بهترین باغ گل‌های جهان

طبیعت و زیبایی‌های متنوع آن همواره علاقه‌مندان خود را داشته است. تماشای رنگ‌های مفرح از سبز و سرخ تا ارغوانی و بنفش چنان نشاطی در روح انسان به وجود می‌آورند که بسیاری تعطیلات آخر هفته خود را به آن اختصاص می‌دهند. باغ های گل گوشه‌ای از نمایش رنگی هستند که طبیعت به گردشگران هدیه می‌کند و باغ های گل رز در جهان یکی از دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین نمادهای لطف طبیعت شناخته می‌شوند. قاصدک 24 این بار  به سراغ زیباترین باغ های جهان رفته تا حس و حال بهاری را با شما به اشتراک بگذارد.

باغ پرنسس گریس، موناکو


اگرچه تنها تعداد اندکی از بازدیدکنندگان از این پارک زیبا و معطر که در محله مسکونی فونتویل واقع شده، دیدن می‌کنند، اما این پارک برای کسانی که به دنبال یک تجربه آرامش بخش هستند، گزینه مطلوبی است. باغ گریس در واقع به یاد بازیگر زن آمریکایی ساخته شد که با شاهزاده موناکو ازدواج کرد. این باغ که از درختان نخل و زیتون پوشیده شده و مجسمه‌هایی نیز آن را زینت داده‌اند، 300 گونه مختلف گل رز را در خود جای داده که کد شناسایی آن‌ها به شما اجازه می‌دهد تا روی تلفن همراه خود اطلاعات بیشتری درباره آن‌ها به دست آورید.

باغ پرنسس گریس



باغ مونترال، بزرگ ترین باغ گل جهان


برای دیدار از یکی از بزرگ ترین باغ گل های جهان چندین دلیل می‌تواند وجود داشته باشد. باغ گیاه شناسی مونترال در سال 1976 و برای بازی‌های المپیک ایجاد شد و در آن می توان بیش از 10 هزار بوته رز را مشاهده کرد که پیشرفت گونه‌های مختلف رز از جمله گونه‌های پیوندی و نیز گونه‌های فلوریبوندا را به نمایش می‌گذارند. اگرچه باغ های رز سنتی اغلب به سبک رسمی طراحی شده‌اند، این باغ با گل‌های و مسیرهای باشکوه خود در میان درختان و استخرهای کوچک سبک دیگری را در معرض دید بازدیدکنندگان می‌گذارد.

باغ مونترال



باغ رز ساکورا، ژاپن


باغ ساکورا کمی بیشتر از یک دهه عمر دارد و یک باغ ملی مهم با مجموعه‌ای بزرگ از گل‌های رز است که خارج از توکیو و در فاصله 30 دقیقه‌ای از فرودگاه ناریتا قرار گرفته است. باغ ساکورا یک باغ قدیمی است که اغلب گل‌های رز آن هم قدیمی و بسیار ارزشمندتر از گل‌های رز پیوندی بدون بوی امروزی هستند. گفته می‌شود که هزاران گونه گل رز از جمله 20 گونه کمیاب در این باغ وجود دارند. گونه‌هایی که توسط سِیزو سوزوکی یکی از مشهورترین پرورش دهندگان گل رز در جهان و نیز بسیاری از ژاپنی‌ها، چینی‌ها و دیگر آسیایی‌ها به این باغ اهدا شده است.

باغ رز ساکورا



باغ رز رُم از زیباترین باغ های جهان


این گنجینه مغفول که در ویرانه‌های Aventine Hill در نزدیکی استادیوم ماکسیموس واقع شده، مجموعه بزرگی از رزهایی دارد که مسیرها و تپه‌های صخره‌ای را پوشانده اند. جالب است بدانید که گونه‌های مختلف رُزها در این باغ بر اساس زمان مرتب شده‌اند؛ رزهایی از دوران باستان و سال‌های اولیه رم باستان و نیز رزهایی که ریشه آن‌ها به دمشق برمی‌گردد. این باغ که یکی از باغ های زیبای جهان شناخته می‌شود، میزبان تورها، تئاترها، کنسرت‌ها و یک رقابت کاشت رز است که هر ساله در ماه می برگزار می‌شود.

