بیمه مسافرتی سامان

سایر خدمات

visa

درخواست ویزا ساده و بی دردسر ویزای توریستی بگیر!

arrow
tour

تور گروهی یک سفر کوتاه و دلخواه رو تجربه کن!

arrow

بیمه مسافرتی سامان

قاصدک 24

مسافران و تجار ایرانی بسیاری وجود دارند که به طور متعدد به خارج از ایران سفر می‌کنند. این مسافرت‌ها ممکن است با انگیزه‌های متفاوتی اعم از تجاری یا گردشگری صورت پذیرد اما آنچه برای شرکت‌های بیمه گذاری چون بیمه سامان اهمیت دارد هدف از انجام یک سفر نیست، بلکه راحتی و آسایش مسافران در هر سفر است! همچنین از آنجایی که نمی‌توان سفر را به طور قطع از حوادث مصون داشت؛ وجود ضمانتی که هزینه‌های مالی غیر منتظره را جبران نماید، کاملاً ضروری است. یکی از خدمات مناسبی که می‌توان در راستای جبران این هزینه‌ها بهره برد، بیمه مسافرتی سامان است. در ادامه با مزایا و پوشش‌های این بیمه آشنا می‌شویم.

بیمه مسافرتی سامان

مزایای بیمه مسافرتی سامان


شرکت سامان در سال 1383 تاسیس شد و امروزه خدمات زیادی را در حوزه خرید آنلاین بیمه‌های مسافرتی ارائه می‌کند. بیمه مسافرتی سامان انواع سفر از جمله تک نفره، تجاری، خانوادگی و... را شامل می شود و مزایای زیادی برای سفرهای داخلی و خارجی دارد. در این بخش قصد داریم به ضرورت استفاده از 
بیمه مسافرتی سامان در سفر و مزایای آن بپردازیم.
با وجود بیمه مسافرتی سامان می توانید از جبران هزینه‌های بستری و درمان در بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی، انتقال به مراکز درمانی در اثر حادثه و یا بیماری، فوریت‌های دندانپزشکی، ارسال داروهای ضروری، حواله وجه ضمان، حواله وجه نقد و ... آسوده خاطر باشید.


