طبیعت کشور اندونزی

هیچ کشوری در دنیا به اندازه اندونزی جزیره ندارد؛ بیش از 17000 جزیره کوچک و بزرگ. جزایر بکر و دست نخورده تا جزایری که زمانی غرش کوه‌های آتشفشانی‌اش،  جغرافیای زمین را دگرگون کرده است. اگر تور اندونزی یکی از برنامه‌های آینده سفر شماست، شاید بد نباشد علاوه بر دانستن حقایقی جالب در مورد این مجمع الجزایر شگفت انگیز، نگاهی نزدیک‌تر به جاذبه‌های دلربای طبیعی آن بیندازید. قاصدک24  برایتان گلچینی از این شگفتی‌های طبیعی گرد آورده است و شما را طبیعت اندونزی آشنا می‌کند.


پارک ملی کومودو


این جزیره خشک و سوزان که از سایر جزایر سرسبز اندونزی متمایز است، به خاطر داشتن گونه‌های متفاوت و شگفت انگیز خود منحصر به فرد است. بزرگ ترین مارمولک دنیا که نزدیک به سه متر طول دارد و اژدهای کومودو لقب گرفته، اغلب در کمپ اصلی پارک ملی (لو لیانگ) این جزیره توسط بازدیدکنندگان دیده می‌شود. تورهای دو روزه و یک شبه برای دیدن این اژدهاهای عجیب که در بستر خشک رودخانه می‌خرامند، برقرار شده است.

پارک ملی Tanjung Putting


در این پارک وسیع که 4150 کیلومتر وسعت دارد و در مرکز کالیمانتان قرار گرفته، می‌توان به تماشای حیات وحش و تجربه‌های هیجان‌انگیز در رودخانه‌ها پرداخت. جالب‌ترین تجربه این سفر اما می‌تواند سفر با قایق‌های ساده روستایی اما امنی باشد که در ایستگاه تغذیه اورانگوتان ها توقف می‌کنند. در کمپی به نام leakey اورانگوتان‌هایی نگهداری می‌شوند که والدین خود را ازدست داده یا قبلا اسیر دست انسان‌ها بوده‌اند. اورانگوتان‌ها در این ایستگاه‌ها برای بازگشت به دل حیات وحش آموزش می‌بینند. علاوه بر این حیوانات، پرندگانی چون مرغ ماهیخوار نیز در کناره رودخانه زندگی می‌کنند و این منطقه را تبدیل به یکی از جذاب‌ترین طبیعت اندونزی خواهند کرد.

پارک ملی Tanjung Putting


جزایر راجا آمپات (Raja Ampat)


آب‌های پراکنده راجا آمپات خانه یکی از متنوع‌ترین گونه‌های زندگی دریایی در دنیا هستند. تپه‌های مدور بر فراز اقیانوسی درخشان و شفاف و پیچیده در انبوهی از جنگل‌های استوایی، جزایر کوچک این آب‌ها را احاطه کرده و تنوع وسیعی را در زیر این آب‌ها خلق کرده‌اند. در زیر این آب‌ها کوسه‌های وحشی، اره ماهی‌ها، طوطی ماهی‌ها دنیایی را شکل داده‌اند که بی‌نظیر و تماشایی است. برای آن‌ها هم که از غواصی و رفتن به زیر آب می‌ترسند، قایق سواری و تماشای پرندگان در طبیعت زیبای اندونزی می‌تواند تفریح خوبی باشد.


جزایر راجا آمپات


کوه برومو (Bromo)


در کشوری که با آتشفشان خو گرفته، یکی از بی‌نظیرترین مناظر، کوه برومو است که در جزیره جاوه برافراشته شده است. یک دهانه وسیع به عرض 10 کیلومتر که حاصل یک فوران بزرگ آتشفشانی است، در نوک این کوه به وجود آمده است. دشت‌های وسیعی از خاکستر و ماسه‌های آتشفشانی به صخره‌های دیگر این کوه گسترش یافته و نمای ترسناک اما با شکوهی را خلق کرده است. یکی از بهترین غروب‌های دنیا را می‌توان از پس این قله‌های آتشفشانی تماشا کرد.

کوه برومو


پارک ملی کلیموتو (Kelimutu)


در شرق جزایر فلورز و بر فراز آتشفشان کلیموتو، سه تا از رنگارنگ‌ترین دریاچه‌های آتشفشانی دنیا گسترده شده‌اند. نکته جالب این است که دو دریاچه از این سه دریاچه، به طور منظم تغییر رنگ می‌دهند؛ پدیده‌ای که حاصل شسته شدن مداوم سنگ‌های آهکی مختلف است. شاید هیچ چیز به اندازه تماشای طلوع خورشید در این پارک چشم نواز نباشد  که پالتی از رنگ‌های متضاد از قهوه‌ای و نارنجی تا سیاه و قرمز را ترسیم می‌کند. بنابراین دور از انتظارنیست اگر بگوییم این منطقه زیباترین طبیعت کشور اندونزی است!

پارک ملی کلیموتو


دره Harau


این دره‌های شگفت‌انگیز در حاشیه صخره‌هایی مرتفع به بلندای 100 متر واقع شده و روح خود را از آبشارهای پر آب این منطقه به نام lemba harau گرفته است. در این منطقه هم می‌توان از کوه نوردی بر فراز این صخره‌ها لذت برد و هم از پیاده روی در مسیر شالیزارهای سرسبز برنج.

دره Harau


ارتفاعات Pulau Gunung Api Banda


این ارتفاعات که شکلی کاملا مخروطی داشته و شباهت زیادی نیز به کوه فیجی ژاپن دارند، تنها 666 متر ارتفاع دارند. ارتفاعات آپی باندا در جزایر دورافتاده باندا قرار گرفته و یکی دیدنی‌ترین آتشفشان‌های اندونزی به شمار می‌روند. یکی دیگر از دیدنی‌ترین طلوع‌های خورشید اندونزی را می‌توان از پس این ارتفاعات دید. ضمن اینکه در ساعاتی از روز، گدازه های زیر آبی از ساحل این کوه به بیرون سرازیر شده و فرصت بسیار خوبی را برای شنا در سطح آب فراهم می‌کند.

ارتفاعات Pulau Gunung Api Banda


حال که با طبیعت اندونزی آشنا شدید؛ می‌توانید برای سفر به این کشور توریستی از تورهای مسافرتی قاصدک 24 استفاده کنید و با خرید تور بالی لحظات جذابی را برای خود به ثبت برسانید. همچنین امکان دریافت ویزای اندونزی از قاصدک 24 نیز وجود دارد.