توریست‌پذیرترین کشورهای دنیا را بشناسید!

گردشگری امروزه به یکی از منابع درآمد کشورها تبدیل شده است و دولت ها را درگیر رقابتی نفس گیر برای بهبود امکانات توریستی جهت جذب گردشگر کرده است. بدون تردید در این رقابت برخی کشورها از بقیه موفق تر بوده و آغوش خود را به گرمی به روی گردشگران سایر کشورها گشوده اند. اهمیت این موضوع به قدری است که انجمن جهانی اقتصاد هر ساله در یک گزارش لیستی از کشورهای مناسب برای گردشگران منتشر می کند.


برای خرید بلیط هواپیما کلیک کنید



شاخص های سنجش میزان توریست پذیری کشورها


گزارش انجمن جهانی اقتصاد در سال 2017 که به بخش رقابت در زمینه توریسم و سفر مربوط می شود، 136 کشور را در 14 ستون دسته بندی کرده و تصویری همه جانبه از بهترین مقاصد توریستی جهان را ارائه داده است. در یکی از این ستون ها کشورها بر مبنای زیر ساخت های خدمات توریستی رتبه بندی می شوند که نشان دهنده ظرفیت کشورها برای میزبانی تعداد زیادی توریست و نیز توانایی یک میزبانی بسیار عالی می باشد. این شاخص در بر گیرنده تعداد هتل ها به ازای هر نفر، کیفیت زیر ساخت های توریستی، وجود شرکت های کرایه ماشین و حتی تعداد دستگاه های خودپرداز به ازای هر فرد بزرگسال است.

گفتنی است که رتبه بندی کشورها برای زیر ساخت های خدمات توریستی جدای از رتبه بندی آنها برای استقبال آنها از گردشگران است. در تعریف این شاخص می توان به الزامات دریافت ویزا و نیز توافق های هوایی و تجاری دو جانبه اشاره کرد. در این گزارش همچنین به اولویت بندی کشورها از سفر و توریسم نیز اشاره شده که راهبردهای سازمان های گردشگری و میزان اهمیت دادن دولت ها به بخش توریسم را مورد رتبه بندی قرار داده است.

در مطلب زیر قاصدک24 از 15 کشوری نام می برد که در این لیست جایگاه اول تا پانزدهم را در سال 2017 به خود اختصاص داده اند. کشورهایی که بهترین زیرساخت های خدمات توریستی را دارا بوده و آمادگی بیشتری برای پذیرش گردشگر از تمام نقاط جهان دارند.

اتریش


اتریش با دریافت امتیازات بالا در تقریبا تمام شاخص ها، توریست پذیرترین کشور دنیا در سال 2017 به شمار می رود. این کشور اروپایی علاوه بر داشتن تمام هفت شرکت مهم کرایه ماشین، از بعد کیفیت زیرساخت های توریستی در جایگاه سوم و از حیث تعداد اتاق های هتل به ازای هر نفر جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است. یکی از دلایل این امر نیز نقشی است که گردشگری در تولید ناخالص ملی اتریش دارد؛ چیزی در حدود 9 درصد. این را هم باید بداید که این کشور در سال 2007 بیش از 18 میلیارد دلار از طریق پذیرش گردشگر کسب درآمد کرده است.

توریست پذیر ترین کشورهای جهان در سال 2017-اتریش

اسپانیا


زیر ساخت های خدمات گردشگری در اسپانیا در رتبه دوم جهانی قرار می گیرد. اسپانیا از لحاظ کیفیت زیر ساخت های گردشگری جایگاه چهارم و از بعد تعداد اتاق های هتل به ازای هر فرد رتبه نهم را از آن خود کرده است. این کشور همچنین در پیمایش جهانی رقابت پذیری توریسم و سفر به جایگاه اول دست یافت. این یعنی اسپانیا بهترین کشور برای گذران تعطیلات است. گردشگری در اسپانیا نیز مانند اتریش سهم مهمی در تولید ناخالص ملی این کشور دارد. طبق آمارها بین 10 تا 11 درصد این مبلغ از طریق گردشگران به اقتصاد اسپانیا وارد می شود.

توریست پذیرترین کشورهای جهان در سال 2017-اسپانیا

ایالات متحده آمریکا


ایالات متحده آمریکا سومین کشور آماده دنیا برای گردشگران است. سهولت دسترسی به دستگاه های خودپرداز به ازای هر نفر بسیار بالا بوده و کیفیت زیر ساخت های توریستی نیز در سطح بالا ارزیابی شده است. در واقع آمریکا در هر دو این شاخص ها در رتبه پنجم جهانی قرار گرفته است. نیویورک، شیکاگو، بوستون، فیلادلفیا، واشنگتن و سان فرانسیسکو از جله جاذبه های توریستی این کشور به شمار می روند. ضمن اینکه تا سال 2004 بیش از 7 میلیون نفر در مشاغل مربوط به گردشگری در این کشور فعالیت داشته اند.

