فرودگاه بین المللی مهرآباد

قاصدک 24

فرودگاه مهرآباد واقع در بخش غربی پایتخت در سال 1317 ساخته شده است و اولین فرودگاه کشور با پذیرش 12 میلیون مسافر به شمار می‌رود. خوب است بدانید قبل از تاسیس فرودگاه امام خمینی، تمامی پروازهای داخلی و خارجی در مهرآباد انجام می‌شدند. در ادامه با ما همراه شوید تا با مشخصات کامل آن همچون راه‌های ارتباطی، خدمات و اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد بیشتر آشنا شوید. 


درباره فرودگاه مهرآباد

 

درباره تاریخچه فرودگاه مهرآباد باید بدانید که نام آن از روستایی به همین اسم در نزدیکی تهران گرفته شده است. قدمت این فرودگاه به دوره پهلوی اول و سال 1317 بازمی‌گردد و در واقع پنجمین فرودگاهی است که در ایران تاسیس شده است. خوب است بدانید با افتتاح فرودگاه امام خمینی از سال 1386 همه پروازهای خارجی همچون پروازهای تهران استانبول به این فرودگاه انتقال داده شد و هم‌اکنون تنها پرواز داخلی در مهرآباد انجام می‌شود. 

تاریخچه فرودگاه مهرآباد


راه‌های ارتباطی با فرودگاه مهرآباد

در جدول زیر راه‌های ارتباطی با فرودگاه مهرآباد در دسترس قرار گرفته است: 


آدرس فرودگاه مهرآباد

تهران، میدان آزادی، خیابان معراج، فرودگاه مهرآباد
(لوکیشن فرودگاه مهرآباد روی نقشه) 

شماره تماس فرودگاه

02161021

شماره تماس اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد

199

سامانه پیامکی

3000199

وبسایت فرودگاه مهرآباد

mehrabad.airport.ir


ترمینال‌ های فرودگاه مهرآباد

 

فرودگاه بین المللی مهرآباد در مجموع ۶ ترمینال دارد که هم‌اکنون 4 مورد از آن‌ها فعال هستند و شرکت های هواپیمایی متعددی همچون ایران ایر، ایران ایر تور، قشم ایر، کیش ایر، ماهان ایر، کاسپین، زاگرس، هواپیمایی اترک و تابان در آن‌ها فعالیت دارند. در ادامه می‌توانید بررسی کنید هر ایرلاین، پرواز ورودی و خروجی خود را در کدام ترمینال انجام می‌دهد: 

ترمینال های فرودگاه مهرآباد

پروازهای فرودگاه مهرآباد

 

این امکان فراهم شده تا لیست پروازهای ورودی فرودگاه مهرآباد و پروازهای خروجی فرودگاه مهرآباد را  به همراه ترمینال، ساعت حرکت و وضعیت پرواز در سایت فرودگاه مهرآباد مشاهده کنید. هم‌چنین می‌توانید به صورت تلفنی (تماس با 199) نیز اقدام کنید.

 

امکانات فرودگاه بین الملی مهرآباد

 

مسافران فرودگاه مهرآباد از خدمات رفاهی متعددی همچون موارد زیر می‌توانند بهره‌مند شوند:

  • مرکز خرید، رستوران و کافی شاپ در ترمینال‌های فرودگاه مشغول خدمت رسانی هستند.
  •  شعب ارزی بانک‌های مختلف و دستگاه عابر بانک در تمامی ترمینال‌ها فعالیت دارند.
  • اتاق مادر و کودک؛ اتاق شیردهی در ترمینال 2 و 4 و میز تعویض تمام پوشک در تمامی سرویس‌های بهداشتی موجود است.
  • ایستگاه تاکسی مقابل ورودی هر ترمینال، مینی‌بوس جهت جابه‌جایی در ترمینال و پایانه اتوبوسرانی برای انتقال مسافر به درون شهر وجود دارد.
  •  در بخش مرکز اشیا گمشده این امکان وجود دارد تا با مراجعه به سالن ترانزیت سپاه آن را پیدا کنید. اگر هم داخل هواپیما مدرکی را گم کردید به بخش امور جامه دان شرکت هواپیمایی مربوطه مراجعه کنید. 
  •  خدمات بسته‌بندی بار در فرودگاه مهرآباد نیز انجام می‌شود.
  •  داخل هر ترمینال‌، دفاتر متعددی جهت رزرو هتل و فروش بلیط هواپیما مستقر هستند. جهت آسودگی خاطر خود می‌توانید به صورت اینترنتی به لیست تمامی پروازهای داخلی دسترسی پیدا کرده و بلیط هواپیما مورد نظر خود را در سایت قاصدک 24 خریداری کنید.
  • همچون تمامی فرودگاهها، هتل‌های متعددی در اطراف مهرآباد به مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند. از جمله هتل المپیک، هتل پاسارگاد و هتل آساره.
  • با رزرو خدمات CIP  فرودگاه مهرآباد با ظرفیت 150 نفر در ترمینال 1 می‌توانید از امکاناتی همچون سالن بیزینس لانژ، اینترنت پر سرعت، اتاق مخصوص سیگار، کافی شاپ، سوئیت‌های مخصوص استراحت و انجام تمامی اقدامات مانند تحویل بار، دریافت کارت پرواز و رسیدن به باند پرواز با خودروهای مخصوص بهره‌مند شوید. 

