بلیط قطار مشهد

قاصدک 24

اگر به دنبال یک سفر امن و ارزان به مشهد مقدس باشید، حتما تهیه بلیط قطار در اولویت‌های شما قرار خواهد گرفت. خط راه آهن این شهر تقریبا با بیشتر مراکز استان‌های کشور ارتباط دارد و شرکت‌های ریلی متعددی به مقصد شهر امام رضا (ع) خدمات ارائه می‌دهند. پس با ما همراه شوید تا با مهم‌ترین نکات و نحوه خرید بلیط قطار مشهد بیشتر آشنا شوید.

 بلیط قطار مشهد


انواع قطارهای مشهد را بشناسید

 

زیارت حرم امام رضا (ع) و گشت و گذار در جاهای دیدنی متعدد، مشهد را تبدیل به یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور کرده است. از این رو با توجه به آن که یکی از پرطرفدارترین مقاصد داخلی برای سفر به شمار می‌رود، به‌روزترین ناوگان‌های ریلی از شهرهای مختلف به مقصد مشهد فعالیت دارند.

 

هنگام تهیه بلیط قطار در نظر داشته باشید قطارها به صورت کوپه‌‌ای و سالنی مشغول فعالیت هستند و هر یک با توجه به نوع امکانات و خدماتی که ارائه می‌دهند امتیازبندی می‌شوند. خوب است بدانید قطارهای سالنی، با چیدمانی شبیه به صندلی‌های هواپیما و اتوبوس و امتیازبندی 3 ستاره و 4 ستاره ارائه می‌شوند. قطارهای کوپه‌ای هم به صورت 4 تخته یا 6 تخته با امتیاز 3 تا 5 ستاره قابلیت رزرو دارند. در ادامه با مهم‌ترین قطارهای مشهد آشنا خواهیم شد:

 

نام قطار مشهد

نوع قطار

امتیاز

فدک

کوپه‌ای 4 تخته

5 ستاره

زندگی رجا

کوپه‌ای 4 تخته

5 ستاره

ستاره نور الرضا

کوپه‌ای 4 تخته

5 ستاره

غزال

کوپه‌ای 4 تخته

4 ستاره

پردیس رجا

اتوبوسی

4 ستاره

سیمرغ رجا

کوپه‌ای 4 تخته

4 ستاره

سبز رجا

کوپه‌ای 4 تخته

4 ستاره

پلور سبز رجا

کوپه‌ای 4 تخته

4 ستاره

سریر رجا

کوپه‌ای 4 تخته

4 ستاره

صبا رجا

اتوبوسی

4 ستاره

البرز رجا

کوپه‌ای 4 تخته

3 ستاره

مهتاب

کوپه‌ای 6 تخته

3 ستاره

ارم رجا

اتوبوسی

3 ستاره

خلیج فارس رجا

کوپه‌ای 4 تخته

3 ستاره

طوس رجا

کوپه‌ای 4 تخته

3 ستاره

سهند

کوپه‌ای 4 تخته

3 ستاره

پارسی رجا

کوپه‌ای 6 تخته

3 ستاره

میلاد

کوپه‌ای 6 تخته

3 ستاره

 

شرکت‌های ریلی قطار مشهد

 

با توجه به آن که مشهد جزو پرترددترین مقاصد گردشگری به شمار می‌رود، شرکت‌های ریلی بسیاری در این زمینه خدمات ارائه می‌دهند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به رجا، فدک، نورالرضا، ریل سیر کوثر، بن ریل و مهتاب سیر جم اشاره کرد.

هر شرکت ریلی خدمات و امکانات خاصی ارائه می‌دهد. از این رو شما باید با توجه به اهداف سفر خود، شرکت و نوع قطار مشهد را انتخاب کنید. برای مثال شرکت قطار رجا با ارائه قطارهای متنوع از 3 ستاره و ارزان تا 5 ستاره و لوکس به  افراد با سلیقه‌ها و بودجه‌های مختلف خدمات ارائه می‌دهد. اگر هم به دنبال سفری راحت و لوکس هستید، قطارهای 5 ستاره مجهز و مدرن شرکت قطار فدک از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌روند.

 
شرکت ریلی قطار مشهد

معرفی امکانات راه آهن مشهد

 

راه آهن مشهد پس از تهران، بزرگ‌ترین ایستگاه ریلی کشور به شمار می‌رود و با خطوط راه‌آهن شهرهایی همچون تهران، سمنان، اصفهان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اهواز، قم، زنجان، قزوین، مازندران، گیلان، البرز، یزد، هرمزگان، کرمان و فارس در ارتباط است. از این رو کافی است از مراکز این استان‌ها یا شهرهای بین راهی آن سوار قطار شوید و خود را به مشهد برسانید.

ایستگاه راه آهن مشهد 

از مهم‌ترین امکانات ایستگاه راه آهن مشهد می‌توان دسترسی آسان به وسایل حمل و نقل همچون مترو، اتوبوس و تاکسی اشاره کرد. از این رو به راحتی می‌توانید پس از رسیدن به مقصد خود را به نقاط مختلف شهر برسانید. هم‌چنین خوب است بدانید ایستگاه اتوبوس و مترو از راه‌آهن تا حرم جهت آسودگی خاطر زائران تدارک دیده شده است.

 

  • آدرس راه آهن مشهد: بلوار شهید کامیاب
  • فاصله راه آهن مشهد تا حرم امام رضا (ع): 4 کیلومتر

 

قیمت بلیط قطار مشهد

 

قیمت بلیط قطار مشهد تابع عوامل مختلفی همچون نوع قطار و طول مسیر است. در واقع هر چه مسیر طولانی‌تر و نوع قطار انتخابی شما لوکس‌تر باشد، هزینه بلیط قطار مشهد نیز افزایش خواهد یافت. توجه داشته باشید قیمت در زمان‌های مختلف تغییر زیادی پیدا نمی‌کند. اما ممکن است در زمان‌های پرتقاضا برای سفر همچون محرم و سفر، ولادت امام رضا (ع) و... بلیط با نرخ بالاتری به فروش برسد. توصیه می‌شود اگر قصد سفر در زمان‌های شلوغ را دارید، هر چه زودتر اقدام به خرید کنید تا با گزینه تکمیل ظرفیت مواجه نشوید.

 

حتما هنگام بررسی و مقایسه قیمت‌ها، به نوع قطار و امکانات آن‌ها توجه داشته باشید و بر اساس اهداف سفر خود، گزینه قیمت مناسب را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید قطارهای 5 ستاره، بسیار لوکس و مدرن هستند و با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند. هم‌چنین قطارهای کوپه‌ای 6 تخته با کیفیت پایین‌تر نسبت به سایر قطارها ارزان‌تر هستند. قطارهای اتوبوسی هم اصولا گزینه‌های مقرون به صرفه‌ای در سفر به مشهد به شمار می‌روند.

 قیمت بلیط قطار مشهد


بلیط رفت و برگشت قطار مشهد

 

با توج به آن که تقاضا برای خرید بلیط قطار مشهد بالا است پیشنهاد می‌شود جهت آسودگی خاطر خود بلیط رفت و برگشت مشهد را خریداری کنید تا هنگام بازگشت با گزینه تکمیل ظرفیت مواجه نشوید. بدین منظور کافی است در سایت قاصدک 24 ابتدا گزینه رفت و برگشت را انتخاب کرده و سپس مبدا، مقصد، تاریخ سفر و تعداد مسافران را تعیین کنید تا لیست قطارهای موجود به نمایش درآیند. 

 

بلیط قطار کوپه دربست مشهد

 

قیمت بلیط قطار کوپه دربست مشهد بر اساس عوامل مختلفی همچون مسافت، نوع قطار، تاریخ سفر و.. تعیین می‌شود. توجه داشته باشید هنگام رزرو قطار کوپه دربست، در واقع هزینه هر صندلی اضافه را با کسر خدمات ایستگاهی و پذیرایی پرداخت خواهید کرد. در مجموع قیمت بلیط کوپه دربست مشهد اصولا مقرون به صرفه‌تر از رزرو بلیط تکی خواهد بود و برای سفرهای خانوادگی و دوستانه جمعی گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

به منظور بررسی قیمت بلیط کوپه دربست کافی است در قاصدک 24 مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود را تعیین نموده و گزینه کوپه دربست را انتخاب کنید تا لیست و قیمت قطارهای موجود به نمایش درآیند.

 قطار کوپه دربست مشهد


بلیط حمل خودرو با قطار مشهد

 

اگر در سفر به مشهد علاقه‌مند به استفاده از خودرو خود هستید، کافی است بلیط حمل خودرو با قطار مشهد را خریداری کنید. بدین منظور لازم است ابتدا مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود در سایت قاصدک 24، تعیین کنید. سپس گزینه حمل خودرو را می‌خواهم را انتخاب نموده تا لیست بلیط‌های موجود به نمایش درآیند.

توجه داشته باشید بلیط حمل خودرو مشهد باید به صورت جداگانه از سایر بلیط‌ها تهیه شود. حتما تمام قوانین و شرایط مربوط به حمل را مورد بررسی قرار دهید؛ سپس با وارد کردن مشخصات خودرو، رزرو بلیط را قطعی کنید.

 

بلیط ویژه خواهران یا برادران قطار مشهد

 

جهت آسودگی خاطر خود در طول سفر این امکان را دارید تا کوپه ویژه خواهران یا برادران را رزرو کنید. بدین منظور کافی است هنگام وارد کردن مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود یکی از گزینه‌های مسافرین عادی، ویژه خواهران یا ویژه برادران را انتخاب نموده و بلیط قطار مشهد خود را خریداری کنید.

 کوپه خواهران قطار مشهد

 
رزرو بلیط ارزان قطار مشهد

 

به منظور خرید بلیط با قیمت مناسب حتما به نوع قطار توجه داشته باشید. برای مثال قطارهای پنج ستاره زندگی رجا یا قطارهای 5 ستاره مشهد فدک، لوکس‌ترین خدمات و امکانات را در قطارهایی مدرن و به روز ارائه می‌دهند. از این رو هزینه بیشتری هم دریافت می‌کنند و گزینه مناسبی برای رزرو بلیط ارزان قطار مشهد نیستند.

در مقابل قطارهای کوپه‌ای 6 تخته یا اتوبوسی درجه 2، بهترین انتخاب برای خرید ارزان ترین بلیط قطار مشهد خواهند بود.
توصیه می‌شود هنگام جست و جو از تقویم قیمتی نیز استفاده کنید و پایین‌ترین قیمت بلیط‌های موجود را در روزهای مختلف بررسی و مقایسه نموده و بهترین گزینه را انتخاب کنید. (با مشخص کردن مبدا، مقصد و تاریخ سفر تقویم قیمتی به نمایش درمی‌آید)

بلیط ارزان قطار مشهد



لیست بلیط قطار برای مقصد مشهد 

 

با توجه به آن که سفر به مشهد و زیارت امام رضا (ع) طرفداران بسیاری دارد، بلیط قطار از مراکز بیشتر استان‌های کشور و شهرهای بین راهی به مقصد مشهد وجود دارد. در ادامه با لیست بلیط قطار به مشهد بیشتر آشنا خواهیم شد: 



قطار بلیط به مشهد


لیست بلیط قطار از مبدا مشهد
 

 

همان‌طور که گفته شد ایستگاه راه آهن مشهد از بزرگ‌ترین و پرترددترین ایستگاه‌های ریلی کشور به شمار می‌رود و بلیط به مقصد بیشتر مراکز استان کشور را ارائه می‌دهد. در ادامه با لیست بلیط قطار از مشهد به سایر شهرها بیشتر آشنا خواهیم شد: 


چگونه بلیط قطار مشهد را کنسل کنید؟

 

اگر برنامه سفر شما تغییر کرد و نیاز به کنسلی بلیط قطار مشهد داشتید، جای نگرانی نیست. کافی است وارد پنل کاربری خود در قاصدک 24 شوید و لیست بلیط‌های قطار را انتخاب کنید. سپس بلیط مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر گزینه درخواست کنسلی کلیک کنید.

 

طبق قوانین شرکت ریلی، میزان جریمه از حساب شما کسر شده و مبلغ باقی‌مانده در کوتاه‌ترین زمان به شما باز‌گردانده می‌شود. توجه داشته باشید در صورتی که مشخصات بلیط خود را اشتباه وارد کرده باشید، اصولا امکان تغییر وجود ندارد. باید بلیط را کنسل کرده و مجدد بخرید. در ادامه با میزان جریمه کنسلی بلیط قطار مشهد آشنا خواهیم شد:

 

  • جریمه کنسلی قبل از ساعت ۱۲ ظهر روز قبل از حرکت، معادل 10 درصد مبلغ بلیط 
  •  جریمه کنسلی پس از ساعت 2 ظهر روز قبل تا 3 ساعت مانده به حرکت قطار، معادل 30 درصد مبلغ بلیط
  •  جریمه کنسلی از سه ساعت باقی مانده تا زمان حرکت قطار، معادل 50 درصد قیمت بلیط
  •  جریمه کنسلی پس از حرکت قطار، معادل 100٪  قیمت بلیط

هم‌چنین به یاد داشته باشید در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید با تیم پشتیبانی مجموعه قاصدک 24 تماس بگیرید و درخواست و پرسش‌های خود را در زمینه استرداد بلیط قطار مشهد مطرح کنید. 

 استرداد بلیط قطار مشهد


خرید اینترنتی بلیط قطار مشهد با قاصدک 24

 

به منظور خرید بلیط قطار می‌توانید به دو روش حضوری و اینترنتی اقدام کنید. در روش اینترنتی علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه، این امکان را پیدا می‌کنید تا مشخصات بلیط‌ها را بررسی و مقایسه کرده و گزینه ایده‌آل خود را انتخاب کنید. قاصدک 24، از بهترین سایت‌های فروش آنلاین بلیط قطار مشهد، این امکان را فراهم کرده تا بتوانید به آسانی بلیط مورد نظر خود را خریداری کنید. همچنین اگر علاقمندید تا در سریع ترین زمان ممکن به مشهد برسید؛ می‌توانید با خرید بلیط هواپیما مشهد، در کمترین زمان به مشهد سفر کنید. در ادامه گام با گام با مراحل رزرو بلیط آشنا خواهیم شد:

خرید اینترنتی بلیط قطار مشهد


  1. ابتدا از منو سایت قاصدک 24، سربرگ بلیط قطار را انتخاب کنید.
  2. سپس یکی از گزینه‌های یک طرفه یا رفت و برگشت را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد یکی از گزینه‌های مسافران عادی، ویژه خواهران، ویژه برادران، کوپه دربست، حمل خودرو می‌خواهم را با توجه به اهداف و شرایط سفر مد نظر خود انتخاب کنید.
  4. در مرحله بعد مبدا، مقصد، تاریخ سفر و تعداد مسافران را تعیین نموده و بر گزینه جستجو کلیک کنید.
  5. در این مرحله لیست تمام بلیط های قطار مشهد به نمایش در می‌آید.
  6. با کلیک بر گزینه جزئیات بلیط امکان بررسی نوع کوپه، امکانات قطار، ظرفیت، ایستگاه‌های توقف و قوانین استرداد را خواهید داشت.
  7. فیلترهای جست و جو در سمت راست صفحه می‌توانند لیست بلیط‌ها را بر اساس ساعت حرکت، شرکت‌های حمل و نقل ریلی و نوع قطار محدودسازی کنند. پس با فیلترها می‌توانید طبق اهداف سفر لیست را شخصی‌سازی کرده و به سرعت گزینه مورد نظر خود را پیدا کنید.
  8.  پس از بررسی و مقایسه مشخصات، قوانین و قیمت‌‌ قطارهای موجود، بلیط قطار مدنظر خود را مشخص نموده و بر گزینه انتخاب بلیط کلیک کنید. در مرحله بعد با ثبت اطلاعات و پرداخت آنلاین هزینه می‌توانید بلیط قطار مشهد را دریافت کنید.

