معرفی برخی از جاذبه های گردشگری دبی

همانطور که احتمالا می‌دانید، شهر دبی با جاذبه‌های دیدنی مدرن و پیشرفته مانند برج‌ خلیفه (بلندترین ساختمان جهان) و مراکز خریدی که با آکواریوم‌های ماموت و پیست‌های اسکی سرپوشیده همراه هستند؛ مشهور است. دبی، نقطه داغ تعطیلات امارات‌ متحده است؛ جایی‌که گردشگران برای خرید و فروش و تعطیلات خانوادگی جمع می‌شوند. جاذبه‌های ‌توریستی دبی قطعا شما را شگفت‌زده کرده و دیدن همه آن‌ها شما را از پا در می‌آورد. در این شهر شما می‌توانید یک لحظه در میان میلیون‌ها شکوفه در «باغ معجزه دبی» قدم بزنید و دقایقی بعد در «بزرگ‌ترین پارک موضوعی سرپوشیده جهان» بچرخید. از پریدن از هواپیما در ارتفاع 3962 متری بر فراز «نخل جمیرا» تا تماشای دبی از طبقه 154، «بلندترین ساختمان روی کره‌زمین»، همه تجربه‌های نابی است که با سفر به دبی می‌توانید داشته باشید. علاوه بر این‌ها بازدید از آسمان‌ خراش‌ها، بازارهای‌ قدیمی، تفریحات بیابانی و ساحلی را هم می‌توانید به گشت‌ و گذار در دبی اضافه کنید. با تور یک هفته‌ای دبی در قاصدک 24 به‌راحتی وقت کافی برای تفریحات دبی خواهید داشت. در ادامه قصد داریم به معرفی برخی از بهترین جاذبه‌های گردشگری دبی بپردازیم. همچنین اگر قصد سفر به دبی را دارید؛ می‌توانید مطلب هرآنچه درباره دبی باید بدانید را از قاصدک24 بخوانید.


بیشتر بخوانید: تفریحات شبانه دبی؛ معرفی ۱۰ تفریح لذت بخش و جذاب شبانه در دبی


برج خلیفه دبی

بهترین جاهای دیدنی دبی


شهر دبی جاهای دیدنی بسیاری را در دل خود جای داده است که بسیاری از گردشگران جهان را به سمت خود سوق می‌دهد. برخی از مهم‌ترین جاهای دیدنی دبی عبارتند از:
  • برج خلیفه دبی
  • برج العرب جمیرا دبی
  • آکواریوم دبی مال
  • سواحل زیبای جمیرا
  • تفریحات بیابانی دبی
  • پارک آبی وایلد وادی



بیشتر بخوانید: 13مورد از بلندترین برج‌ های دبی را بشناسید!


 

برج خلیفه دبی، بزرگ‌ترین برج جهان


زمانی‌که برج‌ خلیفه افتتاح شد؛ رسما به‌عنوان بلندترین ساختمان جهان نام گرفت. برج‌خلیفه که در کنار «دبی‌مال» واقع شده است؛ مرکز دبی و مهم‌ترین محل تجمعات امارات در شب‌های سال نو محسوب می‌شود. این شاهکار مهندسی با ارتفاع 828 متر و 163 طبقه قابل استفاده، نمایانگر قلب و روح مفهومی شهر دبی است. برج‌ خلیفه دارای بیش از 1000 واحد آپارتمان، 49 طبقه اداری و 4 استخر و یک کتابخانه مخصوص ساکنان است. همچنین هتل‌ آرمانی با طراحی جورجیو آرمانی با 160 اتاق، در طبقات اولیه برج واقع شده است. این برج که در ابتدا قرار بود در قالب یک مجتمع مسکونی احداث شود؛ با تغییرات اساسی زیادی همراه شد. مناره‌های مارپیچ برج که باعث شده است بیشترین نور طبیعی به داخل ساختمان بتابد و همچنین بلندتر در نظر گرفتن ارتفاع تاج که باعث شده است این برج، مقام مرتفع‌ترین سازه‌ انسانی را به خود بگیرد؛ از جمله تغییراتی بود که در طراحی ثانویه برج خلیفه اعمال شد. طراحی این برج اثر شرکت آمریکایی «اسکیدمور اوینگز»، «مریل» و «ادرین اسمیت»، با الهام از معماری اسلامی، طبیعت صحرا و گل «هایمنوکالیس» بوده است.

آب‌نمای برج خلیفه دبی
آب‌نمای برج خلیفه

در بیرون برج فواره‌ای با هزینه 218 میلیون دلاری، توسط یک شرکت آمریکایی ساخته شده است که 275 متر طول دارد و قدرت پرتاب آب به ارتفاع 150 متر را دارا است. همچنین دارای 6600 لامپ در 25 رنگ مختلف است. برای دیدن زیباترین منظره‌های فواره دبی می‌توانید بر تور قایق فواره سوار شوید و آب‌فشان‌های موزیکال را که با 85000 لیتر آب و 6000 نور درخشان از سطح دریاچه ایجاد شده‌اند را تماشا کنید. این آب‌نما که از فواره‌های معروف «بلاجیو» در لاس‌وگاس الگوبرداری شده است؛ بلندترین آب‌نمای جهان است که دارای نمایشگرهای آبی تا ارتفاع 150 متری در هوا است. مجسمه این برج هم یکی از بهترین سوغات دبی شناخته می‌شود و در میان مسافران محبوبیت زیادی دارد.


بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به دبی، 4 دلیلی که حتما باید از دبی دیدن کنید!


سکوی مشاهده بیرون برج

در بیرون برج‌ خلیفه یک بالکن برای تماشای بیرون برج تعبیه شده است که این سکو در طبقه 124 قرار دارد. بازدیدهای شبانه به‌دلیل چشم‌اندازهای معروف شهر محبوبیت زیادی به‌خصوص در بین عکاسان دارد. پیشنهاد می‌کنم بلیط ورودی برج خلیفه را از قبل خریداری نمایید تا از تشکیل صف‌های طولانی جلوگیری کنید.

پارک برج خلیفه

در محوطه اطراف برج‌ خلیفه پارکی به مساحت 11 هکتار وجود دارد که توسط گروه معماری SWA با الهام از گل « Hymelis» طراحی شده است. برای آبیاری پارک از سیستم جمع‌آوری میعانات و آب درون سیستم برودتی برج استفاده می‌شود.

برج العرب جمیرا در دبی

برج العرب جمیرا در دبی


برج «العرب‌جمیرا» در دبی، یکی از نمادین‌ترین ساختمان‌های خاورمیانه است که آن‌را تبدیل به یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های دبی کرده است. این ساختمان بادبانی شکل، با 321 متر ارتفاع، در سال 1999 در جزیره‌ای مصنوعی در 280 متر از خشکی افتتاح شده است. هتل 7 ستاره العرب نیز در این ساختمان قرار گرفته است که 7 طبقه از آن به‌صورت آکواریوم در زیر آب واقع شده است. کوچک‌ترین اتاق هتل 169متر و بزرگ‌ترین اتاق آن 780متر است که قیمت اتاق و سرو غذا در این هتل بسیار بالاتر از یک هتل معمولی است.

آکواریوم دبی مال

دنیای زیر آب در آکواریوم دبی مال


یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری دبی آکواریوم و باغ‌وحش زیرآبی دبی است که 140 گونه از موجودات دریایی را در مخزن معلقی به گنجایش 10 میلیون‌ لیتر در طبقه همکف «دبی‌مال» در خود جای داده است. اگرچه گشت‌ و گذار در مرکز خرید «دبی‌مال» رایگان است ولی برای بازدید از بخش هیجان‌انگیز آن که این آکواریوم بزرگ قرار دارد؛ باید بلیط خود را دریافت نمایید. در نهایت می‌توانید در تونل‌های پیچ در پیچ این آکواریوم قدم بزنید یا به فعالیت‌های تفریحی دیگر نظیر«غواصی» و «اسنورکلینگ» بپردازید و تجربه‌های جدیدی را در دل این اقیانوس بزرگ کسب کنید.

ساحل جمیرا در دبی

در ساحل جمیرا آفتاب بگیرید


این نوار عریض و طولانی از شن‌های سفید و آبی، مقصد شماره یک برای بازدید کنندگان سواحل دبی است. برخی از محبوب‌ترین استراحت‌گاه‌های‌ ساحلی دبی در تمام طول آن قرار گرفته‌اند و این مکان را به یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای بازدیدکنندگانی تبدیل کرده‌اند که تفریحات دبی بخش اصلی سفر آن‌ها را تشکیل می‌دهد. ساحل «جمیرا» دارای امکانات فراوانی از جمله صندلی‌های آفتاب‌گیر فراوان، رستوران‌های متعدد و ناجیان‌‌ غریقی است که در مناطق تعیین شده برای شنا گشت‌زنی می‌کنند. همچنین تفریحات‌ آبی متعددی نیز در این سواحل وجود دارد که شامل جت‌اسکی، اجاره‌ کایاک، پاراسلینگ و قایق‌سواری می‌شود. در حالت کلی ساحل جمیرا مکانی امن برای خانواده‌هایی است که به همراه فرزندان خود به تفریحات‌ ساحلی می‌روند؛ زیرا آب فیروزه‌ای این خلیج کم‌عمق و آرام است.

تفریحات بیابانی در دبی

تفریحات بیابانی با تور سافاری


گشت‌ و گذار با خودروهای سافاری یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سرگرمی‌های بیابانی در دبی به‌شمار می‌رود. هدف اصلی نشان‌دادن چهره واقعی کویر و بادیه‌نشینان و آشنایی با فرهنگ و آداب‌ و رسوم مردم دبی است. مدت زمان این تفریح بیابانی می‌تواند بین چند ساعت تا چند روز متفاوت باشد و این بستگی به انتخاب شما دارد. تورهای سافاری مختلفی در دبی وجود دارند که شما می‌توانید برای انتخاب یک تورسافاری در دبی، یکی از شرکت‌هایی را انتخاب کنید که در منطقه حفاظت‌شده صحرای‌ دبی فعالیت می‌کند؛ جایی که سفرها می‌تواند شامل رانندگی در حیات‌وحش و ماجراجویی در بیابان باشد. در این زمینه توصیه می‌کنیم از بهترین زمان سفر به دبی هم مطلع باشید؛ چرا که کویر گردی و سافاری در روزهای گرم به ویژه تابستان برگزار نمی‌شوند. با توجه به توری که انتخاب کرده‌اید فعالیت‌های مختلفی را می‌توانید در تورسافاری تجربه کنید که برخی از این فعالیت‌ها عبارت‌اند از:

  • سرویس رایگان با اتوموبیل‌های 4 در 4 در هر نقطه از شهر دبی و یا شارجه
  • رانندگی با اتوموبیل‌های بیابان‌رو، از میان بیابان در امتداد جاده العوید حدود 20 تا 30 دقیقه
  • بیابان نوردی با اتوموبیل‌های آفرود
  • اسکی روی شن
  • شترسواری
  • طراحی نقش‌حنا روی دست
  • تجربه قلیان‌ عربی
  •  ATVسواری
  • رقص‌های سنتی
  • عکس‌برداری از غروب خورشید
  • شام سلف‌سرویس و باربیکیو
  • نوشیدنی‌های غیرالکلی ( چای و قهوه و آب‌معدنی رایگان)

پارک آبی وایلد وادی دبی

پارک آبی وایلد وادی در دبی


این پارک‌ آبی که در آتلانتیس و روی «نخل‌جمیرا» ( یک جزیره معروف ساخته دست انسان، واقع در دبی ) ساخته شده است؛ مکانی عالی برای خنک‌ شدن پس از چند روز گشت‌ و گذار و خرید در هوای گرم دبی محسوب می‌شود. این پارک‌ آبی که چشم‌انداز زیبایی به «برج‌ العرب» و «ساحل‌ جمیرا» و مناظر زیبای اطراف دارد؛ براساس «جحا» و«سندباد» از شخصیت‌های دوست‌داشتنی در فولکلور عربی طراحی شده است. در این‌ مجموعه  تفریحی، 30 سرسره‌ آبی طراحی شده است و استخر موج آن‌ را می‌توان بزرگ‌ترین استخر موج خاورمیانه نام برد. محبوب‌ترین بخش این پارک‌ آبی سرسره‌ سقوط آزاد جمیرا سکیرا نام دارد که اغلب صف‌های طولانی برای آن تشکیل می‌شود. بیشتر وسایل‌ بازی در این پارک‌ آبی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هر گروه‌ سنی بتواند به‌راحتی از آن استفاده کند و حتی برخی وسایل مخصوص خانم‌های باردار تعبیه شده است.

سخن آخر

همانطور که می‌دانید جاذبه‌های توریستی و گردشگری دبی به این مقاله محدود نمی‌شود. اما ما سعی کردیم برخی از توریستی‌ترین مکان‌های دبی، برای گردشگران را به شما معرفی کنیم. برای دسترسی آسان به جاذبه‌های گردشگری دبی، مرکز شهر، بهترین محل برای اقامت در دبی محسوب می‌شود. جاذبه‌های اصلی مرکز دبی شامل برج‌ خلیفه، برج‌ العرب، دبی‌مال و فواره‌ دبی می‌شوند. همچنین تعداد زیادی مغازه، گالری هنری و کافه و رستوران‌های‌دبی را  نیز در این منطقه پر جنب‌وجوش خواهید دید. ولی اگر به قدم‌زدن در ساحل شنی و آفتاب گرفتن کنار دریا علاقه‌مند هستید؛ باید به کمی آن‌طرف‌تر یعنی منطقه «جمیرا» و «دبی‌مارینا» بروید که حدود 15 دقیقه با ماشین از برج‌ خلیفه فاصله دارند و همچنین مکان محبوبی برای گردشگران دبی  به‌شمار می‌روند. گفتنی است که هر ساله در شهر دبی نمایشگاه‌های بین‌المللی مختلفی نیز در طول سال برگزار می‌شود که بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر دنیا برای بازدید از این نمایشگاه‌ها به شهر دبی سفر می‌کنند. شما هم می‌توانید برنامه سفر خود را برای بازدید از یکی از بهترین نمایشگاه‌های بین‌المللی 2023 دبی تدارک ببینید. اگر قصد سفر به دبی را دارید می‌توانید بلیط‌هواپیما دبی را به‌صورت آنلاین از قاصدک24 تهیه نمایید.

سوالات متداول در مورد جاذبه‌های گردشگری دبی

از معروف‌ترین برج‌های دبی می‌توان به برج‌ خلیفه و برج‌ العرب اشاره کرد.
دبی‌مال بزرگ‌ترین مرکز خرید دبی است که بخش‌های مختلفی مانند پیست‌اسکیت روی یخ، سینما، آکواریوم و هتل را در خود جای داده است.
ساحل زیبای جمیرا با ساحل‌ شنی زیبا و سفید، بهترین منطقه برای آفتاب گرفتن است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.