توریست پذیرترین کشورهای جهان در سال 2017-ایالات متحده آمریکا

پرتغال


کشور پرتغال در تمام شاخص های زیر مجموعه زیرساخت های خدمات توریستی و به ویژه در تعداد دستگاه های خودپرداز، شرکت های کرایه ماشین و کیفیت زیر ساخت های توریستی جایگاه بالایی دارد. این کشور در دیگر طبقه بندی ها در بخش رقابت پذیری و سفر از جمله ایمنی و امنیت و پذیرش بین المللی نیز امتیازات بالایی را کسب کرده که آن را به یک مقصد راحت برای دیدن تبدیل می کند. نگاهی به اعداد و ارقام نشان می دهد که این کشور در سال 2012 مورد توجه 21 میلیون گردشگر قرار گرفته که 12 میلیون آن گردشگران خارجی بوده اند.

توریست پذیرترین کشورهای جهان در سال 2017-پرتغال

کرواسی


کرواسی با تعداد بیشمار اتاق های هتل و دستگاه های خودپرداز به ازای هر نفر جایگاه پنجم را در زیر ساخت های خدمات توریستی به خود اختصاص داده است. اگرچه کیفیت این زیر ساخت ها نسبتا پایین و در جایگاه شصت و پنجم دنیا قرار دارد، این کشور نقاط مثبت زیادی برای جلب توریست دارد. از جمله آنها می توان به امتیاز بالا در منابع طبییعی و نیز پایداری محیط زیست اشاره کرد. بر اساس آمارها کرواسی در سال 2017، 17 میلیون توریست داشته که 86 میلیون اقامت شبانه داشته اند و برای بازدید از 15 مکان ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو به این کشور سفر کرده اند.

توریست پذیرترین کشورهای جهان در سال 2017-کرواسی

سوئیس


رتبه ششم سوئیس در این لیست ناشی از امتیازاتی می شود که برای تمام شاخص ها گرفته و در بین 20 کشور نخست قرار گرفته است. این کشور اروپایی همچنین در سایر طبقه بندی های رقابت پذیری توریسم و سفر از جمله ایمنی و امنیت، پایداری محیط زیست و نیز فضای تجاری عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته است. بیشتر گردشگران برای اسکی سواری یا دیدن چشم اندازهای آلپ به سوئیس سفر می کنند و 2 درصد به تولید ناخالص ملی این کشور کمک می کنند.

توریست پذیرترین کشورهای جهان در سال 2017-سوئیس

بریتانیا


بریتانیا در این لیست در جایگاه بالایی قرار گرفته و برای تمام شاخص ها جزو 25 کشور اول دنیا قرار کرفته است. این کشور از بعد تعداد دستگاه های خودپرداز در رتبه هشتم و کیفیت زیرساخت های توریستی در جایگاه بیست و سوم دنیا قرار دارد. آن طور که از آمارها بر می آید در سال 2015، 36 میلیون نفر از این کشور بازدید کرده و 22 میلیارد دلار به اقتصاد آن کمک کرده اند. بیشتر جاذبه های توریستی بریتانیا نیز در لندن قرار گرفته اند.

توریست پذیرترین کشورهای جهان در سال 2017-بریتانیا

استرالیا


استرالیا با کسب امتیازات بالا در تمام شاخص های موجود در رتبه هشتم دنیا قرار گرفته است. علاوه بر عملکرد خوب در زیر ساخت های خدمات توریستی، این کشور منابع طبیعی فوق العاده، منابع فرهنگی بی نظیر و نیز فرصت های عالی برای سفرهای تجاری در اختیار گردشگران قرار می دهد. استرالیا همچنین 3 درصد از درآمد خود را از توریسم به دست می آورد که نزدیک به 48 میلیارد دلار می شود.

توریست پذیرترین کشورهای جهان در سال 2017-استرالیا

آلمان


در لیست توریست دوست ترین کشورهای جهان، جایگاه نهم از آن کشور آلمان است. آلمان تمام هفت شرکت عمده کرایه ماشین را داشته و از بعد تعداد دستگاه های خودپرداز به ازای هر بزرگسال در رتبه چهاردهم قرار گرفته است. آلمان همچنین در رتبه بندی کلی بهترین مقاصد توریستی جهان جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. دلیل آن نیز امتیازات بالا در منابع تجاری و فرهنگی و نیز دسترسی از طریق سفرهای هوایی است. در سال 2012 بیش از 400 میلیون نفر از این کشور بازدید کرده اند.

