بهترین تفریحات آبی قشم چیست؟

جزیره زیبای قشم یکی از مهم‌ترین جزایر ایران و بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس محسوب می‌شود که هر ساله مقصد بسیاری از گردشگران از سراسر ایران به خصوص در فصل پاییز و زمستان است. جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم و مراکز تفریحی و تجاری بسیاری که در قشم وجود دارد؛ باعث شده است تا این جزیره زیبا به یکی از قطب‌های مهم گردشگری در ایران تبدیل شود. با توجه به موقعیت جغرافیایی قشم و نزدیکی آن به شهرهایی مانند بندرعباس، بسیاری از افراد نیز فقط به قصد خرید پوشاک و گشت و گذار در مراکز خرید قشم به این جزیره سفر می‌کنند. در کل می‌توان گفت که با سفر به این جزیره می‌توانید از بهترین مراکز خرید قشم دیدن کنید، زیباترین جاذبه‌های طبیعی جنوب ایران را مشاهده کنید و  بهترین تفریحات آبی را نیز تجربه کنید. علاوه بر این‌ها، جزیره قشم طبیعت شگفت‌انگیزی دارد که حتما باید از آن دیدن کنید؛ به این دلیل که شاید این طبیعت زیبا را دیگر در هیچ جای ایران نتوانید از نزدیک ببینید! در ادامه این مطلب از قاصدک24 قصد داریم به معرفی مراکز تفریحی قشم و بهترین تفریحات آبی که می‌توانید در قشم تجربه کنید بپردازیم. با ما همراه باشید.


  بیشتر بخوانید: آشنایی با سواحل دیدنی قشم



تفریحات آبی قشم

تفریحات قشم چیست؟

در جزیره زیبای قشم، تنوع تفریحاتی که می‌توانید تجربه کنید تا جایی زیاد است که ممکن است وقتی برای تجربه همه آن‌ها نداشته باشید. از گشت‌وگذار در جاهای دیدنی قشم و دیدن شگفتی‌های روی خشکی، تا قدم زدن در جنگل‌های حرا و غواصی زیر آب‌های نیلگون جزیره و یا پرواز در آسمان خلیج فارس، همگی تفریحات متنوعی هستند که در قشم می‌توان تجربه کرد. اما در این مقاله قصد داریم تفریحات آبی جزیره قشم و بهترین مراکز غواصی در قشم را به شما معرفی کنیم تا اطلاعات کافی برای سفر به قشم داشته باشید.

بهترین تفریحات آبی قشم


تفریحات آبی در قشم به حدی گوناگون و جذاب است که ممکن است بعد از خواندن این مطلب بلیط هواپیما قشم را رزرو کرده و سفر به قشم را برنامه ریزی کنید. برخی از بهترین تفریحات آبی که می‌توانید در قشم تجربه کنید عبارتند از:

  • پاراسل قشم
  • غواصی در قشم
  • اسکوتر زیر دریایی
  • جت اسکی روی آب
  • فلای بورد
  • پاراگلایدر
  • پارک آبی قشم

پاراسل قشم، تفریحات آبی خانوادگی

پاراسل قشم یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی در قشم محسوب می‌شود که اگر علاقه زیادی به تجربه هیجانات بالا دارید؛ در سفر به قشم حتما باید آن‌را امتحان کنید. برای تجربه این تفریح هیجان‌انگیز، شما باید ابتدا سوار بر نوعی چتر به نام پاراسل شده که این چتر به یک قایق موتوری متصل است. بلافاصله پس از حرکت این قایق، پاراسل نیز به حرکت درآمده و شما تا ارتفاع زیادی بالاتر از سطح دریا قرار خواهید گرفت. تا جایی که ممکن است این ارتفاع به بیش از 200 متر نیز برسد و تا حدود 5 تا 10 دقیقه در این ارتفاع خواهید بود. حتی می‌توانید با دوستان و خانواده خود نیز این پرواز را بر روی آب‌های نیلگون خلیج فارس تجربه کنید، به تماشای جزیره و منظره زیبایی که در اطراف دریا وجود دارد بنشینید و خاطره‌ای به یادماندنی را برای خود ثبت کنید. از مزایای پاراسل این است که حتی کودکان 5 تا 10 ساله نیز می‌توانند با رعایت نکات ایمنی، این هیجان را تجربه کنند.

