پیوسته ترین کشورهای جهان


برای مسافران عوامل مختلفی در انتخاب مقصد سفر دخیل هستند. بدون شک اینکه شهر یا کشور مقصد شما از چه جاذبه هایی برخوردار باشد، چیزی نیست که قابل چشم پوشی باشد. اما آنچه که کمتر به ذهن می آید، زیرساخت های یک فرودگاه است. شاید وقت آن رسیده باشد که این عامل را هم در انتخاب های خود بگنجانید. گفته می شود که هر چه کشوری پیوسته تر باشد، سفر کردن به آن و خارج شدن از آن راحت تر است. داشتن زیرساخت های فرودگاهی خوب هم به معنای اتلاف وقت کمتر برای پروازهاست. در اجلاس جهانی اقتصاد در سال 2017 و در گزارش مربوط به سفر و گردشگری، 136 کشور در 14 ستون مختلف طبقه بندی شدند. این طبقه بندی تصویر جامعی از بهترین مقاصد گردشگری را در جهان ارائه داد. یکی از ستون هایی که کشورها در آن طبقه بندی شدند، زیرساخت های فرودگاهی است.

این گزارش برای تعیین بهترین مقاصد گردشگری به شاخص های مختلفی نگاه می کند. برای مثال از ضرب تعداد صندلی های موجود در پروازهای بین المللی و داخلی در تعداد کیلومترهای یک مسیر، شاخصی با عنوان"تعداد صندلی موجود در هر کیلومتر" به دست می آید. همچنین تعداد دفعات برخاستن هواپیماها و تعداد ایرلاین هایی که در یک کشور در حال فعالیت هستند، سنجیده می شود. در پایان هم کیفیت زیرساخت های فرودگاهی در مقیاس 1 تا 7 اندازه گیری می شود.

امروز بیش از همیشه سوار هواپیما شدن و صبح در کشور دیگری از خواب بلند شدن، ممکن است. قاصدک 24 در این مطلب شما را با 15 کشوری آشنا می کند که بهترین زیرساخت های فرودگاهی را در جهان دارند. اگر وقتتان اندک است و دنبال راهی آسان برای ارتباط با دنیا می گردید، همراه ما باشید.

کانادا


کانادا پیوسته ترین کشور دنیاست که در تمام شاخص های موجود، عملکرد خوبی از خود نشان داده است. این کشور شمار زیادی ایرلاین و فرودگاه دارد و تعداد دفعات نشستن و برخاستن هواپیماها، گویای این موضوع است. کانادا همچنین در گزارش رده بندهی جهانی با قرار گرفتن در جایگاه نهم، عملکرد بسیار خوبی داشته و در مجموع یک مقصد ایده آل برای گردشگری است. شما می‌توانید برای گرفتن ویزای کانادا و پیکاپ ویزا کانادا از قاصدک 24 استفاده کنید.

آمریکا


آمریکا در این لیست 15 تایی در رده دوم قرار دارد. ایالات متحده بیشتر از هر کشور دیگری ایرلاین و صندلی موجود در هر کیلومتر هم برای پروازهای بین المللی و هم داخلی دارد. کیفیت زیرساخت های فرودگاهی نیز در این کشور بسیار خوب است.

امارات متحده عربی


جایگاه سوم به کشوری از خاورمیانه تعلق دارد؛ امارات متحده عربی. افزایش تعداد توریست های این کشور، نشان دهنده راحتی و رفاه بازدیدکنندگانی است که به این کشور وارد یا از آن خارج می شوند. امارات در سال 2015 مقصد بیش از 14 میلیون گردشگر بوده که تنها 4 میلیون نفر آن از دو سال پیش به این سو، بوده است.

پیوسته ترین کشورهای جهان-امارات متحده عربی

استرالیا


فاصله زیاد استرالیا از سایر نقاط جهان، مانع ارتباط این کشور با جهان نشده است. حتی رفتن از یک سوی قاره به سوی دیگر سخت است و پرواز از شهری به شهر دیگر، حدود 5 ساعت به طول می انجامد. اما قرار گرفتن در رده هشتم از بعد سفرهای هوایی داخلی، شاخص قوی است که نشان می دهد گزینه های بسیار خوب و بی دردسری برای رفتن به این سفرهای داخلی وجود دارد.


بیشتر بخوانید: بهترین موزه های هوانوردی جهان؛ روایت تصویری پرواز بشر



هنگ کنگ


هنگ کنگ نیز جایگاه خوبی در این میان دارد. با برخورداری از امتیازات عالی در تجارت(رتبه نخست) و در اولویت قرار دادن سفر و تجارت(جایگاه نهم)، کاملا منطقی به نظر می رسد که این منطقه عملکرد خوبی در جذب توریست داشته باشد. کیفیت زیرساخت های فرودگاهی در هنگ کنگ در رده سوم قرار دارد؛ این یعنی مسافران سفر راحت و دلپذیری را به این منطقه تجربه خواهند کرد.

