پارک های معروف تبریز برای عکاسی

زیبایی پارک های تبریز به قدری است که دست کمی از سایر جاهای دیدنی تبریز ندارد. بعضی از پارک‌های معروف این شهر شهرت جهانی دارند و در بین گردشگران خارجی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. فضای سبز شهر تبریز به قدری محبوب است که مسافران بیشتر وقت خود را در آن‌ها می‌گذرانند. اگر وسوسه شدید از پارک های تبریز دیدن کنید با وبلاگ قاصدک 24 همراه باشید تا شما را با بهترین فضای سبز این شهر توریستی و آدرس پارک های تبریز  آشنا کنیم.

 
معرفی پارک های تبریز

 

بهترین پارک های تبریز کجاست؟

 

 

تبریز از شهرهای تاریخی ایران با آثار باستانی و جاهای دیدنی فراوان است. این شهر به مقصدی محبوب میان گردشگران تبدیل شده است. همچنین شهر زیبای تبریز دارای فضای سبز و پارکهای بسیاری است که در ادامه به معرفی نام پارک های تبریز خواهیم پرداخت:

بهترین پارک های تبریز کجاست؟ 

پارک ائل گلی تبریز

 

پارک ائل گلی پارکی معروف در شهر تبریز به وسعت 54675 مترمربع که در زمان قبل انقلاب به شاهگلی معروف بوده است. در این پارک استخری به عمق ۱۲متر وجود دارد که آب این استخر از شعبه‌ای از رودخانه لیقوان که از جنوب شرقی وارد استخر می‌شود تامین می‌گردد.

همچنین مهم‌ترین بخش پارک ائل گلی که جذابیت آن را دوچندان کرده است آبشار مصنوعی و وجود سورتمه هیجان‌انگیز آن است. اطراف پارک با گل‌کاری و چمن‌کاری‌های متنوع زیباتر شده است و درختان کهن دور تا دور آن را پوشانده‌اند. از امتیازات پارک می‌توان به تعدادی مسافرخانه برای اقامت گردشگران، وجود شهربازی و رستوران‌ها در محوطه پارک اشاره کرد.

 

آدرس، هزینه ورودی و مدت زمان بازدید از پارک ائل گلی

 

آدرس

استان آذربایجان شرقی، تبریز، آزادراه کنارگذر جنوبی تبریز، ایستگاه مترو ائل گلی (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید از این جاذبه

بین ۲ تا ۳ ساعت

هزینه ورودی

رایگان

 
پارک ائل گلی تبریز

پارک جنگلی عینالی تبریز

 

پارک عینالی واقع در شهر تبریز در سال‌های گذشته به عنوان آتشکده و عبادتگاه معروف بوده و این پارک مورد توجه کوهنوردان و صخره‌نوردان بسیاری قرار گرفته است. وجود تندیس استاد شهریار شاعر دوست داشتنی با سروده‌های عاشقانه و همچنین یادمان‌های شهدای گمنام و مشاهیر تبریز در پارک عینالی آن را به پارکی خاطره‌انگیز تبدیل کرده است. آلاچیق‌های زیبا، کافه و رستوران‌های خوب و امکانات رفاهی مناسب در این پارک باعث شده گردشگران در این مکان به راحتی به تفریح و گشت و گذار بپردازند.

 

آدرس، هزینه ورودی و مدت زمان بازدید از پارک جنگلی عینالی

 

آدرس

استان آذربایجان شرقی، تبریز، امامزاده، جاده دکل همگامان، جاده قله عینالی (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید از این جاذبه

بین ۲ تا ۳ ساعت

هزینه ورودی

رایگان

 
باغ عینالی در تبریز

پارک ولیعصر تبریز

 

پارک ولیعصر تبریز را می‌توان جزو زیباترین پارک‌های این شهر دانست که در بلوار ولیعصر تبریز قرار گرفته است. پارک تبریز با معماری اصیل ایرانی و حوضچههایی با آب فراوان بسیار زیباتر شده است. یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین آبنماهای هوشمند و موزیکال کشور متعلق به آبنمای این پارک است. استخری زیبا که با آبنما تزیین شده مرکز پارک واقع شده است. آبنمای استخر هوشمند بوده و با نورپردازی‌های رنگارنگ لیزری در شب جلوه‌ای تماشایی دارد.