پاراسل قشم

غواصی در قشم، بهترین تفریح آبی تک نفره

 
غواصی یکی از پر طرفدارترین تفریحات آبی در جزیره قشم به شمار می‌رود؛ تا جایی‌که سالانه علاقمندان زیادی برای یادگیری تخصصی غواصی، به قشم سفر می‌کنند و در مراکز غواصی قشم، به یادگیری حرفه‌ای غواصی می‌پردازند. در قسمت‌های مختلف جزیره، فضاهای مخصوصی برای غواصی تعبیه شده است که می‌تواند یک تجربه منحصر به فرد را از غواصی در سواحل نیلگون خلیج فارس به شما ارائه دهد. برای غواصی در جزیره قشم، لازم به هیچ آموزشی از قبل نیست و صرفا شما باید به یکی ازسایت‌های غواصی در جزیره رفته و پس از آموزش‌های لازم توسط مربی، می‌توانید 15 دقیقه به همراه مربی در زیر آب باشید. مدت زمان غواصی در مجموع یک ساعت است و شما نیازی به تجهیزات و وسایل غواصی ندارید و تمامی این‌ها را در سایت‌های غواصی می‌توانید تهیه کنید. شما تنها باید وسایل شخصی مانند حوله و دمپایی را به همراه خود داشته باشید. در ضمن به این نکته نیز توجه داشته باشید که غواصی برای آقایان و بانوان امکان‌پذیر است ولی کودکان زیر 10 سال و افراد بالای 50 سال اجازه غواصی ندارند.

غواصی در قشم

 اسکوتر زیر دریایی، تفریح آبی تک نفره


اسکوتر زیر دریایی نیز یکی از جذاب‌ترین تفریحات آبی قشم محسوب می‌شود که به شما فرصت دیدن شگفتی‌های زیر آب را می‌دهد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای غواصی نیز باشد. در واقع اگر فرصت کافی برای یادگیری غواصی ندارید یا شنا بلد نیستید؛ لازم نیست ناراحت باشید. شما می‌توانید با اسکوتر زیر دریایی و با پوشیدن لباس مخصوص آن که یک کپسول اکسیژن نیز به آن متصل است؛ به راحتی نفس بکشید و از تماشای دنیای رنگارنگ زیر آب، عروس‌های دریایی، مرجان‌های زیبا و سایر زیبایی‌های زیر آب لذت ببرید. این تفریح آبی تک نفره برای کودکان زیر 12 سال، خانم‌های باردار و افرادی که بیماری‌های خاص مانند فشار خون بالا و مشکلات تنفسی و یا ناراحتی قلبی دارند ممنوع است.
 
اسکوتر زیر دریایی

جت اسکی قشم، راحت ترین تفریح آبی


جت اسکی نیز یکی دیگر از تفریحات هیجان‌انگیز آبی است که هم به صورت فردی و هم گروهی می‌توانید سوار بر آن شده و در سطح دریا مانور دهید. جت اسکی که از تفریحات محبوب ساحلی در قشم محسوب می‌شود نیاز به آموزش خاصی نیز نداشته و تنها با پوشیدن یک جلیقه مخصوص می‌توانید از سوار شدن بر آن لذت ببرید. نکته ای که باید توجه کنید این است که افراد زیر 18 سال نمی‌توانند به صورت تکی سوار بر جت اسکی شوند و باید همراه با فرد دیگری باشند. مدت زمان استفاده از جت اسکی 15 دقیقه بوده و با هر بار تهیه بلیط می‌توانید یک تا سه نفر همزمان با هم سوار شوید.

