بلیط قطار قم

قاصدک 24

خط راه آهن قم با مراکز استان‌ متعددی در کشور ارتباط دارد و انواع شرکت‌های‌ ریلی هم به مقصد شهر حضرت معصومه (ع) به مسافران خدمات ارائه می‌دهند. از این رو تهیه بلیط قطار قم، از پرطرفدارترین روش‌های سفر ارزان و امن زمینی به شمار می‌رود. پس با ما همراه شوید تا با مهم‌ترین نکات همچون انواع قطار، قیمت، امکانات و روش خرید بلیط قطار قم بیشتر آشنا شوید.

رزرو بلیط قطار قم

انواع قطارهای قم را بشناسید


قم، دومین پایتخت مذهبی و زیارتی ایران، در طول سال گردشگران زیادی را به سمت خود روانه می‌کند. از این رو یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفر داخلی به شمار می‌رود. به همین منظور ناوگان‌های ریلی متعددی به مقصد این شهر فعالیت دارند.


هنگام تهیه بلیط قطار خوب است بدانید قطارها به دو صورت کوپه‌‌ای و سالنی در حال فعالیت هستند. هر یک هم با توجه به نوع امکانات و خدمات خاص خود امتیازبندی می‌شوند. قطارهای سالنی در واقع چیدمانی شبیه به صندلی‌های هواپیما و اتوبوس دارند و به صورت 3 ستاره و 4 ستاره ارائه می‌شوند. قطارهای کوپه‌ای هم در دو حالت 4 تخته و 6 تخته با امتیاز 3 تا 5 ستاره قابلیت رزرو دارند. صندلی‌های هر کوپه می‌تواند تخت خواب شو باشد یا ممکن است این قابلیت را نداشته باشد. در ادامه با مهم‌ترین شرکت‌های ریلی ارائه دهنده قطارهای قم آشنا خواهیم شد: 

لیست مهم‌ترین شرکت‌های ریلی قطار قم

قطار رجا

قطار فدک

قطار بن ریل

قطار نورالرضا

قطار جوپار

قطار ریل ترابر سبا

قطار پارس لاریم

قطار مهتاب سیر جم


هر شرکت ریلی در قطارهای خود خدمات و امکانات ویژه‌ای ارائه می‌دهد. از این رو هر فرد باید با توجه به اهداف و بودجه سفر خود، نوع قطار قم را انتخاب کنید. از قطارهای لوکس و 5 ستاره برای شرکت قطار فدک و قطارهای کوپه‌ای 4 نفره با امکانات مجهز گرفته تا قطارهای اتوبوسی و کوپه‌ای 6 تخته با قیمت مناسب. از این رو توصیه می‌شود امکانات هر قطار قم را قبل از رزرو به طور کامل بررسی کرده و گزینه مورد نظر خود را با اطمینان خاطر انتخاب کنید. 

قطار قم

معرفی امکانات راه آهن قم 


راه آهن قم، از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های ریلی کشور به شمار می‌رود که از سال 1317 احداث شده است. این خط راه آهن به به دلیل قرار گرفتن در مسیر کریدورهای شمال-جنوب و شرق-غرب اهمیت زیادی دارد. هم‌چنین ایستگاه ریلی این شهر با خطوط راه‌آهن شهرهایی همچون تهران، مشهد، کاشان، اهواز، همدان، زنجان، قزوین، یزد، ارومیه، کرمان و... در ارتباط است. بنابراین کافی است از مراکز این استان‌ها یا شهرهای بین راهی آن سوار قطار شده و  به قم بروید. 

از مهم‌ترین امکانات ایستگاه راه آهن قم می‌توان به سرویس بهداشتی، نمازخانه، گیشه‌های فروش بلیط شرکت‌های ریلی مختلف، دستگاه خودپرداز، انبار، سرویس ویژه معلولین و... اشاره کرد. هم‌چنین ایستگاه در مرکز شهر قرار گرفته و به آسانی می‌توانید با استفاده از تاکسی‌ها و اتوبوس‌های اطراف راه آهن به نقاط مختلف شهر دسترسی پیدا کنید. 