وجود حوضی بزرگ با نورپردازی لیزری هفت رنگ و آبنمای هوشمند که صدای گوش‌نواز آب را مانند موزیک پخش می‌کند باعث شده این پارک به پارک موزیکال مشهور شود. بهترین زمان بازدید از پارک ولیعصر شب و در هنگام تاریکی است بنابراین این پارک یکی از جاهای دیدنی تبریز در شب محسوب می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این پارک حجره‌های کوچک و دنجی است که برای استراحت گردشگران اطراف پارک ساخته شده است.

 

آدرس، هزینه ورودی و مدت زمان بازدید از پارک ولیعصر

 

آدرس

آذربایجان شرقی، تبریز، کوی ولیعصر، جنب مجتمع تفریحی باغلارباغی (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید از این جاذبه

کمتر از یک ساعت

هزینه ورودی

رایگان

 
پارک ولیعصر در تبریز

باغ گلستان تبریز

 

پارک گلستان اولین پارک درون شهری تبریز شناخته شده است. پارک گلستان به دستور زبیده خاتون همسر هارون‌الرشید ساخته شده و با ۵۲ هزار متر مربع جزو بزرگترین پارک‌های شهر تبریز محسوب می‌شود. به دلیل احداث ایستگاه مترو در کنار پارک امروزه قسمتی عظیمی از پارک تخریب شده است. از معروف‌ترین بخش‌های پارک می‌توان به یادواره شمس تبریزی اشاره کرد.

 

آدرس، هزینه ورودی و مدت زمان بازدید از باغ گلستان

 

آدرس

آذربایجان شرقی، تبریز، خیابان نیرو هوایی، مقابل بیمارستان شفا (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید از این جاذبه

بین ۱ تا ۲ ساعت

هزینه ورودی

رایگان

 
باغ گلستان در تبریز

پارک جنگلی عباس میرزا تبریز

 

پارک جنگلی عباس میرزا مربوط به دوره قاجاریه در شهر تبریز از زیباترین پارک‌های این شهر است. دشت شقایق، دشتی بسیار دیدنی در پارک جنگلی عباس آباد به شمار میآید که در فصل بهار بسیار دیدنی می‌شود. پوشش گیاهی انبوه از جمله اقاقیا، کاج سیاه، زالزالک، سرو و داغداغان اطراف پارک را محاصره کرده‌اند. از امتیازات این پارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • موزه حیات وحش
  • باغ پرندگان
  • شهربازی سرپوشیده
  • کمپینگ خانواده

 

آدرس، هزینه ورودی و مدت زمان بازدید از پارک جنگلی عباس میرزا

 

آدرس

آذربایجان شرقی، تبریز، آزمایش، آزادراه کسایی (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید از این جاذبه

2 تا 3 ساعت

هزینه ورودی

رایگان

 

پارک باغلار باغی تبریز

 

پارک باغلار از دیگر پارکهای تفریحی شهر تبریز در کنار بلوار استاد شهریار است که در نزدیکی پارک ولیعصر قرار دارد. این پارک قدمت کمی دارد و بعد از انقلاب اسلامی توسط شهرداری این شهر تاسیس شده است. کافی شاپ، فضای سبز، رستوران و… از جمله امکانات این پارک محسوب می‌شوند. مهمترین قسمت پارک باغلار متعلق به باغ وحش و شهربازی آن است که بزرگترین شهربازی شهر تبریز در این پارک قرار دارد. دراین شهربازی تعداد زیادی دستگاه متنوع و هیجان انگیز برای تفریح افراد ساخته شده است.

 

آدرس، هزینه ورودی و مدت زمان بازدید از پارک باغلار باغی

 

آدرس

آذربایجان شرقی، تبریز، گلکار، خیابان باغلارباغی (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید از این جاذبه

2 تا 3 ساعت

هزینه ورودی

رایگان

 
پارک باغلار باغی در تبریز

پارک مشروطه تبریز

 

از بوستان‌های آلاچیقدار شهر تبریز که در نزدیکی ترمینال مسافربری واقع شده پارک مشروطه نام دارد. پارک مشروطه وسعتی در حدود۲۰هکتار دارد و تندیسی از ستارخان و آبنماها در پارک آن را دیدنی‌تر کرده است. سالن ورزشی، آلاچیقهای زیبا، کتابخانه و … در لیست مهم‌ترین ویژگی و امتیازات پارک قراردارند.

