بلیط اتوبوس تبریز

قاصدک 24

تبریز چگونه شهری است؟


تبریز از جمله کلان شهرهای ایران است که از نظر فرهنگی، تاریخی و اقتصادی، قدمت و رتبه بالایی دارد. این شهر سه هزار و پانصد ساله، جزو صد شهر زیبای جهان بوده و به شهر اولین ها نیز شهره است. از این رو مسافران، تجار و صنعتگران بسیاری در روزهای مختلفی از سال به این شهر آذری زبان، سفر می کنند. به همین خاطر نیز بلیط اتوبوس تبریز همچون دیگر بلیط های موجود به مقصد این شهر، پر فروش است. این نوع بلیط سفر، قیمت مناسبی دارد و به صورت آنلاین نیز قابلیت خرید دارد. از این رو بسیاری از مسافران تبریز، بلیط اتوبوس این شهر را از طریق سامانه هایی نظیر قاصدک 24 خریداری می کنند.


برخی از نقاط دیدنی تبریز


جالب است بدانید تبریز در زمان صفویان، پنجمین شهر بزرگ جهان بود و مهمترین شهر در زمان قاجار نیز به شمار می رفته است. همین امر نیز موجب شده است تا در ادوار گذشته توجه بسیاری به این شهر زیبا شده و اماکن تاریخی منحصر به فردی در آن بنا شود. ائل گلی، مسجد آبی، ارگ علیشاه و خانه مشروطه، همگی جزو آثار تاریخی زیبا و دیدنی این شهر هستند که از دوره های گذشته بر جا مانده اند. عینالی داغ، قلعه بابک و روستای سنگی کندوان نیز از جمله مهمترین آثار طبیعی این شهر هستند.

ائل گلی - جاذبه های گردشگری تبریز

سوغات و ره آورد تبریز


اگر گشتی در تبریز بزنید ، خوراکی های خوشمزه ای را در گوشه گوشه آن خواهید یافت. البته برخی از آنها را بهتر است در بهترین رستوران های تبریز نوش جان کنید و باقی را می توانید به عنوان سوغات با خود به خانه ببرید. دیزی و کوفته تبریزی دو غذایی هستند که حتماً باید یک وعده غذایی در سفر خود را به آنها اختصاص دهید. شیرینی های خوشمزه ای چون قرابیه و نوقا را نیز می توانید به عنوان سوغات با خود به خانه ببرید. البته اگر یک سوغاتی خاص تر می خواهید آجیل و مغزیجات خوشمزه تبریز را فراموش نکنید.

شیرینی قرابیه - سوغاتی تبریز

پایانه مسافری تبریز


تبریز دارای 2 پایانه مسافربری است که تمامی سفرهای برون استانی و درون استانی آن از طریق این پایانه ها به انجام میرسد. جزئیات این پایانه ها که با نام های ترمینال مرکزی و ترمینال شمالغرب شناخته می شوند به شرح زیر است:

پایانه مرکزی تبریز:

ترمینال مرکزی تبریز در سال 1394 در قسمت جنوبی شهر تبریز بالاتر از میدان منظریه، جنب اتوبان کسایی بنا شد. بیش از 30 شرکت مسافربری در این ترمینال مشغول به فعالیت هستند و روزانه پذیرای بیش از 85 سفر از اکثر نقاط کشور هستند. ترمینال مرکزی، مهمترین پایانه مسافربری تبریز و غرب ایران است که امکانات و ویژگی های متعددی دارد. از جمله این ویژگی ها می توانیم به مراکز خرید، سالن مسافرگیری، نمازخانه، اتاق مادر و کودک، رستوران، کافی شاپ، پارکینگ خودروهای سواری و امکاناتی از این دست اشاره کنیم.

ترمینال مرکزی تبریز
پایانه مسافری شمالغرب:

ترمینال شمالغرب تبریز، پایانه فرعی این شهر است که در شمال غربی تبریز در نزدیکی فرودگاه شهید مدنی بنا شده است. این ترمینال وظیفه سرویس دهی به ده شهر در استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را بر عهده دارد. امکانات متنوعی نیز در این پایانه وجود دارد که از میان آنها می توانیم به سرویس بهداشتی، نمازخانه، سوپرمارکت و غرفه های فروشگاهی اشاره کنیم.

