اشتباهات رایج در خرید بیمه مسافرتی


امروزه دیگر لزوم تهیه بیمه مسافرتی در سفرهای خارجی بر کسی پوشیده نیست. بیمه مسافرتی، بیمه نامه ای ضروری است که می تواند علاوه بر تامین هزینه های درمانی شما در سفر، خسارتهایی نظیر تاخیر در پرواز را هم جبران نماید. با همه این مزیتها، گاه مسافران به هنگام خرید بیمه مسافرتی دچار مشکلاتی می گردند و در پایان سفر نه تنها ضرر می کنند بلکه متحمل هزینه های اضافی نیز می گردند.

بدین ترتیب خرید بیمه مسافرتی بهتر است با آگاهی درست و برنامه ریزی صورت بگیرد. این خرید اگر در زمان مناسب و با اطلاع از اشتباهات رایج در خرید بیمه نامه های مسافرتی انجام شود، مسافر را به معنای واقعی از هر ضرر و زیانی مصون می دارد. برای آشنایی با برخی از متداولترین این اشتباهات با قاصدک 24 همراه شوید.

اغلب کردیت کارتها دارای بیمه مسافرتی نیستند!


بعضی از افراد دارای کردیت کارت بر این باورند که در زمان سفر دارای بیمه مسافرتی هستند. این در حالی است اغلب کردیت کارتها دارای بیمه مسافرتی نیستند و در آن دسته که شامل بیمه می شوند نیز پوشش بیمه مسافرتی و نافذ بودن بیمه در هنگام مطالبه خسارت مد نظر است. بدین ترتیب بهتر است حتی با داشتن کردیت کارت اقدام به تهیه بیمه نامه ای مستقل بنا بر شرایط سفر خود نمایید.

به تعویق انداختن خرید بیمه


بهترین زمان برای خرید بیمه مسافرتی، اندکی پس از رزرو سفر است. شرایطی را در نظر بگیرید که در مقصد و محل اقامت خود هستید و از قضا هزینه احتمالی بیمه را نیز کنار گذاشته اما خرید آن را به تعویق انداخته اید. در این صورت ممکن است زمان مناسب را از دست بدهید و هنگامی برای خرید بیمه اقدام کنید که دیگر دیر است. جالب است بدانید بسیاری از مشاوران سفر توصیه می کنند در همان مراحل ابتدایی برنامه ریزی، برای خرید بیمه اقدام نمایید.

در انتخاب دقت نمی کنید!


قبل از خرید بیمه نامه مسافرتی بهتر است سیاست شرکت بیمه مورد نظر خود را بررسی نمایید. اگر بیمه نامه ای که خریداری کرده اید به هنگام تغییر برنامه سفر شما نیز تمام هزینه ها را هر چند با پرداخت مبلغی اضافه، پوشش دهد انتخاب درستی داشته اید. در غیر این صورت بهتر است با دقت بیشتری شرکتهای بیمه ارائه دهنده بیمه نامه های مسافرتی را بررسی و انتخاب کنید.

دقت در انتخاب بیمه مسافرتی

سفرتان را قبل از ورود به مقصد بیمه کنید


ممکن است در سفر دچار حادثه یا جراحت شوید، بدیهی است در چنین شرایطی دفترچه بیمه ای که در خانه دارید، به کارتان نمی آید. از این رو بهتر است قبل از ورود به مقصد سفرتان را بیمه کنید در غیر این صورت ممکن است مجبور به خرید بیمه مسافرتی با قیمتی بالاتر از قیمت معمول آن در گمرک شوید.

بیمه مسافرتی شما پوشش لازم را ندارد!


شاید برای برخی از مسافران تازه کار تمامی بیمه ها یکسان به نظر برسند این در حالی است که بیمه های مسافرتی به دسته های مختلف با پوشش دهی گوناگون تقسیم می شوند. جالب است بدانید بیمه مسافرتی به سه دسته کلی پزشکی، جامع و سالیانه تقسیم می شود. طرح بیمه مسافرتی پزشکی، پوششهای مربوط به صدمات ناشی از حوادث یا حملات تروریستی را شامل می شود اما سرقت، گمشدن و تاخیر در پرواز را پوشش نمی دهد. بیمه جامع، لغو، تاخیر و تغییر را شامل اما تمام موارد پزشکی را شامل نمی شود و در نهایت، بیمه سالانه سفر که در هر زمانی موارد پزشکی و جامع را پوشش می دهد.

عتیقه جات شما تحت پوشش بیمه مسافرتی نیستند!


بهتر است به طور کامل از پوشش بیمه خود مطلع شوید و پس از آن چمدانتان را ببندید. به طور معمول وسایل الکترونیکی، طلا و جواهر با قیمت بالا و عتیقه جات تحت پوشش بیمه مسافرتی نیستند و در صورت گم شدن، شما نمی توانید ادعایی در خصوص دریافت خسارت آنها داشته باشید.

طلا و جواهرات تحت پوشش بیمه مسافرتی نیستند

بیمه ای متناسب با ارزش بلیط هواپیما خود تهیه نمایید


بهتر است درهنگام خرید بلیط هواپیما دقت کنید و به منظور برخورداری از پوشش ابطال بلیط با آگاهی کافی و مشاوره گرفتن از متخصصین بیمه اقدام به خریداری بیمه مسافرتی نمایید.

در پایان یادآور می شویم خرید بیمه نامه مسافرتی از مکان و افراد غیر متخصص، یکی دیگر از اشتباهات رایج در خرید بیمه مسافرتی است. علاوه بر اینها عدم دقت در شرح قرارداد و پرسش و پاسخهای پزشکی نیز می تواند منجر به عدم پوشش حوادث در هنگام مطالبه خسارات گردد. فراموش نکنید بیمه یک قرار داد حقوقی است از این رو به عنوان یک بیمه گذار موظفید در هر شرایطی از مطالب بیمه نامه خود آگاه باشید.