بهترین و امن ترین صندلی اتوبوس کجاست؟

بهترین و امن ترین صندلی اتوبوس کجا قرار دارد؟ دغدغه بسیاری از مسافران هنگام تهیه بلیط این است که بهترین صندلی اتوبوس کجا قرار دارد. پاسخ به این سوال‌ها نسبی است و با توجه به اینکه تنها یا با همراه سفر می‌کنید بستگی دارد. امنیت اتوبوس اهمیت بسزایی دارد و گاهی می‌تواند جان افراد را نجات دهد. برای پاسخ به سوالات خود در رابطه با ایمنی اتوبوس‌ها همراه وبلاگ قاصدک 24 باشید.


 بهترین و امن ترین صندلی اتوبوس

بهترین و امن ترین صندلی اتوبوس کجا قرار دارد؟


سفر با اتوبوس برای مسافرت‌های خارجی و داخلی در بین مردم ایران بسیار پرطرفدار است. بسیاری از مردم به دلیل هزینه به صرفه اتوبوس، پیاده شدن در بین مسیر و حال و هوای ترمینال اولین وسیله نقلیه برای سفر را اتوبوس انتخاب می‌کنند. هر شخصی می‌داند انتخاب راننده اتوبوس و انتخاب بهترین و امن ترین صندلی اتوبوس می‌تواند کیفیت یک سفر خوب را تعیین کند. برای تعیین صندلی ایمن در اتوبوس به طور مطلق نمی‌توان گفت کدام صندلی خوب و یا بد است و همه چیز به شرایط مسافران بستگی دارد.

بهترین و امن‌ترین صندلی وسایل نقلیه‌ها با هم متفاوت است مثلا در تهیه بلیط قطار بهتر است واگن‌های میانه را انتخاب کنید زیرا در تصادف ریل‌هایی که خارج می‌شوند اولین و آخرین ریل‌ها هستند. در هواپیما با توجه به تحقیق کارشناسان صندلی‌هایی که در انتها و نزدیک به آخر هواپیما قرار دارند امن‌تر هستند بنابراین در زمان تهیه بلیط ‌هواپیما می‌توانید قسمت آخر را انتخاب کنید. در رابطه با اتوبوس این قضیه متفاوت است و به شرایط بستگی دارد برای اطلاعات کافی درباره ایمنی صندلی‌های اتوبوس همراه ما باشید.

صندلی های اتوبوس vip


چیدمان صندلی‌ها در انواع اتوبوس ها به چه صورت است؟


چیدمان صندلی اتوبوس‌ها با هم متفاوت است و صندلی های اتوبوس به صورت زیر است:

  1. اتوبوس نرمال: ظرفیت مسافر در این اتوبوس‌ها 45 نفر است و صندلی های اتوبوس در دو ستون به صورت دونفره قرار دارد.
  2. اتوبوس کلاسیک: ظرفیت مسافر در این اتوبوس‌ها 30 نفر  است و صندلی‌ها در یک ستون دونفره و یک ستون تک نفره قرار دارد.
  3. اتوبوس وی آی پی: ظرفیت مسافر در این اتوبوس‌ها 25 نفر  است و صندلی‌ها در یک ستون دونفره و یک ستون تک نفره قرار دارند.


تفاوت صندلی های اتوبوس
vip و اتوبوس کلاسیک در این است که در اتوبوس‌های VIP فاصله‌ی صندلی‌ها از هم بیشتر است.

