بهترین مقاصد داخلی برای سفر در پاییز

سفر در پاییز حال و هوای خاصی دارد و زیبایی پاییز و آب و هوای مطبوع آن هر کسی را مجاب می کند حداقل یک بار سفر در پاییز را تجربه کند. هر شهر و هر مکانی در یکی از فصول سال زیبایی خاصی دارد پس انتخاب مکان مناسب برای سفر در پاییز یکی از هدف های مهم قبل از سفر است. برای آشنایی و سفر در پاییز به یکی از مناطق داخلی ایران همراه وبلاگ قاصدک 24 باشید تا بتوانید در این فصل زیبا و عاشقانه بهترین سفر را تجربه کنید.

بهترین مقاصد داخلی سفر پاییز

معرفی بهترین مقاصد داخلی برای سفر در پاییز


اگر عاشق و دوستدار سفر در پاییز هستید مسلما اولین سوالی که به ذهن شما میرسد این است که پاییز کجا بریم؟ برای اینکه به جواب سوال خود برسید ما را تا پایان متن همراهی کنید.

بهترین مقاصد داخلی برای سفر در پاییز

جزیره کیش


اگر دوست دارید سفر داخلی لاکچری داشته باشید جزیره کیش بهترین انتخاب برای شما است. کیش در فصل پاییز بهترین آب و هوا را دارد و شما علاوه بر لذت بردن از آب و هوای مطبوع این شهر می توانید از یکی از زیباترین و پرجاذبه ترین مناطق ایران دیدن کنید.

جزیره کیش

در فصل پاییز شما ممکن است شاهد باران های رگباری در این شهر باشید اما نگران نباشید چون این باران های زیاد طول نمی کشد و به سرعت شما می توانید شاهد آسمان صاف باشید. در این شهر مراکز تفریحی و گردشگری زیادی دارد و شما می توانید با رفتن به ساحل سوار کشتی شوید و لحظات هیجان انگیزی را تجربه کنید. شهر حریره یکی از شهرها و جاذبه های دیدنی جزیره کیش است.

آدرس جزیره کیش روی نقشه گوگل: نمایش روی نقشه

 

بندر چابهار


چابهار تنها بندر اقیانوسی کشورمان ایران است که یکی از بهترین مقاصد برای سفر پاییزی است. شهر بندری چابهار دو اسکله بزرگ به نام های شهید بهشتی و شهید کلانتری دارد که یکی از مناطق بازرگانی ایران محسوب می شود. در هوای بی نظیر پاییزی این شهر شما می توانید شاهد مردمانی باشید که لباس های مخصوص بلوچی به تن دارند و میزبانان بسیار خونگرمی نیز هستند.

آدرس بندر چابهار روی نقشه گوگل: نمایش روی نقشه

 

جزیره قشم


جزیره قشم یکی از بهترین مکان ها برای سفر در پاییز است. شما می توانید در آب و هوای مطبوع پاییزی این جزیره از جاهای دیدنی و بی نظیر قشم لذت ببرید. این شهر  جاذبه های تفریحی و طبیعی زیادی دارد که اگر یک هفته هم در این شهر بمانید باز هم وقت کم می آورید.

 


جزایری هرمز و هنگام در اطراف جزیره قشم  قرار دارند.




آدرس جزیره قشم روی نقشه گوگل: نمایش روی نقشه

 
جزیره قشم

جزیره هرمز و هنگام


جزیره هنگام که در دو کیلومتری جنوب شرقی قشم قرار دارد دارای طبیعتی خیره کننده است. این جزیره یکی از دیدنی ترین جزایر ایران در فصل پاییز است.  جاذبه‌های گردشگری در جزیره هنگام به شرح زیر است:

  • بازارهای سنتی و بومی
  • سواحل نقره ‌فام
  • تماشای رقص دلفین‌ها

جزیره هرمز و هنگام

جزیره هرمز که در 16 کیلومتری جنوب بندرعباس قرار دارد یکی از جزیره های مهم در جنوب ایران است. این جزیره به دلیل گویش محلی آن به هرمز معروف است. شما می توانید در فصل پاییز به این جزیره سفر کنید و از تماشای ساحل زیبا و دیدنی آن که خاک سرخ دارد لذت ببرید.

آدرس جزیره هرمز و هنگام روی نقشه گوگل: نمایش روی نقشه

 


بیشتر بخوانید: بهترین مقصد سفر خارجی در پاییز؛ 20 پیشنهاد عالی برای سفر در پاییز


 

جنگل ابر شاهرود


جنگل ابر که در نزدیکی شاهرود قرار دارد در فصل پاییز دارای چشم انداز فوق العاده ای است. جنگل ابر یکی از جنگل های قدیمی جهان است. این جنگل در 45 کیلومتری شهر شاهرود قرار دارد و انواع گونه های گیاهی و حیوانی در این جنگل وجود دارد.

