شرایط خرید انواع بلیط سفر برای اتباع خارجی

اتباع خارجی برای عبورو مرور می توانند بلیط هواپیما را به صورت آنلاین و بلیط قطار و اتوبوس را به صورت حضوری تهیه کنند. در ایران نیز همچون سایر کشورهای جهان، شهروندانی وجود دارند که اصلیت ایرانی نداشته و جزو اتباع خارجی به شمار می‌آیند. این افراد اغلب تبعه کشورهایی چون افغانستان، پاکستان، عراق و هند هستند و طبیعی است که مایل باشند همچون شهروندان ایرانی برای تفریح یا کار به شهرهای دیگری از کشور سفر کرده و حتی مسافرت‌های خارجی داشته باشند. اما آیا امکان سفر اتباع خارجی ساکن ایران و یا حتی مسافران خارجی در کشور وجود دارد و این افراد می‌توانند بلیط سفر خود را به صورت اینترنتی از قاصدک 24 خریداری نمایند؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با قاصدک 24 در ادامه مطلب همراه من باشید.

 
سفر اتباع خارجی در ایران

 

 

امکان خرید انواع بلیط سفر برای اتباع خارجی وجود دارد؟

 

بدیهی است که اتباع خارجی ساکن ایران و حتی گردشگران خارجی نیز می‌توانند همچون مسافران ایرانی در کشور سفر کرده و یا حتی مسافرت خارجی داشته باشند. با این حال برای سفر این افراد شرایط و قوانین خاصی وجود دارد که بهتر است این دسته از مسافران به آنها توجه نمایند تا در طی سفر دچار مشکل خاصی نگردند و مسافرتی بی‌دغدغه را تجربه نمایند.

 
اتباع خارجی مقیم ایران

 

 

اتباع خارجی مجاز به خرید کدام بلیط ها از سایت قاصدک 24 هستند؟

 

اتباع خارجی به شرط در اختیار داشتن پاسپورت معتبر و ویزای کشور مقصد، می‌توانند انواع بلیط هواپیما داخلی و خارجی را از سایت قاصدک 24 خریداری و آن را در آدرس ایمیل خود دریافت نمایند. البته خرید اینترنتی بلیط هواپیما شرایط خاصی دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنم.

 

خرید بلیط هواپیما برای اتباع خارجی

 

اتباع خارجی برای خرید انواع بلیط هواپیما خارجی و داخلی از قاصدک 24 می‌بایست تمامی مراحل خرید بلیط را بر اساس روال عادی و راهنمای موجود در سایت طی کرده و تنها در هر بخش، فیلد مربوط به مسافر اتباع خارجی را پر نمایند. این افراد باید به این نکته نیز توجه کنند که به جای کد ملی باید شماره پاسپورت خود را در کادر مربوطه وارد نمایند.

همچنین لازم به ذکر است که تبعه کشورهای افغانستان، عراق، سوریه، یمن و پاکستان برای سفر به ترکیه می‌بایست بلیط خود را به صورت رفت و برگشت یا دو طرفه خریداری کرده و ویزای معتبر و تائیدیه واچر هتل را نیز به همراه داشته باشند. در نهایت گفتنی است برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سایر کشورهایی که خرید بلیط هواپیما برای سفر اتباع خارجی به آنها، به صورت دو طرفه الزامی است می‌توانید به سفارت این کشورها در ایران مراجعه نموده یا مراتب را از کارشناسان تیم پشتیبانی قاصدک 24 جویا شوید. محدودیت‌های برای تهیه بلیط هواپیما اتباع وجود دارد که به شرح زیر است:

 

دریافت ویزا

برای سفر به کشورها دریافت ویزا الزامی است، برای سفر به کشورهای اتحادیه اروپا دریافت ویزای شنگن نیاز است.

سن قانونی

افراد زیر 18 سال امکان دریافت بلیط را ندارند.