پیوسته ترین کشورهای جهان-هنگ کنگ

سنگاپور


سنگاپور در شاخص پیوستگی سفرهای هوایی در رتبه ششم قرار دارد. اما در کیفیت زیرساخت های فرودگاهی در جایگاه نخست خودنمایی می کند(اگر حتی یک بار هم به فرودگاه بین المللی"چانگی" قدم گذاشته باشید، متوجه این موضوع خواهید شد). سنگاپور همچنین در رده بندی زیرساخت های زمینی و بندری، در جایگاه دوم قرار می گیرد که نشان دهنده سهولت دسترسی به آن برای گردشگران است.

پیوسته تری کشورهای جهان-سنگاپور

نروژ


نروژ یک کشور بی نهایت پیوسته به شمار می رود. این کشور از منظر تعداد دفعات نشستن و برخاستن هواپیماها در جایگاه پنجم و از بعد تعداد فرودگاه ها در رده چهارم جهانی قرار گرفته است. این کشور اسکاندیناویایی امتیازات بیشمار دیگری هم دارد. از جمله یکی از امن ترین کشورهای جهان است که صنعت سفر و توریسم در آن از اولویت های نخست به شمار می آید. نروژی ها در حفظ محیط زیست خود نیز بسیار عالی عمل کرده اند.

بریتانیا


بریتانیا در رده هشتم زیرساخت های فرودگاهی جای گرفته است. این کشور به عنوان دروازه اروپا تلقی می شود و قرار گرفتن آن در رده سوم تعداد ایرلاین های دنیا و نیز تعداد صندلی های موجود در هر کیلومتر برای پروازهای بین المللی، خود گویای این موضوع است. گفتنی است که این کشور از زمان گزارش قبلی تا کنون، زیرساخت های گردشگری خود را به شدت توسعه داده است. با 30 پله صعود کردن به رده هفتم، بریتانیا یکی از بهترین کشورها برای توریست هایی است که به آن قدم می گذارند.

اسپانیا


پیوستگی اسپانیا با سایر نقاط دنیا مزیت فوق العاده ای است و به معنای این است که رسیدن به نخستین مقصد این لیست، کار راحتی است. اسپانیا با امتیازات بالا در اولویت بندی سفر و توریسم، زیرساخت های گردشگری و نیز سفرهای تجاری، فرهنگی و طبیعی، یک مقصد بی نظیر برای گردشگران به شمار می رود.

هلند


جایگاه هلند در این لیست، دهم است. هلند از بعد کیفیت زیرساخت های فرودگاهی رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. گفته می شود که سفر زمینی در این کشور برای گردشگران بسیار راحت است. همچنین مجاورت این کشور با سایر نقاط اروپا، به مسافران امکان دیدن مناظر بیشمار در کوتاه ترین زمان ممکن را می دهد.

پیوسته ترین کشورهای جهان-هلند

سوییس


سوییس از بعد سفرهای هوایی در رتبه یازدهم لیست قرار گرفته است. این کشور همچنین با عملکر بسیار خوب خود در کیفیت زیرساخت های فرودگاهی، در رده هشتم جای دارد. زیرساخت های عالی گردشگری، محیط زیست پایدار و ایمنی و امنیت، سوییس را در جایگاه بالایی قرار داده است. اما آنچه که ممکن است گردشگران را از این کشور دور نگاه دارد ای است که سوییس یکی از گران ترین کشورهای جهان است.

پیوسته ترین کشورهای جهان-سوییس

آلمان


جمهوری فدرال آلمان در رده دوازدهم زیرساخت های فرودگاهی و سوم تعداد ایرلاین های فعال قرار دارد. رسیدن به این کشور برای توریست ها بسیار راحت است. ضمن اینکه این مقصد اروپایی به خاطر زیرساخت های بندری و زمینی در سکوی پنجم ایستاده است. در رده بندی کلی هم آلمان در جایگاه سوم است؛ این شاید به معنای این باشد که تنها دلیل برای رفتن به این کشور سهولت حمل و نقل نیست.

فرانسه


فرانسه در رده بندی جهانی این گزارش، جایگاه دوم را به خود اختصاص داده که منعکس کننده ویژگی های متعددی است. فرانسه دومین جایگاه را از منظر تعداد ایرلاین های فعال در جهان از آنِ خود کرده است. به این امتیازات باید جایگاه هفتم برای مقادیر موجود کیلومتر برای پروازهای بین المللی را هم اضافه کرد.

ترکیه


ترکیه در مرکز اوراسیا واقع شده و همین موضوع این کشور را به قطب گردشگری بین خاورمیانه و اروپا بدل کرده است. ترکیه از منظر تعداد ایرلاین های فعال در رتبه دوازدهم قرار گرفته است. در تعداد صندلی موجود در هر کیلومتر برای پروازهای داخلی هم این کشور جایگاه یازدهم را اشغال کرده است.

نیوزیلند


نیوزیلند اگرچه ممکن است بسیار دور به نظر برسد اما کشور نسبتا پیوسته ای است. نیوزیلند به لطف تعداد زیاد فرودگاه ها و برخاست های هواپیما در جایگاه 15 جهان قرار گرفته است. علی رغم جمعیت پایین این کشور، سفر بخش از شیوه مردم نیوزیلند به شمار می رود. اوکلند، پایتخت نیوزیلند، به عنوان قطب سفر بین جزایر اقیانوس آرام و بیشتر نقاط جهان تلقی می شود.