان است که می‌توانید با سفر به این مکان شاهد منظره بی‌نظیری از کوه دماوند باشید. تماشای کوه دماوند در زمستان یک تجربه تکرار نشدنی است و به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را امتحان کنید. این منطقه در زمستان آب و هوای گرم و خنکی دارد  و آب و هوای مطبوع آن این مکان را به یکی از مناطق گردشگری محبوب مردم تهران در زمستان تبدیل کرده است.

 


دشت هویج در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد.


 

آدرس دشت گرچال: استان تهران، شهرستان شمیرانات، بخش لواسانات، ۵ کیلومتری لواسان، روستای افجه (نمایش روی نقشه)

 

شمشک

 

شمشک یکی از مناطق ییلاقی استان تهران است که در شمال شرق آن قرار دارد. این مکان خوش آب و هوا به دلیل آب و هوای خنکی که دارد در فصل تابستان یکی از مقاصد اصلی تهرانی‌ها برای فرار از گرمای طاقت‌فرسای تابستان است ولی در فصل زمستان به دلیل پیست اسکی که دارد مکان مناسبی برای گردش یک روزه پایتخت‌نشینان است.

 

آدرس، امکانات و پیست های اسکی شمشک

 

پیست اسکی شمشک

آدرس: استان تهران، شهرستان شمیرانات، بخش رودبار قصران (نمایش روی نقشه)

امکانات پیست اسکی شمشک

دو دستگاه تله اسکی بشقابی، دو دستگاه تله سیژ، دو دستگاه تله اسکی چکشی

امکانات رفاهی پیست اسکی شمشک

هتل، کافه، رستوران

پیست‌های اسکی شمشک

آفتاب، مهتاب، شب و پیست مخصوص آموزش به مبتدیان

 
شمشک

فشم

 

 شهر فشم با تهران 28 کیلومتر فاصله دارد و روستاها، باغ‌های سرسبز و آب و هوای ییلاقی و مطبوع آن این مکان را به یکی از بهترین مقاصد زمستانی برای پایتخت‌نشینان تبدیل کرده است. فشم در زمستان سفید پوش و دیدنی است و آبشار یخی آبنیک آن در فصل زمستان بسیار دیدنی است. شما با سفر به این منطقه می‌توانید از تماشای طبیعت زیبای آن لذت ببرید و از تفریحات زمستانه آن نظیر یخ‌نوردی در آبشارهای یخ زده فشم و اسکی سواری در پیست‌های اسکی  استفاده کنید و روز پر‌هیجانی را برای خود بسازید.

 

آدرس فشم: استان تهران، ۲۵ کیلومتری شمال شرق تهران، بخش رودبار قصران فشم (نمایش روی نقشه)

 
فشم

جمع بندی

در این مطلب شما را با شهرهای نزدیک تهران برای مسافرت در زمستان آشنا کردیم تا اگر قصد سفر یک روزه در فصل زمستان را دارید بتوانید سفر به یادماندنی را تجربه کنید. اگر قصد سفر یک روزه را دارید می‌توانید با مراجعه به سایت قاصدک 24 و تهیه بلیط اتوبوس سفر خوبی را تجربه کنید.

 

 

سوالات متداول درباره شهرهای نزدیک تهران برای مسافرت در زمستان

 

 

پیست های اسکی اطراف تهران کدامند؟ پیست اسکی آبعلی، پیست اسکی بین المللی دیزین، پیست اسکی شمشک

برای مسافرت یک روزه اطراف تهران در فصل زمستان کجا بریم؟ فشم، دشت لار، پیست اسکی آبعلی، دیزین، کاشان، طالقان، شمشک، کویر ابوزیدآباد و ...

محبوب‌ترین مقاصد پایتخت‌نشینان برای سفر زمستانه اطراف تهران کجاست؟ فشم

کویر دیدنی اطراف تهران برای تجربه سفر یک روزه کجاست؟ کویر ابوزیدآباد

جاهای دیدنی کاشان برای تجربه سفر یک روزه در زمستان کجاست؟ روستای ابیانه، باغ فین