 

آدرس، هزینه ورودی و مدت زمان بازدید از پارک مشروطه

 

آدرس

آذربایجان شرقی، تبریز، ترمینال، خیابان مسافر  (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید از این جاذبه

2 تا 3 ساعت

هزینه ورودی

رایگان

 

بوستان خاقانی شهر تبریز

 

پارک خاقانی که میان مسجد کبود و موزه آذربایجان واقع شده از دلنشین‌ترین پارکها و جاذبه‌های دیدنی شهر تبریز است. مجسمه شاعر بزرگ خاقانی و فرهنگسرای خاقانی در این مکان وجود دارد که مورد توجه اهل شعر و ادب قرار گرفته است. سالانه همایشات و نمایشگاه‌های متنوعی درون این فرهنگسرا برگزار می‌گردد. با توجه به موقعیت قرارگیری عالی و مناسب پارک خاقانی این پارک هر روزه میزبان مسافران زیادی است. پارک خاقانی دسترسی بسیار راحتی به بازار شهر دارد از این رو گردشگران می‌توانند بعد از رفتن به بازار در این پارک به استراحت بپردازند.

 


بیشتر بخوانید: آشنایی با موزه های معروف تبریز


 

آدرس، هزینه ورودی و ساعت کاری از بوستان خاقانی

 

آدرس

آذربایجان شرقی، تبریز، خاقانی، خیابان امام خمینی (نمایش روی نقشه)

ساعت کاری

7 تا 23

هزینه ورودی

رایگان

 
بوستان خاقانی در تبریز

پارک ائل باغی تبریز

 

شهر تبریز و جاهای دیدنی آن در فصل زمستان با وجود سرما بسیار دیدنی‌تر می‌شود. یکی از جذاب‌ترین مکان‌های تفریحی این شهر که در زمستان می‌توان به آنجا سفر کرد پارک ائل باغی است. سورتمه سواری پارک ائل باغی در زمستان از جمله تفریحات لذت بخش این پارک محسوب می‌شود. علاوه بر فصل زمستان رفتن به پارک ائل باغی در بهار و تابستان هم بسیار خاطره انگیز خواهد بود.

کوهنوردان بسیاری هر ساله از این پارک دیدن می‌کنند. وجود آبشاری مصنوعی در پارک ائل باغی که بی‌شباهت به آبشار طبیعی نیست منظره‌ای بی‌نظیر در پارک به نمایش گذاشته است. پیاده روی، سورتمه سواری و کوهنوردی از نمونه تفریحات مفرّح این پارک هستند.

 


بیشتر بخوانید: معرفی جاهای دیدنی ایران در زمستان


 

آدرس، هزینه ورودی و ساعت کاری از پارک ائل باغی

 

آدرس

آذربایجان شرقی، تبریز، بارنج چای، آزادراه کسایی (نمایش روی نقشه)

ساعت کاری

24 ساعت شبانه روز

هزینه ورودی

رایگان

 
پارک ائل باغی تبریز

پارک مینیاتوری تبریز

 

پارک مینیاتوری شهر تبریز در سال ۱۳۸۰ احداث شده و جزو پارک‌های اولیه شهر محسوب می‌شود. چمنکاری، گلکاری‌های انبوه استفاده از گل‌های خاص وطرح‌های ژاپنی و مینیاتوری در پارک چشم‌اندازی زیبا به آن بخشیده است. از مهمترین ویژگی‌های پارک که آن را از دیگر پارک‌های شهر متمایز کرده استفاده از تابلوهای راهنمای سخنگو به زبان‌های مختلف است.

در پارک مینیاتوری ماکت و طرح‌های مینیاتوری زیادی از مشاهیر و اماکن تاریخی نگهداری می‌شود که این ماکت‌ها شامل موارد زیر است:

 

  1. کاخ شهرداری
  2. عمارت ائل گلی
  3. ارگ علیشاه
  4. کلیسا مریم مقدس
  5. برج خلعت پوشان
  6. مسجد کبود
  7. پل کابلی
  8. برج یانقین
  9. ساختمان ایستگاه راه آهن
  10. کاخ استانداری
  11. ساختمان بانک

 

آدرس، هزینه ورودی و مدت زمان بازدید از پارک مینیاتوری

 

آدرس

استان آذربایجان شرقی، تبریز، خیابان گلکار، و انتهای پارک آنالار و آتالار (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید از این جاذبه

بین ۱ تا ۲ ساعت

هزینه ورودی

رایگان

 
پارک مینیاتوری در تبریز

باغ شهر تبریز

 

 باغ شهر پارکی بزرگ در منطقه ۶ شهر تبریز است که ۱٫۳ هکتار وسعت دارد. این پارک زیبا با فضایی سبز و امکانات رفاهی مناسب به پارکی پرطرفدار در میان گردشگران این شهر تبدیل شده است. در لیست بهترین پارک های تبریز درون‌ شهری بعد از پارک ائل گلی نام باغ شهر آمده است. ایمن‌سازی، وجود امکانات خوب و مناسب برای کودکان و معلولان از مهمترین ویژگی‌های موجود در پارک است.

 

آدرس، هزینه ورودی و مدت زمان بازدید از باغ شهر

 

آدرس

استان آذربایجان شرقی، تبریز، میلاد، بلوار دامپزشکی، بلوار بیست دو بهمن، خیابان اردیبهشت یکم، باغ شهر (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید از این جاذبه

2 تا 3 ساعت

هزینه ورودی

رایگان



باغ شهر در تبریز

پارک سنجد تبریز

 

پارک سنجد یا همان پارک حکیم نظامی گنجوی از پارک‌های محلی شهر تبریز است که شهرت بسیاری دارد. وجود رستوران جلالی سردرود در نزدیکی این پارک باعث شده گردشگران بسیاری بعد از خوردن غذا این مکان را به عنوان استراحتگاه خود انتخاب  کنند.

 

آدرس، هزینه ورودی و مدت زمان بازدید از پارک سنجد

 

آدرس

استان آذربایجان شرقی، خیابان دریا، خیابان ورزش (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید از این جاذبه

2 تا 3 ساعت

هزینه ورودی

رایگان

 

 

بهترین پارک های تبریز برای چادر زدن

 

 

همه پارک‌ها این امکان را ندارند که مسافران بتوانند در آن‌ها چادر برپا کنند. در ادامه موضوع به بهترین پارک های تبریز برای چادر زدن می‌پردازیم هرچند با توجه به آب و هوای تبریز فقط تابستان امکان چادر زدن وجود دارد.

 

پارک یادگار امام تبریز

 

پارک یادگار تبریز از دیگر پارک‌های مسافری این شهر شناخته شده که مکانی عالی برای  استراحت مسافران به شمار می‌آید. این پارک در جنوب شهر تبریز واقع شده و مورد علاقه مردمان خود شهر تبریز نیز است. باربیکیو، آبشار صخره‌ای، آلاچیق‌های بزرگ، پیست اسب دوانی، پیاده راه، محل بازی کودکان، نمازخانه، فوتبال دستی، سرویس‌های بهداشتی، زمین فوتسال، مسیر دوچرخه سواری و زمین ورزشی  از امکانات و تجهیزات کاربردی داخل پارک هستند.

این پارک یکی از بهترین پارک های تبریز برای چادر زدن است و در روزهای آخر هفته و تعطیلات بسیار شلوغ می‌شود. به مسافرانی که به این شهر سفر می‌کنند پیشنهاد می‌شود رفتن به این پارک را در فهرست جاهای تفریحی خود قرار دهند.

 

آدرس، هزینه ورودی و مدت زمان بازدید از پارک یادگار امام

 

آدرس

استان آذربایجان شرقی، تبریز، آزمایش، آزادراه کسایی

(نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید از این جاذبه

1 تا 2 ساعت

هزینه ورودی

رایگان

 
پارک یادگار امام تبریز

پارک جنگلی صائب تبریزی

 

پارک جنگلی صائب از جمله پارک‌های وسیع شهر تبریز است. این پارک با فضای آرام  و جنگلی گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. سراسر پارک با درختان توت و کاج  پوشیده شده است و همین درختان نمایی زیبا در پارک به وجود آوردهاند. در پارک دلنشین صائب امکانات بسیاری برای مسافران فراهم شده است که این امکانات عبارت انداز:

 

  • نمازخانه
  • میز تنیس
  • سرویس بهداشتی
  • آلاچیق‌ها
  • بوفه
  • اجاق برای کباب پزی
  • جاده سلامت
  • زمین بازی کودکان
  • زمین اسکیت
  • و … 

آدرس، هزینه ورودی و مدت زمان بازدید از پارک جنگلی صائب تبریزی

 

آدرس

آذربایجان شرقی، تبریز، دادگستری، خیابان صائب تبریزی، خیابان قدوسی دوم (نمایش روی نقشه)

مدت زمان بازدید از این جاذبه

1 تا 2 ساعت

هزینه ورودی

رایگان

 
پارک جنگلی صائب تبریزی

پارک شمیم تبریز

 

پارک شمیم به یکی از بهترین بوستانهای ورزشی تبریز معروف شده است. سالن فوتسال، وجود فضایی مناسب برای پیاده‌روی، سالن والیبال و وسایل ورزشی درون پارک باعث شده افراد و گردشگران علاقه‌مند به ورزش را به خود جذب کند. در این پارک موزه‌ای مربوط به آثار دفاع مقدس نیز وجود دارد که همه روزه امکان بازدید از آن وجود دارد. از برجسته‌ترین امکانات پارک می‌توان به امکان چادر زدن درون آلاچیق‌ها اشاره نمود.

 

آدرس، هزینه ورودی و ساعت بازدید از پارک شمیم

 

آدرس

استان آذربایجان شرقی، تبریز، بسیج، خیابان ملکی تبریزی (نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید

7 تا 24

هزینه ورودی

رایگان

 

پارک شمس تبریزی

 

بی‌شک پارک شمس تبریزی در شهر تبریز از زیباترین و دلنشین‌ترین پارک‌های این شهر است که با معماری سنتی و خاص گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. حوض، آبروهای درون پارک و صدای جریان آب به این مکان آرامش خاصی بخشیده است. وجود آتشدان‌هایی در کنار آلاچیق‌ها فضایی هنری برای اقامت گردشگران به وجود آورده‌اند. پارک شمس تبریزی بوستانی دنج برای چادر زدن به حساب می‌آید.

 

آدرس، هزینه ورودی و ساعت بازدید از پارک شمس تبریزی

آدرس

استان آذربایجان شرقی، تبریز، پل سنگی، بلوار علامه طباطبایی (نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید

24 ساعت شبانه‌روز

هزینه ورودی

رایگان

 

پارک شمس تبریزی

 

بهترین پارک های تبریز برای عکاسی

 

 

همه پارک‌های تبریز به دلیل زیبایی و فضای سبز بی‌نظیری که دارند محل مناسبی برای عکاسی و ثبت خاطرات شما هستند که در ادامه متن به چند مورد از پارک های تبریز برای عکاسی می‌پردازیم.

 

پارک پیوند تبریز

 

پارک پیوند که از دیگر بوستان‌های آلاچیق‌دار شهر تبریز است در بزرگراه پاسدارن واقع شده است. در سال‌های گذشته پارک پیوند تحت عنوان نخاله‌گاه ساختمانی بوده است. هدف از ساختن این بوستان کاهش ترافیک برای عروسی و ساخت لحظاتی به یادماندنی و خاطره‌انگیز برای عروسان است.

مسیر ویژه برای حرکت کاروان عروسی، فضای رنگارنگ، بخش گلکاری شده، محل اختصاصی عکسبرداری از عروس و داماد، کالسکه، آبشار و حوضچه، ایستگاه شارژ، زمین ورزشی، نمازخانه و تعدادی آلاچیق همگی از ویژگی و امکانات داخل پارک به شمار می‌آیند. قسمت زیبای پارک متعلق به لوحی در کنار درختان بلند برای نوشتن یادگاری توسط گردشگران است. این پارک یکی از بهترین پارک های تبریز برای عکاسی است.

