آشنایی با سواحل دیدنی قشم

سواحل قشم یکی از عجایب ایران است که می‌تواند جایگزین خوبی برای سفرهای خارجی شود. امکانات و تفریحات این سواحل بسیار متنوع بوده و بهترین زمان بازدید از آن هم پاییز و زمستان است. در ادامه به معرفی بهترین سواحل قشم می‌پردازیم. با قاصدک 24 همراه شوید.

سواحل قشم برای شنا

جزایر ناز، از بهترین سواحل قشم


یکی از شگفت‌انگیزترین سواحل قشم جزایر ناز معرفی می‌شود که بسیار شلوغ است و امکانات فراوانی نیز دارد. شتر سواری و تفریحات آبی و هوایی جزایر ناز بسیار لذت‌بخش هستند. وقتی دریا در حالت جزر قرار دارد می‌توانید بر روی آب راه بروید و شن‌هایی که تا چند ساعت پیش زیر آب دریا بودند را با پا لمس کنید. بهترین فصل برای رفتن به جزایر ناز و دیدن زیبایی‌های آن فصل پاییز و زمستان است. از امکانات این ساحل صنایع دستی، پارکینگ و سرویس بهداشتی است و از جمله تفریحات ساحل جزایر ناز عکاسی، اسب سواری و شتر سواری، پاراگلایدر، چتر بازی، غواصی و غیره است. در ساحل جزایر ناز هیچ هتل یا اقامتگاهی وجود ندارد ولی مسافران و گردشگران اجازه برپایی چادر مسافرتی را دارند. اگر در استفاده از این چادرها به مشکل خوردید می‌توانید مطلب «بستن چادر مسافرتی» از قاصدک 24 را مطالعه کنید.

آدرس: جزیره قشم، نزدیک فرودگاه قشم، ساحل سینگو 


سواحل تفریحی قشم

ساحل زیتون


ساحل زیتون یک ساحل تفریحی در قشم است که امکانات تفریحی زیادی دارد. پارک زیتون آب و هوای بسیار خوبی دارد و در ساعات اولیه صبح منظره دریا بسیار چشم نواز و صدای امواج آن بسیار آرام‌بخش است. در سفر به قشم اگر به این ساحل نروید سفرتان نیمه تمام می‌ماند پس بهتر است به ساحل زیتون بروید و از دیدن این ساحل شگفت‌انگیز و زیبایی‌های آن لذت ببرید. از امکانات رفاهی ساحل زیتون که خیلی هم زیاد هستند می‌توان به فضای سبز ساحل و آلاچیق‌های کوچک، دوچرخه سواری، جت اسکی، پاراگلایدر، غواصی، زمین‌های ورزشی برای علاقه‌مندان به فوتبال و والیبال، سینما چهار بعدی و غیره اشاره کرد.

 در بسیاری از شب‌ها در ساحل زیتون جنگ‌های شبانه برگزار می شود که علاقه‌مندان بسیاری دارند؛ همچنین کنسرت‌های زیادی در این ساحل برگزار می‌شود. رستوران‌های ساحل زیتون انواع غذاهاي دریایی را طبخ می‌کنند که بسیار لذیذ هستند؛ پس اگر هوس یک غذای خوشمزه را کردید در این رستوران‌ها غذای مورد علاقه خود را سفارش داده و میل کنید.

آدرس: جزیره قشم، بلوار دریا، مقابل تقاطع بلوار چارباغ و خیابان دریا، خیابان زیتون، پارک ساحلی زیتون


بیشتر بخوانید: معرفی مراکز خرید قشم از بهترین تا ارزان‌ترین



عکس ساحل قشم در شب

ساحل روستای شیب دراز


از سواحل صخره‌ای قشم ساحل روستای شیب دراز است که به دلیل صخره‌ای بودن آن طبیعتش دست نخورده باقی مانده است‌. روستای شیب دراز ساحل ساکتی دارد و برای کسانی که احتیاج به جای دنج و خلوت دارند بهترین گزینه است. هر چند قسمتی از این ساحل پر از قایق‌های مسافری است ولی در کل ساحل آرامی است. جالب است بدانید یک نوع لاک‌پشت خاص به نام پوزه عقابی در ساحل روستای شیب‌ دراز زندگی می‌کند که در ماه‌های اسفند تا اردیبهشت در این ساحل دیده می‌شود. حیوانات گوناگونی در جزیره قشم وجود دارند که از دیدنی‌های جزیره قشم هستند.

آدرس: جزیره قشم، ۴۵ کیلومتری روستای شیب دراز


ساحل روستای سلخ


یکی از سواحل قشم ساحل روستای سلخ است که ۴۰ دقیقه با شهر قشم فاصله دارد و همین فاصله زیاد باعث شده بسیاری از گردشگران از دیدن این ساحل دنج بی‌نصیب بمانند. اصالت این روستا زبانزد و جذابیت بسیار زیادی دارد. شغل اصلی مردم روستای سلخ ماهی‌گیری است؛ برای همین اگر به ساحل روستای سلخ بروید ماهیگیران زیادی را در آنجا می‌بینید که مشغول صید هستند. بیشتر ابزار ماهی‌گیری که تا حالا ندیده‌اید را می‌توانید در این ساحل زیبا ببینید. فرهنگ روستای سلخ مانند مردم هندوستان است و عقاید عجیبی دارند مثلا یکی از این رسوم عجیب بیرون کردن انرژی منفی با موسیقی‌های محلی است. از جاهای دیدنی این ساحل می‌توان غار نمکی و کاسه سلخ که از تپه‌های شنی درست شده است را نام برد.

