کدام مسیر، کدام ترمینال؟

بی شک برای بسیاری از ما پیش آمده که ساعتی بیش به پروازمان نمانده است و هنوز اسیر خیابان های شلوغ شهر هستیم و استرس به موقع رسیدن به پرواز رهایمان نمی کند. یکی از راههای حل این مشکل، داشتن اطلاعات کافی از بهترین راه های دسترسی به فرودگاه هاست. به طور مثال برای رسیدن به فرودگاه بین المللی امام خمینی یا فرودگاه مهرآباد، اگر بدانیم کدام مسیر دسترسی، ترافیک کمتری دارد یا اینکه پروازمان از کدام ترمینال فرودگاه بلند می شود، یقینا در مدیریت زمان بهتر عمل خواهیم کرد.

برخی از ما برای سفرهای درون شهری، خودروهای شخصی یا آژانس ها را به وسایل نقلیه عمومی ترجیح می دهیم اما هنوز هم معایبی چون هزینه ی بالای رفت و آمد با آژانس یا دغدغه ی ماندن اتومبیلمان در پارکینگ فرودگاه، می تواند ما را به سوی وسایل حمل و نقل عمومی سوق دهد. جهت تهیه بلیط هواپیما قاصدک24 در خدمت شما است.

کدام مسیر، کدام ترمینال؟
فرودگاه بین المللی مهرآباد، فرودگاه اصلی تهران است که در غرب پایتخت واقع شده است و برای پروازهای داخلی از آن استفاده می شود. برای رسیدن به این فرودگاه علاوه بر تاکسی های خطی میدان آزادی، می توانید از خط ۴ مترو (خط زرد) نیز استفاده کنید.

برای دسترسی به فرودگاه مهرآباد با مترو، شما باید در ایستگاه بیمه، از قطار پیاده شوید و در همان ایستگاه، قطارهای مسیر فرودگاه را پیدا کرده و به راحتی به مهرآباد بروید.

دومین فرودگاه تهران که در ۴۰ کیلومتری جنوب این شهر بنا شده، فرودگاه بین المللی امام خمینی است. این فرودگاه در فاصله ی زمانی یک ساعت و نیمه از تهران قرار دارد و از آن برای انجام پروازهای بین المللی استفاده می شود.

برای رسیدن به فرودگاه بین المللی امام خمینی نیز اگر پروازتان بین ساعت ۱۹ الی ۲۳ است، می توانید با مترو به حرم امام بروید و باقی مسیر را از آنجا با اتوبوس یا تاکسی طی کنید. به این ترتیب می بایست از طریق خط یک مترو تهران، خود را به ایستگاه شاهد، (ایستگاه قبل از مترو حرم مطهر) برسانید و سپس تاکسیهای خطی پرند را سوار شوید و در نهایت مقابل فرودگاه امام خمینی پیاده شوید.

یک راه دیگر نیز، رفتن به ترمینال جنوب و سوار شدن اتوبوس های قم است. در اینصورت می بایست در بریدگی اتوبان به فرودگاه امام پیاده شوید و باقی مسیر را با تاکسی طی کنید. 

لازم به ذکر است که فاصله ی بین این دو فرودگاه حدودا ۴۵ الی ۶۰ دقیقه است و تاکسی های خطی برای جابجایی در این مسیر نیز موجود می باشد.

برای اینکه استرس پیدا کردن ترمینال ها نیز گریبانتان نشود، تنها کافیست چند نکته را به خاطر بسپارید.

فرودگاه مهرآباد چهار ترمینال دارد که ورود و خروج پروازهای داخلی از ترمینالهای ۱ و ۲ انجام میگیرد. همچنین برای خروجی پروازهای داخلی، از ترمینال ۴ و برای ورود آنها نیز از ترمینال ۶ استفاده می شود.

راهنمای ترمینال مخصوص ایرلاینها
علاوه بر اینها به هر ایرلاین، ترمینالی مخصوص به شرح زیر اختصاص داده شده است:

  1. ترمینال یک: پروازهای خروجی شرکتهای هواپیمایی کیش ایر و زاگرس.
  2. ترمینال دو: پروازهای خروجی شرکتهای هواپیمایی آتا، قشم ایر، معراج، کارون، ایران ایر و ایران ایرتور.
  3. ترمینال چهار: پروازهای خروجی شرکتهای هواپیمایی آسمان، ماهان، کاسپین، اترک، پویا، ساها، تابان و سپهران.