هم‌چنین توجه داشته باشید تیم پشتیبانی قاصدک 24 در هر ساعت از شبانه‌روز پاسخ‌گوی پرسش‌ها‌ و نیازهای شما در زمینه جست و جو، خرید و کنسلی بلیط قطار مشهد خواهد بود. 

 

سوالات متداول در مورد بلیط قطار مشهد

برای سوار شدن به قطار شما باید یک کارت شناسایی معتبر را به همراه بلیط قطار به مامور بازرسی ارائه دهید. البته اگر بلیط قطار مشهد خود را به صورت آنلاین خریداری کرده‌اید، بهتر است برای سرعت بخشیدن به این کار از قبل نسخه پی دی اف بلیط مربوطه را روی کاغذ A5 دو رو سفید چاپ نمایید.
پس از خرید بلیط قطار مشهد شما مجاز به حمل وسایل ضروری سفر خود هستید که ابعاد آن از 75 سانتی متر و وزن آن از 30 کیلوگرم تجاوز نکند. هم‌چنین می‌توانید یک ساک دستی با اندازه منطقی همراه خود داشته باشید. اگر بار بیشتری دارید، می‌توانید به قسمت بار قطار تحویل دهید. پیشنهاد می‌شود قبل از رزرو، قوانین حمل بار در قطار را به طور کامل بررسی کنید.
برای کنسل کردن بلیط قطار مشهد کافی است به پنل کاربری خود در قاصدک 24 مراجعه نمایید. حال باید درخواست کنسلی خود را ثبت کرده و مراحل کنسلی بلیط را در همان پنل دنبال کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به صفحه راهنمای استرداد بلیط قطار در فوتر قاصدک 24 مراجعه نمایید.
قیمت بلیط قطار مشهد برای بزرگسالان کامل بوده و برای کودکان 2 تا 12 سال به صورت نیم بها محاسبه می‌شود. مسافران نوزاد از بدو تولد تا 2 سالگی نیز می‌بایست هزینه‌ای برابر با 10 درصد مبلغ بلیط بزرگسال را برای سفر پرداخت کنند.
پیش فروش بلیط قطار در بازه زمانی مشخصی (از قبل این زمان زمان اعلام می‌گردد) انجام می‌شود. برای آن که با گزینه تکمیل ظرفیت مواجه نشوید توصیه می‌شود در زمان تعیین شده بلیط قطار مشهد را خریداری کنید.
مشهد با راه آهن استان‌های تهران، سمنان، اصفهان، مازندران، گیلان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اهواز، قم، زنجان، قزوین، البرز، یزد، هرمزگان، کرمان و فارس در ارتباط است. هم‌چنین از شهرهای بین راهی هم می‌توانید سوار قطار شده و خود را به مشهد برسانید.
این موضوع با توجه به مبدا حرکت و سرعت قطار انتخابی شما تعیین می‌شود. برای نمونه قطار تهران مشهد به طور متوسط 8 تا 12 ساعت طول خواهد کشید. توصیه می‌شود برنامه قطار و زمان رسیدن به مقصد را با توجه به اهداف و شرایط سفر خود انتخاب کنید.
قیمت بلیط قطار با توجه به عوامل مختلفی همچون طول مسیر، نوع قطار، میزان تقاضا و... تعیین می‌شود. اگر به دنبال ارزان ترین بلیط قطار مشهد هستید، پیشنهاد می‌شود قطارهایی با امتیاز پایین را انتخاب کنید. برای مثال قطار کوپه‌ای 6 تخته یا سالنی درجه 2. هم‌چنین در زمان‌های پرتقاضا و شلوغ ممکن است کمی قیمت‌ها افزایش پیدا کنند. همچنین با خرید بلیط اتوبوس از قاصدک 24، می‌توانید با هزینه کمتری به مشهد سفر کنید.