آدرس جزیره هرمز و هنگام روی نقشه گوگل: نمایش روی نقشه

 

جنگل لوندویل


شهرهای گیلان یکی از بهترین مکان های جذاب و دیدنی در فصل پاییز است. جنگل لوندویل که در گیلان قرار دارد یکی از مقاصد بی نظیر در فصل پاییز است. این جنگل در نزدیکی آستارا و گیلان قرار دارد و طبیعت بکر و بی نظیری دارد که در فصل پاییز تماشایی است. این جنگل در بین مردم به بهشت ایران معروف است و آبشار لاتون در این جنگل قرار دارد. شهرهای گیلان یکی از بهترین شهر ایران برای سفر در پاییز است.

آدرس جنگل لوندویل روی نقشه گوگل: نمایش روی نقشه

 

پارک جنگلی النگدره


پارک جنگلی النگدره در گرگان قرار دارد و یکی از بهترین جنگل های شمالی است. شما می توانید در فصل پاییز در این جنگل هزاران رنگ را تماشا کنید. در مسیر پیاده روی این پارک جنگلی می توانید قدم بزنید و از طبیعت زیبا و هوای صاف و مطبوع آن در فصل پاییز لذت ببرید.

آدرس پارک جنگلی النگدره روی نقشه گوگل: نمایش روی نقشه

 
پارک جنگلی النگدره


بیشتر بخوانید: بهترین مناطق ایران برای کویر گردی کدامند؟


 

کویر مصر


مصر روستای کم جمعیت است که در شهر اصفهان قرار دارد. کویر مصر در پاییز و زمستان یکی از مکان های بی نظیر برای مسافرت است. شما می توانید در شب از آسمان پرستاره شب و تفریحات کویر لذت ببرید. تفریحات کویر مصر شامل موارد زیر است:

  1. قدم زدن با پای‌ برهنه روی رمل‌های شنی بلند
  2. شترسواری
  3. آفرود و موتورسواری
  4. سند بوردینگ (شن سواری)
  5. شب‌نشینی کنار آتش
  6. عکاسی
کویر مصر

جاذبه‌های گردشگری اطراف کویر مصر


  • دریاچه نمک خور
  • قلعه بیاضیه
  • چشمه روستای گرمه

آدرس کویر مصر روی نقشه گوگل: نمایش روی نقشه

 


بیشتر بخوانید: پاییز شمال کجا بریم؟ معرفی 20 تا از جاذبه های شمال در پاییز


کویر زردگاه


کویر زردگاه که در استان خراسان جنوبی قرار دارد در پاییز طبیعت بی نظیری دارد. این کویر یکی از سرسبزترین کویرهای ایران است. چشمه های آبگرم، باغ های میوه و خانه های روستایی که به صورت پلکانی ساخته شده اند این کویر را از سایر کویرهای  کشور متمایز می کند.

 


کویر زیبای زردگاه در منطقه زردگاه شهرستان طبس قرار دارد.



آدرس کویر زردگاه روی نقشه گوگل:
نمایش روی نقشه

 

کویر خارتوران


کویر خارتون در استان سمنان قرار دارد و به دلیل اینکه زیستگاه یوز و گور ایرانی است به آفریقای ایران معروف است. روستای رضاآباد و روستای قلعه از مناطق دیدنی این کویر است. این کویر زیبا یکی از بهترین مکان ها برای سفر در پاییز است.

آدرس کویر خارتوران روی نقشه گوگل: نمایش روی نقشه

 
کویر خارتوران

بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز کجاست؟


پاییز یکی از بهترین فصل های سال برای مسافرت است زیرا بعضی از شهرهای ایران در این فصل زیبایشان دو برابر می شود پس حتما سفر به شهرهای ایران را در این فصل از دست ندهید.

شهر شیراز


یکی از قشنگ ترین شهرهایی که برای سفر در پاییز می توانید انتخاب کنید شهر زیبا و پر جاذبه شیراز است. شهر شیراز یکی از توریستی ترین شهرهای ایران محسوب می شود  و هر ساله به دلیل جاذبه های گردشگری و تاریخی خود گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. یکی از بهترین زمان ها برای سفر به این شهر تور پاییز و به خصوص مهرماه است. شما با سفر به این شهر زیبا می توانید از مکان های دیدنی این شهر مانند تخت جمشید، بازار وکیل و ... دیدن کنید و در هوای پاییز و دلچسب این شهر سفر بی نظیری را تجربه کنید.

آدرس شیراز روی نقشه گوگل: نمایش روی نقشه

 
شهر شیراز

شهر یزد


شهر یزد که به نام های شهر بادگیرها، عروس کویر و سرزمین آفتاب معروف است در قسمت مرکزی ایران قرار دارد. شهر یزد دومین شهر تاریخی جهان محسوب می شود و قنات های این شهر در جهان شهرت دارد. شهر یزد در فصل پاییز بهترین آب و هوا را دارد و این فصل را بهار یزد می دانند
.

