بهترین مقاصد فرهنگی جهان برای گردشگری


وقتی قرار است سفری به دل آداب و رسوم مردم دنیا داشته باشید، همراه بردن خانواده و به خصوص فرزندان، سفر را دلنشین تر خواهد کرد. چیزی شبیه یک تور فرهنگی را تصور کنید که شما راهنمای آن هستید. رفتن به مکان هایی با ارزش تاریخی و شاید ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو، گزینه ایده آلی به نظر می رسد. البته نیازی به گفتن نیست که برخی نقاط دنیا، بیش از پیش تاریخ و فرهنگ را در دل خود جای داده اند. اگر سفری خانوادگی به قصد تجربه ای فرهنگی در برنامه تان قرار دارد، با قاصدک 24 همراه شوید.

عمان


عمان می تواند برای آشنایی با خاورمیانه دریچه بسیار خوبی پیش چشم شما بگشاید. مسقط باشکوه، جایی که ساختمان ها هنوز به معماری سنتی وفادار مانده اند، بینشی نسبت به یک شیوه زندگی قدیمی را برای شما فراهم می کند. سوار بر یکی از کشتی های تفریحی شوید، فقط بنشینید و ماهی گیران را در حال کار تماشا کنید. علاوه بر پایتخت، روستاهای خشتی، قلعه ها و برج و باروهای زیادی برای گشت و گذار وجود دارد. به این مجموعه دلنشین می توانید خوشامدگویی گرم و پرمهر عمانی ها را هم اضافه کنید. باید بدانید که بهترین زمان سفر به عمان بین اکتبر و آوریل می باشد. چرا که ماه های ژوئن تا آگوست بسیار گرم است.

بهترین مقاصد فرهنگی جهان برای گردشگری

نروژ


فرهنگ اسکاندیناوی برای سال ها در نزد گردشگران محبوب بوده است. اما شاید معماری فانتزی و شیوه غذاخوری پیشرفته چیزی نباشد که بخواهید با بچه های خود در میان بگذارید. اما به لطف استراحتگاه های خانوادگی که برای کودکان زیر 8 سال رایگان است، نروژ یک مقصد محبوب برای خانواده هایی است که قصد آشنا کردن کودکان خود با این فرهنگ و به خصوص فعالیت مورد علاقه نروژی ها یعنی اسکی را دارند. از موزه های وایکینگ ها، پارک های موضوعی با غول ها و قصرهای افسانه ای، سافاری با گوزن و اسب سواری نهایت استفاده را ببرید. دانستن این نکته بد نیست که اکثر این خدمات امکانات مناسبی برای کودکان هم تدارک دیده اند. فراموش نکنید که فاصله شهرها در نروژ بسیار زیاد است. بنابراین طوری برنامه ریزی کنید که روزهای سفرتان خیلی طولانی نباشند.

نامیبیا


اگر می خواهید کودکان خود را با سبک زندگی در جنوب آفریقا آشنا کنید، نامیبیا نقطه شروع بسیار خوبی است. امکانات اقامتی بسیار خوب و ارزانی برای خانواده ها در این کشور وجود دارد. علاوه بر این جاده ها و خدمات پزشکی نیز مناسب هستند. اگرچه بیشتر گردشگران برای تماشای حیات وحش در پارک ملی Etosha به این کشور سفر می کنند، تپه های شنی مشهور Sossusvlei و ورزش های مهیج در Swakopmund که همگی برای کودکان هم قابل استفاده هستند، مکان هایی عالی برای یادگیری در مورد فرهنگ قبیله ای مدرن هستند. فراموش نکنید که از اقامتگاه Himba هم دیداری داشته باشید. البته شرکت های ارائه دهنده سافاری معمولا کودکان بالای هشت سال را برای اینگونه سفرها مجاز می دانند. از این رو همراه داشتن کودکان کمتر از هشت سال به احتمال زیاد یک سفر خانوادگی را می طلبد.