بلیط اتوبوس تهران تبریز


اگر قصد دارید تا از مبدا تهران به سمت تبریز حرکت کنید در انتخاب زمان سفر خود، هیچ نوع محدودیتی ندارید. اتوبوس های تهران - تبریز تقریباً در تمام ساعات روز از سه ترمینال جنوب، غرب و بیهقی تهران در این مسیر تردد می کنند. از این رو شما می توانید بلیط اتوبوس تبریز خود را برای صبح، عصر یا شب خریداری کنید. فاصله بین دو شهر تهران و تبریز در حدود 631 کیلومتر است بنابراین اگر به ترافیک نخورید، 7 ساعت و نیمه به مقصد میرسید. البته ناگفته نماند که تفاوتی ندارد که شما کدام ترمینال را در شهر مبدا انتخاب نمایید چرا که در نهایت با عبور از شهرهای کرج، قزوین و زنجان به تبریز خواهید رسید.

رزرو بلیط اتوبوس تبریز در قاصدک 24


برای رزرو بلیط اتوبوس تبریز از مبدا تهران، پس از ورود به سامانه جامع خرید بلیط سفر قاصدک 24 بخش مربوط به اتوبوس را انتخاب نمایید. سپس فیلدهای مربوط به مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود را پر کنید. پس از جستجو لیستی از گزینه های موجود برایتان نمایش داده می شود که می توانید با تغییر فیلتر زمان، پایانه مبدا و مقصد و شرکت های مسافربری بهترین گزینه را انتخاب کرده و از یک سفر ارزان لذت ببرید.

قیمت بلیط اتوبوس تبریز


از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط اتوبوس تبریز نوع اتوبوسی است که برای سفر انتخاب کرده اید. اگر بلیط اتوبوس تبریز خود را در یک اتوبوس معمولی رزرو کرده باشید طبیعتاً باید پول کمتری را برای آن بپردازید. در حالی که خرید بلیط اتوبوس های وی آی پی هزینه بیشتری دارد. علاوه بر این گاهی نام شرکت های اتوبوسرانی نیز بر قیمت بلیط اتوبوس تبریز موثر است. از این رو بهتر است که بلیط اتوبوس خود را به صورت اینترنتی و از سامانه های معتبری نظیر قاصدک 24 خریداری کنید که امکان مقایسه قیمت ها را نیز داشته باشید.

خرید بلیط اتوبوس تبریز


این روزها دیگر کمتر کسی برای خرید بلیط اتوبوس تبریز به دفاتر خدمات مسافرتی یا پایانه ها مراجعه می کند. چرا که خریدهای حضوری به جهت محدودیت هایی که برای مسافر در انتخاب بلیط ایجاد می کنند، کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. در مقابل خرید اینترنتی بلیط، این امکان را برای مسافر ایجاد می کند که به راحتی از قیمت، امکانات و نحوه سرویس دهی در اتوبوس مورد نظر خود مطلع شوده و در کمترین زمان آن را خریداری کند. همچنین می‌توانید با خرید بلیط قطار از قاصدک 24، با آسودگی و راحتی بیشتر به تبریز سفر کنید.

فروش بلیط اتوبوس تبریز


همانطور که گفتیم فروش بلیط اتوبوس تبریز از طریق مراکز فروش حضوری و غیر حضوری صورت می پذیرد. از این رو مسافران محترم می توانند با داشتن مدارک شناسایی لازم برای خرید حضوری و کارت بانکی عضو شتاب با رمز پویا برای خرید اینترنتی اقدام کنند.

بلیط اتوبوس به مقصد تبریز


برخی از مهم‌ترین مسیرهای ورودی به تبریز:


بلیط اتوبوس از مبدا تبریز


برخی از مهم‌ترین مسیرهای خروجی از تبریز: