آنچه باید از هزینه‌های سفر به اصفهان بدانید!

اصفهان یکی از شهرهای توریستی ایران است که مسافران زیادی به این شهر سفر می‌کنند. در سفر به اصفهان هزینه‌های زیادی از جمله: خرید سوغاتی تا هزینه هتل و خورد و خوراک و غیره را باید پرداخت کنید.



هزینه سفر به اصفهان چقدر است؟
هزینه سفر به اصفهان چقدر است؟



هزینه سفر به اصفهان چقدر است؟


در بیشتر مسافرت‌هایی که انجام می‌شود دغدغه اصلی افراد هزینه‌های سفر است. در سفر به اصفهان این هزینه‌ها بیشتر می‌شود، زیرا که اصفهان دارای جاهای دیدنی زیادی است و بازدید از همه آنها نیاز به هزینه گزافی دارد.

اگر بخواهید همه این جاذبه‌های گردشگری را بازدید کنید باید چند روز در اصفهان بمانید که هزینه هتل، خورد و خوراک، خرید سوغات اصفهان همگی هزینه‌هایی را در‌ بر خواهد داشت. قبل از سفر به اصفهان این مقاله را مطالعه کرده و هزینه‌های خود را مطابق آن محاسبه کنید.

نکات کاهش هزینه سفر به اصفهان
نکات کاهش هزینه سفر به اصفهان

 


بیشتر بخوانید: راهنمای جامع سفر به اصفهان


 

هزینه سفر به اصفهان با ماشین شخصی


سفر با اتومبیل شخصی به همراه خانواده یک تجربه به یادماندنی و خاطره انگیز است که می‌توانید در سفر به اصفهان تجربه کنید.

از ویژگی‌های سفر با اتومبیل شخصی این است که هر کجا خسته شدید و دوست داشتید می‌توانید توقف کرده و استراحت کنید و از جاهای دیدنی شهرهای بین راه دیدن کنید. در ضمن در شهر اصفهان هم مشکلی از نظر رفت‌و‌آمد در داخل شهر نخواهید داشت.

اگر شهرتان تا اصفهان فاصله زیادی ندارد و مشکل هزینه سوخت ندارید، پیشنهاد می دهیم با اتومبیل شخصی سفر کنید و از زیبایی‌های اطراف لذت ببرید. توجه داشته باشید که قبل از سفر از سلامت خودروی خود اطمینان حاصل کنید.

 


از ویژگی‌های سفر به اصفهان با ماشین شخصی توقف و استراحت در بین راه است.


 


بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به اصفهان؛ از لحاظ آب‌ و هوا و مراسمات ویژه


 

هزینه سفر به اصفهان با هواپیما


یکی از وسایلی که در بین همه مسافران محبوبیت ویژه‌ای دارد هواپیما است.


از ویژگی‌های سفر با هواپیما:

  • سریع رسیدن به مقصد
  • خلاصی از ترافیک
  • راحت بودن در سفر
  • امنیت

به خاطر این ویژگی‌ها اکثر مردم ترجیح می‌دهند با هواپیما سفر کنند.

هزینه سفر به اصفهان با هواپیما
هزینه سفر به اصفهان با هواپیما



البته در سفر با هواپیما هزینه سفر اندکی بالا می‌رود. باید در نظر داشته باشید هزینه سفر با هواپیما به مقصد و نوع بلیط و شرکتی که بلیط را خریداری کرده‌اید، دارد. خریداری بلیط هواپیما در ایام نوروز و تعطیلات آخر‌ هفته گران‌تر است.

 


بیشتر بخوانید: فرودگاه اصفهان (فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان)




هزینه سفر به اصفهان با قطار


اگر می‌خواهید سفری جذاب و بی دردسر را تجربه کنید سفر با قطار را امتحان کنید. قیمت بلیط قطار نسبت به هواپیما ارزان‌تر است پس اگر نگران هزینه سفر به اصفهان هستید بلیط قطار را تهیه کنید و با قطار به این شهر سفر کنید و از مناظر اطراف لذت ببرید.

در خرید بلیط قطار دقت کنید زیرا که نوع قطار و مقصد و همچنین تعداد افرادی که در یک کوپه هستند در قیمت بلیط تاثیرگذار است. سفر به اصفهان با قطار از تهران حدود ۹ ساعت طول می‌کشد، پس اگر در سفرتان عجله ندارید از قطار استفاده کنید که مقرون به‌ صرفه‌تر است.

 


اگر نگران هزینه سفر به اصفهان هستید به جای هواپیما، بلیط قطار تهیه کنید.




هزینه سفر به اصفهان با اتوبوس


در سفر به اصفهان اتوبوس گزینه مناسب دیگری است که می توانيد انتخاب کنید، ولی این نوع سفر کمی مشکل و طاقت‌ فرساست. اگر حوصله نشستن در اتوبوس برای یک سفر طولانی را ندارید بهتر است به جای اتوبوس وسیله دیگری را برای سفر به اصفهان انتخاب کنید.

هزینه سفر به اصفهان با اتوبوس
هزینه سفر به اصفهان با اتوبوس



هزینه سفر با اتوبوس به اصفهان خیلی کم است و اتوبوس در طول مسیر یکی دوبار برای استراحت و خوردن غذا توقف می‌کند. مسافت تهران به اصفهان با اتوبوس حدود ۶ ساعت طول خواهد کشید، می‌توانید در طول مسیر از منظره‌های اطراف لذت ببرید.

 


مسافت تهران به اصفهان با اتوبوس حدود 6 ساعت است.


 

هزینه اقامت در اصفهان


بیشتر هزینه‌ای که در سفر به اصفهان باید بپردازید مربوط به هتل و هزینه اقامت است. در اصفهان هتل‌ها و مسافرخانه‌های زیادی از جمله گران‌قیمت و لوکس، همچنین ارزان وجود دارد که مسافران با توجه به بودجه خود آن را انتخاب می‌کنند.

البته باید توجه داشته باشید که سوئیت‌ها، مسافرخانه‌ها و همچنین هتل‌های ۳ ستاره اصفهان بسیار تمیز هستند و امکانات خوبی را به مسافران ارائه می‌دهند. در بعضی از فصل‌ها مثل زمستان هزینه هتل‌ها کاهش می‌یابد.

 


بیشتر بخوانید: فاصله تهران تا اصفهان با اتوبوس، قطار، هواپیما و سواری


 

هزینه رفت‌و‌آمد در شهر اصفهان


اگر با ماشین شخصی خودتان به اصفهان سفر کنید از بابت هزینه رفت‌و‌آمد در شهر اصفهان خیالتان راحت است، ولی اگر با وسایل نقلیه دیگری به اصفهان سفر می‌کنید، وسایل نقیله‌ای برای جابجایی مسافران هستند که باید بابت هر کدام هزینه‌ای را پرداخت کنید.

وسایل نقلیه برای رفت‌و‌آمد در شهر اصفهان

اتوبوس

مترو

تاکسی

تاکسی‌های اینترنتی

 

استفاده از وسایل نقلیه عمومی نسبت به تاکسی‌های اینترنتی مانند اسنپ باصرفه‌تر است. البته بسیاری از جاهای دیدنی اصفهان نزدیک هم هستند که می‌توانید پیاده‌ بروید.

 


بیشتر بخوانید: 5 مورد از بهترین شهربازی‌های اصفهان + لیست بازی‌ها و آدرس




هزینه سفر به اصفهان چقدر است؟
هزینه مسافرت به اصفهان

 

 

هزینه مربوط به خورد و خوراک در اصفهان


اصفهان یکی از شهرهای بزرگ ایران است که مسافران زیادی دارد، بدون شک این شهر رستوران‌ها و غذاخوری‌های زيادي دارد تا مسافران به راحتی بتوانند غذای مورد علاقه خود را آنجا میل کنند.

بعضی از این رستوران‌های شیک و لوکس بسیار گران‌قیمت هستند، ولی بعضی از غذاخوری‌ها قیمت با صرفه‌تری دارند و در عین حال تمیز و بهداشتی هستند و غذاهای بسیار خوشمزه‌ای طبخ می‌کنند.