جت اسکی قشم 

فلای بورد، هیجان انگیز ترین تفریح آبی



فلای بورد یکی دیگر از تفریحات بسیار هیجان‌انگیز و البته کمی خطرناک است که در دو نوع مبتدی و پیشرفته می‌توان آن‌را تجربه کرد. تفاوت این دو سطح در این است که در فلای بورد حرفه‌ای خود فرد باید بتواند تعادلش را به خوبی حفظ کند. این تفریح آبی که به صورت تک نفره انجام می‌شود؛ نیاز به تعادل زیادی برای ماندن روی آب دارد. فلای بوردها کفش‌هایی مخصوص هستند که به جت اسکی وصل می‌شوند و با حرکت جت اسکی شما به ارتفاع بلندی از دریا می‌رسید. در ابتدا باید 15 دقیقه با فلای بوردها تمرین کنید تا بتوانید این تفریح هیجان‌انگیز را تجربه کنید. مدت زمان استفاده از این فلای بوردها در دریا 15 دقیقه است و برای افراد زیر 18 سال ممنوع است.


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین تا ارزان ترین مراکز خرید قشم



فلای بورد قشم

پاراگلایدر، محبوب ترین تفریحات قشم



پاراگلایدر در واقع یکی از محبوب‌ترین تفریحات قشم محسوب می‌شود که نحوه انجام آن در مناطق کوهستانی و مناطق پست و هموار به دو صورت مختلف است. در مناطق هموار مانند جزیره قشم، نحوه انجام آن به این صورت است که شما و چتر با هم به وسیله یک ماشین با سرعت بسیار زیاد کشیده می‌شوید؛ تا زمانی که  نسبت به زمین ارتفاع لازم را بگیرید و در فراز آسمان به کمک چتر معلق شوید. بسیاری از سواحل قشم و کلوپ‌های تفریحات دریایی آن نیز، پاراگلایدر قشم را در لیست تفریحات ساحلی در اولویت قرار داه‌اند.

برای خرید  بلیط هواپیما قشم تهران کلیک کنید.


پارک آبی قشم



وقتی شما نام پارک آبی قشم را می‌شنوید؛ احتمالا اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد؛ مجموعه‌ای از تفریحات هیجان‌انگیز و سرسره‌های آبی مختلف است. با این که همه‌ی این‌ها را در پارک آبی قشم می‌توانید تجربه کنید؛ ولی تفریحات این مجموعه آبی قشم به این موارد محدود نمی‌شود. وقتی به این مجموعه تفریحی می‌روید؛ هیچ گونه نگرانی بابت خدمات و امکانات و تفریحات سرگرم‌ کننده نداشته باشید. از شاتل، غواصی، سرسره‌های آبی مختلف و چاله‌های فضایی تا بیلیارد و دوچرخه‌سواری را می‌توانید در این مجموعه تجربه کنید. در صورت خستگی هم می‌توانید به یکی از کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های این مجموعه سر بزنید و ضمن رفع خستگی با سفارش دادن غذا و نوشیدنی دلخواه از خودتان پذیرایی کنید.


بهترین مراکز غواصی در قشم



جزیره زیبای قشم دارای سایت‌های مختلف غواصی برای آموزش تخصصی غواصی و همچنین تجربه این ورزش هیجان‌انگیز است. برخی از بهترین مراکز غواصی در قشم عبارتند از:

  • جزایر ناز
  • سایت جرثقیل مغروق
  • سایت دره ستاره‌ها
  • مرکز غواصی دوبه قشم
  • مرکز غواصی تخت جمشید
  • مرکز غواصی نگین ساحل قشم
  •  مرکز غواصی اسپرینگی (باغ مرجانی)


مراکز غواصی در قشم

سخن پایانی


جزیره قشم پر از تفریحات متنوع است که قطعا با یک بار سفر به این جزیره، نمی‌توانید تمام و کمال از جاذبه‌های طبیعی و سحرآمیز آن دیدن کرده و تمامی تفریحات آن را تجربه کنید. اما ما در این مطلب سعی کردیم برخی از پرطرفدارترین تفریحات آبی قشم را به شما معرفی کنیم؛ تا اطلاعات بیشتری در سفر به این جزیره زیبا داشته باشید. اگر قصد سفر به جاهای دیدنی ایران را دارید؛ می‌توانید از خدمات خرید آنلاین بلیط هواپیما  در قاصدک24 استفاده کنید.