پوشش های بیمه مسافرتی سامان


1- پرداخت و جبران هزینه های پزشکی و بستری در مراکز درمانی خارج از کشور؛ اعم از هزینه های بستری در بیمارستان، جراحی، معاینات پزشکی و داروهای تجویز شده از جانب پزشک در صورت بروز بیماری یا صدمات جسمانی بیمه شده در خارج از ایران.
2- جابجایی یا بازگرداندن بیمه شده به کشور در طول سفر در اثر بیماری یا حادثه؛ در صورت بروز هر گونه حادثه یا بیماری ناگهانی بیمه شده، انتقال وی به یک مرکز درمانی مجهز و یا بازگرداندن وی به کشور محل اقامت خود صورت خواهد گرفت. ممکن است با توجه به موقعیت و یا وخامت حال بیمه شده، وی به وسیله آمبولانس و یا سایر وسایل نقلیه، به نزدیکترین مرکز درمانی انتقال یافته و یا در شرایط حادتر به کشورش بازگردانیده شود.
3- پرداخت هزینه های فوریت دندانپزشکی؛ اعم از هزینه های معالجه دندان درد، درمان عفونت و کشیدن دندان.
4- بازگشت اعضای بلافصل خانواده همراه بیمه شده به کشور؛ در صورتی که بیمه شده، بیش از ۱۰ روز نیازمند بستری در بیمارستان باشد،هزینه بازگشت یکی از اعضای بلافصل خانواده وی به کشور محل اقامت، پرداخت خواهد گردید. ( این هزینه در صورتی که فرد قادر به استفاده از وسیله اصلی سفر خود نباشد، قابل پرداخت است.)
5- بازگرداندن جسد متوفی؛ اگر بیمه شده بر اثر حوادث مشمول بیمه نامه فوت کند، تمهیدات لازم و هزینه های مورد نیاز جهت بازگرداندن جسد وی به کشور محل اقامتش تأمین خواهد شد.
6- سفر اضطراری یکی از اعضای بلافصل خانواده؛ در صورتی که بیمه شده به علت حوادث و یا بیماریهای مشمول در بیمه نامه، بیش از ۱۰ روز در بیمارستان بستری شود، هزینه سفر یکی از اعضای بلافصل خانواده وی، از کشور محل اقامت بیمه شده، تأمین خواهد شد.( این هزینه شامل هزینه رفت و برگشت و مخارج اقامت وی می باشد.)
7- بازگشت اضطراری به کشور به دلیل فوت یکی از اعضای نزدیک خانواده؛ در صورتی که بیمه شده به دلیل فوت ناگهانی یکی از اعضای نزدیک خانواده خود ( تا بستگان درجه دوم)، ناچار به توقف سفر و بازگشت به کشور محل اقامت باشد، هزینه سفر او به کشور پرداخت خواهد شد. ( پرداخت این هزینه در صورتی میسر است که بیمه شده امکان بازگشت با وسیله شخصی خود و یا وسیله ای که برای سفر اجاره شده است را نداشته باشد.)
8- تحویل دارو.
9- ارسال پیام و اطلاعات مراجع درمانی در مواقع اضطراری؛ مسئولیت ارسال پیامهای اضطراری بیمه شده در ارتباط با حوادث مشمول بیمه نامه بر عهده بیمه گر بوده و به تقاضای بیمه شده، در اختیار وی قرار خواهد گرفت. ( این اطلاعات شامل فهرست مراجع درمانی نظیر نام پزشکان، متخصصین، دندانپزشکان یا پیراپزشکان نزدیک به محل، نشانی بیمارستانها، مراکز پزشکی، داروخانه ها و آمبولانسها به استثناء مراکز تشخیص پزشکی خواهد بود.)
10- حواله تضمین وجوه نقد.
11- حواله وجوه نقد.
12- جبران هزینه های ناشی از فقدان گذرنامه، گواهینامه رانندگی و شناسنامه در خارج از کشور؛ در صورت مفقود شدن گذرنامه، گواهینامه رانندگی و شناسنامه بیمه گذار در خارج از کشور، شرکت بیمه، موظف است علاوه بر ارائه اطلاعات لازم جهت طی مراحل اداری مربوطه در مراجع قانونی و مؤسسات محلی برای بدست آوردن مدارک مفقود یا سرقت شده، هزینه های جابجایی و صدور المثنی آنها را نیز تا سقف مندرج در بیمه نامه تقبل نماید.
13- مساعدت حقوقی؛ در صورتی که بيمه شده به موجب قوانین مدنی كشوری که به آن سفر کرده است و در رابطه با خسارت اتفاقی وارد به شخص ثالث و يا عدم رعايت قوانين و مقررات اجرایی محلی به عنوان يک شهروند ساده تحت تعقيب قرار گيرد هزينه های دفاع قانونی از وی به استثناء مسئوليتهايی كه ناشی از استفاده، تملک يا نگهداری وسيله نقليه موتوری باشد تا سقف مندرج در بیمه نامه قابل پرداخت است.
14- جبران خسارت فقدان بار تحویلی به هواپیما.
15- جبران خسارت تاخیر در ورود بار همراه مسافر؛ در صورتی که چمدان تحویل داده بیمه شده به شرکت هواپیمایی در زمان ورود به کشور مقصد، به وی تحویل داده نشود، هزینه های خرید لوازم و مواد بهداشتی ضروری تا سقف مندرج در بیمه نامه قابل پرداخت خواهد بود.
16- یافتن و ارسال بار و ملزومات شخصی.
17- پوشش تأخیر در حرکت؛ در صورتی که وسیله نقلیه عمومی مورد استفاده بیمه گزار، حداقل ۶ ساعت تأخیر داشته باشد، هزینه های تقبل شده به دلیل این تأخیر، تا سقف مندرج در بیمه نامه، به بیمه شده پرداخت خواهد شد. (هزینه هایی از قبیل حمل و نقل، اقامت در هتل و خورد و خوراک)
18- بازگرداندن کودکانی که بی سرپرست مانده اند؛ در صورتی که بیمه شده به علت بیماری، فوت و یا انتقال به کشور متبوع، قادر به مراقبت از فرزند زیر ۱۵ سال خود نباشد، هزينه برگشت فرزند وی به ايران تحت نظارت يک سرپرست، قابل پرداخت خواهد بود.