آدرس: جزیره قشم، روستای سلخ ۷۵ کيلومتری شهر قشم




عکسهای سواحل قشم

ساحل سوزا از سواحل زیبای قشم


ساحل سوزا در ۴۰ کیلومتری قشم واقع شده و این ساحل، یک ساحل تقریبا آرام و ساکتی است به جز شب‌هایی که جوانان با دورهمی‌های خود سکوت این ساحل را می‌شکنند. امکانات ساحل سوزا، پارک بازی کودکان، سرویس بهداشتی، مسیر دوچرخه‌سواری و جاهایی برای دورهمی و پیک نیک است. در اطراف ساحل سوزا جاهای دیدنی زیادی مانند آب انبار بی‌بی و ساختمان قدیمی گمرک وجود دارد که گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشانند. همچنین قدم زدن روی شن‌های ساحل سوزا بسیار دلنشین و آرامش بخش است. در زمان‌های گذشته ساحل سوزا از پررونق‌ترین سواحل قشم بوده است و از سواحل زیبای قشم معرفی می‌شود. درکنار این ساحل اقامتگاه‌هایی وجود دارد که مردم بومی برای ماندن یه شب در ساحل سوزا تدارک دیده‌اند که گردشگران می‌توانند در این اقامتگاه‌ها استراحت کنند‌.

آدرس: جزیره قشم، شهر سوزا، بلوار ساحلی، روبروی مسجد علی‌بن‌ابی‌طالب


ساحل نقره‌ای


ساحل نقره‌ای جزو جزایر هنگام است و می‌توان گفت که در لیست سواحل قشم نیز طبقه‌بندی می‌شود. این ساحل بسیار زیبا و جذاب است و مانند آسمان پر ستاره درخشان و خیره‌کننده است. وقتی نور آفتاب به شن‌هایی که با فلس‌های ماهی و مواد معدنی مخلوط شده می‌افتد درخشش عجیبی ایجاد می‌کند که از شگفتی‌های ساحل نقره‌ای است. به دلیل اینکه از این ساحل و شن‌های درخشان این ساحل محافظت شود قدم زدن در ساحل نقره‌ای محدود است و تنها می‌توانید با کشتی و از دور از این ساحل زیبا بازدید کنید. اگر برای سفر به این جزیره نیاز به راهنمایی کامل و جامعی دارید مقاله «سفر به قشم» را از وبلاگ قاصدک 24 در این باره مطالعه کنید.

آدرس: جزیره قشم، جزیره هنگام، ساحل نقره‌ای


ساحل معروف قشم

ساحل روستای مسن


ساحل روستای مسن در میان گردشگران کمتر شناخته شده است و اغلب مردمان بومی آن را ماهیگیران تشکیل می‌دهند. بنابراین دور از انتظار نیست که ماهی‌فروشی رونق خوبی در این ساحل داشته باشد. برخی معتقد هستند ساحل مسن قدمت خیلی زیادی دارد برای همین به این نام مشهور شده است. همچنین این ساحل از سواحل خلوت در قشم است و اگر به دنبال جای دنج و خلوتی هستید تا آرامش خود را بدست آوردید حتما به ساحل روستای مسن بروید. اگر برای سفر به قشم و دیدن این روستا احتیاج به بلیط هواپیما قشم دارید می‌توانید آن را به صورت کاملا آنلاین از قاصدک 24 رزرو کنید.

آدرس: جزیره قشم، ۴۵ کیلومتری قشم، ۵ کیلومتری سوزا، روستای مسن


بهترین سواحل قشم

ساحل روستای لافت


روستای لافت قدمت بسیار زیادی دارد؛ حتی برخی اعتقاد دارند قدمت لافت از قشم بیشتر است. بافت روستای لافت تاریخی و نشان‌دهنده این است که مردم این روستا به تاریخ و سنت‌های شهر خود اهمیت داده‌اند. ساحل روستای لافت از سواحل بکر قشم است که هم آرامش دریا را دارد و هم بافت تاریخی خود را حفظ کرده است. وقتی در روستای لافت هوا تاریک می‌شود مردم ساکن در این روستا چراغ بادگیرهایی که در خانه‌های خود ساخته‌اند را روشن می‌کنند. از جاهای دیدنی این ساحل زیبا قلعه و آثار باستانی و بخشی از جنگل‌های حرا است. برای رسیدن به روستای لافت هم می‌توانید از قشم با ماشین به آنجا بروید یا از بندرعباس با لنج به این ساحل زیبا برسید.

آدرس: جزیره قشم، ۶۰ کیلومتری روستای لافت، بلوار اصلی، پارک ساحلی لافت


کلام آخر


در این مقاله سعی کردیم بهترین سواحل قشم را معرفی کنیم. جزیره قشم جاهای دیدنی زیادی دارد و بازدید از مراکز خرید قشم هم خالی از لطف نیست، همچنین رستوران‌های زیادی که غذاهای محلی خوشمزه‌ای را طبخ می‌کنند که ارزش امتحان کردن دارند. شما هم اگر هوس سفر به قشم و دیدن سواحل زیبای آن را کرده‌اید، می‌توانید انواع بلیط سفر را مانند بلیط هواپیما، اتوبوس و قطار از قاصدک ۲۴ تهیه کنید و با خیال راحت به یک سفر خاطره‌انگیز بروید.


سوالات متداول در مورد سواحل قشم

جزیره ناز، ساحل نقره‌ای، ساحل زیتون
ساحل مسن، ساحل شیب دراز، ساحل سوزا و ساحل نقره‌ای