معرفی جاهای دیدنی اطراف مشهد

شهر مشهد برای ما ایرانیان به عنوان یک شهر زیارتی شناخته شده است اما دیدن جاهای دیدنی اطراف مشهد می تواند خاطره خوبی از سفر برای شما و خانواده به جا بگذارد. حیف است به مشهد سفر کنید و از جاذبه های تاریخی و طبیعت بکر و بی نظیر این شهر دیدن نکنید. اگر قصد سفر به مشهد را دارید با ما همراه شوید تا شما را با بهترین جاذبه های اطراف مشهد آشنا کنیم.

جاهای دیدنی اطراف مشهد

معرفی جاهای دیدنی اطراف مشهد


مشهد علاوه بر اینکه سالانه میزبان زائران زیادی است از لحاظ جاذبه های گردشگری بسیار غنی می باشد. شما می توانید با سفر به این شهر زیارتی از مکان های تاریخی آن بازدید کنید و در طبیعت بکر آن قدم بزنید.

اینفوگرافی جاهای دیدنی اطراف مشهد

سفر به جاهای دیدنی اطراف مشهد


سفر به مشهد با خانواده و یا دوستان می تواند خاطرات خوشی برای شما داشته باشد به شرط آنکه فقط به زیارت حرم مطهر بسنده نکنید و زمانی را برای گشت و گذار در اطراف مشهد بگذارید. شهر مشهد جاذبه های گردشگری بسیاری دارد که نمی توانیم همه را در یک مطلب بیان کنیم. در این مطلب چکیده ای از بهترین جاهای اطراف مشهد به شما ارائه می دهیم.

طرقبه مشهد


شهر طرقبه از دو قسمت ییلاقی تشکیل شده است که جاذبه های طبیعی زیادی دارد. طرقبه به دلیل رودهای کنار جاده، درختان بلند گردو، رستوران های شیک و هوای مطبوع کوهستانی در بین مردم بسیار محبوب و مشهور است. در ابتدای جاده  این شهر تکه سنگ خاصی قرار دارد که به کمر مقبولا معروف است. این مکان جای خوبی برای عکاسی است و می توانید از دیدن این سنگ بی نظیر و منحصر به فرد لذت ببرید.

طرقبه مشهد

تله‌کابین چالی‌دره مشهد


شما می توانید با سوار شدن به تله کابین چالیدره طبیعت بکر کوهستانی این منطقه را مشاهده کنید و از تماشای آن لذت ببرید. شما از ارتفاع شاهد ماهیگیری و قایق سواری مردم هستید. در این منطقه رستوران ها، مراکز تفریحی کودکان، عکاسخانه های سنتی و مراکز ماساژ وجود دارد که می تواند لذت سفر شما را دو چندان کند.

شهر نیشابور


یکی از جاذبه های اطراف مشهد شهر نیشابور است. اگر با ماشین شخصی خود به مشهد سفر می کنید حتما در بین راه از شهر زیبای عطار و خیام نیز بازدید کنید. دیدن زیبایی های این شهر ارزش طی کردن مسافت را دارد
.

نیشابور

جاهای دیدنی شهر نیشابور


  • مقبره خیام
  • آرامگاه عطار

قله زو مشهد


این قله به بام مشهد معروف است. شما می توانید در شب های مشهد به این بام بروید و از تماشای شهر مشهد لذت ببرید. امروزه ساخت و سازهای زیادی در این قله انجام می شود که ممکن است به طور کل باعث نابودی این مکان تفریحی شود پس تا فرصت است حتما سری به این قله بزنید.

آدرس و فاصله قله زو به مشهد

 

آدرس

بلوار نماز، کوهستان پارک خورشی

فاصله

۱۰ کیلومتری جنوب شهر مشهد، ۱۵ دقیقه

 

بند طرق


این بند از دوره تیموریان در مشهد به جا مانده است. بند طرق روی رودخانه طرق مشهد قرار دارد. قدمت این بند 500 سال می باشد و بیشتر آب شرب مشهد از طریق این بند بتنی تامین می شود. شما می توانید به اطراف این سد بروید و از منظره آن لذت ببرید.

آرامگاه فردوسی مشهد


اگر به مشهد سفر می کنید حتما به شهر توس سفر کنید و از آرامگاه این شاعر بزرگ دیدن کنید. برای سفر به توس کافی است به مرکز شهر بروید و از خط های ویژه این منطقه استفاده کنید. شما می توانید با پرداخت هزینه بسیار ناچیزی از موزه و کتابخانه این مکان بازدید کنید.


ساعت بازدید آرامگاه فردوسی از 8 صبح تا 5 بعد از ظهر است.