در ادامه می‌توانید لیست امکانات ارائه شده در هر ترمینال را مورد بررسی قرار دهید:

امکانات فرودگاه مهرآباد

راه‌های دسترسی به فرودگاه مهرآباد

 

توصیه می‌شود 2 ساعت قبل از زمان حرکت خود در فرودگاه حضور داشته باشید. جهت انتخاب وسیله نقلیه نیز با توجه به شرایط موجود همچون میزان ترافیک، بودجه و... اقدام کنید. جهت سهولت در تصمیم‌گیری در ادامه با راه‌های مختلف دسترسی به فرودگاه بیشتر آشنا خواهید شد:

خودرو شخصی:  با استفاده از خودرو شخصی می‌توانید از مسیرهای مختلفی خود را به فرودگاه برسانید. مسیرهای دسترسی از جنوب به بزرگراه فتح، از شرق به بزرگراه آیت الله سعیدی و از شمال به بزرگراه لشکری محدود است.

تاکسی: می‌توانید از مسیرهای مختلف خود را با تاکسی‌های اینترنتی یا خطی به فرودگاه برسانید. هم‌چنین خوب است بدانید در مقابل ورودی هر ترمینال‌، ایستگاه تاکسی فرودگاهی وجود دارد.  

مترو: باید سوار خط 4 مترو شوید تا به ایستگاه بیمه برسید. پس از آن دو ایستگاه برای فرودگاه مهرآباد پیش روی شما است که ایستگاه ۱ شما را به ترمینال‌های ۱ و ۲ می‌رساند و ایستگاه ۲ برای رسیدن به ترمینال‌های ۴ و۶ مناسب است.

ایستگاه مترو فرودگاه مهرآباد

 

اتوبوس: می‌توانید سوار اتوبوس 370 از میدان ونک به مهرآباد شوید. این خط از خیابان ملاصدرا، اتوبان شیخ فضل الله و میدان آزادی هم عبور می‌کند. هم‌چنین اتوبوس‌های بی آر تی مسیر تهرانپارس آزادی هم گزینه مناسبی هستند. از این طریق خود را به نزدیکی‌های فرودگاه برسانید و ادامه مسیر را با تاکسی‌های خطی طی کنید.  

هم‌چنین اگر قصد تهیه  بلیط هواپیما را دارید، کافی است در ابتدای این صفحه از سایت قاصدک 24 مبدا، مقصد و تاریخ پرواز خود را مشخص نموده، به لیست پروازهای فرودگاه مهرآباد دسترسی پیدا کرده و در کوتاه‌ترین زمان خرید اینترنتی بلیط هواپیما را با تضمین قیمت مناسب به انجام برسانید. هم‌چنین پشتیبانان ما در 24 ساعت شبانه‌روز پاسخ‌گوی هرگونه درخواست‌‌ شما خواهند بود. کافی است با 75269-021 تماس بگیرید. 

سوالات متداول در مورد فرودگاه مهرآباد

آدرس فرودگاه مهرآباد کجا است؟
تهران، میدان آزادی، خیابان معراج
مهرآباد در کدام منطقه تهران قرار دارد؟
منطقه 9
اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد را از کجا باید دید؟
کافی است به سایت فرودگاه مراجعه کرده و ساعت حرکت، شماره پروازهای ورودی و خروجی، وضعیت پرواز و ترمینال آن را مشاهده کنید یا با شماره 199 تماس بگیرید.
شماره تماس فرودگاه مهرآباد چیست؟
۶۱۰۲۱ ۰۲۱
چه‌طور باید ترمینال پرواز در فرودگاه مهرآباد را پیدا کرد؟
هر ایرلاین پرواز خود را در ترمینال مشخصی انجام می‌دهد. می‌توانید در ابتدای همین صفحه از قاصدک 24 در بخش ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد، ترمینال هر شرکت هواپیمایی را مورد بررسی قرار دهید.