۵ اشتباهی که باید از آنها در بستن چمدان خود اجتناب کنیم

شاید تصور کنید ساده ترین مرحله در هر سفر، بستن چمدان است. در صورتی که چمدان بستن، لم مخصوص و ترفندهای خاص خود را دارد که اگر به آنها آگاه نباشید قطعاً در سفر به مشکل برمی خورید. بدیهی است اولین و اصلی ترین چیزی که در هر سفر باید به آن توجه کنید مقدار بار مجاز همراه مسافر در هر وسیله نقلیه است. اما شاید برای شما هم پیش بیاید که قبل از اینکه حتی به نصف این وزن هم برسید، چمدان خود را پر کرده باشید! در نتیجه می توانیم بگوییم که از فضای داخلی چمدان خود به خوبی بهره نگرفته اید و قطعاً در بستن آن مرتکب یکی از اشتباهات رایج زیر شده اید. نکاتی که اگر به آنها توجه کنید، می توانید حرفه ای ترین چمدان ها را ببیندید. برای آشنایی بیشتر با این اشتباهات، قاصدک 24 را در ادامه مطلب " ۵ اشتباهی که باید از آنها در بستن چمدان خود اجتناب کنیم " دنبال نمایید.

چمدان بستن برای سفر

لباس ها را تا می کنید


تا کردن لباس ها فضای زیادی را در یک چمدان اشغال می کند. بنابراین بهتر است برخلاف اینکه چمدان خود را روی زمین بخوانید و لباس ها را به صورت تا شده در آن قرار دهید، به محتویات آن به شکل ایستاده یعنی همان گونه که آن را حمل می کنید، سر و سامان دهید. البته فراموش نکنید که در بستن چمدان به شکل ایستاده، بهتر است که لباس های خود را رول کرده و در فضای داخلی چمدان جای دهید. بدین ترتیب هم فضای کمتری را در چمدان اشغال می کنید و هم راحت تر به تمامی محتویات آن دسترسی دارید. بنابراین دیگر لازم نیست تا برای بیرون کشیدن یک لباس، تمام چمدان را بگردید و نظم و ترتیب آن را بهم بزنید. البته علاوه بر این کار می توانید از کیسه های وکیوم نیز استفاده نمایید. استفاده از این کیسه ها به ویژه در زمانی که بلیط هواپیما خود را در فصول سرد سال خریداری کرده اید، می تواند به شما در کاهش حجم لباس های زمستانی خود کمک به سزایی نماید. البته در این روش اغلب به جهت بزرگ بودن ابعاد کیسه، باید چمدان خود را به همان حالت خوابیده جمع نمایید.

استفاده از کیسه های وکیوم در بستن چمدان

از فضای داخلی کفش ها استفاده نمی کنید


قریب به اکثر مسافران علاوه بر کفشی که در طول سفر به پا دارند به طور متوسط یک تا دو کفش دیگر را نیز با خود به سفر می برند. آنها معتقدند قطعاً کفش راحتی ای که بعد از خرید بلیط قطار به پا کرده و با آن قدم به کوپه ها می گذارند، باید با کفشی که قرار است با لباس رسمی یا ورزشی خود ست کنند، متفاوت باشد. از این رو معمولاً بعد از قرار دادن تمامی لباس های خود داخل چمدان، کفش مورد نظر خود را نیز در یک کیسه پلاستیکی قرار داده و روی لباس ها می گذارند. این کار هر چند که در نظر اول چندان عجیب به نظر نمی رسد اما دو اشکال بزرگ دارد. اولین مشکل این است که بعد از بستن چمدان به طور معمول درب آن بر روی کفش فشار وارد می کند و اگر مدت زمان سفر طولانی باشد، کفش حالت خود را از دست داده و دفرمه می شود. دوم اینکه کفش ها فضای زیادی را در یک چمدان اشکال می کنند پس چرا ما از فضای داخلی آنها برای قرار دادن جوراب، لوازم بهداشتی، عینک دودی و یا حتی لباس زیر خود استفاده نکنیم! کاری که به طور معمول به فراموشی سپرده می شود و موجب می شود تا فضای زیادی در چمدان اشغال شود.

کرم و لوازم آرایش خود را در کیسه های پلاستیکی قرار نمی دهید


همانطور که می دانید ما در سفرهای هوایی مجاز به همراه داشتن مایعات در حجم بیش از 100 میلی لیتر نیستیم. از این رو چمدان ما در گیت های بازرسی، در این خصوص بررسی می شود. بنابراین بهتر است در هنگام بستن چمدان کلیه کرم های آرایشی، شامپو و دیگر مایعات بهداشتی خود را در یک کیسه پلاستیکی زیپی قرار دهیم. این کار علاوه بر اینکه به ما کمک می کند تا زمان بازرسی چمدان خود را کاهش دهیم اغلب از ریختن این مواد به داخل چمدان نیز جلوگیری کرده و مانع از آغشته شدن احتمالی البسه ما به انواع کرم و شامپو می گردد.

آب و هوای مقصد را در نظر نمی گیرید


ممکن است شهر محل اقامت شما در فصل بهار، آب و هوایی به نسبت گرم داشته باشد اما شما برای سفر، مقصدی را انتخاب کرده باشید که بهار آن در واقع چیزی کم از فصل زمستان ندارد. حال تصور کنید چمدانی را در اختیار دارید که مملو از لباس های نازک و تابستانه است! بدیهی است که در چنین شرایطی به مشکل برمی خورید. از این رو بهتر است قبل از خرید بلیط اتوبوس و سایر انواع بلیط سفر، آب و هوای مقصد مورد نظرتان را نیز بررسی نمایید و سپس چمدان خود را جمع کنید.

سوغات را فراموش می کنید


گاهی آنقدر چمدان خود را پر می کنید که در برگشت، دیگر جایی برای قرار دادن سوغات و خرید های خود در سفر ندارید. بنابراین معمولاً با مشکل مواجه می شوید و حتی ممکن است مجبور به حمل کیسه های دستی متعددی در پرواز شوید. اما در صورتی که به هنگام بستن چمدان خود چنین شرایطی را پیش بینی کرده بودید در سفر برگشت، مجبور نبودید با مشکلات این چنینی دست و پنجه نرم کنید. همچنین به خاطر داشته باشید گم شدن چمدان در فرودگاه از رایج‌ترین اتفاقات ناگوار است که برای جلوگیری از آن توصیه می‌کنیم از آوردن چمدان‌های زیاد یا ساک‌دستی‌های متعدد خودداری کنید.

کیسه های سوغات در سفر

در پایان فراموش نکنید که انواع بلیط سفر را می توانید به سادگی و در کمترین زمان ممکن از وب سایت قاصدک 24 خریداری نمایید. شما در این مجموعه حتی قادر به تهیه اینترنتی بیمه مسافرتی خود و رزرو آنلاین هتلتان در سراسر ایران نیز هستید. با بهره گیری از نسخه اندروید اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 هم می توانید به مجموعه کاملی از خدمات مسافرتی در زمانی کوتاه دست یابید. بنابراین همین حالا این برنامه را از کافه بازار دانلود نمایید و آن را بر روی تلفن همراه هوشمند خود نصب نمایید.