شرکت هواپیمایی معراج (Meraj airline)

{{(adult + inf).toLocaleString('fa')}} مسافر
قاصدک 24

ایرلاین معراج یکی از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی ایران است که در سال 1389 با مجوز رسمی سازمان هواپیمایی کشوری و منطبق با استانداردهای این سازمان تاسیس شد.

لوگوی شرکت هواپیمایی معراج

بلیط هواپیما معراج ایر


بلیط هواپیما معراج که یکی از جوان ترین و مدرنترین ایرلاین های کشور است، در حال حاضر در 52 مسیر داخلی و خارجی قابل تهیه است. این شرکت امیدوار است در آینده ای نزدیک، با توسعه و گسترش ناوگان خود گام بلندتری در راستای بهبود صنعت هوایی کشور بردارد تا بلیط هواپیما معراج در سایر مسیرهای پروازی بین المللی نیز قابل دسترس باشد. برای تهیه بلیط هواپیما معراج، علاوه بر آژانس های هواپیمایی مختلف، می توانید به سامانه خرید بلیط هواپیما قاصدک24 نیز مراجعه نمائید.


هواپیمای معراج ایر

شرکت هواپیمایی معراج، دارای سه فروند ایرباس 320 و 321 ، دو فروند ایرباس 300–600 و یک فروند ایرباس 340 است که در خطوط مسافربری از آنها استفاده می شود. علاوه بر اینها، هواپیمایی معراج دارای یک فروند هواپیمای ایرباس ای- ۳۲۱، دو فروند بوئینگ ۷۰۷، یک فروند بوئینگ ۷۳۷ و همچنین دو فروند فالكن ٥٠ نیز می باشد که متعلق به دولت جمهوری اسلامی هستند و از آنها در مسیرهای عادی استفاده نمی شود.

به این ترتیب ناوگان هوایی معراج در بخش مسافربری، تنها دارای 5 فروند هواپیما است که هر 5 هواپیما از نوع پیشرفته هستند و با توجه به میانگین سنی پائین آنها، در شرایط پروازی مطلوبی به سر می برند.

شرکت هواپیمایی معراج

کلاس‌های پروازی هواپیمایی معراج


هواپیمایی معراج به مسافران خود، در سه کلاس پروازی درجه یک، بیزینس و اکونومی به شرح ذیل خدمت رسانی می نماید.

فرست کلاس

با اینکه در حال حاضر تعداد محدودی از ناوگان ایرلاین معراج دارای صندلی فرست کلاس می باشند در همین تعداد نیز تمامی امکانات از جمله مدرنترین و راحت ترین صندلی ها، پذیرایی اختصاصی، سرگرمی های داخل پروازی و بسیاری از امکانات دیگر برای راحتی مسافران در نظر گرفته شده است.

کلاس اکونومی

در کلاس عادی ایرلاین معراج، علاوه بر ارائه خدمات معمول شرکت های هواپیمایی در بخش اکونومی، صندلی ها بر اساس استانداردهای بین المللی و در فاصله مطلوبی از یکدیگر قرار گرفته اند تا مسافران این شرکت هواپیمایی، پروازی مطمئن و لذت بخش را تجربه نمایند.

پرواز معراج

کلاس تجاری

فضای اختصاص داده شده به هر مسافر در کلاس تجاری، گسترده تر است از این رو مسافران قادر خواهند بود علاوه بر بهره مندی از پذیرایی بیزینس کلاس هواپیمایی معراج، در محیطی آرام و مطبوع به استراحت، کار یا مطالعه بپردازند.
شایان ذکر است بیزینس کلاس این شرکت به جدیدترین و مدرن ترین صندلی های روز دنیا با LCD اختصاصی مجهز هستند از این رو وضعیتی مطلوب و راحت را برای استراحت مسافرین مهیا می کنند.

کلاس تجاری معراج

مسیرهای پرواز معراج


شرکت هواپیمایی معراج هم اکنون در 52 خط پروازی داخلی و بین المللی پرواز دارد و امید است در آینده ای نزدیک با ورود ناوگان مدرن و به روز این شرکت، مسیرهای پروازی آن افزایش یابد. لازم به ذکر است تمامی پروازهای بین المللی این شرکت با هواپیمای ایرباس ای-۳۰۰ انجام می شوند اما برخی مواقع از ایرباس های ای-۳۲۰ نیز استفاده می شود، پروازهای داخلی نیز تماماً با هواپیماهای خانواده ایرباس ای-۳۲۰ صورت می پذیرند.


پروازهای داخلی هواپیمایی معراج


اصفهان (فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان)، تبریز (فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز)، تهران (فرودگاه بین المللی امام خمینی و فرودگاه بین المللی مهرآباد)، شیراز (فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز)، قشم (فرودگاه دیرستان)، کرمانشاه (فرودگاه کرمانشاه)، کیش (فرودگاه بین المللی کیش) و مشهد (فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد).

اگر قصد سفر دارید و به دنبال برنامه پروازهای داخلی معراج هستید، این لیست کمکتان می‌کند.



