خیابان هایی که رهگذران را گردشگر می کنند!


خیابان ها پدیده های مدرنی به نظر می رسند که بیشتر از آنکه برای گردش و تفریح مناسب باشند، خاطره یک روز شلوغ و پر ترافیک را در خاطر ما زنده می کنند. اما کم نیستند شهرهایی که خیابان های آنها، چشم بسیاری از گردشکران از سراسر دنیا را به خود گرفته و آنها را به هوس دیدن جلوه های هنر و معماری به این خیابان ها کشانده است. اگرچه تعداد این خیابان ها از آسیا تا آفریقا، بیشتر از حد تصور است، قاصدک 24 شما را به قدم زدن در چند نمونه از این خیابان ها دعوت می کند.

خیابان میکونوس، یونان


میکونوس علاوه بر اینکه در لیست رمانتیک ترین مکان ها برای زوج هایی که قصد رفتن به ماه عسل را دارند، قرار دارد، یکی از زیباترین خیابان های جهان را هم در خود جای داده است. در این خیابان دیدنی، خانه هایی سفید کاری شده با نرده های آبی وجود دارد که شاخ و برگ سبز درختان آنها را احاطه کرده است. راه های باریک بین این خانه ها، چنانچه در تصویر می بینید؛ نمای این خانه ها را بیشتر از آنچه تصور کنید، کلاسیک و چشمگیر کرده است.

خیابان هایی که رهگذران را گردشگر می کنند!

خیابان آگوئِدا (Agueda)، آویرو پرتغال


شاید پیشتر در مورد طرح مشهور "آسمان چتر" که زمانی تمام شبکه های اجتماعی را فرا گرفته بود، شنیده باشید. خیابان های باریک شهر آویرو در پرتغال از چترهایی به رنگ های روشن پوشیده شده است تا در دمای بالای شهر، پناه عابرانی باشد که از گرمای هوا به آن پناه می برند. نتیجه هم اینکه این چترها چنان نمایی به خیابان بخشیده اند که آن را در لیست یکی از زیباترین خیابان های دنیا قرار داده اند.

خیابان هایی که رهگذران را گردشگر می کنند!

خیابان چف چائون (chefchaouen)، مراکش


چف چائون که در کوه های ریف در شمال غربی مراکش قرار گرفته، به واسطه دیوارهای آبی، صنایع دستی و گیاه شاهدانه خود بلند آوازه شده است. اگرچه دیدنی ترین جاذبه این شهر، خیابان های زیبا و هنری آن است. همه خانه های این خیابان که گونه ای معنویت را به بازدید کنندگان خود القا می کنند، در کنار درهای خود گلدان های رنگی قرار داده اند که نمای فوق العاده به این خیابان زیبا بخشیده اند.

خیابان هایی که رهگذران را گردشگر می کنند!

خیابان بورانو (Burano)، ونیز ایتالیا


خانه های رنگ آمیزی شده و یک کانال آب در میانه شهر دقیقا همان چیزی است که خیابان بورانو را تبدیل به یک مکان رؤیایی برای زندگی کرده است. اگر مدت ها با تصویرهای فوق العاده از ونیز به عنوان شهری زیبا زندگی کرده اید، به احتمال زیاد بیشتر آنها در بورانو ثبت شده اند. اگرچه ایده رنگ آمیزی این خانه ها، نه زیباتر کردن جلوه این خیابان بلکه تشخیص دادن خانه ها از یکدیگر بوده است.

خیابان هایی که رهگذران را گردشگر می کنند!

خیابان شکوفه های گیلاس، بُن آلمان


لیست زیباترین خیابان های جهان بدون آوردن نامی از خیابان شکوفه های گیلاس در بن ناقص به نظر می رسد. این خیابان که به عنوان تکه ای از بهشت در منطقه خودنمایی می کند، بیشترین زیبایی خود را در هنگامه جشنواره های سالانه Kirschblutenfest به رخ تماشاگران خود می کشد. جشن هایی که به خاطر موسیقی زنده و غرفه غذاهای محلی خود شناخته شده هستند. اگر شما هم شانس زندگی کردن در این خیابان را ندارید، با دیدن عکس های زیبای این خیابان، می توانید لذت اندکی را تجربه کنید.

خیابان هایی که رهگذران را گردشگر می کنند!