 

آدرس، هزینه ورودی و ساعت بازدید از پارک پیوند

 

آدرس

استان آذربایجان شرقی تبریز، بزرگراه پاسداران (نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید

24 ساعت شبانه‌روز

هزینه ورودی

رایگان

 
پارک پیوند تبریز

بوستان قرآن تبریز

 

پارک قرآن در خیابان جلالیه تبریز واقع شده است. این بوستان با 8000 متر مربع مساحت درختان بسیاری از جمله بید مجنون، کاج، درختچه‌های کوچک شمشاد، برگ نو، گل‌های رز و زینتی و تزیینی را در دل خود جای داده است. در طراحی و معماری پارک معنوی قرآن موضوع‌های مذهبی مانند سکوی نماز و سی جز قرآن و….  به نمایش گذاشته شده است.

از مهم‌ترین و جذاب‌ترین قسمت‌های بوستان وجود دارالقرآن تخصصی در آن است. هرساله در این دارالقرآن فعالیت‌ها و کارگاه‌های متنوع قرآنی برپا می‌شود و همچنین نمایشگاه‌ها و گالری‌های زیبایی برای عرضه محصولات قرآنی برگزار می‌شود که مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته است.

 

آدرس، هزینه ورودی و ساعت بازدید از بوستان قرآن

 

آدرس

استان آذربایجان شرقی، تبریز، رازی، خیابان فروردین، خیابان رازی (نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید

24 ساعت شبانه‌روز

هزینه ورودی

رایگان

 

پارک پروین اعتصامی تبریز

 

پارک پروین اعتصامی در خیابان پروین اعتصامی شهر تبریز به یکی از پرطرفدارترین پارک‌های این شهر تبدیل شده است. این بوستان با فضایی دلنشین و قرارگیری در نزدیکی کافی شاپ، رستوران‌ها و همچنین سفره خانه‌های سنتی شهر به پارکی شلوغ تبدیل شده است. در فصل پاییز هنگامی که درختان پارک همگی لباس نارنجی به تن می‌کنند منظره‌ای  بسیار دیدنی و چشم نواز به وجود می‌آورند.

 

آدرس، هزینه ورودی و ساعت بازدید از پارک پروین اعتصامی

 

آدرس

استان آذربایجان شرقی، تبریز، میدان پروین اعتصامی (نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید

24 ساعت شبانه‌روز

هزینه ورودی

رایگان

 
پارک پروین اعتصامی تبریز

پارک مفاخر تبریز

 

پارک مفاخر شهر تبریز به پارک طوبی نیز شهرت دارد. درون این پارک یادگاری‌هایی از مفاخر استان آذربایجان نگهداری می‌شود. دلیل نامگذاری پارک مفاخر به دلیل  قرار گرفتن آرامگاه اشخاص معروفی همچون رضا طوبی، باقرخان، محمد نخجوانی و آیت الله میرزا فتاح شهیدی در این پارک است. بوستان مفاخر نزدیک به ۱۵هزارمتر مربع وسعت دارد و آن را از بزرگترین و محبوب‌ترین پارک‌های شهر تبریز نیز می‌دانند.

 

آدرس، هزینه ورودی و ساعت بازدید از پارک مفاخر

آدرس

استان آذربایجان شرقی، تبریز، خیابان، بلوار آزادی، خیابان شهیدی (نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید

7 صبح تا 11 شب

هزینه ورودی

رایگان

 

پارک اوتیسم تبریز

 

پارک اوتیسم یا همان پارک فرشتگان در شهر تبریز از جمله پارک‌های زیبا و دیدنی این شهر است. پارک اوتیسم در سال ۱۳۹۲احداث شده و رتبه دوم پارک خاورمیانه را به خود اختصاص داده است. از نمونه زیباترین اقدامات پارک متعلق به استفاده درست از درختان خشک، کهنسال و پیر برای ساخت مجسمه‌های حیوانات است.