محدودیت‌هایی برای افراد بیمار

برخی شرکت‌های هواپیمایی برای کسانی که بیماری خاصی مانند بیماری قلب و عروقی و ..و را دارند محدودیت ایجاد کرده است.

تحریم‌های بین‌المللی

برخی شرکت‌های هواپیمایی مانع خرید بلیط هواپیما به ایران یا شرکت‌های هواپیمایی ایرانی می‌شوند.

 
سفر اتباع خارجی با قطار

خرید بلیط قطار برای اتباع خارجی

 

خرید بلیط قطار برای اتباع خارجی به صورت آنلاین امکان‌پذیر نیست و اتباع باید برای تهیه بلیط به صورت حضوری به مراکز فروش بلیط قطار مراجعه کنند. برای تهیه بلیط به صورت حضوری اتباع باید دارای شرایطی باشند که در ادامه به آن اشاره می‌کنم. اختیار داشتن گذرنامه معتبر شرط لازم و اصلی خرید بلیط قطار برای این دسته از مسافران است. با این حال اگر مسافری از اتباع خارجی به ویژه تبعه کشورهای افغانستان و پاکستان گذرنامه نداشته باشد می‌تواند با ارائه برگه تردد خود که دارای اعتبار 10 الی 15روزه است با قطار سفر کند. لازم به ذکر است فرزندان زیر ده سال این اتباع خارجی نیز می‌توانند با برگه تردد والدین خود مسافرت نمایند.

 


فرزندان بالای 10سال باید برگه تردد جداگانه دریافت نمایند.


 

خرید بلیط اتوبوس برای اتباع خارجی

 

خرید بلیط اتوبوس هم مانند بلیط قطار برای اتباع فقط به صورت حضوری امکان‌پذیر است. برای سفر با اتوبوس حتماً اتباع باید گذرنامه معتبر خود را در اختیار داشته باشند که به هنگام بازرسی مدارک با مشکل مواجه نگردند.

 


بیشتر بخوانید: پیش فروش بلیط قطار نوروز 1403


 

کنسلی انواع بلیط سفر برای اتباع خارجی

 

اتباع خارجی در صورت لغو بلیط هواپیما خود می‌توانند مراحل کنسلی و استرداد هزینه بلیط خریداری شده خود را بر اساس راهنماهای موجود در سایت پیگیری کرده یا با تیم پشتیبانی قاصدک 24 تماس حاصل نمایند و در مورد کنسلی بلیط هواپیما اطلاعات لازم را کسب کنند.  لازم به ذکر است هزینه بلیط کنسل شده پس از تائید درخواست و کسر جریمه مصوب، تا 72 ساعت به حساب کارت یا پنل کاربری مسافر واریز می گردد.

 

جمع بندی

در پایان یادآور می شوم که برای خرید بلیط هواپیما می‌توانید در کمترین زمان ممکن، سری به بخش‌های مربوط به سفرهای هوایی در سایت قاصدک 24 بزنید و از قیمت بلیط هواپیما مطلع شوید و یا بلیط مورد نظر خود را از اپلیکیشن قاصدک 24 خریداری نمایید.

 

سوالات متداول درباره خرید انواع بلیط سفر برای اتباع خارجی

 

قیمت بلیط قطار برای اتباع خارجی چقدر است؟ قیمت بلیط برای اتباع خارجی تفاوتی ندارد بستگی به مسیر دارد.

آیا خرید بلیط به صورت آنلاین برای اتباع وجود دارد؟ بله فقط امکان خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین امکان‌پذیر است.

آیا امکان کنسلی بلیط آنلاین برای اتباع امکان‌پذیر است؟ بله می‌توانند به پشتیبانی قاصدک 24 مراجعه کنند.

اتباعی که ویزا ندارند برای عبور و مرور چی باید تهیه کنند؟ برگه تردد باید تهیه کنند.

چه محدودیت‌های برای تهیه بلیط هواپیما اتباع وجود دارد؟ دریافت ویزا، سن قانونی، محدودیت‌هایی برای افراد بیمار، تحریم‌های بین‌المللی