بهترین شهرها برای گذراندن جشن سال نو میلادی

سال نوی میلادی در سراسر دنیا آغاز شده است. جشن‌ها، آتش بازی‌ها و نورافشانی‌های شب سال نوی میلادی برای بسیاری از مردم جهان از ارزش و لذت خاصی برخوردارند. میلیون‌ها نفر گرد هم می‌آیند تا شانه به شانه یکدیگر شاهد رقص نور و رنگ در میادین و مکان‌های اصلی شهرهای خود باشند. قاصدک 24 برای شما می‌گوید که بزرگ ترین و زیباترین نورافشانی‌های جشن سال نو میلادی در سراسر جهان در کدام شهرهای جهان برگزار می‌شوند.


نیویورک


شب سال نوی میلادی در میدان نیویورک تایمز برای حدود یک میلیارد نفر در سراسر جهان که در تلویزیون شاهد این جشن‌ها هستند، آرزوی حضور در این جشن‌ها را به همراه دارد. یک میلیون نفر در این میدان که خیابان هفتم و برودوی (broadway) به یکدیگر ملحق می‌شوند، جمع می‌شوند و منتظر می‌مانند تا یک توپ ال ای دی از ساختمان سابق نیویورک تایمز به پایین سقوط کند. این رسم آمریکایی بیشتر از 100 سال قدمت دارد.

نیویورک



ریودوژانیرو


جشن سال نوی اهالی ریودوژانیرو که به آن رِوِیلون (Reveillon) گفته می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های جهان و بهترین شهر برای گذراندن جشن سال نو میلادی است. میلیون‌ها نفر از مردم شهر و گردشگران خارجی که مانند کشیش‌های سنتی لباس سپید بر تن دارند، نیمه شب در سواحل شهر جمع می‌شوند و برای خدای دریا و به سوی امواج گل پرتاب می‌کنند. در واقع مردم شهر رسوم سنتی خود را با جشن‌های سال نوی میلادی در آمیخته‌اند. بعد از جشن هم کافه‌ها و رستوران‌های شهر پر از رقص و موسیقی می‌شود.

ریودوژانیرو

لندن


میلیون‌ها لندنی مشتاق در اسکله رود تیمز جمع می‌شوند و به انتظار تماشای نمایش نور و رنگ می‌مانند. در نیمه شب برج اطراف ساعت بیگ بن با انفجار وسایل آتش بازی که برای 12 ضربه ساعت زمان بندی شده‌اند، روشن می‌شود. سپس همه چشم‌ها به سوی چرخ و فلک لندن می‌چرخد که آتش بازی چرخان و نمایش نوری را به همراه پخش موسیقی راک به شهر هدیه می‌دهد.

لندن



پاریس


شهر نور در شب سال نو به شهر آتش بازی تبدیل می‌شود. صدها هزار نفر در خیابان شانزلیزه جمع می‌شوند تا به برج ایفل که غرق در نور است، چشم بدوزند. در نیمه شب تمام ستون‌های آهنی برج غرق در آتش بازی شده و برخی هم در کلیسای سکره کر و تروکادرو جمع می‌شوند.

پاریس



مادرید


مادریدی‌ها سال نوی میلادی را با خوردن 12 حبه انگور جشن می‌گیرند که هر کدام نشانه یک ضربه ساعت در نیمه شب است. به موقع خوردن این حبه‌های انگور، نشانی از خوش شانسی در سال جدید تلقی می‌شود. هزاران نفر نیز در جلوی ساعت در میدان پورتا دل پلازا جمع می‌شوند تا به تماشای آتش بازی بپردازند.

مادرید



بیروت


هر سال نوی میلادی نوید صلح را به پایتخت کشوری می‌آورد  که جنگ آن را دو پاره کرده است. هزاران نفر برای تماشای نورافشانی در برج ساعت در میدان نِجمه، قلب بیروت جمع می‌شوند. در نیمه شب آتش بازی‌ها به ستون‌های کلیسا و مناره‌های مساجد نور و روشنایی خاصی می‌بخشند.

بیروت

توکیو


در شب سال نوی میلادی در توکیو خیابان‌ها و رستوران‌ها پر می‌شود از مردمی که نودل گندم می‌خورند تا سلامتی و شادی شان در سال نو تضمین شده باشد. معابد این شهر به نشانه شمارش تا لحظه تحویل سال، زنگ‌ها را به صدا در می‌آورند. بهتر است تا روز دوم ژانویه در شهر بمانید؛ در این روزها امپراتور، محوطه کاخ سلطنتی را به روی عموم باز می‌کند.


جزیره کریسمس، اقیانوس آرام جنوبی


جزیره کریسمس یا کیریباتی به زبان مردم محلی همانجا که به گواهی برخی منابع محل ناپدید شدن آملیا ارهارت نیز می‌باشد، یکی از نخستین مناطق مسکونی جهان است که جشن‌های سال نو را جشن می‌گرفته است. این منطقه که تنها 5 هزار جمعیت دارد، در جشن‌های شب سال نو به یک پناهگاه حیات وحش حفاظت شده تبدیل می‌شود.

جزیره کریسمس

سیدنی


در سیدنی همه برای تماشای جشن‌های شب سال نوی میلادی در اسکله این شهر دور هم جمع می‌شوند. در این شب پل نمادین بندر سیدنی و ساختمان‌های اطراف در نیمه شب با یکی از دیدنی ترین آتش بازی های سال نو میلادی غرق نور می‌شوند.

سیدنی


حال که با بهترین شهرهای جهان برای سفر در جشن سال نو میلادی و تماشای خیره‌کننده‌ترین آتش بازی‌ها آشنا شدید، برای خرید بلیط هواپیما خارجی و تور مسافرتی به مقصد تمامی کشورهای گفته شده می‌توانید از وب سایت قاصدک 24 استفاده کنید یا اپلیکیشن خرید بلیط هواپیما را دانلود نمایید.