  • آدرس راه آهن قم: خیابان سپاه، میدان راه آهن
  • شماره تلفن راه آهن قم: 02531622230

راه آهن قم

قیمت بلیط قطار قم

 

قیمت بلیط قطار قم با توجه به پارامترهای مختلفی همچون نوع قطار و طول مسیر می‌تواند متفاوت باشد. طبیعی است که هر چه مسیر طولانی‌تر و قطار انتخابی شما مجهزتر و لوکس‌تر باشد، نرخ بلیط قطار قم نیز بالاتر باشد. هم‌چنین خوب است بدانید قیمت بلیط قطار در زمان‌های مختلف نوسان چندان زیادی پیدا نمی‌کند. اما ممکن است در ایام پر سفر همچون مناسبت‌های مذهبی با توجه به افزایش تقاضا، کمی قیمت‌ها افزایش پیدا کند. بنابراین پیشنهاد می‌شود در زمان‌های شلوغ هر چه زودتر بلیط قطار قم را تهیه کنید تا با گزینه عدم ظرفیت مواجه نشوید.

 

هنگام بررسی و مقایسه قیمت‌‌، به نوع قطار و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها توجه داشته باشید و طبق اهداف و انتظارات خود از سفر، قیمت مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. برای مثال قطارهای 5 ستاره بسیار لوکس و مجهز هستند و با نرخ بالاتری هم به فروش می‌رسند. اگر هم به دنبال گزینه ارزان قیمت هستید، قطارهای کوپه‌ای 6 تخته می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

 قیمت بلیط قطار قم


بلیط رفت و برگشت قطار قم

 

پیشنهاد می‌شود اگر تاریخ مشخصی برای بازگشت دارید، جهت آسودگی خاطر خود در طول سفر، بلیط رفت و برگشت قم را خریداری کنید تا با عدم موجودی مواجه نشوید. بدین منظور کافی است در سایت قاصدک 24 ابتدا گزینه رفت و برگشت را انتخاب کنید. سپس مبدا، مقصد، تاریخ سفر و تعداد مسافران را مشخص نموده تا لیست قطارهای دو طرفه قم را مشاهده کنید.

 

بلیط قطار کوپه دربست قم

 

رزرو کوپه دربست یک گزینه ایده‌آل برای سفرهای جمعی دوستانه و خانوادگی به شمار می‌رود. قیمت بلیط قطار کوپه دربست بر اساس عواملی همچون طول مسیر، نوع قطار، تاریخ سفر و.. تعیین خواهد شد. در این نوع بلیط، در واقع هزینه هر صندلی اضافه را با کسر خدمات ایستگاهی و پذیرایی پرداخت خواهید کرد. به همین جهت در مجموع قیمت بلیط کوپه دربست قم  اقتصادی‌تر از رزرو بلیط تکی خواهد بود.

به منظور رزرو بلیط قطار کوپه دربست قم کافی است در قاصدک 24 مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود را تعیین نموده و گزینه کوپه دربست را انتخاب کنید تا لیست، مشخصات و قیمت قطارهای موجود به نمایش درآیند.

 قطار کوپه دربست قم


بلیط حمل خودرو با قطار قم

 

اگر علاقه‌مند به استفاده از خودرو خود در شهر قم هستید، می‌توانید از خدمات بلیط حمل خودرو با قطار قم استفاده کنید. در این راستا لازم است مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود را در سایت قاصدک 24، تعیین کرده و گزینه حمل خودرو را می‌خواهم را انتخاب کنید تا لیست قطارهای حمل خودرو به نمایش درآیند.


حتما قوانین و شرایط مربوط به حمل را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید؛ سپس با وارد کردن مشخصات خودرو، رزرو بلیط حمل خودرو با قطار قم  را قطعی کنید.

 

بلیط ویژه خواهران یا برادران قطار قم

 

هنگام خرید بلیط قطار قم این امکان فراهم شده تا جهت آسودگی خاطر خود در طول سفر، کوپه ویژه خواهران یا برادران را رزرو کنید. بدین منظور کافی است پس از مشخص کردن مبدا، مقصد و تاریخ سفر، یکی از گزینه‌های مسافرین عادی، ویژه خواهران یا ویژه برادران را انتخاب نموده و بلیط قطار قم را خریداری کنید.

 کوپه قطار قم ویژه خواهران

 
رزرو بلیط ارزان قطار قم

 

جهت خرید بلیط ارزان قم حتما به نوع قطار انتخابی خود توجه داشته باشید. برای مثال قطارهای پنج ستاره با خدمات لوکس و مجهز هزینه بیشتری دریافت می‌کنند و گزینه مناسبی برای رزرو بلیط قیمت مناسب قطار قم نیستند. در مقابل قطارهای کوپه‌ای 6 تخته، انتخاب مناسبی برای خرید ارزان ترین بلیط قطار قم به شمار می‌روند.