آرامگاه فردوسی مشهد

بقعه هارونیه


این بقعه تاریخی در نزدیکی آرامگاه فردوسی قرار دارد و شما می توانید با سفر به توس از این دو مکان دیدن کنید. کارشناسان نتوانسته اند قدمتی برای این آثار تاریخی بگذارند  اما طبق تحقیقات قدمت آن به قرن هفت یا هشت هجری برمی گردد.


جاهای دیدنی اطراف مشهد در بهار


فصل بهار موقعیت مناسبی برای سفر به شهر مشهد است تا بتوانید به طبیعت سرسبز آن سربزنید.

روستای کنگ کهن مشهد


روستای کنگ کهن مشهد یکی از جاهای دیدنی در فصل بهار است. این روستای کهن که قدمت چند هزار ساله دارد به صورت پلکانی ساخته شده است و در پایین این روستا رودهای خروشان زیادی جریان دارد. اگر به مشهد سفر کردید حتما به این روستا بروید و در کوچه های باریک و تودرتو این روستا قدم بزنید و از دیدن آثار تاریخی آن لذت ببرید.

آدرس و فاصله روستای کنگ کهن به مشهد

 

آدرس

بلوار وکیل آباد، بلوار امام رضا، کمربندی امام خمینی-طرقبه، جاده نغندر، جاده کنگ، روستای کنگ

فاصله

۳۵ کیلومتری شمال غربی مشهد، ۴۵ دقیقه

 

پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد


پارک جنگلی وکیل آباد در جاده طرقبه قرار دارد که یکی از دیدنی های اطراف مشهد می باشد. طراحی این پارک به صورت پلکانی است و آلاچیق های زیادی در این پارک برای رفاه مسافران قرار داده شده که می توانید در فضای تمیز و طبیعت بی نظیر این پارک ساعت خوبی با خانواده خود سپری کنید.


پارک جنگلی وکیل آباد از قدیمی ترین پارک مشهد است.



آدرس و فاصله پارک جنگلی وکیل آباد  به مشهد

 

آدرس

شمال غربی مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد

فاصله

۱۰ کیلومتری شمال غربی شهر مشهد، ۱۵ دقیقه

 

جاهای دیدنی اطراف مشهد در تابستان


اگر شما در فصل تابستان به شهر مشهد سفر می کنید حتما به ییلاق های اطراف این شهر بروید و ازآب و هوای مطبوع آن لذت ببرید.

روستای نغندر مشهد


این روستا یکی از بهترین جاهای اطراف مشهد در تابستان است زیرا در 6 ماه اول سال آب و هوای مطبوع و خنکی دارد. روستای نغندر شهرت پایینی دارد به همین علت اکثر مواقع خلوت است. اگر شما در مشهد دنبال طبیعت بی نظیر و خلوت می گردید بهتون پیشنهاد می کنیم حتما به این روستا سر بزنید.

روستای نغندر مشهد

روستای ابرده شاندیز مشهد


این روستا 5 کیلومتر از شهر شاندیز فاصله دارد و طبیعت زیبای این روستا می تواند روح شما را نوازش دهد. این منطقه آب و هوای کوهستانی دارد و یکی از بهترین جاهای مشهد است که در فصل تابستان به آن سر بزنید. روستاییان در این منطقه زراعت و دامداری می کنند بنابراین شما می توانید با دیدن این روستا از محصولات آن ها نیز خرید کنید
.

جاهای دیدنی روستای زشک


  1. چشمه قلقلی
  2. قله شیرباد
  3. دره نهل
  4. قله چمن


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی شاندیز مشهد کجاست؟


 

جاهای دیدنی اطراف مشهد در پاییز


طبیعت بکر مشهد در پاییز دیدنی است و تصاویر بی نظیری را از خود به جای می گذارد. شما می توانید در پاییز به طبیعت اطراف مشهد بروید و لحظات عاشقانه ای را ثبت کنید.

غار زری مشهد


این غار در جنوب غربی مشهد قرار دارد و شما می توانید داخل مسیر پرپیچ و خم غار پیاده روی کنید و از تماشای این جاذبه طبیعی لذت ببرید. برای بازدید از این غار حتما باید با تجهیزات کامل وارد آن شوید. اگر قصد داخل شدن به غار را ندارید می توانید از طبیعت بی نظیر آن استفاده کنید.


در غار زری مشهد سنگ سمی زردنیخ وجود دارد.


 
غار زری مشهد

آدرس و فاصله غار زری به مشهد

 

آدرس

انتهای بلوار وکیل آباد، بلوار امام رضا، جاده ازغد، روستای حصار گلستان

فاصله

۱۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد، ۲۰ دقیقه

 

آبشار اخلمد مشهد


شما با طی کردن 80 کیلومتر می توانید از روستای اخلمد مشهد دیدن کنید. در دو کیلومتری این روستا آبشارهای خروشانی وجود دارد که در نوع خود بی نظیر است. در این روستا دره هایی وجود دارد که پس از طی کردن مسیری به آبشار و سپس به رود و سد اخلمد می رسید. اگر علاقه به دیدن آبشار دارید و امکان سفر به لرستان و مازندران ندارید حتما به این روستا سفر کنید.