این کار با توجه به علاقه کودکان اوتیسم به حیوانات انجام شده و اقدامی موثر در جهت ایجاد فضای آرامش بخش برای آن‌ها بوده است. زمین بازی، درختکاری، گلکاری، تزیینات گلدانی، نیمکت، سرویس بهداشتی، غرفه ،آبخوری و نورپردازی‌های رنگی و … از نمونه امکانات استفاده شده در این پارک هستند.

 

آدرس، هزینه ورودی و ساعت بازدید از پارک شمس تبریزی

 

آدرس

استان آذربایجان شرقی، تبریز، ائل گلی، میدان باغچبان (نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید

24 ساعت شبانه‌روز

هزینه ورودی

رایگان

 
پارک اوتیسم در تبریز

باغ امامی تبریز

 

خانه باغی قدیمی که در گذشته متعلق به خاندانی اصیل بوده امروزه توسط شهرداری شهر تبریز به پارکی زیبایی تبدیل شده است. بوستان باغ امامی با مساحتی نزدیک به ۱۱هزار متر مربع در منطقه پاستور واقع شده است. در این بوستان امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران فراهم شده است که عبارتند از:

 

  1. نمازخانه
  2. آب‌سردکن
  3. استخر بزرگ
  4. سرویس بهداشتی
  5. فضای سبز
  6. چمن کاری‌های تزیینی داخل پارک
  7. و …

 

 

آدرس، هزینه ورودی و ساعت بازدید از باغ امامی تبریز

 

آدرس

استان آذربایجان شرقی، تبریز، لاله زار، خیابان قطران، خیابان اول امامی، خیابان دوم امامی (نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید

24 ساعت شبانه‌روز

هزینه ورودی

رایگان

 
باغ امامی تبریز

پارک جنگلی رشدیه تبریز

 

پارک جنگلی رشدیه در محله رشیدیه شهر تبریز با منظره‌ای زیبا و آب و هوایی مطلوب جزو بهترین پارک‌های این شهر قرار گرفته است.  قسمتی ویژه در پارک مخصوص پیاده‌روی، ورزش و دوچرخه‌سواری است که آن را به نام جاده سلامت نیز می‌شناسند. پوشش گیاهی متنوعی از جمله درختان کاج، چنار، اقاقیا، سنجد و …  سراسر پارک وجود دارد. گردشگران باید این مورد را در نظر داشته باشند که ورود وسایل نقلیه و وسایل موتوری به پارک ممنوع است.

 

آدرس، هزینه ورودی و ساعت بازدید از پارک جنگلی رشدیه

 

آدرس

استان آذربایجان شرقی، تبریز، بلوار بوستان، بلوار سبز (نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید

24 ساعت شبانه‌روز

هزینه ورودی

رایگان


جمع بندی

در این مطلب شما را با بهترین پارک های تبریز آشنا کردیم تا هنگام سفر به این شهر بتوانید بخشی از وقت خود را در فضای سبز بی‌نظیر این شهر بگذرانید. اگر علاقه‌مند به سفر به یکی از قطب‌های گردشگری ایران هستید می‎توانید با تهیه بلیط هواپیما تبریز و یا بلیط اتوبوس تبریز از سایت قاصدک 24 به این شهر زیبا سفر کنید.

 

 

سوالات متداول درباره پارک های تبریز

 

 

بهترین پارک های تبریزی کدامند؟ پارک ائل گلی

پارک های جنگلی تبریز کدامند؟ پارک‌های عباس میرزا، عینالی، یادگار امام

بهترین پارک های تبریز برای چادر زدن کدامند؟ پارک‌های صائب تبریزی، شمس تبریزی و شمیم

بهترین پارک های تبریز برای عکاسی کدامند؟ پارک پیوند، بوستان قرآن، پارک پروین اعتصامی، پارک مفاخر، پارک اوتیسم، باغ امامی، پارک جنگلی رشدیه

اولین پارک متعلق به کودکان اوتیسم در کجا قرار دارد؟ بوستان فرشتگان اولین پارک متعلق به کودکان اوتیسم است که در شهر تبریز قرار دارد.