توریست پذیرترین کشورهای جهان در سال 2017-آلمان

کانادا

مهم ترین نقطه تمایز کانادا این است که از حیث تعداد دستگاه های خودپرداز به ازای هر نفر جایگاه دوم را در جهان دارد. با این وجود کانادا تنها کشور در 15 نام اول لیست است که هفت شرکت مهم کرایه ماشین را ندارد. این تعداد برای کانادا تنها 6 شرکت است. توریست ها به طور معمول برای بازدید از تورنتو، مونترال، ونکوور، آبشار نیاگارا، جزیره ونکوور و نیز اتاوا به کانادا سفر می کنند. برای نمونه در سال 2012 بیش از 16 میلیون توریست عازم این کشور شده و 17 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور کمک کرده اند.

 

ویزای کانادا


توریست پذیرترین کشورهای جهان در سال 2017-کانادا

ایتالیا


ایتالیا به واسطه زیر ساخت های توریستی خود در جایگاه یازدهم قرار گرفته است. امتیاز این کشور در تعداد اتاق های هتل، آن را در جایگاه دوازدهم قرار می دهد و به ارتقای رتبه این کشور نیز کمک می کند. گفته می شود که تنها در سال 2016، 52 میلیون گردشگر از این کشور بازدید کرده اند. بیشتر این گردشگران برای بازدید از فرهنگ، غذاها، تاریخ، مد و هنر به این کشور سفر می کنند.

توریست پذیرترین کشورهای جهان در سال 2017-ایتالیا

لوگزامبورگ


جایگاه دوازدهم لوگزامبورگ در این لیست از رتبه هجدهم این کشور در تعداد اتاق های هتل و نیز دستگاه های خودپرداز به ازای هر نفر ناشی شده است. با این حال کیفیت زیرساخت های توریستی لوگزامبورگ در میان کشورهای خوب جهان قرار نمی گیرد و به رتبه سی و هفتم جهان بسنده می کند. با این حال گردشگری در این کشور یکی از بخش های مهم اقتصاد این کشور بوده و در سال 2009، 8 درصد از درآمد ناخالص ملی لوگزامبورگ را تأمین کرده است.

توریست پذیرترین کشورهای جهان در سال 2017-لوگزامبورگ

ایسلند


کشور ایسلند جایگاه سیزدهم را به خاطر زیر ساخت های توریستی به خود اختصاص داده است. وجود شرکت های عمده کرایه ماشین و نیز کسب رتبه دوم به واسطه تعداد اتاق های هتل به ازای هر فرد، جایگاه این کشور را در جهان ارتقا داده است. 10 درصد از درآمد ناخالص ملی این کشور در سال 2016 از راه گردشگری به دست آمده است. تعداد گردشگران خارجی در این کشور در سال 2017 از مرز 2 میلیون نفر گذشته است.

توریست پذیرترین کشورهای جهان در سال 2017-ایسلند

بلغارستان


جایگاه چهاردم این لیست از آن بلغارستان می باشد. بلغارستان از حیث تعداد اتاق های هتل به ازای هر نفر، در رتبه سیزدهم قرار گرفته است. این کشور همچنین از بعد تعداد دستگاه های خودپرداز در جایگاه بیست و چهارم دنیا ایستاده است. البته بلغارستان در کیفیت زیر ساخت های خدماتی وضعیت چندان خوبی ندارد و در رتبه نود و ششم قرار دارد. بلغارستان از آنجایی که زادگاه نژاد های بسیاری از جمله یونانی ها، اسلاوها، بلغاری ها و عثمانی ها بوده، جاذبه های زیادی برای عرضه به گردشگران دارد.


برای تهیه ویزای بلغارستان کلیک کنید



توریست پذیرترین کشورهای جهان در سال 2017-بلغارستان

ایرلند


زیر ساخت های توریستی ایرلند این کشور را در جایگاه پانزدهم دنیا قرار داده است. در رتبه بندی انفرادی نیز ایرلند به واسطه کیفیت زیر ساخت های توریستی خود در مرتبه بیست و هفتم خود نمایی می کند. این در حالی است که تعداد دستگاه های خودپرداز ایرلند رتبه این کشور را به 25 رسانده و تعداد اتاق های هتل به ازای هر فرد نیز به کسب جایگاه هفدهم برای ایرلند کمک کرده است.

توریست پذیرترین کشورهای جهان در سال 2017-ایرلند

در پایان یادآور می‌شویم که قابلیت رزرو هتل در تمامی مناطق ایران به صورت آنلاین هم اکنون در سایت قاصدک 24 مهیاست. همچنین مسافران می‌توانند جهت خرید بلیط اتوبوس، قطار و بلیط ارزان هواپیما به سایت این آژانس مسافرتی مراجعه کنند. ناگفته نماند امکان مشاهده‌ی قیمت بلیط هواپیما و سایر بلیط های دلخواه همچنین امکان خرید انواع تورهای گردشگری اعم از تور بلغارستان، تور بالی، تور دوبی، تور تایلند و ... در قاصدک24 وجود دارد. شما همچنین می‌توانید از بیمه مسافرتی قاصدک24 استفاده نمایید و سفرهای خارجی یا داخلی خود را بیمه کنید.