خیابان لُمبارد (Lombard)، سانفراسیسکو آمریکا


خیابان لمبارد که به عنوان یکی از محبوب ترین جاذبه های شهر شناخته شده است، خیابانی پر از سرگرمی های دوست داشتنی است که گویی از کتاب ها سر بر آورده است. پیچ های تند، تپه های شیب دار و مناظر سبز و چشم نواز اطراف، این خیابان را به یکی از بی نظیرترین مکان های جهان بدل کرده است. شاید جالب باشد بدانید که دلیل وجود این پیچ های تند، اطمینان از آهسته راندن رانندگان است.

خیابان هایی که رهگذران را گردشگر می کنند!

خیابان جاکاراندا (Jacaranda)، پرتوریا آفریقای جنوبی


این خیابان که بیشتر ماه های سال از شکوفه درختان جاکاراندا (نورا) پوشیده می شود، یکی از زیباترین خیابان های دنیا لقب گرفته است که چیزی کم از یک سرزمین خیالی ندارد. برای آنها که حداقل یک بار در این خیابان پشت فرمان نشسته اند یا آنهایی که در این خیابان زندگی کرده اند، ترک کردن این بهشت ارغوانی دیدنی، غیر ممکن است.

خیابان هایی که رهگذران را گردشگر می کنند!

خیابان قدیمی بریِنز (Brienz)، سوئیس


شهر قدیمی برینز در سوئیس خانه هایی دارد که بخش زیادی از آنها از چوب و بخشی نیز از آجر ساخته شده است. اما آن چیزی که بر افسون این خانه های رؤیایی می افزاید، گل ها و شاخ و برگ های رنگینی هستند که درست در بیرون و بر لبه بالکن این خانه ها کاشته شده اند. چیزی که خلق شده تصویری زیباست که گویی از یک کتاب داستان گرفته شده باشد.

خیابان هایی که رهگذران را گردشگر می کنند!

خیابان لابوکا (La Boca)، بوئنوس آیرس


لابوکا را نمی توان یک خیابان دانست، بلکه یک حومه کوچک در بوئنوس آیرس است که تصویری از سبک زندگی قن نوزدهم در آرژانتین را در معرض دید می گذارد. در این خیابان نیز خانه هایی رنگ آمیزی شده به رنگ های روشن به سبک معماری اروپایی وجود دارد که شهرت امروز این خیابان از آنها گرفته شده است. جالب است بدانید که این خیابان نام خود را از یک آهنگ تانگو معروف در سال 1926 گرفته است.

خیابان هایی که رهگذران را گردشگر می کنند!

خیابان آلبِروبِلو (Albeobello)، ایتالیا


خیابان های آلبروبلو که شهرت خود را مرهون خانه های کوچک سفیدکاری شده با سقف های مخروطی هستند، شکوه و کلاس ایتالیایی را به بهترین شکل ممکن به تصویر می کشند. سرتاسر خیابان در یک نمای کلی به قدری زیبا به نظر می رسد که چشم برداشتن از آن برای هر بیننده ای کار دشواریست. یکی دیگر از ویژگی های برجسته این خیابان های زیبا این است که شما می توانید غروب آفتاب را درست در پشت آن تماشا کنید.

خیابان هایی که رهگذران را گردشگر می کنند!

خیابان هالستات (Hallstatt)، اتریش


خیابان هالستات که در ساحل غربی دریاچه هالستات در منطقه کوهستانی اتریش به نام سالزکامرگوت (Salzkammergut) واقع شده اند، در هنگام بارش برف شباهت زیادی به یک سرزمین خیالی زمستانی پیدا می کنند. زیبایی این خیابان بی درنگ انسان را به قرن شانزدهم میلادی برمی گرداند؛ زمانی که خورشید بر فراز آن طلوع می کرد. خانه های کوهستانی این خیابان که درست یکی پس از دیگری قرار گرفته اند، یکی دیگر از جلوه هایی است که این خیابان را در لیست زیباترین خیابان های دنیا قرار داده است.

خیابان هایی که رهگذران را گردشگر می کنند!

خیابان گُلمار (Golmar)، فرانسه


گلمار که به عنوان یک دهکده رؤیایی در منطقه آلزاس شناخته شده است، خیابانی دارد که بیشتر شبیه رؤیایی محقق شده است. شاخ و برگ های سبز و باشکوه و نیز گل های رنگارنگ به خانه هایی که اطراف کانال آب قرار گرفته اند، رنگ بخشیده اند. تمام این ها صحنه ای دیدنی خلق کرده اند که شاید در نگاه اول باورنکردنی به نظر برسد. این خیابان صرف نظر از زیبایی خود، تجربه تکرارنشدنی نوعی سفر دریایی را در اختیار شما قرار می دهد که برای آرام کردن روح به اندازه کافی لذت بخش است.

خیابان هایی که رهگذران را گردشگر می کنند!

خیابان شامبلز (Shambles)، یورک انگلستان


شامبلز که یکی از دیدنی ترین خیابان های دنیا و به ویژه انگلیس است؛ ساختمان هایی به سبک قرن پانزدهم میلادی و کوچه های باریک سنگفرش شده دارد. این خیابان نه تنها در میان قدیمی ترین خیابان های دنیا قرار دارد، بلکه در قالب یک کپسول کوچک زمان به خوبی از سبک معماری قاب چوبی محافظت کرده است. بدون شک ساختمان های این خیابان شما را به یاد فیلم های کلاسیک انگلیسی خواهند انداخت و اینکه ای کاش شما هم زمانی در این خانه های چوبی می زیستید.

خیابان هایی که رهگذران را گردشگر می کنند!

خیابان راه طلایی( Golden Lane)، پراگ


راه طلایی نمونه ای بی نظیر از یک خیابان است که هر کسی را که قدم به آن گذاشته، متحیر خواهد کرد. این خیابان که درست در قلب محوطه قلعه ای قرار گرفته که بر پراگ مشرف است؛ شما را مجبور خواهد کرد تا برای وارد شدن به یکی از دیدنی ترین و معمول ترین خانه های این خیابان، اندکی خم شده و سرتان را پایین بیاورید.

خیابان هایی که رهگذران را گردشگر می کنند!

مسیر فیلسوف (Philosopher’s Path)، کیوتو ژاپن


این راهرو که با نام Tetsugaku-no-Michi نیز شناخته شده است، بر خلاف سایر خیابان ها هیچ خانه ای را در خود جای نداده است. اگرچه پس از نیم نگاهی به این خیابان آرزو می کنید که ای کاش اینطور بود. شکوفه های صورتی و سفید در سراسر کانال آب دریاچه بیوا (Biwa) در کیوتو و خیابانی به طول 1.2 مایل خودنمایی می کنند. خیابانی که از درخت پوشیده شده و بهشتی را در شهر خلق کرده که برای داشتن اندک خلوتی آرامش بخش، گزینه ای عالی به نظر می رسد.

خیابان هایی که رهگذران را گردشگر می کنند!

خیابان آلاچاتی، ترکیه


خانه های سفیدکاری شده، خیابان های مارپیچ و آبی اقیانوس، آلاچاتی را در فهرست یکی از گنجینه های پنهان ترکیه قرار داده است. بوتیک ها و گالری های هنری در سراسر راه های باریک و سنگفرش خیابان ها قرار گرفته که در کنار کرکره های خانه ها که به رنگ های آبی و سبز رنگ آمیزی شده اند، جوی آرام در شهر ایجاد کرده اند.

خیابان هایی که رهگذران را گردشگر می کنند!

خیابان سوژو (Suzhou)، چین


سوژو که یکی از رمانتیک ترین شهرهای جهان است؛ در جنوب شرقی استان جیانگ سو در شرق چین قرار گرفته است. اگرچه این شهر تا حدودی قربانی موج مدرنیزاسیون شده و بسیاری از مکان های تاریخی آن با معماری مدرن جایگزین شده است، زیبایی اولیه شهر هنوز به لطف باغ ها، کانال های آب، ساختمان های شیک به سبک چینی و عمارت های یکدست آن باقی مانده است.

خیابان هایی که رهگذران را گردشگر می کنند!

خیابان های بوداپست در مجارستان


بوداپست که کلانشهری نه بزرگ و نه کوچک است، به اندازه کافی برای پیاده روی مناسب به نظر می رسد. در خیابان های بوداپست می توانید از تماشای بسیاری از شاهکارهای معماری مانند کلیساهای جامع قدیمی، پل های بی نظیر و قلعه های شاهانه لذت ببرید. همین جاذبه های دیدنی، خیابان های بوداپست را در لیست زیباترین خیابان های دنیا قرار داده است.

خیابان هایی که رهگذران را گردشگر می کنند!

منبع: traveltriangle.com