هم‌چنین می‌توانید در سایت قاصدک 24 لیست قطارها را بر اساس کم‌ترین قیمت مرتب‌سازی کرده و آسان‌تر بلیط مورد نظر خود را پیدا کنید. استفاده از فیلترهای جست و جو همچون شرکت حمل و نقل و ریلی و نوع قطار نیز می‌تواند سریع‌تر شما را به ارزان‌ترین گزینه برساند.

توجه داشته باشید هنگام جست و جو با مشخص کردن تاریخ، تقویم قیمتی به نمایش درمی‌آید که پایین‌ترین قیمت بلیط‌های موجود را در روزهای مختلف نشان می‌دهد و بهترین ابزار جهت پیدا کردن ارزان ترین بلیط قطار قم به شمار می‌رود.

 بلیط قطار ارزان قم


لیست بلیط قطار برای مقصد قم
 

 

با توجه به آن که سفر به قم طرفداران بسیاری دارد، بلیط قطار از مراکز استان‌ها و شهرهای بین راهی متعددی به مقصد قم وجود دارد. در ادامه با لیست بلیط قطار به قم بیشتر آشنا خواهیم شد: 



لیست بلیط قطار از مبدا قم 

 

از ایستگاه راه آهن قم به مقصد بسیاری از استان‌های کشور قطار ارائه می‌شود. در ادامه با لیست بلیط قطار از قم به سایر شهرها بیشتر آشنا خواهیم شد: 


بلیط قطار قم


چگونه بلیط قطار قم را کنسل کنید؟

 

در صورت تغییر برنامه، اگر نیاز به کنسلی دارید، کافی است وارد پنل کاربری خود در قاصدک 24 شده و از لیست بلیط‌های قطار، بلیط مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر گزینه درخواست کنسلی کلیک کنید.

طبق قوانین، جریمه محاسبه شده از حساب شما کسر می‌شود و مبلغ باقی‌مانده در کوتاه‌ترین زمان به شما باز‌گردانده خواهد شد. هم‌چنین توجه داشته باشید در صورتی که مشخصات بلیط را اشتباه وارد کرده باشید، اصولا امکان تغییر وجود ندارد و باید بلیط را کنسل کرده و دوباره بخرید. در ادامه با میزان جریمه کنسلی بلیط قطار قم آشنا خواهیم شد:

 

  •     جریمه کنسلی قبل از ساعت ۱۲ ظهر روز قبل از حرکت، معادل 10 درصد مبلغ بلیط است.
  •  جریمه کنسلی پس از ساعت 2 ظهر روز قبل تا 3 ساعت مانده به حرکت قطار، معادل 30 درصد مبلغ بلیط است.
  •  جریمه کنسلی از سه ساعت باقی مانده تا زمان حرکت قطار قم، معادل 50 درصد قیمت بلیط است.
  • جریمه کنسلی پس از حرکت قطار، معادل 100٪  قیمت بلیط است.

 

هم‌چنین این امکان را دارید تا در هر ساعت از شبانه‌روز با تیم پشتیبانی مجموعه قاصدک 24 تماس گرفته و پرسش‌های خود را در زمینه استرداد بلیط قطار قم مطرح کنید. 

 

خرید اینترنتی بلیط قطار قم با قاصدک 24

 

به منظور خرید بلیط قطار قم از شرکت‌های حمل و نقلی ریلی می‌توانید به دو روش حضوری و اینترنتی اقدام کنید. البته روش اینترنتی مزایای بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به صرفه‌جویی در زمان و هزینه و امکان بررسی و مقایسه انواع بلیط قطار اشاره کرد.

در این راستا می‌توانید از خدمات قاصدک 24، از بهترین سایت‌های فروش آنلاین بلیط قطار قم استفاده کرده و به آسانی بلیط مورد نظر خود را خریداری کنید. در ادامه گام با گام با مراحل رزرو آشنا خواهیم شد:

خرید اینترنتی بلیط قم

  1.  ابتدا از منو سایت قاصدک 24، سربرگ بلیط قطار را انتخاب کنید.
  2. سپس یکی از گزینه‌های یک طرفه یا رفت و برگشت را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد یکی از گزینه‌های مسافران عادی، ویژه خواهران، ویژه برادران، کوپه دربست، حمل خودرو می‌خواهم را طبق اهداف و شرایط سفر خود انتخاب کنید.
  4. در مرحله بعد مبدا، مقصد، تاریخ سفر و تعداد مسافران را مشخص نموده و بر گزینه جستجو کلیک کنید.
  5. در این مرحله لیست تمام بلیط های قطار قم در مسیر انتخابی شما به نمایش در می‌آید.
  6. با کلیک بر گزینه جزئیات بلیط، این امکان را پیدا می‌کنید تا نوع کوپه، امکانات قطار، ظرفیت، ایستگاه‌های توقف و قوانین استرداد را بررسی کنید.
  7. فیلترهای جست و جو در سمت راست صفحه قابلیت محدود کردن لیست بلیط‌ها را بر اساس ساعت حرکت، شرکت‌های حمل و نقل ریلی و نوع قطار به شما می‌دهند. پس با فیلترها می‌توانید طبق اهداف سفر لیست را شخصی‌سازی کرده و سریع‌تر گزینه مورد نظر خود را پیدا کنید.
  8. پس از بررسی و مقایسه کامل مشخصات، قوانین و قیمت‌‌ قطارهای موجود، بلیط مورد نظر خود را مشخص کرده و بر گزینه انتخاب بلیط کلیک کنید. در مرحله بعد با ثبت اطلاعات و پرداخت اینترنتی هزینه می‌توانید بلیط قطار قم را دریافت کنید.

هم‌چنین توجه داشته باشید تیم پشتیبانی قاصدک 24 در هر ساعت از شبانه‌روز پاسخ‌گوی تمام پرسش‌ها‌  و درخواست‌های شما در زمینه جست وجو، خرید و کنسلی بلیط قطار قم خواهد بود.

سوالات متداول در مورد بلیط قطار قم

برای سوار شدن به قطار قم باید یک کارت شناسایی معتبر را به همراه بلیط قطار به مامور بازرسی ارائه دهید.
پس از خرید بلیط قطار قم مجاز به حمل وسایل ضروری سفر که ابعاد آن از 75 سانتی متر و وزن آن از 30 کیلوگرم تجاوز نکند، هستید. هم‌چنین می‌تواند یک ساک دستی با اندازه معقول همراه داشته باشید. اگر هم بار بیشتری دارید، می‌توانید به قسمت بار قطار تحویل دهید. پیشنهاد می‌شود قبل از رزرو، قوانین مربوط به حمل بار در قطار را به طور کامل بررسی کنید.
برای کنسل کردن بلیط قطار قم لازم است به پنل کاربری خود در قاصدک 24 مراجعه نمایید. حال باید از بخش لیست بلیط قطار، قطار قم را انتخاب کرده، درخواست کنسلی را ثبت نموده و مراحل استرداد بلیط را در پنل دنبال کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه راهنمای استرداد بلیط قطار در فوتر قاصدک 24 مراجعه نمایید.
قیمت بلیط قطار قم برای بزرگسالان کامل است و برای کودکان 2 تا 12 سال به صورت نیم بها محاسبه می‌شود. برای نوزادان از بدو تولد تا 2 سالگی نیز هزینه‌ای برابر با 10 درصد مبلغ بلیط بزرگسال باید پرداخت شود.
قم با راه آهن استان‌هایی همچون تهران، مشهد، کاشان، اهواز، همدان، زنجان، قزوین، یزد، ارومیه، کرمان و... در ارتباط است. هم‌چنین از شهرهای بین راهی هم می‌توانید خود را به قم برسانید.
این موضوع بر اساس مبدا حرکت و سرعت قطار انتخابی شما تعیین می‌شود. برای مثال قطار تهران قم به طور متوسط 2 ساعت طول خواهد کشید. در قاصدک 24 این امکان فراهم شده تا لیست قطارها را بر اساس ساعت حرکت مرتب‌سازی کرده و آسان‌تر بتوانید زمان برنامه سفر خود را تنظیم کنید.
قیمت بلیط قطار بر اساس طول مسیر، نوع قطار، میزان تقاضا و... متغییر خواهد بود. اگر به دنبال ارزان ترین بلیط قطار قم هستید، پیشنهاد می‌شود قطارهایی با امتیازبندی پایین‌تر را انتخاب کنید. برای مثال قطارهای کوپه‌ای 6 تخته. هم‌چنین می‌توانید لیست قطارها را در قاصدک 24 بر اساس کمترین قیمت مرتب‌سازی کرده و سریع‌تر بلیط ارزان مدنظر خود را پیدا کنید.
با توجه به نوع قطار و طول مسیر قیمت‌ها متفات خواهد بود. کافی است مبدا، مقصد و تاریخ حرکت خود را در قاصدک 24 مشخص کنید تا لیست قطارهای قم به همراه قیمت به نمایش در‌آیند.
انواع قطارهای کوپه‌ای و اتوبوسی رجا، قطارهای ریلی سفیر، قطارهای فدک، قطار نور الرضا، بن ریل و...