بهترین مقاصد فرهنگی جهان برای گردشگری

مکزیک


از گشت و گذار در ویرانه هایAztee تا دویدن دور میدان یک شهر استعماری و یادگرفتن در مورد هنر"فریدا" تا خوردن ذرت مکزیکی از یک دستگاه وندر در خیابان، مکزیک از همه جهت یک مقصد عالی برای سفر به شمار می رود. بدون شک سفر به مکزیک چیزیست که بچه ها هرگز از یاد نخواهند برد. از خیابان های شهر دوست داشتنی مکزیکو بالا بروید، با مردم محلی روی شن های داغ سواحل Tulum لحظاتی آرام را تجربه کنید و سوار بر قطار از دره های copper عبور کنید( این دره ها همچنین یک پارک مهیج با چندین زیپ لاین دارند). اما خبر بهتر این است که مکزیکی ها عاشق بچه ها هستند. اگر سفر خود را برای شروع نوامبر برنامه ریزی کنید، در جشنواره محلی روز مردگان هم که تکه ای منحصر به فرد از فرهنگ مکزیک است، شرکت خواهید کرد.

Emilia-Romagna در ایتالیا


ایتالیایی ها عاشق بچه ها هستند. بچه ها هم ایتالیایی ها را دوست دارند. برای شروع بد نیست از پیتزا، پاستا و بهترین بستنی های جهان شروع کنید. البته فرهنگ ایتالیایی همه جا به استقبال بچه ها می رود. اما اینکه چطوری از شلوغی فرار کرده تا بتوانید هم به شناخت ایتالیای مدرن و هم تاریخی بپردازید، سئوال مهمی است. پاسخ در Emilia-Romagna است. همه چیز در این ناحیه ایتالیا برایتان فراهم است. از غذاهای خوشمزه ای چون ژامبون پارما با پنیر تا موزاییک ها و کاشیکاری های راوِنا با تاریخی غنی که برای دوستداران تاریخ بسیار شگفت انگیز می نماید. رفتن به ساحل شهر Rimini، بازدید از هنر فوق العاده شهر Ferrara و نیز کلیسای جامع Modena را هم حتما در برنامه سفر فرهنگی خود به ایتالیا بگنجانید.

Orkney در اسکاتلند


سفر مهیج و لذت بخش به این شهر جزیره ای، خانواده را با میراث فرهنگی شگفت انگیز این جزیره آشنا می کند. با قدم گذاشتن به این جزیره، چیزهای زیادی برای دیدن وجود خواهد داشت. از 5 هزار سال تاریخ که در ویرانه های روستای Skara Brae پنهان شده تا افسانه وایکینگ ها در Kirkwall و نقشی که این جزیره در جنگ جهانی دوم بازی کرد که به خوبی اسناد آن در مرکز بازدید Scapa Flow موجود است. بعد از تمام شدن کلاس درس تاریخ، به سواحل این جزیره هم سری بزنید، از شیرینی های اسکاتلندی نوش جان کنید و حتی شانس خود را برای یک رقص محلی امتحان کنید. یک راه خیلی خوب هم برای سرگرم کردن بچه ها در ساحل وجود دارد. پیدا کردن صدف روی شن های ساحل!

آمستردام، هلند


آمستردام که یک شهر آرام است، مکان بسیار مفرحی برای یک سفر خانوادگی به شمار می رود. البته نباید فراموش کرد که تجربه های علمی و عملی را هم می توان در موزه NEMO امتحان کرد. اگر به هنر علاقه مند هستید هم حتما سری به خانه"آنه فرانک"، نویسنده معروف بزنید. بدون شک جالب ترین تجربه این سفر در موزه Verzetsmuseum Junior رقم خواهد خورد. این موزه در حقیقت، نخستین موزه کودکان درباره جنگ جهانی دوم با داستان هایی واقعی و آثاری از کودکانی است که در طول سال های اشغال این کشور به دست نازی ها در هلند می زیسته اند. بعد از موزه سوار بر قایق در کانال این شهر پارو بزنید، از پنکیک های خوشمزه هلندی نوش جان کنید، سوار دوچرخه هلندی شوید و در پارک Vondel وقت بگذرانید. البته این را هم از خاطر نبرید که هم موزه ونگوگ و هم رامبراند فعالیت های مهیج مخصوص کودکان هم دارند.

