از بازی تاج و تخت تا سفر به زیر آب؛ تورهای مدرن را بشناسید


با قدم گذاشتن به دنیای مدرن، سفر و شیوه های سفر کردن نیز دستخوش یک تحول شده است. گزینه های پیش روی شما برای سفر به قدری زیاد شده که انتخاب از میان آنها گیج کننده به نظر می آید. اگر بیست سال پیش سفر به دل جنگل و قدم زدن در کنار ساحل، تجربه ای بود که هر سال مجبور به تکرار آن بودید، امروزه دستت تان باز است. می توانید سوار بر ماشین شخصی تان شوید یا از تورها برای یک تجربه منحصر به فرد کمک بگیرید. تورهایی که پیشنهادهای خود را با ذائقه مشتریان خود همگام کرده و در این راه از فیلم های محبوب و داستان های مشهور تاریخ نیز کمک گرفته اند. اینکه عجیب ترین و مهیج ترین این تورها در کجای جهان اتفاق می افتند، چیزیست که قاصدک 24 به دنبال آن رفته است.


تور هری پاتر، لندن


تورهای هری پاتر برای عاشقان داستان ها و فیلم های جی.کی رولینگ یک گزینه عالی به نظر می رسند. تورهایی که قرار است آنها را به خاطره انگیزترین مکان ها و رویدادهای تصویر شده در فیلم ها و کتاب ها ببرد؛ مکان هایی که بیشتر آنها هم در لندن واقع شده اند. وزارت جادو و پل هایی که زمانی اعضای محفل ققنوس سوار بر جاروی خود بر فراز آنها پرواز کردند، از جمله مکان هایی هستند که می توانید انتظار دیدن آنها را داشته باشید. هاگوارتز و سکوی نه و سه چهارم هم می توانند در لیست مقصدهای شما قرار بگیرند. البته این را هم باید بدانید که تور شما چیزی نزدیک به 2 ساعت و نیم و از پل لندن تا میدان لیک استر ادامه خواهد داشت. هزینه نیز به ازای هر بزرگسال 12 یورو و 10 یورو نیز برای هر کودک است.


از بازی تاج و تخت تا سفر به زیر آب؛ تورهای مدرن را بشناسید

تور برکینگ بَد، آلبوکرک، نیومکزیکو


برای آنهایی که هیچ سریالی را از دست نمی دهند، برکینگ بد نامِ آشنایی است. سریالی آمریکایی که داستان زندگی پر فراز و نشیب والتر وایت، یک معلم شیمی را روایت می کند. در این میان آلبوکرک به عنوان مکان فیلمبرداری این سریال، اهمیت زیادی کسب کرده است. از همین رو آژانس مسافرتی به نام ABQ توری را ترتیب داده که علاقه مندان را به دیدن رستوران ها، مغازه ها و کارواش مشهور اختاپوس می برد.
هیجان تور از آنجایی شروع می شود که شما می توانید شیرینی های کوچک کریستالی قلابی را از شیرینی فروشی "کَندی لیدی" خریداری کرده، شب را در متل" کراس رود" مانده و صبحانه را در فست فود "توییسترز" میل کنید؛ تمام مکان هایی که شما را به دل سریال محبوب تان می برد.

از بازی تاج و تخت تا سفر به زیر آب؛ تورهای مدرن را بشناسید


تور جزیره روبِن، کیپ تاون


برای آنهایی که به سیاست علاقه دارند، بازدید از این جزیره منحصر به فرد بهترین گزینه است. جزیره یا زندان روبن تاریخ عجیبی دارد؛ زمانی زندان بوده، سپس به محلی برای نگهداری بیماران جذامی، یک آسایشگاه روانی، یک پایگاه نظامی و در پایان دوباره به زندان تبدیل شده و امروز نیز یک جاذبه توریستی به شمار می رود. در روبن بازدید از سلولی که در آن نلسون ماندلا برای 18 سال زندانی بود، بهترین تجربه را برای شما رقم خواهد زد. تماشای معدن سنگ آهکی که منجر به از دست رفت بینایی وی شد و حتی تجهیزات جاسوسی که پلیس امنیت زمانی برای جاسوسی از زندانیان سیاسی از آنها استفاده می کرد، هم بخش دیگری از این تور است.جالب است بدانید که راهنمای شما در این تورها نیز زندانیان و نگهبانان سابق هستند. بالاخره اینکه روبن در سال 1999 نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.