اگر می‌خواهید در هزینه سفر صرفه‌جویی کنید می‌توانید به آنجا مراجعه کرده و غذای موردعلاقه خود را سفارش داده و میل کنید. در سفر به اصفهان حتما از غذاهای محلی این شهر امتحان کنید که بسیار لذیذ و خوشمزه هستند.



بیشتر بخوانید: غذاهای محلی اصفهان؛ غذاهایی که نباید هیچ‌وقت از دست داد!


اگر با ماشین شخصی به اصفهان سفر می‌کنید و محدودیت بار ندارید می‌توانید مواد غذایی مورد‌نیاز خود را همراه ببرید و خودتان غذا آماده کنید تا هزینه‌ سفرتان نصف شود. استفاده از کافی‌شاپ، فست فود و چایخانه‌های سنتی هم نیازمند هزینه است.


اگر در سفر به اصفهان محدودیت بار ندارید بهتر است مواد غذیی مورد نیاز خودتان را همراه ببرید.


 


بیشتر بخوانید: معرفی انواع سوغات اصفهان و بهترین صنایع‌دستی با عکس


 

هزینه خرید سوغات اصفهان


خرید سوغاتی یکی از بخش‌های مهم سفر به اصفهان است که برای دوستان و آشنایان تهیه می‌کنید. اصفهان شهری مملو از سوغاتی‌های خوشمزه و لذیذ است.

سوغات خوراکی اصفهان

صنایع‌دستی اصفهان

گز و پولکی

مینا‌کاری

عسل

ملیله دوزی

جوز قندی

پارچه‌های قلم‌کاری شده

 

همچنین صنایع‌دستی متنوع و زیبا از سوغات ارزنده اصفهان هستند. سوغات صنایع‌دستی این شهر اثر دست هنرمندان اصفهانی است و نسبتا قیمت بالایی دارند.

هزینه سفر به اصفهان
هزینه سفر به اصفهان 

 

هزینه بازدید از جاهای دیدنی اصفهان


در اصفهان جاهای دیدنی فراوانی وجود دارد که برای بازدید بعضی از آنها باید ورودی بپردازید ولی بعضی دیگر رایگان هستند. اغلب جاهای تاریخی اصفهان بدون ورودی هستند مانند:

  • میدان نقش جهان
  • سی‌و‌سه پل
  • پل خواجو
  • بازار قیصریه
  • پارک کوهستانی صفه


اما برای بازدید از موزه‌های اصفهان، کاخ چهلستون، عمارت عالی‌قاپو و غیره باید ورودی پرداخت کنید. برای بازدید از آکواریوم اصفهان و پارک‌های تفریحی هزینه‌ بیشتری باید بپردازید.

 

کاهش هزینه سفر به اصفهان



چند نکته وجود دارد که اگر رعایت کنیم در هزینه سفر بسیار صرفه‌جویی می‌شود:

  1. در ایام تعطیلات نوروز سفر نکنیم و سفر خودمان را به زمستان و تابستان که اصفهان مسافر کمتری دارد به این شهر سفر کنیم.
  2. تمام وسایل و مواد غذایی که در سفر نیاز داریم همراه ببریم تا مجبور نشویم آنها را تهیه کنیم.
  3. به جای سفر با هواپیما با اتومبیل شخصی، قطار و اتوبوس سفر کنیم.
  4. در رفت‌و‌آمد درون شهری از مترو و اتوبوس استفاده کنیم.
  5. در خرید سوغاتی بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنیم.

 

چگونه هزینه سفر به اصفهان را کاهش دهیم؟
کاهش هزینه سفر به اصفهان



سوالات متداول درباره هزینه سفر به اصفهان

اگر محدودیت بار در سفر و ماشین نداریم با خود موادغذایی همراه ببریم و غذا را خودمان تهیه کنیم.

جمع‌بندی

در این مقاله بعضی از هزینه‌هایی که در سفر به اصفهان باید صرف شود را توضیح دادیم. شما می‌توانید با مطالعه این مقاله و صرفه‌جویی در هزینه‌ها به اصفهان نصف جهان سفر کرده و از تعطیلات خود لذت ببرید. اگر برای سفر خود به بلیط احتیاج داشتید ما با قاصدک۲۴ در خدمت شما عزیزان هستیم.