نَشویل، تِنِسی آمریکا


راهی بهتر از یک هفته اقامت در نشویل برای آشنایی با فرهنگ موسیقی آمریکا سراغ دارید؟ برای گشت و گذار در میراث هنری غنی این منطقه راه های زیادی وجود دارد. تالار موسیقی شهر، نمایشگاه هایی تعاملی دارد به اضافه باجه هایی که به شما اجازه می دهد یک آهنگ را به صورت خانوادگی بخوانید. موزه"جانی کَش" هم فیلم هایی دارد که بچه ها را سرگرم می کند. اگر هم می خواهید که روی دیگر شهر را ببینید، به Belle Meade Plantation بروید؛ عمارتی با تاریخی فوق العاده و زمین هایی که برای پرسه زدن، بسیار عالی هستند.

بهترین مقاصد فرهنگی جهان برای گردشگری

Brisbane، استرالیا


برای رفتن به دل یک فرهنگ جویای آرامش، علاقه مند به پیک نیک و باربیکیو که در واقع ذاتی فرهنگ استرالیایی است، هیچ راهی بهتر از سفر به این شهر نیست. در بریسبان می توانید به ساحل Streets بروید و از شنا لذت ببرید. این ساحل مکان مناسبی برای شنای بچه ها به شمار می رود. در پارکNew Farm هم زمین بازی وجود دارد که خانه های درختی فراوانی در آن به چشم می خورد. در زمین های کنار رودخانه اتراق کنید و از یک پیک نیک در کنار خانواده لذت ببرید. بعد از یک دورهمی لذت بخش با خانواده، سری به اقامتگاه کوالاها در همان نزدیکی بزنید. اقامتگاه Lone Pine که نخستین و بزرگ ترین اقامتگاه کوالاها در دنیاست، شما را با این موجودات دوست داشتنی آشنا می کند. اگر هم علاقه مند هستید تا نگاهی به فرهنگ باستانی این کشور بیندازید، به گالری هنر کوینزلند و گالری هنر مدرن بروید. خبر خوب هم این است که هر دوی این موزه ها فعالیت هایی دارند که بچه ها از شرکت در آنها لذت خواهند برد.

بهترین مقاصد فرهنگی جهان برای گردشگری

کیوتو، ژاپن


فرهنگ مرموز و البته جالب ژاپنی ارزش کنکاش دارد. اولین قدم برای آشنا شدن با این فرهنگ، رفتن به کیوتو است؛ شهری در جزیره هونشو با بیش از یک میلیون جمعیت. با عبادتگاه Fushimi Inari-Taisha شروع کنید. نمونه ای بسیار شگفت انگیز از عبادتگاهی سنتی با دروازه های خاص خود و رنگ نارنجی بکار رفته در بنا. این شهر پر از عبادتگاه است. پس مقصد بعدی شما معبد بودایی Shōren-in خواهد بود؛ معبدی که از قرن سیزدهم میلادی به جای مانده است.

بهترین مقاصد فرهنگی جهان برای گردشگری

در نزدیکی این معبد، جنگل های بامبو نیز قد علم کرده اند. پیچیدن باد در میان این بامبوها، صدایی را به وجود می آورد که هزاران نفر را به این منطقه می کشاند. ضمن اینکه رفتن به بازار محلی Nishiki با 400سال قدمت، تجربه لذت بخش شما را کامل خواهد کرد. در این بازار شما می توانید هر چیز خوشمزه ای پیدا کنید و بعد به قدم به پاساژهای مدرن و لوکس بگذارید. اقامت کوتاهی هم در باغ گیاه شناسی کیوتو داشته باشید. از ماه مارس تا آوریل، شکوفه های گیلاس در این باغ شکوه بی نظیری از خود به نمایش می گذارند.