آدرس یزد روی نقشه گوگل: نمایش روی نقشه


شهر یزد

شما می توانید با سفر به این شهر پر جاذبه از معماری و بافت تاریخی، خانه های گنبدی شکل، قنات ها، بادگیرها، مراکز گردشگری و ... این شهر دیدن کنید. شهر یزد در شب آسمان پرستاره ای دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست. مکان های دیدنی این شهر زیبا به شرح زیر است:

  • باغ دولت آباد
  • حمام خان
  • کاروانسرای زین‌الدین
  • آب انبار شش بادگیر
  • آب انبار گیو

شهر مشهد


یکی دیگر از شهرهای دیدنی در ایران در فصل پاییز شهر مشهد است. شما در این فصل می توانید از آب و هوای مطبوع و دلچسب مشهد لذت ببرید و دیگر شاهد گرمای طاقت فرسای مشهد در تابستان نباشید. شهر مشهد طبیعت بی نظیری در فصل پاییز دارد به طوری که اگر یک بار در پاییز به این شهر سفر کنید مشهد به یکی از مقاصد اصلی سفر شما تبدیل می شود
.

شهر مشهد

علاوه بر زیبایی مشهد در پاییز با  توجه به کم شدن گردشگران در این فصل شما می توانید با هزینه کمتری به این شهر سفر کنید و همچنین در بازدید از مکان های پر جاذبه ی این شهر ترافیک کمتری را تجربه کنید. شهر مشهد علاوه بر حرم مطهر جاذبه های بی نظیری دارد که حتما به شما توصیه می شود سری به این شهر در پاییز بزنید. مشهد یکی از بهترین شهر برای مسافرت پاییزی است.

آدرس مشهد روی نقشه گوگل: نمایش روی نقشه

 

شهر کرمان


شهر کرمان در پاییز می تواند یکی از مقاصد عالی برای شما باشد. این شهر در پاییز بهترین آب و هوا را دارد و شما می توانید در این فصل زیبا از جاهای دیدنی این استان مانند گنبد جبلیه و باغ شاهزاده، میدان گنجعلی خان، ارگ بم و ... دیدن کنید. طعم بی نظیر غذاهای این شهر مانند بزقرمه می تواند لذت سفر شما را دوچندان کند
.

آدرس کرمان روی نقشه گوگل: نمایش روی نقشه


شهر کرمان
 

شهر زاهدان


استان سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان از جذابیت های بی نظیری در فصل پاییز برخوردار هستند و یکی از بهترین شهر برای سفر پاییزی است. اگر فقط یک بار به این شهر سفر کنید از دیدن این همه زیبایی سیر نمی شوید. تماشای این شهر در فصل خوش آب و هوای پاییز به شدت به شما پیشنهاد می شود. جاهای دیدنی زاهدان به شرح زیر است
:

  • کوه‌های مریخی
  • دریاچه صورتی
  • تپه‌های گل افشان
  • روستای تمین

آدرس زاهدان روی نقشه گوگل: نمایش روی نقشه

 

شهر اصفهان


شهرهای گرمسیری یکی از بهترین نقاط برای سفر در پاییز است که شهر اصفهان می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. اصفهان که به پایتخت فرهنگ و نصف جهان معروف است در فصل پاییزی تماشایی است. شما حداقل یک بار باید سفر به این شهر زیبا را تجربه کنید و از جاذبه های دیدنی آن لذت ببرید. جاذبه های جهانی این شهر با شکوه به شرح زیر است:

  • مثل عالی‌قاپو
  • پل خواجو
  • کاخ چهل‌ستون
  • میدان نقش‌جهان

آدرس اصفهان روی نقشه گوگل:
نمایش روی نقشه


شهر اصفهان
 

جمع بندی


در این مطلب بهترین مناطق ایران در پاییز برای سفر به شما معرفی شد شما می توانید در این فصل بی نظیر به مناطق گرمسیر ایران سفر کنید و از سفر خود لذت ببرید. اگر قصد سفر در پاییز را دارید می توانید با خرید
بلیط اتوبوس  از سایت قاصدک 24 سفر لذت بخشی را تجربه کنید.

سوالات متداول درباره بهترین مقاصد داخلی برای سفر در پاییز


بهترین سواحل ایران برای مسافرت در پاییز کدامند؟
قشم، کیش، هنگام ، هرمز

بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در پاییز کدامند؟ اصفهان، مشهد، کرمان، شیراز، یزد

بهترین جای شمال برای سفر در پاییز کجا است؟ جنگل لوندویل

کویرهای ایران که در پاییز می توان به آن سفر کرد کدامند؟ کویر مصر، کویر خارتوران، کویر زردگاه

کدام منطقه در پاییز به بهشت ایران معروف است؟ جنگل لوندویل