پروازهای خارجی هواپیمایی معراج


استانبول (فرودگاه بین المللی آتاترک و فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن)، ازمیر (فرودگاه عدنان مندرس)، نجف (فرودگاه بین المللی نجف) و اسپارتا (فرودگاه اسپارتا سلیمان دمیرل). البته توجه داشته باشید که برای ورود به کشورهای خارجی با بلیط هواپیما معراج، می‌بایست در آزمایشگاه مورد تایید هواپیمایی معراج تست کرونا داده و نتیجه‌ی آن را (در صورت منفی‌بودن) به پذیرش فرودگاه ارائه دهید.


کترینگ و پذیرایی هواپیمایی معراج


ارائه پذیرایی مطبوع و متناسب با ذائقه مسافرین هواپیمایی معراج، یکی از اهداف مهم و همیشگی این شرکت هواپیمایی بوده است از این رو همواره در تلاش است با بررسی و ارزیابی تامین کنندگان کیترینگ داخلی، بهترین و با کیفیت ترین انتخاب را در این زمینه داشته باشد.

لازم به ذکر است این انتخاب تنها به تعیین تامین کننده خلاصه نمی شود و پس از آن، کیفیت و نوع کترینگ ارائه شده به طور دائمی توسط کارشناسان ایرلاین معراج بررسی می شود تا راهکارهای مناسب تری جهت افزایش کیفیت و نوع پذیرایی از مسافران ارائه گردد.

کترینگ هواپیمایی معراج

گواهینامه‌های شرکت هواپیمایی معراج


شرکت هواپیمایی معراج در سال ۱۳۹۲ موفق به کسب گواهینامه "مدیریت تداوم صلاحیت پروازی" شد. این گواهینامه نخستین بار بود که به یک شرکت هواپیمایی ایرانی اعطا می شد و علت آن تدوین ساختارها و افزایش توانمندی در تعمیر و نگهداری هواپیماهای معراج بود.

عملکرد مثبت و ثبت رکورد

طبق گزارشات سازمان هواپیمایی کشوری، معراج در سال ۱۳۹۳ با میانگین زمانی ۷ دقیقه تاخیر، توانست کمترین تأخیرات پروازی را در میان شرکت های هواپیمایی دیگر به ثبت برساند. در سال ۱۳۹۵ نیز ایرلاین معراج، رکورد طولانی ترین پرواز ایرانی را با انجام پرواز هیئت دیپلماتیک جواد ظریف که از سیدنی به تهران و به مدت ۱۷ ساعت بدون توقف و سوخت گیری انجام شد را شکست.


پرسنل هواپیمایی معراج


پرسنل هواپیمایی معراج، پس از طی مراحل استخدام تحت نظر مدیران حرفه ای و طراز اول صنعت هوایی کشور، به خدمت گماشته می شوند از این رو تلاش شده است تا با بهره گیری از کادر خلبانی و مهندسین فنی مجرب، خدماتی سریع، مطمئن و ایمن تر به مسافران ارائه گردد.

گروه مهمانداری معراج، متشکل از سر مهمانداران حرفه ای و مهماندارانی جوان و لایق است که با رعایت خط مشی شرکت، سرویس های متنوع و ایمنی به مسافرین ارائه می کنند. لازم به ذکر است تمامی مهمانداران معراج پس از گذراندن دوره های آموزشی لازم و مطابق با استانداردهای بین المللی به کار گرفته می شوند.

در راستای ایجاد محیطی آسوده و لذت بخش و با توجه به سیاست های خاص این ایرلاین، طراحی و رنگ بندی لباس فرم مهمانداران نیز توسط حرفه ای ترین طراحان مد و لباس در کشور، پیاده سازی و اجرا گردیده است تا در این خصوص نیز رضایت کامل مشتریان حاصل گردد.


لوگوی هواپیمایی معراج


نشان این شرکت هواپیمایی که متشکل از دایره ای با دو بال نمادین به رنگ های قرمز و آبی است، نماد پرواز و در برگیرنده مفاهیم حرکت، کمال و یکپارچگی است. همچنین رنگ آبی به معنای آرامش و لذت و رنگ قرمز نشانی از قدرت و انرژی است. هواپیمایی معراج معتقد است این لوگو نشان دهنده مفهوم حرکت، آرامش، لذت بردن، زندگی و انرژی مثبت در پرواز است و در نهایت به شعار سازمانی این ایرلاین اشاره دارد.


عمده فعالیت‌های هواپیمایی معراج


  • ارائه خدمات مسافرتی و حمل بار در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی
  • ارائه سرویس های جانبی (ترانسپورت، هتل و…)
  • ارائه خدمات فرودگاهی و سرویس به مسافرین

نکته آخر اینکه، از آنجایی که با توجه به شرایط کنونی دنیا، شرکت های هواپیمایی سهم به سزایی در اقتصاد و صنعت توریسم کشورها دارند، شرکت هواپیمایی معراج نیز عمده تلاش خود را معطوف به توسعه همه جانبه صنعت توریسم در منطقه چه از نظر سخت افزاری و چه از نظر نرم افزاری کرده است تا گام موثری در بهبود شرایط اقتصادی ایران بردارد.
از این رو امید است با ایجاد پروازهای مطمئن، ایمن و راحت، شاهد توسعه هر چه بیشتر این صنعت در همه عرصه های گردشگری از جمله سیاحتی، زیارتی و درمانی در کشور باشیم.