در نهایت دو مورد از مهمترین خدمات این بیمه:

-ویزای شینگن با توجه به هدف مسافر از سفر در 4 نوع کلی ارائه می شود و دریافت آن نیازمند خرید بیمه مسافرتی معتبر است. دارا بودن این بیمه نامه با توجه به نرخ بالای هزینه های درمان، در جبران خسارات پزشکی در کشورهای حوزه شینگن بسیار کارآمد است که با این وجود خرید بیمه مسافرتی شینگن کاملا منطقی و مقرون به صرفه به نظر می رسد.
-یکی از اصلی ترین الزامات سفرهای بین المللی، خرید بیمه مسافرتی خارج از کشور است. بیمه مسافرتی خارج از کشور تضمینی برای سفر شما در مقابل حوادث و اتفاقات غیر مترقبه است که به جبران هزینه های پزشکی، مفقود شدن بار، مدارک و... می پردازد. برای خرید بیمه مسافرتی خارج از کشور در کوتاهترین زمان ممکن تنها کافیست به بخش "بیمه مسافرتی" در صفحه اصلی سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما و قطار قاصدک 24 مراجعه نمایید.

شرایط عمومی بیمه مسافرتی سامان


- بيمه مسافرتی سامان، از تاريخ خروج بيمه گزار از مرزهای کشور ايران و تنها برای مسافرتهای کمتر از ۹۲ روز (سه ماه متوالی) معتبر است. لازم به ذکر است بیمه شده می تواند در طول مدت اعتبار بيمه نامه، به دفعات به خارج از کشور سفر نمايد.
- اعتبار بیمه نامه مسافرتی سامان از زمان خروج از کشور، آغاز می گردد.
- در صورت پایان اعتبار بیمه نامه در طول سفر، تمدید آن مقدور نمی باشد.
- در صورت عدم استفاده از بیمه نامه تا ۶ ماه پس از تاریخ صدور، می توانید با در دست داشتن اصل بیمه نامه و گذرنامه، به واحد صادر کننده آن مراجعه و نسبت به فسخ بیمه مسافرتی سامان اقدام نمایید. ( این بند مشروط بر عدم دریافت ویزا و ممهور نشدن ویزا به مهر خروج از تاریخ صدور بیمه نامه است.)

انواع بیمه مسافرتی سامان:

1. انفرادی: در بیمه های انفرادی بیمه گزار ( شخص حقیقی)، قادر خواهد بود به صورت آنلاین با مراجعه به قاصدک 24، کپی گذرنامه، مدت اقامت و مقصد سفر خود را ارائه و نسبت به خرید بیمه مسافرتی اقدام نماید.
2. گروهی: بیمه های گروهی مختص تورهای مسافرتی است. در این بیمه، بیمه گزار می تواند شخصیت حقیقی و یا حقوقی داشته باشد و با توجه به مدت زمان سفر و سرمایه مورد نظر خود، نسبت به خرید بیمه مسافرتی سامان اقدام نماید.

در زیر شرایط بیمه مسافرتی سامان برای بیمه نامه های گروهی را مشاهده می کنید:

  • حداقل تعداد بیمه شدگان 10 نفر می باشد.
  • سرمایه بیمه به طور معمول برای هر بیمه شده، 10.000.000 ریال تا 300.000.000 ریال می باشد.
  • هزینه های پزشکی، 10 % سرمایه بیمه برای هر بیمه شده می باشد.
  • انتخاب سن بیمه شدگان از بدو تولد تا 80 سالگی امکان پذیر است.
  • این بیمه نامه، اغلب جهت بیمه تورهای داخلی، خارجی و اردوهای تحصیلی استفاده می شود.
  • لازم به ذکر است جبران غرامت هرگونه حوادث ناشی از جنگ داخلی و خارجی، اقدامات تروریستی و بمب گذاری، اقدامات احتیاطی مقامات نظامی و انتظامی، شورش، انقلاب، آشوب و حوادثی از این دست، از مشمول تعهدات بیمه گر در این نوع بیمه نامه خارج است.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیمه مسافرتی سامان


شرکت های مختلف بیمه قیمت های مختلفی را برای طرح های بیمه خود تعیین کرده اند. قیمت بیمه مسافرتی سامان با توجه به شرایط و پوشش های آن، سن مسافر، کشور مورد نظر و نیز مدت سفر تعیین می شود. شرایط بهتر و پوشش های بیشتر بدون شک منجر به بالا رفتن قیمت ها می شود. در اینجا نگاهی به عوامل مؤثر بر قیمت بیمه مسافرتی می اندازیم:

سن بیمه گذار: شرکت های بیمه رده بندی های سنی برای بیمه گذاران خود تعریف کرده و مطابق آن به تعیین تعرفه های قیمت متفاوتی پرداخته اند. اگرچه این رده بندی های سنی در شرکت های بیمه ای یکسان است، از نرخ یکسانی تبعیت نمی کند. رده های سنی تا 12 سال، 13 تا 65 سال، 66 تا 70 سال، 71 تا 75 سال، 76 تا 80 سال و 80 سال به بالا برای بیمه گذار تعریف شده اند. با افزایش سن، قیمت بیمه مسافرتی برای بیمه گذار افزایش می یابد.

مدت زمان سفر: بسته به اینکه قرار است چه مدت را در سفر بگذرانید، قیمت بیمه مسافرتی شما فرق خواهد کرد. مدت زمانی که شرکت های بیمه برای بیمه نامه های مسافرتی خود در نظر گرفته اند، عبارت است از:

• 7 - 1 روز
• 15 - 8 روز
• 23 - 16 روز
• 31 - 24 روز
• 45 - 32 روز
• 62 - 46 روز
• 92 - 63 روز
• شش ماهه
• یکساله

سقف تعهدات: حداکثر و یا حداقل تعهد مالی که شرکت های بیمه در قبال بیمه گذاران خود تقبل می کنند، یکی از عوامل افزایش و یا کاهش قیمت بیمه های مسافرتی است. برای نمونه برخی شرکت ها، بیمه نامه هایی با سقف تعهد10 هزار، 15 هزار،30 هزار و یا 50 هزار یورو دارند. این سقف تعهد به معنای آن است که اگر هزینه های شما از 50 هزار یورو بیشتر شد، شرکت موظف به قبول آن نخواهد بود.

مناطق تحت پوشش
: کشوری که به آن سفر می کنید، قیمت بیمه مسافرتی را تعیین خواهد کرد. شرکت های بیمه قیمت بیمه های مسافرتی را بر اساس این مناطق تعیین می کنند و هر چه حوزه منطقه ای که به آن سفر می کنید، وسیع تر باشد، قیمت بیشتر خواهد شد. برخی شرکت ها مناطق تحت پوشش بیمه ای خود را به خاورمیانه و شمال آفریقا، کشورهای حوزه خلیج فارس، سراسر جهان به جز آمریکا و کانادا و ... تقسیم بندی کرده اند.

نحوه خرید بیمه مسافرتی سامان


برای خرید آنلاین بیمه مسافرتی سامان که سبب سرعت و سهولت شما در پروسه خرید می شود، می توانید از سایت قاصدک 24 استفاده کنید و پس از وارد نمودن اطلاعات سفر خود مانند مقصد، تاریخ سفر، تعداد مسافران و... طرح های بیمه سامان را در قیمت‌های متنوع مشاهده کنید. سپس بر گزینه خرید کلیک کرده و هزینه آن را به صورت آنلاین پرداخت نمایید.

سوالات متداول در مورد بیمه مسافرتی سامان

برای خرید بیمه مسافرتی سامان در کوتاه ترین زمان ممکن تنها کافیست به بخش «بیمه مسافرتی» در صفحه اصلی قاصدک 24 مراجعه کنید. طرح موردنظر خود را انتخاب کرده و هزینه آن را پرداخت نمایید.
بیمه مسافرتی سامان هزینه های پزشکی و بستری در بیمارستان، هزینه ناشی از تأخیر چمدان، بازگرداندن جسد متوفی، ارسال داروهای ضروری، حواله وجه ضمان، حواله وجه نقد و حوادثی از این دست را پوشش می دهد.
خیر، می‌بایست مجددا اقدام به خرید آن نمایید.
برای برخی کشورهای خارجی که نیاز به ویزا دارند، بله.
بلافاصله پس از وقوع حادثه و یا نیاز به خدمات امدادی، حداکثر ظرف مدت 7 روز ( 168 ساعت)، با شرکت بیمه مربوطه تماس گرفته و شرح مختصری از واقعه را گزارش نمایید. خسارتهای وارده به بیمه شده، طبق جداول مربوطه و پس از پایان سفر، نهایتاً ظرف مدت 30 روز قابل پرداخت است. مدارک مورد نیاز جهت دریافت غرامت، بیمه نامه، کپی صفحه اول شناسنامه، کپی پاسپورت از صفحات ورود و خروج به کشور در سفر مربوطه، اصل رسید هزینه های انجام شده و فرم اطلاعات خسارت در نزد شرکت مرتبط است.