باغ رز رُم


پارک والبی از بهترین باغ گل های جهان


باغ رز این پارک در شهر کپنهاگ بیش از 12 هزار گونه گل رز را در خود جای داده که بر اساس رنگ و در باغچه‌های دایره شکلی مرتب شده‌اند. پارک والبی همچنین گونه‌های مخصوصی از رزهای کوچک مینیاتوری را در خود جای داده است. فضاهای باز و زمین بازی این باغ را به یکی از معدود باغ‌های رز مورد علاقه کودکان تبدیل کرده است. ضمن اینکه یک کافه هم در این باغ وجود دارد. بهترین زمان بازدید از این پارک اوائل آگوست است؛ وقتی نمایشگاه رزها در این باغ برگزار می‌شود.

پارک والبی


باغ رز ذاکر حسین، گاندیگار هند


یکی از بزرگ ترین باغ گل های جهان که به نام یکی از رؤسای جمهور هند نامگذاری شده، 30 هکتار وسعت داشته و بیش ذاز 50 هزار گونه گل رز و سایر گیاهان دارویی را در خود جای داده است. گفته می‌شود که این باغ در روزهای نخستین ایجاد این شهر پس از استقلال هند، ساخته شده است. باغ ذاکر حسین هر ساله در اواخر فوریه و اوائل مارس میزبان نمایشگاهی از گل‌های رز است که با حضور غرفه‌های غذا و نیز رقابت مردم محلی که با این گل‌ها خود را به پرنس و پرنسس تبدیل می‌کنند، زینت می‌یابد.

باغ رز ذاکر حسین


پارک De Bagatelle، پاریس


در گوشه‌ای از شهر زیبای بولون در فرانسه باغی قرار گرفته که هر چند شباهت چندانی به یک باغ ندارد، اما رزهای آن که اغلب از نوع پیوندی می‌باشند، بی نظیر هستند. این گل‌ها با تشریفات کلاسیک خاص فرانسوی کاشته شده‌اند و فرشی از گل را در یک الگوی تکراری در نزدیکی یک قصر ییلاقی سال 1975 به وجود آورده‌اند. در ژوئن هر سال نمایشگاهی از گل‌های رز و نیز یک جشنواره موسیقی این باغ را زینت می‌دهند.

پارک De Bagatelle


باغ رز پارلرمو، بوئنوس آیرس


باغ رز پالرمو که بخشی از یک پارک بزرگ‌تر در حومه مجلل پالرمو است، در سال 1914 بنا نهاده شده و مجموعه‌ای متشکل از 18 هزار رز را در خود جای داده است. به نظر می‌رسد که بهترین زمان بازدید از باغ، ماه اکتبر باشد که شکوفه‌های صورتی و درختان بنفش رنگ نورا زیبایی خیره کننده‌ای به این باغ می‌بخشند. شما همچنین می‌توانید یک پل نسبتا سفید آهنی و نیز مجسمه مشهورترین نویسندگان جهان را در باغ پالرمو ببینید. این باغ یکی از زیباترین باغ های جهان بوده و بازدید از آن شور و نشاط زیادی برایتان به همراه خواهد داشت.

باغ رز پارلرمو


باغ رز پارک الیزابت، هارتفورد


باغ رز الیزابت قدیمی‌ترین باغ رز عمومی آمریکا و یکی از معدود باغ‌های آزمایشی کشور است که رزهای پیوندی قبل از اینکه به فروش تجاری برسند، در آن مورد آزمایش قرار می‌گیرند. اگرچه برخی از گونه‌های بسیار قدیمی هم در این باغ وجود دارد، اما اغلب رزهای جدید در 475 باغچه به نمایش در می‌آیند. رزهایی که با چمن‌ها، درخت زارها و مناطق تفریحی احاطه شده‌اند.

باغ رز پارک الیزابت


باغ ملکه مری، زیباترین باغ گل جهان


باغ مری که به نام همسر پادشاه انگلستان، جورج پنجم نامگذاری شده و بخشی از پارک ریجنت را اشغال کرده، باغی قدیمی است که یک فواره آب باشکوه را در خود جای داده است. باغ ملکه مری همچنین در میانه یک دریاچه پر پیچ و خم واقع شده که پل هایی به سبک ژاپنی روی آن بنا شده‌اند. این باغ که زیباترین باغ گل جهان و بزرگ ترین باغ گل رز لندن است،  85 گونه رز را در دل خود جای داده که بر اساس رنگ و نوع در باغچه‌های کوچکی مرتب شده‌اند.

باغ ملکه مری


در این مطلب قصد داشتیم با بهترین و زیباترین باغ گل جهان آشنا شویم. این باغ‌ها از مناظر خیره‌کننده‌ی بسیاری برخوردار هستند و بازدید از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.