جاهای دیدنی اطراف مشهد در زمستان


زمستان سرد و سوزناک مشهد نمی تواند مانع دیدن جاهای دیدنی اطراف مشهد شود. شما می توانید در زمستان به مکان های زیر سفر کنید و از سفر به مشهد لذت ببرید.

جاغرق مشهد


منطقه جاغرق به دلیل داشتن طبیعت زیبا بسیار محبوب همگان است. شما می توانید در این طبیعت زیبا کمپ بزنید و از پیاده روی در آن لذت ببرید. رستوران های بسیاری در جاده جاغرق وجود دارد اما مردم مشهد بیشتر برای خوردن آش و بلال به این جاده می آیند. جاغرق یکی از جاهای دیدنی اطراف مشهد در زمستان است. شما می توانید در این فصل با رفتن به آشکده ها از سفر خود لذت ببرید.

جاغرق مشهد

آدرس و فاصله جاغرق به مشهد

 

آدرس

انتهای بلوار وکیل آباد، بلوار امام رضا، جاده طرقبه، جاده عنبران، روستای جاغرق

فاصله

۲۵ کیلومتی شمال غربی مشهد، ۳۵ دقیقه

 

پیست اسکی شیرباد مشهد


پیست اسکی یکی از جاهای دیدنی اطراف مشهد در فصل زمستان است. اگر در فصل زمستان به این شهر سفر کردید می توانید عازم روستای دولت آباد شده و در آنجا مستقر شوید. تا پیست اسکی حدود 20 کیلومتر فاصله است. شما می توانید قبل از سفر به این منطقه با هیئت اسکی این استان تماس بگیرید و از امکانات ویژه بهره مند شوید. شما اگر قصد اسکی کردن هم ندارید می توانید با خانواده خود به این منطقه بروید و از امکانات آن لذت ببرید.

پیست اسکی شیرباد مشهد

جاهای تفریحی اطراف مشهد


برای تفریح در اطراف مشهد می توانید سری به طبیعت آن بزنید و با میل کردن غذا در رستوران های اطراف آن از طبیعت و غذاهای محلی مشهد لذت ببرید.

روستای حصار مشهد


این روستا یکی از جاهای دیدنی اطراف مشهد در پاییز است. علت نام گذاری این روستا کوه هایی است که اطراف روستا قرار دارند. به شما پیشنهاد می کنیم در فصل پاییز و زمستان حتما به این روستا سفر کنید و از طبیعت بی نظیر و هوای مطبوع آن لذت ببرید.


روستای حصار در 5 کیلومتری مشهد قرار دارد.




روستای زشک مشهد


روستای زشک آخرین آبادی رشته کوه بینالود است. اگر دنبال طبیعت بکری می کردید حتما به این روستا سفر کنید. به دلیل راه باریک و خاکی این منطقه گردشگران کمتری به این منطقه سفر می کنند اما اگر به طبیعت گردی علاقه دارید دیدن این روستا ارزشش را دارد. این منطقه برای طبیعت گردی و کمپ زدن یکی از بهترین جاهای مشهد است.

روستای زشک مشهد

جمع بندی

در این مطلب به چند مورد از جاهای دیدنی اطراف مشهد اشاره کردیم که می توانید با سفر به مشهد به این امکان تاریخی و یا طبیعت بی نظیر سربزنید و خاطرات خوشی از شهر مشهد برای خود رقم بزنید. شما می توانید از طریق سایت قاصدک 24 می توانید اقدام به رزرو هتل در هر نقطه از مشهد کنید و از خدمات این سایت بهره مند شوید.

سوالات متدوال درباره جاهای دیدنی اطراف مشهد


جاهای دیدنی اطراف مشهد کدامند؟
هفت حوض، غار مغان، بند گلستان، گلمکان


روستاهای اطراف مشهد کدامند؟
روستای کنگ، روستای اندرخ، روستای اخلمد، روستای ده سرخ و روستای جاغرق، روستای حصار، روستای پاژ، روستای نغندر، روستای ییلاقی عنبران، روستای خادر، روستای زشک


کدام روستا در مشهد طبیعت بکری دارد؟
روستای زشک مشهد


معروف ترین جای دیدنی اطراف مشهد کجاست؟
طرقبه، شاندیز


آرامگاه فردوسی مقبره چه کسانی است؟
خسروی آواز ایران، مهدی اخوان ثالث، محمدرضا شجریان