از بازی تاج و تخت تا سفر به زیر آب؛ تورهای مدرن را بشناسید

تور "درهم و برهمی" چارلز منسون، لوس آنجلس


در طول این تور 3 ساعته شما می توانید به هر نوع اطلاعاتی در مورد چگونگی و چرایی قتل شارون تیت، هنرپیشه هالیوود دست پیدا کنید؛ هنرپیشه ای که توسط خانواده منسون (یک فرقه کیش شخصیت) در سال 1969 به قتل رسید. در این تور قرار است شما به تمام مکان ها و صحنه های مرتبط با جنایت سر زده، از عکس های صحنه قتل بازدید کرده و به بازسازی صدای مقتولان و نیز مجرمان به ویژه در ساعات پایانی زندگی شان گوش کنید. البته این تور برای کودکان زیر 12 سال ممنوع است.


از بازی تاج و تخت تا سفر به زیر آب؛ تورهای مدرن را بشناسید

تور سیستم فاضلاب شهری نیویورک


بدون شک غیر رومانتیک ترین توری که هر فرد در روز ولنتاین می تواند داشته باشد، دیدار از سیستم فاضلاب شهری نیویورک است! اداره حفاظت از محیط زیست نیویورک درست در روز ولنتاین، توری یک روزه را از تأسیسات فوق العاده ای ترتیب داده که مواد خام فاضلاب را به مایعاتی کمتر مضر تبدیل می کنند. البته این را هم باید افزود که تور فوق تنها به روی زمین تعلق داشته و تورهای زیر زمینی ممنوع هستند. با این حال با راهنمایی یک مورخ و کارشناس سیستم های فاضلاب شهری نیویورک به نام "استیو دانکن" شما می توانید از شاخه های رودها و جریان های آبی زیرزمینی که زمانی در این شهر جریان داشتند، دیدن کنید. جالب تر اینکه راهنما به شما یاد خواهد داد که چگونه از هیروگلیف های روی کف پوش های خیابانی نیویورک رمزگشایی کنید.

از بازی تاج و تخت تا سفر به زیر آب؛ تورهای مدرن را بشناسید


تور "بازی تاج و تخت"، ایرلند شمالی


علاقه مندان این تور بدون شک، هواداران سریال مشهور گیم آو ترونز یا بازی تاج و تخت خواهند بود. توری که قرار است به "کاستل وارد" (محل قلعه خیالی وینترفِل) و نیز تمام صحنه های ساخته شده برای این سریال در "پِینت هال" بلفاست برود که بزرگ ترین استودیوی حال حاضر در جهان است. اگر عاشق تخیل و شکوه دنیاها، پادشاهی ها و اعصار گمشده در دل تاریخ هستید، دیدن تالار بزرگ سلطنتی با تخت پادشاهی آهنین شما را شگفت زده خواهد کرد.

از بازی تاج و تخت تا سفر به زیر آب؛ تورهای مدرن را بشناسید

اگر هم مسحور این همه جاذبه شده اید و پرداخت 10 یورو بیشتر، به چشم تان نمی آید، مهارت تیراندازی خود را هم در محوطه قلعه امتحان کنید. شمشیر و شنل را هم می توانید کرایه کرده و خودتان را هر چه بیشتر در فضا احساس کنید.


تور نیمه زمین Middle Earth در نیوزیلند


اگر امروزه تورهای بیشتری را می بینید که حول محور فیلم ها و سریال های محبوب شکل گرفته اند، تعجب نکنید. این بار هم یک فیلم محبوب؛ ارباب حلقه ها. هر چند که برای پیوستن به تور لازم نیست از عاشقان این فیلم باشید، اما دیدن حداقل یکی از قسمت های فیلم به شما کمک می کند تا تجربه فراموش ناشدنی را رقم بزنید. شاید نویسنده ارباب حلقه ها(جی. آر تولکین) در زمان خلق داستان، نیوزیلند را در ذهن خود داشته که تا این اندازه بین صحنه های فیلم و چشم اندازهای نیوزیلند شباهت وجود دارد. در این بخش از نیوزیلند شما به سلاح ها و لباس های به کار رفته در فیلم هم دسترسی خواهید داشت. ضمن اینکه می توانید در این تور یک تا 9 روزه، در برخی از مهیج ترین مکان ها نیز اقامت داشته باشید.


از بازی تاج و تخت تا سفر به زیر آب؛ تورهای مدرن را بشناسید

تورهای وودوو در هائیتی


ساکنان هائیتی جزیره خود را سرزمینی می دانند که زمان در آن عمل نمی کند. اگر تعداد کارها و چیزهایی را که در این جزیره ارزش انجام دادن و دیدن دارند، در نظر بگیریم، پر بیراه نیست. تورهای 5 روزه به هائیتی که ارزان هم نیستند، به شما امکان تجربه فرهنگ، باستان شناسی، تاریخ و حتی زندگی روزمره این جزیره را می دهند؛ جزیره ای که یکی از نخستین کشورهای رها شده از استعمار فرانسه به شمار می رود.
این را هم باید افزود که هائیتی دو اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو و بیست میراث ملی دیگر را در خود جای داده است. بی تردید مهیج ترین بخش تور فرصت شرکت در جشن مذهبی وودوو است. هر چند که انتظار دیدن زامبی ها و نیز آوردن افراد زیر 17 سال را نباید در این جشن داشته باشید.

از بازی تاج و تخت تا سفر به زیر آب؛ تورهای مدرن را بشناسید

تورهای گانجا در جامائیکا


اگر با شنیدن نام جامائیکا، هیجان به وجودتان آمده؛ اندکی درنگ کنید. چرا که برای سفر به زمین های کشت ماری جوانا در جامائیکا، باید بیشتر از 18 سال سن داشته باشید. تور قرار است شما را به شهر کوچک ناین مایل ببرد که محل تولد ستاره مشهور موسیقی مردم جامائیکا، باب مارلی است. در این تور که 5 ساعت و نیم به طول خواهد انجامید، شما در ایستگاه های خاصی هم توقف خواهید داشت و از نزدیک شاهد کشت برخی گیاهان خواهید بود.


از بازی تاج و تخت تا سفر به زیر آب؛ تورهای مدرن را بشناسید

تور محل دفن زباله های لندن


یک ضرب المثل انگلیسی می گوید: "زباله یک فرد می تواند گنج فرد دیگری باشد". چیزی که می توان آن را در عالم واقعیت در یکی از مکان های تاریخی دفن زباله در لندن مشاهده کرد. در این تور که از پارک شهری "مودچوت" در لندن آغاز شده و در گرینویچ به پایان می رسد، شما همه چیز را در مورد آنچه که لندن را در جایگاه امروزش نشانده اند، خواهید دانست.

از بازی تاج و تخت تا سفر به زیر آب؛ تورهای مدرن را بشناسید
بدون شک یکی از چیزهایی که شما را شگفت زده خواهد کرد، دانستن این واقعیت است که چرم زمانی از مدفوع سگ تهیه می شده است. البته این پایان داستان نیست. تور با جستجوی پیپ های عصر تئودور در حاشیه رود تیمز به پایان می رسد.


تورهای پیاده روی در زیر آب در مائوریتیوس


یک آژانس مسافرتی در جزایر مائوریتیوس به نام کاپیتان نِمو تجربه منحصر به فردی را در اختیار مسافران می گذارند. او شما را به یک سکوی شیرجه برده، تنگ ماهی که شیلنگ هوا به آن متصل شده؛ روی سرتان گذاشته و شما را به دریا پرتاب می کند. برای مدت 20 دقیقه می توانید بهترین لذت ها را در زندگی خود تجربه کنید. اگر هم دچار وحشت شدید، قدم زدن روی تخته های دریایی، نفس کشیدن با کپسول هوا و غذا دادن به ماهی های تنبل می تواند کمی آرام تان کند.

از بازی تاج و تخت تا سفر به زیر آب؛ تورهای مدرن را بشناسید

منبع: travelstart.co.za