اتوبوس های نرمال


بیشتر بخوانید: بهترین اتوبوس vip؛ بهترین اتوبوس های مسافربری ایران




بهترین صندلی اتوبوس کجا قرار دارد؟


هزینه‌ای که برای صندلی‌های اتوبوس در نظر گرفته می‌شود کاملا یکسان است و انتخاب شما به ویژگی شخصیتی شما بستگی دارد و شما تعیین می‌کنید که در کدام صندلی راحت‌تر هستید. بهترین صندلی اتوبوس به صورت زیر است:

صندلی میانی اتوبوس


با توجه به آمار به دست آمده امن ترین صندلی اتوبوس و بهترین صندلی اتوبوس در ردیف وسط قرار دارد. صندلی‌های وسط از این رو نیز بهترین صندلی های اتوبوس هستند که تکان کمتری دارند به همین علت برای مسافرت جزو پرطرفدارترین صندلی‌ها محسوب می‌شوند و اولین قسمت اتوبوس است که سریع رزرو می‌شود. صندلی‌های وسط دسترسی بهتری به درهای خروجی دارد و مسافران تکان‌های کمتری نیز حس می‌کنند در نتیجه سفر راحت‌تری را تجربه می‌کنند. این قسمت از اتوبوس به دلیل اینکه در معرض نورهای احتمالی جاده نیست بهترین مکان برای استراحت و خواب است. اگر علاقه به صندلی‌های وسط اتوبوس دارید برای رزرو آن باید زودتر اقدام کنید.

صندلی میانی اتوبوس

صندلی عقب اتوبوس


صندلی‌های عقب اتوبوس نسبت به صندلی‎‌های جلو امن‌تر هستند و در قسمت عقب اتوبوس رفت و آمد کمتر است و صدای کمتری وجود دارد. معمولا آن‌هایی که به صورت دسته جمعی سفر می‌کنند صندلی‌های عقب را انتخاب می‌کنند تا سفر راحت‌تری را تجربه کنند. یکی از عیب‌های صندلی عقب اتوبوس دور بودن از درهای ورودی و قرار گرفتن صندلی اتوبوس روی چرخ ها است.


صندلی عقب اتوبوس

بدترین صندلی اتوبوس کجا قرار دارد؟


طبق نظر مسافران بدترین صندلی اتوبوس، صندلی‌های جلوی اتوبوس است زیرا مسافر به راحتی می‌تواند رانندگی راننده را حس کند و در پیچ و خم‌های جاده احساس خطر کند و همین عامل موجب استرس مسافر می‌شود. همچنین در هنگام سفر در شب نور چراغ و بوغ‌های ماشین‌های روبرویی بسیار زننده است و نمی‌گذار مسافر خواب راحتی داشته باشد.



بیشتر بخوانید: معرفی بهترین شرکت های اتوبوسرانی کشور


 

بهترین صندلی اتوبوس VIP کدام است؟


اگر تصمیم به سفر با اتوبوس‌های
VIP را دارید بهترین صندلی اتوبوس vip صندلی‌های تک نفره است زیرا می‌توانید حریم شخصی بیشتری داشته باشید و اگر مسیر سفرتان جاده زیبایی داشته باشد از مناظر بین راه دیدن کنید. در صندلی‌های تک نفر دیگر نیازی نیست شما فضای شخصی خود را با دیگران تقسیم کند.

بهترین صندلی اتوبوس VIP

 

جمع بندی


در این مطلب شما را با بهترین و امن ترین صندلی اتوبوس آشنا کردیم ولی باید توجه داشته باشید این موضوع نسبی است و بر اساس گزارشات رسیده از محل نشستن نجات یافتگان در اتوبوس به هنگام بروز سوانح است. برای اینکه بلیط اتوبوس مورد نیاز خود را تهیه کنید می‌توانید به سایت قاصدک 24 مراجعه کنید و علاوه بر تهیه بلیط صندلی مورد نیاز خود را نیز انتخاب کنید.



بیشتر بخوانید: امکانات اتوبوس های وی آی پی


 

سوالات متداول درباره بهترین صندلی اتوبوس


کدام صندلی اتوبوس روی چرخ است؟
صندلی عقب

بهترین شماره صندلی اتوبوس vip کدام است؟ صندلی شماره 12و 13 است.

بهترین و ایمن‌ ترین قسمت اتوبوس کجاست؟ صندلی‌های میانی اتوبوس

کدام قسمت اتوبوس کم رفت و آمدتر است؟ قسمت انتهایی اتوبوس

به طور معمول چند نوع اتوبوس داریم؟ دو نوع معمولی و VIP